Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
eppulf
Amerika-newbie

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door eppulf »

Hoi,

Een dergelijke vraag is hier waarschijnlijk al een keer of duizend gesteld, maar hier wordt zoveel gepost en de zoekfunctie leverde niet meteen iets op, dus bij deze mijn excuses :)

In welke mate speelt de periode (van boeken en van de reis zelf) een rol in de prijsverschillen voor een reis naar New York? Via Connections (voor Brussel dus), kan je momenteel al voor 380 EUR in februari vliegen, juli en september (de twee voorkeuropties eigenlijk) zijn op dit ogenblik pakken duurder. Gaat dat zo blijven en opteer ik dan beter voor februari (ipv nog langer te wachten) of worden die andere data (ik denk dan vooral aan september, toch niet echt hoogseizoen meer) later misschien nog goedkoper? Of is het via andere websites of luchthavens (Amsterdam bijvoorbeeld) misschien goedkoper?

Je hebt zoveel verschillende sites en opties (qua datums, luchthavens, maatschappijen,...) dat het echt moeilijk wordt om door de bomen het bos nog te zien :) Dus bij deze hoop ik dat iemand me hier kan helpen. Thanks!
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Er is geen peil op te trekken, wanneer/of de tickets goedkoper worden, misschien blijven ze wel zo hoog.
Bij connections kan je nu heel goedkoop naar o.a. NY vliegen, maar dan moet je wel binnen een paar weken vliegen.
Ik zelf vind nu al boeken voor september erg vroeg, zou tot begin volgend jaar wachten, maar dit is puur persoonlijk.
De ervaring tot nu toe is dat Brussel goedkoper is dan Amsterdam, maar ook hier zie ik geen heel grote verschillen op dit moment, vorig jaar was dat veel meer, dat kon toen oplopen toto 150 euro.
Kortom geen zinnig woord over te zeggen.
jvt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jvt »

Misschien een vraag die al meerdere keren gesteld is, maar zoeken levert mij wel heeeel erg veel hits op, met op de eerste pagina's totaal andere onderwerpen. Gaan er geen rechtstreekse vluchten vanaf Amsterdam, Brussel, Frankfurt of Dusseldorf naar Las Vegas? Ik kan er nl. via de zoekmachines (cheaptickets, e.d.) geen vinden. Wij willen volgend jaar naar Yellowstone, Las Vegas en Moab. Wat zou de gunstigste plek zijn om op te vliegen?
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Zover ik weet geen rechtstreekse vluchten naar Las Vegas.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Condor vliegt non- stop op Las Vegas vanaf Frankfurt, ik meen op 2 dagen in de week. BA en Virgin vanaf Londen, en die gaan dacht ik dagelijks.
jvt
Amerikafan

Bericht door jvt »

Dank voor de tip Harry! Net even gekeken en inderdaad rechtstreekse vlucht vanaf Frankfurt voor 808 euro in het hoogseizoen. Valt nog wel mee toch?
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Ja valt zeker mee.. Ik betaal 922 euro (wel vanaf Brussel) en alle andere vluchten die ik vond waren meer dan 1000 euro.
Als je deze prijs ok vindt zou ik niet lang twijfelen.
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
jvt
Amerikafan

Bericht door jvt »

De prijs is oké dus, nu nog de vraag of het handig is om een rondje Las Vegas te doen of terug te vliegen vanaf Denver. Het lijkt nog zo'n eeuwigheid weg volgend jaar zomer dat ik me nog niet echt verdiept heb in een handige route. Ik zal eens op de andere forums gaan kijken naar een geschikt rondje. Ik ben al wel blij dat er een rechtstreekse vlucht is :thumbup:
Lelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Lelle »

Iemand ervaring met Virgin Atlantic Airways (vanuit brussel naar LA)?
Jann
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Jann »

Hoi Lelle,
wij vlogen vorig jaar met Virgin Atlantic Airways (heen naar San Fran. en terug vanaf Los Ageles).
Het is een prima maatschappij hoor, vlot, vriendelijk, gastvrij... kortom absoluut niet bang zijn om met hen te vliegen !
Prima service gewoon !

Jann
reis 2018 + roadbooks vorige reizen
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Hoi

Wij zijn vorig jaar van Orlando naar bru gevlogen met Virgin, wij waren erg tevreden. Vonden het veel beter dan AA, is wel onze mening.
Genoeg te eten en drinken, entertainment, tasje met allerlei spulletjes e.d.
Vertrokken alleen 1,5 uur te laat, haalde toch nog onze overstap in Manchester.

gr

marina
brennie1966
Amerika-newbie

Bericht door brennie1966 »

Hoi hoi,

Voor wat het waard is, ik heb gisteren via de website van Govolo het volgende geboekt:

3 tickets Dusseldorf-Miami (2 volwassenen en 1 kind van 11 jr)
vertrek zondag 3 juli 2011 - terug donderdag 21 juli (= hoogseizoen)

Totale kosten : eur 2174 (dit is inclusief eur 75 annuleringsverzekering en eur 60 uitgiftekosten) .

Binnen 3 uur na boeking had ik de E-ticketnummers in mijn emailbox ontvangen.

Op mijn vragen via email kreeg ik zeer snel antwoord van Govolo.

Tot nu toe zijn we zeer tevreden

Nu afwachten of de rest ook zo vlot gaat.

Een parkeerplek op Dusseldorf Airport heb ik vandaag via de website geregeld. Het kost ons eur 65 (=eur 59+6 reservering) voor de periode: 3juli-22juli
Onze auto rijdt op LPG dus dat kost ons eur 20.
Al met al hebben we een goede koop gedaan.

Nu op zoek naar een mooie geprijsde huurauto/appartement/tickets voor pretparken

groetjes
Bren

* Note mod, (Rob)
Dit bericht was in twee onderwerpen gepost andere post is verwijderd.
Neem aub de forumregels in acht bij het posten van berichten.
riet
Amerika-ontdekker

Bericht door riet »

Wij hebben de vliegtickets geboekt bij Expedia (via Kayak) voor 15 aug - 5 sept van Dusseldorf naar Denver voor 818,= dollar p.p. incl tax enz.
Omgerekend dus zo'n € 630,= p.p.. Wij vinden dit een goede deal. Zijn jullie het daar mee eens?

Riet
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

Lijkt me een hele nette prijs!
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

jvt schreef:Dank voor de tip Harry! Net even gekeken en inderdaad rechtstreekse vlucht vanaf Frankfurt voor 808 euro in het hoogseizoen. Valt nog wel mee toch?
Maar dan moet je eerst nog naar Frankfurt. Toch een behoorlijk stuk met de auto cq trein. Niet zo prettig om na de terugvlucht nog even een paar honderd kilometer te moeten reizen... toch ? Dusseldorf of Brussel gan nog wel, maar helemaal naar Frankfurt. :|
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
jvt
Amerikafan

Bericht door jvt »

Frankfurt is van ons uit niet zo ver en ik vind het een groot voordeel dat het een rechtstreekse vlucht is. Wanneer ik een vlucht met overstap(pen) boek, ben ik veel meer tijd kwijt. Vanaf Amsterdam waren alle vluchten boven de 950 euro dus voor 3 personen scheelt het behoorlijk. Maar goed, als je in het westen woont, kan ik me voorstellen dat Frankfurt niet zo'n aantrekkelijke optie is.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Lelle schreef:Iemand ervaring met Virgin Atlantic Airways (vanuit brussel naar LA)?
Geweldige matschappij, moet wel zeggen dat ik business class heb gevlogen. Ben op 19 november heen naar San Francisco gevlogen en terug op 2 december vanuit Los Angeles. Fantastisch en vriendelijk personeel, goed eten en drinken met echte borden, koppen en glazen. Eigen stoelen die ook tot bed met beddegoed gemaakt kunnen worden. En ze hebben een geweldige lounge op Heathrow: het Clubhouse. Volgende keer weer met Virgin Atlantic naar de USA!
mhocks
Amerika-ontdekker

Bericht door mhocks »

Ik heb gisteren de tickets geboekt bij Connections.be (dit was goedkoopste) vlieg met American Airlines. (Tijden zijn ook gunstig)

Ik vlieg 14 Mei met 2 personen voor 600 euro p.p (incl taxes) vanaf Brussel naar Chicago, hier overstappen naar San Francisco.

Heb ze zojuist al uitgeprint, super!! :thumbup: heb er zin in!
Lelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Lelle »

Hoe zit het met die kortingen van BA in januari? Moet ik daar ngo wat speciaals voor doen behalve elke dag de site in de gaten houden?
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Site van BA in de gaten houden will do the trick :wink: .
Afbeelding
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer