Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen met Hertz Ultimate Choice
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice
Klopt, hooguit geschikt voor twee personen. Maar zeker als je alleen bent, heerlijke auto.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Bij Hertz in Detroit (DTW) heb ik nog gelet op een pickup truck. Die waren helaas niet beschikbaar in de President's Circle. Zag wel eentje verderop staan maar die was na enkele minuten ook al weg. Niet gekeken of dat ook President's Circle was, vermoedelijk niet want was enkele rijen verderop.
Ik had nl. best eens een pickup mee willen hebben.
Roland
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb deze keer ook weer getwijfeld, want de RAM 2500 die ik laatste keer meekreeg was echt een geweldige auto, alleen wel akelig duur in gebruik. Nu maar voor de Jeep Wrangler gegaan, aangezien ik ook wat ruigere off-road wegen wil nemen, en dan is een Jeep net wat beter in het terrein.
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Als wij geen rondreis doen, wat we tegenwoordig wat vaker doen bv in Florida, dan is een RAM2500 als backup, naast een PC boeking, de keuze de laatste tijd. Handig voor kayaks etc en bagage is dan ook geen probleem. Verbruik is wel hoog idd, iets van 14mpg. Ik zou liever een standaard SUV rijden maar die zijn meestal een stuk duurder. In november heb ik een boeking staan voor een RAM2500 voor $260 per week.
-
Reny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
We zijn pas terug van een 3-weekse rondreis door Colorado, South Dakota en Wyoming.
We haalden onze gereserveerde auto op op maandagavond 29 september in Denver (airport).
Onze naam stond dit keer niet op het bord, wellicht omdat ik 2 boekingen had gemaakt!?!
We hebben eerst de auto's in de rij President's Circle bekeken en daar stonden genoeg auto's naar onze gading. Helaas geen Chevy Tahoe die we 2 jaar geleden hadden maar we waren tevreden met de keuzes die we hadden.
Er stond zelfs een pick-up truck maar dat vonden we qua bagage minder handig, die hebben we laten staan
.
Zodoende hebben we niet eens in de rij SUV's gekeken (back-up boeking).
Even langs de balie waar aangegeven werd dat de back-up boeking automatisch geannuleerd zou worden. Dat heb ik uiteraard wel nog even gecheckt.
Kosten voor de eerste tank (die ik altijd bijboek) waren iets hoger omdat de tank van de auto groter was dan de geboekte c-klas auto
We reden weg met een Nissan Pathfinder met Colorado nummerbord en hebben genoten van reis én van de auto!
Als Hertz deze prijzen blijft aanbieden, boeken we volgend jaar weer bij Hertz.
Dank voor alle tips en het meedenken (o.a. Roland!).
Gr.
Reny
PS: ik zal het overzichtje "Auto gehuurd? Wat kreeg je mee? " nog invullen !
Reny
We haalden onze gereserveerde auto op op maandagavond 29 september in Denver (airport).
Onze naam stond dit keer niet op het bord, wellicht omdat ik 2 boekingen had gemaakt!?!
We hebben eerst de auto's in de rij President's Circle bekeken en daar stonden genoeg auto's naar onze gading. Helaas geen Chevy Tahoe die we 2 jaar geleden hadden maar we waren tevreden met de keuzes die we hadden.
Er stond zelfs een pick-up truck maar dat vonden we qua bagage minder handig, die hebben we laten staan
Zodoende hebben we niet eens in de rij SUV's gekeken (back-up boeking).
Even langs de balie waar aangegeven werd dat de back-up boeking automatisch geannuleerd zou worden. Dat heb ik uiteraard wel nog even gecheckt.
Kosten voor de eerste tank (die ik altijd bijboek) waren iets hoger omdat de tank van de auto groter was dan de geboekte c-klas auto
We reden weg met een Nissan Pathfinder met Colorado nummerbord en hebben genoten van reis én van de auto!
Als Hertz deze prijzen blijft aanbieden, boeken we volgend jaar weer bij Hertz.
Dank voor alle tips en het meedenken (o.a. Roland!).
Gr.
Reny
PS: ik zal het overzichtje "Auto gehuurd? Wat kreeg je mee? " nog invullen !
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
You're welcome!
Zag dat je ook een verslag hebt gemaakt. Ga ik binnenkort even lezen.
Ik moet zeggen dat ik dit keer zeer tevreden was over Hertz, zowel in Detroit, Minneapolis als in Seattle. Overal zeer vriendelijk te woord gestaan en goed geholpen. Huurauto's waren ook schoon toen ik ze meekreeg. Dat is ook wel eens anders geweest. Je kon zien dat de Ford Bronco in zanderig/stoffig gebied was geweest als je heel goed de naden bij de deuropeningen bekeek maar de auto was brandschoon. Had zelfs het vermoeden extra schoongemaakt nadat deze volgens mij eerder flink vies was geweest.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Voor onze trip naar Californië lijkt Hertz de betere deals te hebben voor ons tov Avis.
Ik zie alleen dat ze tijdens de vorige statusmatching ons niet naar PC maar naar gold 5 star hebben gezet.
Heeft het dan nog zin omm daar achteraan te gaan en wat zijn de grote voordelen/verschillen?
Ik zie alleen dat ze tijdens de vorige statusmatching ons niet naar PC maar naar gold 5 star hebben gezet.
Heeft het dan nog zin omm daar achteraan te gaan en wat zijn de grote voordelen/verschillen?
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
-
Ikverzinnogweliets
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
@nwolf
Ligt een beetje aan waar je je auto gaat ophalen, maar LAX, heeft er geen Five Star (meer). Enkel Gold en PC. Toen ik nog Five Star was kon ik automatisch naar de PC rijen lopen. Dus wat dat betreft is het niet echt de moeite. Andere zaken of afhaallocaties heb ik weinig ervaring mee.
YouTube kanaal van https://www.youtube.com/@CarRentalGuy geeft een goed beeld van wat de keuzes zijn bij Hertz.
Ligt een beetje aan waar je je auto gaat ophalen, maar LAX, heeft er geen Five Star (meer). Enkel Gold en PC. Toen ik nog Five Star was kon ik automatisch naar de PC rijen lopen. Dus wat dat betreft is het niet echt de moeite. Andere zaken of afhaallocaties heb ik weinig ervaring mee.
YouTube kanaal van https://www.youtube.com/@CarRentalGuy geeft een goed beeld van wat de keuzes zijn bij Hertz.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
-
Reny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Wij waren ook heel tevreden over Hertz, zeer vriendelijk, niet aan/opdringen van extra's, helemaal goed !
Voor volgend jaar ga ik zeker weer éérst bij Hertz kijken (heb nog altijd een "zwak" voor Alamo omdat we daar járen gehuurd hebben).
Gr.
Reny
Onze verslagen:
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
We landen op LAS en vliegen terug via SFO.Ikverzinnogweliets schreef: ↑24 okt 2025, 12:08Ligt een beetje aan waar je je auto gaat ophalen, maar LAX, heeft er geen Five Star (meer). Enkel Gold en PC. Toen ik nog Five Star was kon ik automatisch naar de PC rijen lopen. Dus wat dat betreft is het niet echt de moeite.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
-
Ikverzinnogweliets
- Amerikafan
@nwolf
LAS heeft nog wel Five Star dus dan kan je daar uit kiezen.
LAS heeft nog wel Five Star dus dan kan je daar uit kiezen.
Wij zijn terug van onze 8 daagse trip naar Boston, Philadelphia, New York en omgeving.
Aankomst rond 13:00 bij Hertz op het vliegveld, naam keurig op het bord, PC, dus uitzoeken maar dachten we... dat viel wel erg tegen. Er stonden ongeveer 5 sedans, maar maximaal F klasse, zag in elk geval een KIA K4 en een K5. Geen enkel Amerikaans model, SUV of andere wat meer exotische auto.
Uiteindelijk moeten wachten tot er een SUV binnen kwam, wat dan wel weer snel gebeurde, ongeveer 10 minuten. Een Chevrolet Equinox, prima auto maar niets speciaals.
Aankomst rond 13:00 bij Hertz op het vliegveld, naam keurig op het bord, PC, dus uitzoeken maar dachten we... dat viel wel erg tegen. Er stonden ongeveer 5 sedans, maar maximaal F klasse, zag in elk geval een KIA K4 en een K5. Geen enkel Amerikaans model, SUV of andere wat meer exotische auto.
Uiteindelijk moeten wachten tot er een SUV binnen kwam, wat dan wel weer snel gebeurde, ongeveer 10 minuten. Een Chevrolet Equinox, prima auto maar niets speciaals.
2001 MI-CA-AZ-NV-UT
2015 FL
2021 NY
2022 FL-GA-SC-NC-TN-VA-MA-DE-MD-PA-NJ-NY
2022 NY-RI-CT-MA
2023 CA-NV
2024 CA-MA-CT
2025 CA-NV-NY
2025 CT-MA-NY
2015 FL
2021 NY
2022 FL-GA-SC-NC-TN-VA-MA-DE-MD-PA-NJ-NY
2022 NY-RI-CT-MA
2023 CA-NV
2024 CA-MA-CT
2025 CA-NV-NY
2025 CT-MA-NY
-
RTGR534
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wat zijn de CDP en PC codes die iedereen momenteel gebruikt? Ik krijg telkens een foutmelding omdat de code blijkbaar verlopen is of niet in combinatie met elkaar gebruikt kan worden...
-
kevin123
- Amerika-ontdekker
Ik heb bij Hertz five star status en wil een auto huren in Orlando, maar dexe locatie heeft alleen gold en president circle rijen. Mag ik dan kiezen uit de gold of president circle selectie?
-
Ikverzinnogweliets
- Amerikafan
@kevin123
Vorig jaar had ik ook een Five Star status en achter mijn naam bij Hertz LAX stond PC omdat daar geen Five Star rijen aanwezig zijn.
Vorig jaar had ik ook een Five Star status en achter mijn naam bij Hertz LAX stond PC omdat daar geen Five Star rijen aanwezig zijn.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Zondagavond aangekomen in Orlando. Had een cat C geboekt met keuze uit PC. Er stond net als in April weinig soeps, wat sedans en weer veel Kia Soul's. Ik zie de afgelopen paar vakanties nooit meer Ford's of andere Amerikaanse merken staan op MCO. Zie in het "welke auto kreeg jij mee" topic dat er op andere locaties blijkbaar wel Amerikaanse auto's staan. Ik heb het idee dat de tijden van een mooie auto pakken uit de PC voorbij zijn, i.i.g op MCO.
Bij de "reserved" rij zagen we een Mazda CX 5 staan die we wel wilden hebben. Dus naar de balie gegaan en gevraagd of we die mochten nemen, maar dat mocht niet. We mochten alleen een midsize SUV(die ze niet hadden) en de Mazda was een andere categorie.
Hoe zit dat trouwens met dat bord waar je naam op staat bij Hertz? Geeft dat alleen je keuze mogelijkheid aan, want er wordt geen auto toegewezen?
En voor wie zijn die auto's in de "reserved" rij, want je boekt toch alleen een categorie en geen specifieke auto?
Uiteindelijk toch maar weer een Kia Soul gepakt. Toen we wegreden dachten we een wietlucht te ruiken, maar verder geen aandacht aan besteed moe en zo. Volgende dag viel weer de sterke wietlucht op, niet fijn. We zijn inmiddels aan de kust en denken erover om m om te ruilen in Fort Myers. Mijn man zei al: misschien ligt er nog wiet verstopt in de auto
Ik zie al dat we worden aangehouden en je doet je raampje omlaag en de wietlucht komt de agent tegemoet.....
Hoe gaat dat omruilen? Gewoon inleveren en dan naar de balie?
Bij de "reserved" rij zagen we een Mazda CX 5 staan die we wel wilden hebben. Dus naar de balie gegaan en gevraagd of we die mochten nemen, maar dat mocht niet. We mochten alleen een midsize SUV(die ze niet hadden) en de Mazda was een andere categorie.
Hoe zit dat trouwens met dat bord waar je naam op staat bij Hertz? Geeft dat alleen je keuze mogelijkheid aan, want er wordt geen auto toegewezen?
En voor wie zijn die auto's in de "reserved" rij, want je boekt toch alleen een categorie en geen specifieke auto?
Uiteindelijk toch maar weer een Kia Soul gepakt. Toen we wegreden dachten we een wietlucht te ruiken, maar verder geen aandacht aan besteed moe en zo. Volgende dag viel weer de sterke wietlucht op, niet fijn. We zijn inmiddels aan de kust en denken erover om m om te ruilen in Fort Myers. Mijn man zei al: misschien ligt er nog wiet verstopt in de auto
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het wordt gewoon steeds verstandiger om te huren wat je wilt, en niet te gokken op wat er misschien zou kunnen staan.
Nu onderweg naar Vegas, hopelijk straks inderdaad de Jeep die ik specifiek gehuurd heb, maar ik vertrouw geen enkele verhuurder….
Nu onderweg naar Vegas, hopelijk straks inderdaad de Jeep die ik specifiek gehuurd heb, maar ik vertrouw geen enkele verhuurder….
Wij hebben toevallig vorige week een auto omgeruild op de luchthaven van Tampa. Je moet de roadside assistance bellen voor een case nummer. Met dat casenummer kun je hem inleveren en zeggen dat het om een car swap gaat.asv60 schreef: ↑28 okt 2025, 12:20Zondagavond aangekomen in Orlando. Had een cat C geboekt met keuze uit PC. Er stond net als in April weinig soeps, wat sedans en weer veel Kia Soul's. Ik zie de afgelopen paar vakanties nooit meer Ford's of andere Amerikaanse merken staan op MCO. Zie in het "welke auto kreeg jij mee" topic dat er op andere locaties blijkbaar wel Amerikaanse auto's staan. Ik heb het idee dat de tijden van een mooie auto pakken uit de PC voorbij zijn, i.i.g op MCO.
Uiteindelijk toch maar weer een Kia Soul gepakt. Toen we wegreden dachten we een wietlucht te ruiken, maar verder geen aandacht aan besteed moe en zo. Volgende dag viel weer de sterke wietlucht op, niet fijn. We zijn inmiddels aan de kust en denken erover om m om te ruilen in Fort Myers. Mijn man zei al: misschien ligt er nog wiet verstopt in de autoIk zie al dat we worden aangehouden en je doet je raampje omlaag en de wietlucht komt de agent tegemoet.....
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wellicht niet bij alle categorieën, maar als je een mid-size SUV boekt bij Hertz, staat er echt een midsize SUV voor je in de "Reserved" rij. Je mag dan alsnog uit de PC kiezen maar de kans dat je daar een grotere/betere auto vindt dan je toegewezen mid-size SUV is tegenwoordig niet meer zo groot.
Dus je boekt een categorie en in veel gevallen zet Hertz een passende auto voor je klaar in "Reserved".

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
@Frasi En staat dat dan op het bord vermeld, of moet je dan eerst naar de balie om te horen welke auto er klaar staat?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3748 Weergaves
-
Laatste bericht door Robv85
-
- 4 Reacties