Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
DreCubeUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door DreCubeUSA »

laanvdj schreef:
04 jun 2022, 05:35
@DreCubeUSA we hebben vandaag de auto opgehaald bij het Clarion hotel. Alles prima verlopen, een nieuwe Chrysler Pacifica met alle optie, 900 Miles op de km teller. De Avis agent was in eerste instantie erg chagrijnig, mijn man had alleen het rijbewijs en niet zijn paspoort bij zich. Maar gelukkig nog een kopie opgeslagen , dus dat was oké. Hij draaide snel bij, heeft ons (zover als we konden checken) geen extra verzekeringen enz aangesmeerd. So far so good🤞🏻
Leuk om te horen! Kon je een beetje kiezen uit een auto of wordt er direct eentje toegewezen?
Aivie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Aivie »

Vinay schreef:
07 jun 2022, 10:38
Ik heb even gekeken, maar dit is zonder verzekeringen. Als ik de verzekeringen erbij neem kom ik ongeveer op hetzelfde bedrag uit als met de 510k code. Voor mij helaas niet interessant dus.

Als ik het correct heb dan is de 510K ZONDER enige verzekering? Nu niet om dom over te komen maar ik kan extra verzekering, extra chauffeur en bv extra's zoals een GPS nergens aanduiden. Klopt dit?
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

In de 510k cOde zitten alle verzekeringen standaard inbegrepen
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Alles inbegrepen. Er is al meerdere malen gebruik van gemaakt en met succes. Ben er zelf 1 van. Geen zorgen.
image.png
image.png (19.25 KiB) 2254 keer bekeken
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Aivie schreef:
08 jun 2022, 22:15

Als ik het correct heb dan is de 510K ZONDER enige verzekering? Nu niet om dom over te komen maar ik kan extra verzekering, extra chauffeur en bv extra's zoals een GPS nergens aanduiden. Klopt dit?
Kijk je via een Europese hertz site, of geef je aan dat je uit Europa komt? Zo ja, dan zitten de verzekeringen er wel bij. Maar boek je ‘als zijnde in de VS’, dan meestal niet.

Extra’s komen na de stap van selectie van de auto. Daar zou je bij het overzicht dan ook moeten kunnen zien welke verzekeringen, opties, kilometers etc. Er bij zitten.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
pretberg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door pretberg »

Net de 51k code bij Hertz geprobeerd maar kom op 2100 euro voor een SUV in Orlando van 3/10 t/m 20/10.

Voor mij blijven de prijzen hoog helaas:-(
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Dan neem je toch een andere. Small Suv is $838, large sedan $738 voor jouw data op mco.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
pretberg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door pretberg »

Deze prijzen komen bij mij niet naar boven in de app van Hertz
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

pretberg schreef:
11 jun 2022, 20:51
Deze prijzen komen bij mij niet naar boven in de app van Hertz
Niet alle catogerien zijn goedkoop met de 51k code. De catogerie die jij noemt is er een van.
Daarnaast zou ik via je browser boeken en niet via de app. Die werkt bij mij vaker niet dan wel.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Even een hele korte vraag, ik plaats hem hier maar even:

Wij zijn in Florida op dit moment en hebben de auto geboekt bij Alamo (via American Vacations.nl) De Fuel service option is included, ik twijfel even: Dit betekent toch dat we de auto met een lege tank mogen inleveren?
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
BigJesper
Amerikafan

Bericht door BigJesper »

Ja
Wouter079
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Wouter079 »

Hi! Wouter hier, nieuw op het forum en nu al dankbaar voor alle informatie die ik hier lees.

Aanstaande september ga ik met mijn moeder samen een trip maken. Start en einde op Atlanta. Ze is ernstig ziek geweest en heeft hierdoor lichamelijke ongemakken. Een aantal jaar geleden ook zo’n mooie reis met m’n vader mogen maken en ik wil m’n moeder nu graag verwennen door deze trip te trakteren. M’n dankbaarheid tonen. Ik wil super graag een soepele reis, binnen het budget, vooral voor haar. De vlucht heb ik al redelijk goed voor de bakker.

On-topic
Huur periode: 6 sep - 21 sep
Ik heb een auto via Expedia Mx - Premium Crossover voor $1074, skip the line en extra verzekering erbij. Met de tips hier heb ik gisteren een Hertz - Small SUV - voor $864.

Ik kan nergens vinden welke auto’s nu die Premium Crossover van Alamo zijn. Want de VW Atlas valt bij andere partijen onder een andere klasse.

Hebben jullie tips wat ik het beste kan kiezen. Ik lees echt hele nare verhalen over Hertz op ATL. Dit kan ik me moeder niet aandoen. Iemand ervaring?

De verhuur is echt zoveel duurder geworden dan pre-covid. Dit hakt wel in het budget ineens.

Alle tips zijn welkom! (Ook als je coupons iets weet voor Graceland is dit meer dan welkom!) Alvast enorm bedankt en als ik teveel off topic ga dan verwijder ik m’n post. Groet, Wouter
Pepito
Amerikakenner

Bericht door Pepito »

Welkom. Heb je voor je moeder per se een verhoogde instap, dus SUV nodig? Zo niet kan je ook met cdp 510000 een intermediate huren voor $683, en je aanmelden bij Hertz Gold Plus rewards en kijken of er iets beters in de keuze rijen staat. En natuurlijk nog even je status upgraden voor de leukere rijen, zie Hertz topic.
Eventueel ook nog voor $734 een full site met PC192021 er bij. Succes!
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Wouter079
Amerika-newbie

Bericht door Wouter079 »

@Pepito Yes, super! Ik ga me nog beter inlezen in het forum en alles proberen. Ik begrijp niet dat ik dit forum niet ken!

Mocht iemand een recente ervaringen hebben met Hertz ATL dan hoop ik dat ze beter zijn dan de laatste reviews. Verder mbt voordeel op de kosten ga ik vlug weer spitten in de verschillende topics!
Wouterkaas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Wouterkaas »

Wouter079 schreef:
13 jun 2022, 21:50
Hi! Wouter hier, nieuw op het forum en nu al dankbaar voor alle informatie die ik hier lees.

Aanstaande september ga ik met mijn moeder samen een trip maken. Start en einde op Atlanta. Ze is ernstig ziek geweest en heeft hierdoor lichamelijke ongemakken. Een aantal jaar geleden ook zo’n mooie reis met m’n vader mogen maken en ik wil m’n moeder nu graag verwennen door deze trip te trakteren. M’n dankbaarheid tonen. Ik wil super graag een soepele reis, binnen het budget, vooral voor haar. De vlucht heb ik al redelijk goed voor de bakker.

On-topic
Huur periode: 6 sep - 21 sep
Ik heb een auto via Expedia Mx - Premium Crossover voor $1074, skip the line en extra verzekering erbij. Met de tips hier heb ik gisteren een Hertz - Small SUV - voor $864.

Ik kan nergens vinden welke auto’s nu die Premium Crossover van Alamo zijn. Want de VW Atlas valt bij andere partijen onder een andere klasse.

Hebben jullie tips wat ik het beste kan kiezen. Ik lees echt hele nare verhalen over Hertz op ATL. Dit kan ik me moeder niet aandoen. Iemand ervaring?

De verhuur is echt zoveel duurder geworden dan pre-covid. Dit hakt wel in het budget ineens.

Alle tips zijn welkom! (Ook als je coupons iets weet voor Graceland is dit meer dan welkom!) Alvast enorm bedankt en als ik teveel off topic ga dan verwijder ik m’n post. Groet, Wouter
Hoi Wouter, hier ook een Wouter die in september op Atlanta vliegt en een premium crossover heeft geboekt. Het lijkt een beetje obscure klasse omdat er relatief weinig info over te vinden is, maar wat ik op verschillende fora lees is dat de volgende auto's, naast de VW Atlas, ook voor premium crossover uitgegeven worden: Dodge Durango, Chevrolet Traverse en GMC Acadia.
Wouter079
Amerika-newbie

Bericht door Wouter079 »

@Wouterkaas Ha! Dat is toevallig! Heb je die Premium Crossover ook via Expedia.mx bij Alamo gedaan? Ik heb deze keuze vooral gemaakt, omdat het mij tof leek een flinke bak op de highway te rijden. EN het is voor mijn moeder wel prettig om hoog in te stappen. Echter is de ruimte absoluut niet noodzakelijk voor ons. We reizen met zn twee met 2 grote en 2 kleine koffers. Ondanks dat de reviews van Alamo echt 100 keer beter zijn dan die van Hertz in ATL ga ik toch de gok wagen.

Met de tips van het forum (extra shout out naar @Pepito) en Hertz topic heb ik nu een auto gereserveerd voor $683. Doordat ik ook lid geworden ben het loyaliteitsprogramma mag ik volgens mij uit de Gold Sectie een auto te kiezen en zit ik niet vast aan de Intermediate. Ook kan ik de line skippen en gelijk naar de garage gaan. (Eerste keer moet ik eigenlijk via Standard Counter, maar ik heb Alpha_NL@hertz.com gisteren gemaild met een aantal hulpvragen. Fingers Crossed dat zij nog iets voor mij willen/kunnen/mogen doen. Volgens mij kunnen zij Gold Canopy in mijn account zetten.)

Hoe ik naar 5-star of President Circle kan upgraden weet ik nog niet, dat ben ik nog aan het uitvogelen door het Hertz topic te grondig te lezen. Wellicht heb ik het verkeerd begrepen en is dit niet de status upgrade verandering waar andere over spraken.

Maar jij ontzettend bedankt voor het delen van wat jij denkt dat de auto's zijn. Alamo ATL reageert (nog) niet op mijn vraag hierover. Wellicht heb je ook iets aan mijn verhaal. Ik vind het Premium Crossover wel echt heel vaag, ik kan er zo weinig over vinden, ik las ook dat mensen echt een veel kleinere auto hebben meegkregen.
mblokland
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door mblokland »

@Wouter079
Hoe ik naar 5-star of President Circle kan upgraden weet ik nog niet, dat ben ik nog aan het uitvogelen door het Hertz topic te grondig te lezen. Wellicht heb ik het verkeerd begrepen en is dit niet de status upgrade verandering waar andere over spraken.

Stap 1
https://legacy.nationalcar.com/en_US/ca ... cale=en_US

Stap 2
Nadat stap 1 is afgerond kun je via https://pub.emails.hertz.com/Hertz_Status_Match naar five stars matchen
Wouterkaas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Wouterkaas »

Wouter079 schreef:
14 jun 2022, 10:32
@Wouterkaas Ha! Dat is toevallig! Heb je die Premium Crossover ook via Expedia.mx bij Alamo gedaan? Ik heb deze keuze vooral gemaakt, omdat het mij tof leek een flinke bak op de highway te rijden. EN het is voor mijn moeder wel prettig om hoog in te stappen. Echter is de ruimte absoluut niet noodzakelijk voor ons. We reizen met zn twee met 2 grote en 2 kleine koffers. Ondanks dat de reviews van Alamo echt 100 keer beter zijn dan die van Hertz in ATL ga ik toch de gok wagen.

Met de tips van het forum (extra shout out naar @Pepito) en Hertz topic heb ik nu een auto gereserveerd voor $683. Doordat ik ook lid geworden ben het loyaliteitsprogramma mag ik volgens mij uit de Gold Sectie een auto te kiezen en zit ik niet vast aan de Intermediate. Ook kan ik de line skippen en gelijk naar de garage gaan. (Eerste keer moet ik eigenlijk via Standard Counter, maar ik heb Alpha_NL@hertz.com gisteren gemaild met een aantal hulpvragen. Fingers Crossed dat zij nog iets voor mij willen/kunnen/mogen doen. Volgens mij kunnen zij Gold Canopy in mijn account zetten.)

Maar jij ontzettend bedankt voor het delen van wat jij denkt dat de auto's zijn. Alamo ATL reageert (nog) niet op mijn vraag hierover. Wellicht heb je ook iets aan mijn verhaal. Ik vind het Premium Crossover wel echt heel vaag, ik kan er zo weinig over vinden, ik las ook dat mensen echt een veel kleinere auto hebben meegkregen.
Ik heb via happytoursusa geboekt, maar zie dat het voor jouw data dan wat duurder uitvalt dan jouw boeking bij Hertz.

5 Star kun je heel eenvoudig worden met de volgende twee stappen:

1. Aanmelden als National Emerald Executive via deze link https://legacy.nationalcar.com/en_US/ca ... cale=en_US

2. Mailen naar hertzstatusmatch@hertz.com met je NAW gegevens van je account bij Hertz, Hertz lidmaatschapnummer, screenshot van je National Emerald Club ledenpas met daarop je Executive status.

Binnen enkele dagen krijg je bericht met een persoonlijke bevestiging als de statusmatch is uitgevoerd.

Als je vervolgens ook nog PC wilt, dan moet je de volgende statusmatches uitvoeren:
Hertz Five Star --> Enterprise Plus Gold --> Avis President's Circle --> Hertz President's Club.
De andere maatschappijen hebben gewoon een webpagina waar je de statusmatch kunt indienen, makkelijk te vinden via google.

Ik heb het evt. uitgeschreven in een stappenplan, dat kan ik per pm sturen als je daar interesse in hebt :)
Laatst gewijzigd door Wouterkaas op 14 jun 2022, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Wouter079
Amerika-newbie

Bericht door Wouter079 »

@mblokland @Wouterkaas
Ontzettend bedankt beide, ik heb de eerste stappen uitgevoerd en ga nu wachten op reacties. Indien je tips hebt dan mag je dit zeker via PM sturen, graag zelfs!

Nu ga ik verder met uitpluizen hoe het zit met hotels en het matchen. Op dit moment staat alles gereserveerd via Booking. Echter betwijfel ik of ik hier goed aan heb gedaan. Wat ben ik enorm dankbaar voor alle tips die hier te vinden zijn. Ik geef mijn geld liever uit tijdens de reis straks! :thumbup:
MichaelJohnson
Amerikafan

Bericht door MichaelJohnson »

Wouterkaas schreef:
14 jun 2022, 10:58
Als je vervolgens ook nog PC wilt, dan moet je de volgende statusmatches uitvoeren:
Hertz Five Star --> Emerald Plus Gold --> Avis President's Circle --> Hertz President's Club.
Ik denk dat je bedoelt van Hertz Gold Five Star --> National Emerald Executive Elite
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer