Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Coyote »

harryh schreef:
02 jan 2026, 10:56
Die melding zal inderdaad het probleem wel zijn.
Ik vermoed ook dat het hierdoor komt. Die melding in de kleine lettertjes was mij nog niet opgevallen eerder maar nu ik er beter naar keek naar aanleiding van o.a. jouw antwoord, viel het mij ineens op.

Ik zal mijn creditcard nu gelijk vervroegd laten vervangen en na ontvangst e.e.a. aanpassen en/of nieuwe reservering maken met nieuwe creditcard.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Ik ben de laatste jaren best veel gewisseld van creditcard. Mijn truc was om mijn nieuwe creditcard eerst aan mijn profiel te hangen en daarna pas mijn reservering aan te passen. Dit doe je door in het laatste scherm via het dropdownmenu je kaart aan te passen naar je nieuwe kaart en niet voor andere creditcard te kiezen
image.png
image.png (7.16 KiB) 3076 keer bekeken
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@dejong89 Ik heb mijn creditcard inmiddels al vervroegd laten vervangen. Dat was snel geregeld. :D

Als ik nu in mijn profiel kijk bij de creditcard zie ik de huidige nog gewoon staan. Volgende week maar even zien of ik ook enkel de expiratiedatum en ccv code kan aanpassen (bij verlenging verandert je creditcardnummer niet) bij de huidige creditcard. Hopelijk kan dit aangepast worden zonder dat ik eerst langs de balie moet bij Hertz straks.

Ook wil ik zien of ik mijn 2e creditcard eenvoudig kan toevoegen. Maar kan me voorstellen dat ik daarmee niet de Gold Canopy service krijg???

Roland

Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Coyote schreef:
02 jan 2026, 10:40
Hoeveel punten heb je als ik vragen mag? Ik momenteel 'slechts' 1243 punten. Die kon ik niet inzetten voor deze huur. Kwam er net achter dat 1 vrije dag maar liefst 1900 punten is bij One Way Rental. Het lijstje kun je inzien onder je account bij 'Mijn punten gebruiken'. Bovendien vervallen punten als je geen punten verdiend of inwisselt de afgelopen 12 maanden. Aangezien ik niet elke trip bij Hertz huur wordt het lastig om punten op te bouwen.
Roland
Ha ha, ik heb net gekeken, heb er maar 965 (die van 2024 waren vorig vervallen, nét te laat om te gebruiken).
Het viel me vanochtend al op dat er geen prijsverschil zat tussen een gewone boeking óf aanklikken "gebruik mijn points", nu snap ik dat!
Goed te weten dat ik qua punten niet meer hoef te wachten. Thanks !

Reny

PS: ik heb vroeger altijd bij Alamo geboekt (meestal via USA Reisen en koos dan altijd Gold),ben ik altijd heel tevreden over geweest.
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

@Coyote Zoals ik al schreef, ik heb vaker van creditcard gewisseld dan dat eskimos woorden hebben voor sneeuw en telkens is het mij gelukt om gold canopy op mijn reservering te krijgen. Ik voeg hem eerst toe in mijn profiel. In het dropdownmenu kies je voor mijn profiel en je scrolt vervolgens naar factuurgegevens, bewerken. Onder het kopje creditcard voeg je je nieuwe kaart toe en sla je wijziging op. Vervolgens ga je naar je boeking en wijzig je bij betaling je creditcard door je nieuwe creditcard te selecteren in het dropdown menu.
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@dejong89 Bedankt voor de tips! Zal volgende week zien of het bij ook lukt. :D

Roland

BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Coyote schreef:
02 jan 2026, 11:28
Ook wil ik zien of ik mijn 2e creditcard eenvoudig kan toevoegen. Maar kan me voorstellen dat ik daarmee niet de Gold Canopy service krijg???

Roland
Je PC status/gold canopy service is gekoppeld aan je membership number en niet aan je creditcard. Dat het er nu niet bijstaat komt doordat ze de boeking niet kunnen boeken op je (dan) niet meer geldige cc; je betaalt hij hertz immers pas op moment van inleveren van de auto.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@BahamaOne Ja, daar ben ik inmiddels ook achter gekomen. Als ik deze week de nieuwe creditcard ontvang zal ik die koppelen en kijken of Gold Canopy terugkomt op de reservering en anders eventueel opnieuw boeken.

Roland

DireStraits
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DireStraits »

Heeft er iemand ervaring met het aanpassen van een bestaande boeking bij Hertz?
Zowel via de app, wat een verschrikking, als online lukt het mij niet om de ophaaltijd van de auto 1,5 uur later te zetten vanwege een gewijzigde vluchttijd. Wellicht omdat de reservering al betaald is? Zou volgens mij niet uit moeten maken maar kan het anders niet verklaren.
Kevin77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Kevin77 »

Als het 1,5 uur is zou ik de reservering zo laten. Je hebt ook zo 1,5 uur vertraging en daar geeft Hertz niks om, je auto staat er gewoon nog. Aanpassen gaat volgens mij alleen tegen het huidige tarief en kost dus mogelijk meer.
Florida 2007, 2014, 2015, 2x 2016, 2x 2017, 2x 2018, 2x 2019, 2x 2022, 2x2023, 2x2024, 2025, next april & november 2026

New York 2024, next roadtrip NY to FL 2026

California, Utah, Nevada, Arizona 2016, 2017, 2019, 2022, 2025
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

de app van Hertz is verschrikkelijk.
Als je iets zou willen aanpassen dan zou ik dit via de browser doen op je laptop/mobiel.
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

DireStraits schreef:
10 jan 2026, 11:41
Heeft er iemand ervaring met het aanpassen van een bestaande boeking bij Hertz?
Zowel via de app, als online lukt het mij niet om de ophaaltijd van de auto 1,5 uur later te zetten vanwege een gewijzigde vluchttijd.
Bij boeking bijv .via 3e partij kun je zo ie zo bij een verhuurder nix direct aanpassen ; die heeft immers nog nix met je van doen
Een vluchtwijziging van 1, 2 3 uur is geen enkele aanleiding tot wijziging van je huur.
Voor hen die direct boeken : je kunt je vluchtnummer in je boeking opnemen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
DireStraits
Amerika-ontdekker

Dank voor jullie reacties! Ik had direct bij Hertz geboekt. Ik heb de boeking geannuleerd en opnieuw gemaakt. Niet vanwege de tijd maar omdat ik voor een klein bedrag extra een upgrade kon pakken. Mooi meegenomen dat de tijd ook direct klopt.

Ik krijg in de mail nu de mogelijkheid om online in te checken. Die optie had ik vorige keer niet. Als ik doorklik krijg ik echter:
image.png
Is dit nog aan te passen? Ik heb Five Stars en het zou fijn zijn om niet langs de balie te moeten. Dank wederom!
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Is dit je eerste huur hij Hertz als five star member? Dan moet je langs de balie. Hoe je het in de praktijk moet doen? Direct naar de garage lopen, je auto kiezen, reisgezelschap bij de auto laten wachten en zelf even langs de gold balie lopen IN de garage of spreek een greeter aan.

Goeie tip, dank je! Ja mijn eerste huur. Al heb ik er in Tenerife nog eentje staan voor USA. Geen idee of dat nog invloed heeft?
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Dat heeft zeker invloed want dan is het je 2e huur en dus ben je al bekend bij Hertz tegen de tijd dat je in de V.S aankomt.
:mrgreen:

Oh top dat is mooi meegenomen!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

DireStraits schreef:
11 jan 2026, 18:30
Goeie tip, dank je! Ja mijn eerste huur. Al heb ik er in Tenerife nog eentje staan voor USA. Geen idee of dat nog invloed heeft?
Als je een beetje hier rondleest zie je daar meermalen antwoord op je vraag.
Het maakt niet uit waar je eerste keer Hertz is...
Een Hertz vestiging in de buurt is ook prima
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Moose91
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Moose91 »

Om nog even een duit in het zakje te doen m.b.t. een reservering aanpassen: dat is inderdaad echt verschrikkelijk. Voor mijn komende boeking in juni was de prijs onlangs gedaald met $85 met de landcode op de o zo populaire Christmas Islands. In eerste instantie had ik via landcode Nederland de beste prijs. Ik ga naar mijn huidige reservering, klik daar op wijzigen, zet de landcode op CI, vul de juiste CDP in en wat ik ook probeer, altijd blijft de 'oude' prijs terugkomen. In het scherm waar ik de auto kan kiezen staat de juiste prijs, maar wanneer ik doorklik en deze definitief wil maken, komt de oude prijs altijd weer terug. Zowel mobiel als op laptop.

Dus maar weer annuleren en opnieuw boeken, dan gaat het prima. De vorige keer (op IAH) leverde dat alleen een probleem op. Ook daar heb ik verschillende keren geannuleerd en opnieuw geboekt als er een betere prijs voorbij kwam. Reservering aanpassen kon niet.
De schermen waarop de namen van de boeker staan waren kapot in de garage. Iedereen (ook gold/five star/PC) werd naar de balie in de garage gestuurd. Rijbewijs laten zien en de medewerker haalt mijn reservering op.

"Waarom heb je zo vaak geannuleerd?"
- "Omdat de prijs steeds beter werd, maar jullie systeem steeds irritanter." :mrgreen:

Door de vele annuleringen claimde de medewerker dat-ie niet de juiste gegevens op kon halen. Hij kwam niet verder dan een bonnetje waarop mijn reservering t.w.v. $685 opeens veranderd was naar $2240. Meer kon-ie er niet van maken.
Niet mee akkoord gegaan natuurlijk. Uiteindelijk kon een iets handiger collega er wel soep van maken en kwam alles in orde, maar dat heeft toch zeker 30/40 minuten geduurd.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

@Moose91 Ik heb dit 1x meegemaakt op SFO. Klinkt mij heel bekend.. Bij het uitrijden stond er op de bon een bedrag van 3x mijn oorspronkelijke bedrag. '' Ga maar langs de gold desk meneer''. De dame aan de balie zei niets voor mij te kunnen doen want ik had de verzekeringen geaccepteerd. Ik heb on the spot een nieuwe reservering gemaakt voor hetzelfde bedrag als mijn oorspronkelijke boeking en toen presteerde ze het nog om de one way fee dubbel te berekenen...... Gelukkig had ik zwart op wit dat deze inclusief was en dit is na de verhuur netjes teruggestort door Hertz.
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer