Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door ONYX666 »

Ja ingelogd

Als ik een nieuwe boeking probeerzit hij er nog steeds bij. Totaal prijs is nu wel hoger 726 usd

Ik vul wel alleen cdp in verder niets
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@ONYX666 en @HennyCox Jullie gebruiken verschillende 'Rate Codes'. Wellicht dat het verschil in prijs daardoor komt?

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Goedemorgen,

ik zie het verschil in rate codes nu ook (pas) staan terwijl de discount omschrijving hetzelfde is, vreemd?!
Roland is goed wakker :)

Fijn weekend !
Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Coyote schreef:
06 dec 2025, 07:08
@ONYX666 en @HennyCox Jullie gebruiken verschillende 'Rate Codes'.
Hi Roland....we gebruiken toch dezelfde code? Het systeem maakt er op een of andere manier per persoon een ander rate-code van. En dus ook de daarbij behorende prijs en verzekeringen. Vraag me af waar dat op gebaseerd is.
RTGR534
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door RTGR534 »

Ik heb even de berichten terug gelezen in deze post. Hierin zie ik genoeg CDP en andere codes staan, maar zie nu even door de bomen het bos niet meer.
De meestgebruikte CDP code is die van Amex Platinum, ik vraag me af of iedereen deze kaart ook daadwerkelijk heeft, zo nee wat kan een gevolg zijn bij schade o.i.d.?

Dan rest mij de vraag wat is een vervangende kaart of CDP code die ook vergelijkbare korting oplevert, zonder direct €60 per maand te moeten betalen? Ik zie bijvoorbeeld Visa CDP codes (wat ook op mijn Rabobank CC staat), maar is dat al voldoende of moet het daadwerkelijk een Visa CC zijn?
Ook zie ik een AMEX Green card of Flying Blue Silver card, die beide lage kosten per maand hebben, maar profiteren deze ook van een CDP code (dus de Amex kaart van de Amex premium CDP en vice versa)?

Of neemt het grootste deel van de mensen hier het risico dat Hertz hun CC niet opvraagt?
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

@RTGR534
Ik heb geen Amex kaart en durf die code dan ook niet te gebruiken. Helaas, want die geeft wel vaak de hoogste korting.
Niemand weet het (gelukkig) precies maar er wordt gezegd dat het een risico zou kúnnen zijn mocht je (grote) schade aan de auto krijgen.
Anderen durven dat risico ongetwijfeld wel te nemen.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

RTGR534 schreef:
06 dec 2025, 23:35
Of neemt het grootste deel van de mensen hier het risico dat Hertz hun CC niet opvraagt?
Ik neem dat risico in ieder geval nooit. Ik heb geen AMEX en zal dus ook ook geen AMEX kortingscodes gebruiken en zal dat anderen ook niet aanraden. Mijn advies: Zoek altijd een kortingscode op waaraan je kunt voldoen.

Ophalen van de huurauto zal nooit een probleem opleveren. De vraag is alleen wat staat je te wachten als je toch (grote) schade met de huurauto rijdt. Wordt er gekeken naar je huurcontract en eventuele opties en kortingscodes? De eerste 2 in ieder geval. De laatste is een vraagteken waar ik hier op het forum nog geen concreet voorbeeld van heb gezien. Dat wil echter niet zeggen dat dat niet gebeurt dus daarom wil ik voor mijzelf dat risico nooit lopen. Dan maar iets extra's voor de huurauto betalen als ik daarmee de risico's voor mijzelf afgedekt heb.

Roland

RTGR534
Amerika-ontdekker

Bericht door RTGR534 »

Oke duidelijk, bedankt voor de reacties. Kan ik hier op uitmaken dat ik wel een Visa CDP code zou kunnen gebruiken omdat ik ook gebruik maak van een Visa (Rabobank) creditcard? En dus wel kan aantonen dat ik in bezit ben van een Visa CC? Of is daar een specifieke Visa CC voor nodig?
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

RTGR534 schreef:
07 dec 2025, 10:20
Oke duidelijk, bedankt voor de reacties. Kan ik hier op uitmaken dat ik wel een Visa CDP code zou kunnen gebruiken omdat ik ook gebruik maak van een Visa (Rabobank) creditcard?
Ik gebruik die code wel. Heb ook een ICS creditcard waar Visa opstaat !
Gebruik ook Air France terwijl ik met Delta vlieg (zitten in dezelfde alliantie :D )

Gr.
Reny
Onze verslagen:
RTGR534
Amerika-ontdekker

Bericht door RTGR534 »

Sorry het is een mastercard zie ik nu… zit daar nog verschil in de standaard en gold kaart, wat betreft CDP code?
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Zoeken even op Mastercard in dit onderwerp, er zijn verschillende codes.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Is het lenen of is het plagiaat ??
Ik gebruik Roland ś tekst even ...

Want bij Visa / Master card moet toch hetzelfde gelde als voor Amex kaarten ...
Als je dan toch codedeugdelijk wilt zijn dan ook alleen CDP 1244810 gebruiken als je betaalmiddel een Visa gold Card is.
En CDP 795091 bij een standaard Mastercard ...
Coyote schreef:
07 dec 2025, 08:13

Ik neem dat risico in ieder geval nooit. Ik heb geen AMEX en zal dus ook ook geen AMEX kortingscodes gebruiken en zal dat anderen ook niet aanraden. Mijn advies: Zoek altijd een kortingscode op waaraan je kunt voldoen.

Ophalen van de huurauto zal nooit een probleem opleveren. De vraag is alleen wat staat je te wachten als je toch (grote) schade met de huurauto rijdt. Wordt er gekeken naar je huurcontract en eventuele opties en kortingscodes? De eerste 2 in ieder geval. De laatste is een vraagteken waar ik hier op het forum nog geen concreet voorbeeld van heb gezien. Dat wil echter niet zeggen dat dat niet gebeurt dus daarom wil ik voor mijzelf dat risico nooit lopen. Dan maar iets extra's voor de huurauto betalen als ik daarmee de risico's voor mijzelf afgedekt heb.

Roland
PS,
Publicitaire codes hebben geen invloed op verzekeringsvoorwaarden.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

bedeve schreef:
11 dec 2025, 10:36
Want bij Visa / Master card moet toch hetzelfde gelde als voor Amex kaarten ...
Als je dan toch codedeugdelijk wilt zijn dan ook alleen CDP 1244810 gebruiken als je betaalmiddel een Visa gold Card is.
En CDP 795091 bij een standaard Mastercard ...
PS,
Publicitaire codes hebben geen invloed op verzekeringsvoorwaarden.
Als ik een Visa Card heb (maar niet Gold) kan ik me nog van de domme houden en zeggen dat ik dat niet heb begrepen omdat ik een kaart heb waar Visa op staat........ :?

Maar waarschijnlijk ga ik de gewone gangbare codes gebruiken óf de Delta code (waarmee we ook vliegen), als ik éindelijk een leuke prijs heb gevonden, zucht !

Gr.
Reny
Onze verslagen:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Reny schreef:
11 dec 2025, 14:23
Als ik een Visa Card heb (maar niet Gold) kan ik me nog van de domme houden en zeggen dat ik dat niet heb begrepen omdat ik een kaart heb waar Visa op staat........
Als het gebruik van een Gold Visa Card een voorwaarde is, en in de kleine lettertjes staat, zullen ze weinig begrip voor je 'domme houding' hebben denk ik.... :wink:

Nou heb ik zelf wel de Gold Visa Card, bewust voor Gold gekozen mede vanwege de kortingscodes. Dat was ik nog even vergeten te vermelden in mijn bericht eerder. Overigens heb ik die nog niet gebruikt voor autohuur. Ook (nog) niet aangemeld bij Hertz als betaalmiddel omdat mijn andere creditcard al bij het geregistreerd is en ik tot nu toe met die kaart en andere kortingscodes de huren heb vastgelegd.

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Reny schreef:
11 dec 2025, 14:23
Maar waarschijnlijk ga ik de gewone gangbare codes gebruiken óf de Delta code (waarmee we ook vliegen), als ik éindelijk een leuke prijs heb gevonden, zucht !
Is het jou ook opgevallen dat Hertz op dit moment gewoon duur is qua autohuur? Op dit moment vind ik nog geen aantrekkelijk aanbod voor volgend jaar juni. Zelfs met CDP 955026 (geldig voor boekingen gemaakt tussen 3-12-2025 en 19-12-2025 en afhalen tussen 1-6-2026 en 19-7-2026. Er gelden geen uitzonderingsdata), zie hier voor uitgebreide beschrijving van deze CDP, vind ik nog geen aantrekkelijke prijs. Zelfs niet voor een Midsize SUV.

Via American Vacations en Alamo.de zie ik veel betere aanbiedingen, daar heb je zelfs een Standard SUV voor veel minder dan de prijs van een Midsize SUV bij Hertz. :?

Roland

BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Wat is een aantrekkelijke prijs? Wat voor de een aantrekkelijk is is voor de ander te hoog....
Afhankelijk van hoeveel je je in het forum/dit topic hebt verdiept, is onder de $30 per dag voor een midsize aantrekkelijk, maar voor iemand die net komt kijken in de wondere wereld van de auto huur (en die NL/Europese prijzen gewend is) kan $50 of zelfs $75 per dag aantrekkelijk zijn.

Als je vermeld wat de prijs per dag is, voor welke data en welke afhaal/inlever locatie en voor welk type auto, kun je pas zeggen of iets aantrekkelijk of duur is.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

BahamaOne schreef:
12 dec 2025, 17:16
Wat is een aantrekkelijke prijs? Wat voor de een aantrekkelijk is is voor de ander te hoog....
Ik loop lang genoeg mee op het forum en zeker v.w.b. autohuur in Amerika dat ik zoiets niet voor niets zeg. Dat hoef ik verder niet te specificeren met locatie, data en type auto. Neem maar van mij aan dat ze op dit moment aan de dure kant zijn. :wink:

In al die jaren dat ik bij Hertz huur en de prijzen regelmatig in de gaten houd, heb ik nl. nog nooit zulke hoge prijzen gezien als op dit moment voor de gekozen locatie en de periode dat ik mogelijk wil gaan. Nou zakken de huurprijzen bij Hertz wel vaker dus ik heb nog wel hoop dat het wat goedkoper wordt.

Roland

Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

Coyote schreef:
12 dec 2025, 06:40
Is het jou ook opgevallen dat Hertz op dit moment gewoon duur is qua autohuur? Op dit moment vind ik nog geen aantrekkelijk aanbod voor volgend jaar.

Via American Vacations en Alamo.de zie ik veel betere aanbiedingen, daar heb je zelfs een Standard SUV voor veel minder dan de prijs van een Midsize SUV bij Hertz. :?
Roland
Dat valt mij ook op, ben bijna iedere dag diverse codes aan het uitproberen maar ik ben nog niets aantrekkelijks tegen gekomen. Ik word er een beetje moedeloos van ondanks dat ik nog lang de tijd heb.
Het beste aanbod was nog via Alamo.de, ook Standard SUV.........
Ik ga American Vacations ook eens bekijken maar ik boek liever rechtstreeks bij de aanbieder; ik wil liever Hertz en gebruik kunnen maken van én mijn punten én de PC status.
Gelukkig vliegen we pas op 20.9.26 maar vorig jaar om deze tijd had ik al mijn (eerste) boeking gemaakt.

Fijn weekend.
Reny
Onze verslagen:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Reny schreef:
04 dec 2025, 16:47
Hi all,

De prijzen voor september/oktober (Las Vegas) vallen me wel een beetje tegen, ik weet het, het is nog vroeg/lang maar toch.........

Gr.
Reny
Beetje tegen.....Uitzonderlijk hoog !!
Ik heb voor januari 2027 prachtprijzen , maar october 2026 is bar en boos....
Gewoon later maar even terugkomen....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

bedeve schreef:
13 dec 2025, 12:52
Beetje tegen.....Uitzonderlijk hoog !!
Ik heb voor januari 2027 prachtprijzen , maar october 2026 is bar en boos....
Gewoon later maar even terugkomen....
I know, ik word er een beetje moedeloos van. Vorig jaar om deze tijd had ik al lang geboekt voor oktober 2025.
Maar goed.....we moeten maar geduld hebben :wink:

Gr.
Reny
Onze verslagen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer