Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door nwolf »

MayJans schreef:
22 apr 2022, 21:26
Isherea schreef:
22 apr 2022, 20:24
@MayJans Ik zou sowieso indien mogelijk huren vanaf Washington DC (IAD) ipv NYC. Dat is namelijk veel goedkoper. Voor een midsize sedan (groep c) reservering scheelt dit ruim $900 voor exact dezelfde periode.

Als je een maand huurt is dat bij hertz goedkoper dan 26 dagen.
Als voorbeeld (excl one way fee die je ter plekke bij inleveren nog betaalt (informeer even hoeveel dit is, reken op minimaal $350)) kom ik voor een Gold Canopy reservering op $1714. Met PC status heb je een prima kans op een standard SUV die groot genoeg is voor 4 plus een sloot bagage.
Dank Trom, hier ga ik dan nog even goed naar kijken!

Uitleg bij het verschil in de data: aan het begin van onze reis willen we eerst een aantal dagen in Washington en New York doorbrengen. De reis
Of kijk eens naar New Jersey voor autohuur, dat heb ik toen ook gedaan.
Vanaf NY de train naar New jersey airport en vanaf daar een auto gehuurd om naar Atlantic City en Washington DC te reizen.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
MayJans
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door MayJans »

Isherea schreef:
22 apr 2022, 20:24
Als voorbeeld (excl one way fee die je ter plekke bij inleveren nog betaalt (informeer even hoeveel dit is, reken op minimaal $350)) kom ik voor een Gold Canopy reservering op $1714. Met PC status heb je een prima kans op een standard SUV die groot genoeg is voor 4 plus een sloot bagage.
Ehm, als ik via Hertz zoek met dezelfde data (ik heb jouw data even overgenomen) dan kom ik, net als toen ik eerder zocht, op meer dan $ 1.200/week...
Ook is de Medium Sedan niet meer beschikbaar.
Ik doe vast iets verkeerd...
Hertz 1.jpg
Gast

Bericht door Gast »

Met pc code 192021 vind je groep c niet, zoals ook aangegeven in mijn screenshot. Je huurt een groep C en kiest met je PC status, uit drie aisles.
MayJans
Amerika-ontdekker

Bericht door MayJans »

OK... Dan moet ik dus zoeken zonder die code.

Ik heb ook geen PC (staat voor Presidents Circle toch?).

Ik doe m'n best me er in te verdiepen en het te snappen maar zie (mede door de grote hoeveelheid aan (zeer nuttige!) informatie soms door de bomen het bos niet meer...
Gast

Bericht door Gast »

@MayJans kijk even hier:
viewtopic.php?p=1283504#p1283504
MayJans
Amerika-ontdekker

Bericht door MayJans »

Ik had dat wel gezien maar dacht dat dat niet voor ons was omdat ik via beide (of uberhaupt) nog nooit iets gehuurd heb. We hebben dus geen enkel tegoed.
Maar als ik het goed begrijp moet je gewoon over en weer 'matchen' tot je niet hoger kunt.

Ik ben er inmiddels mee bezig, bedankt :)
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

@MayJans Voor ons loonde het in 2019 bij Hertz om vanwege de oneway fee te kijken naar de plek waar je de auto wilt inleveren.
Wij hadden toen Boston - Los Angelos, en ik kwam er door een van de broker sites soort van toevallig achter dat een city locaties goedkoper was. Die had een fee van $50 ipv ik geloof $600 naar LAX.
Toen met zoeken 1 voor 1 alle grofweg 40 locaties in LA langsgegaan en er waren er 2 of 3 zonder oneway fee, ook die in Culver City, dus die gekozen en nog een auto voor een dag van Culver City naar LAX gehuurd.
Ik zou ook voor San Francisco alle niet airport locaties na gaan om in te leveren.

En ook kijken naar de tip van de maandhuur, of volledige weken…

En eigenlijk ook bij ophalen in Washington of New York.., wat het uiteindelijk ook wordt.
Uitzoeken of het veel scheelt als je de auto ergens anders dan op het vliegveld op haalt.
En dan maakt het verschil of je een specifieke klasse wilt huren, of dat je voor de PC rij keuze wil gaan, bij dat laatste moet je natuurlijk wel vanaf het vliegveld huren, maar als je toch per se een full-size SUV wilt huren kan dat misschien beter van een city locatie. (En bevalt die nou helemaal niet… oud/vies/… dan kan je altijd wel iets (lampje olie, sporing…) vinden waarom je hem later op een vliegveld moet omruilen…
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
MayJans
Amerika-ontdekker

Bericht door MayJans »

@Pepito, dank voor de tip!
Ga ik daar deze prachtige dag maar eens aan besteden!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

MayJans schreef:
We wilden eerst van west naar oost. Nu denken we toch aan oost naar west. Gunstiger met doorkruisen tijdzones. Eerst de drukte van grote steden en daarna meer natuur. Maar voor beide is natuurlijk iets te zeggen :wink:
Ik zit met hetzelfde 'probleem'. :wink:

Ik reis van San Francisco naar New York. Heb ook overwogen om van New York naar San Francisco te reizen. Dat leek mij ook mooier met de tijdzones. Uiteindelijk toch gekozen om te beginnen in San Francisco mede doordat een huurauto huren vanuit San Francisco aanzienlijk goedkoper was dan vanaf New York. Het gaat slechts om enkele dagen dat je een uur 'verliest'. Veel zal ik daar toch niet van merken omdat ik toch altijd vroeg opsta.

In jouw eigen topic zag ik dat het jullie intentie ook was om te beginnen in San Francisco en te eindigen in New York maar dat jullie inmiddels andere plannen hebben. Ik zou dat nog niet in de ijskast zetten. Persoonlijk zou ik zelf in San Francisco beginnen en de huurauto voor de gehele periode nemen en inleveren in New York. Ook direct na aankomst de auto nemen en inleveren vlak voor vertrek. Het klinkt mooi om 'parkeerkosten' te willen besparen of 'we reizen wel met de trein van Washington DC naar New York' maar dan zit je altijd met het gesleep van je bagage. Ja, het zal iets duurder zijn maar het gemak is ook wat waard. Bovendien heb je weer met andere kosten te maken als je zelf geen auto tot je beschikking hebt.

Tot slot, hoort eigenlijk in je topic over vliegtickets: Vliegen op New York biedt je meer mogelijkheden (JFK, EWR) voor rechtstreeks vliegen. Mijn tip zou dan ook zijn. Boek tickets voor AMS/BRU/DUS - SFO en NYC - AMS/BRU/DUS. Dit scheelt je waarschijnlijk aanzienlijk in autohuur, al heb je in mijn voorstel wel de gehele periode een huurauto. Mocht dat echt te duur worden dan zou je de auto ook kunnen achterlaten op Dulles Int'l Airpoirt (IAD) en dan wel vanaf Washington DC het openbaar vervoer nemen en met de trein naar New York reizen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Coyote schreef:
22 apr 2022, 19:07
Dit verklaart wellicht dan voor iedereen waarbij het bedrag niet van de creditcard afgeschreven is. Allemaal omgezet naar betalen bij aankomst?
Jammer, had ik achteraf dat ook moeten boeken, scheelde wel 10% weer :lol: !! Ik had bewust voor betalen bij aankomst gekozen ivm flexibiliteit.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@MattRob bij mij is het bedrag wel afgeboekt en ik ben m.i. niet de enige. Het lijkt dus een loterij.
MayJans
Amerika-ontdekker

Bericht door MayJans »

Coyote schreef:
23 apr 2022, 08:39
MayJans schreef:
We wilden eerst van west naar oost. Nu denken we toch aan oost naar west. Gunstiger met doorkruisen tijdzones. Eerst de drukte van grote steden en daarna meer natuur. Maar voor beide is natuurlijk iets te zeggen :wink:
In jouw eigen topic zag ik dat het jullie intentie ook was om te beginnen in San Francisco en te eindigen in New York maar dat jullie inmiddels andere plannen hebben. Ik zou dat nog niet in de ijskast zetten. Persoonlijk zou ik zelf in San Francisco beginnen en de huurauto voor de gehele periode nemen en inleveren in New York. Ook direct na aankomst de auto nemen en inleveren vlak voor vertrek. Het klinkt mooi om 'parkeerkosten' te willen besparen of 'we reizen wel met de trein van Washington DC naar New York' maar dan zit je altijd met het gesleep van je bagage. Ja, het zal iets duurder zijn maar het gemak is ook wat waard. Bovendien heb je weer met andere kosten te maken als je zelf geen auto tot je beschikking hebt.
Voeg ik toe aan het lijstje variabelen ;)
Tot nu toe staat er nog niets in de ijskast :D
Als we langer huren en zo op meer dan een maand uitkomen dan zou t goedkoper kunnen zijn dus.
Ik ben nog nooit in NYC geweest dus vind het lastig inschatten hoe (on)handig het is om daar toch een auto te hebben.

Als ik zoek dan 'speel' ik voor de heenreis steeds met AMS/BRU/DUS en met NYC en IAD.

Net vond ik met Google Flights, door te zoeken met heen Antwerpen - Washington (en terug van SFO-Antw) ineens heel 'goedkope' tickets van $750. Maar als je dan doorklikt komen er toch weer zoveel bagagekosten bij dat je alsnog weer richting de € 1.000 pp gaat.
Als dit het is dan is dit het... We zullen een keer de knoop door moeten hakken.
Maar stiekem hoop ik toch nog op een gelukje ;)
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Lastig te zeggen of 'dit het is'. Prijzen variëren dagelijks. Kan zomaar zijn dat het dinsdag of woensdag ineens weer goedkoper is (al enkele keren opgevallen). Maar ja, is geen garantie natuurlijk. Jullie gaan nu eenmaal in de dure periode. Dan is het echt geluk hebben om goedkope tickets te vinden.

Ik kom ook uit het noorden en daarom vallen voor mij BRU en DUS in principe al af. AMS is voor mij zeer goed bereikbaar en ook best vlot. Overigens, ik ga wel de avond voor vertrek al naar Schiphol en overnacht bij CitizenM. De dag van vertrek heerlijk relaxed wandelend van hotel naar de vertrekhal. 8) Alles heeft z'n prijs en dat ik daardoor misschien wat meer kwijt ben via AMS, het zij zo. Alhoewel, met het ticket dat ik nu heb mag ik zeker niet klagen. :wink:

Roland

Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@MayJans
Probeer de site
eens. Die neemt als je de juiste instelling kiest omliggende vliegvelden mee en laat de verschillen in prijs zien. Ook kun je met de data schuiven.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
23 apr 2022, 13:51

. 8) Alles heeft z'n prijs en dat ik daardoor misschien wat meer kwijt ben via AMS, het zij zo.

Roland
Als je toch van plan bent rond Schiphol te overnachten...
Er zijn van die mooie dagen en bestemmingen dat vliegen vanaf ZWE zomaar Eur. 400.- pp bespaart.
Je extra inspanning ?
Vanuit Schiphol anderhalf uur met de trein naar Antwerpen.
Daar een hapje eten ...op naar het Centraal Station om in te checken en vervolgens in 50 min naar Schiphol om daar lekker te gaan slapen

Makkelijker kan ik het niet verdienen....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tijd is geld... :wink:

Ik ga de dag voor vertrek direct na werk richting Schiphol en kom op zondagavond weer thuis uit Amerika. De volgende ochtend om 06:00 u gaat de wekker weer. Over optimale benutting van de vakantie gesproken... :lol:

Nee, dat heen en weer gereis naar Antwerpen is niet aan mij besteed. Kost me teveel tijd. Nu ga ik op tijd naar Schiphol. Lekker de avond ervoor relaxen in CitizenM en 's ochtends op mijn gemakje richting vertrekhal. Overigens, voor de ticketprijs die ik heb redden de meesten het niet eens via Antwerpen. :mrgreen:

Roland

Stanstyle
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Stanstyle »

Hi All,

Volg jullie al een tijdje en zit nu midden in het boeken van alles.
Gisteren de Tickets (AMS-MCO + MIA-AMS) bij KLM (Delta) geboekt. Periode 02/08/22-20/08/22 samen met mijn vrouw en de 2 kids. Rip uit mijn lijf voor deze periode :lol: dus was blij met de AVIS tips. Auto nu voor deze periode gehuurd met de welbekende code, gelijk betaald voor 1025 Eur. (Mazda cx5) ingeschreven als blue member bij BA. Nu is mijn vraag of de verzekeringen voldoende zijn welke inclusief zijn. Ik had geen mogelijkheid om er iets bij te boeken volgens mij?

Alvast bedankt.
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Wat heb je een mooie reis voor de boeg met je familie! Om te controleren of je de juiste verzekeringen heb kan je je boeking ophalen op de site van Avis (of in de bevestigingsmail) en vergelijken met de afbeelding hieronder. De twee verzekeringen met de blauwe pijl moet je hebben (accepted). Mocht je nog twijfelen kan je altijd een screenshot van je boeking hier plaatsen en zal er altijd iemand wel de moeite nemen om met je mee te kijken :)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 25 apr 2022, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bovenliggen berichten aub niet citeren
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Stanstyle schreef:
23 apr 2022, 22:31
Hi All,

Nu is mijn vraag of de verzekeringen voldoende zijn welke inclusief zijn. Ik had geen mogelijkheid om er iets bij te boeken volgens mij?

Alvast bedankt.

Eventueel alleen nog Extended Roadside Assistance erbij en de rest zit er allemaal bij minus verzekering persoonlijke bezittingen, in mijn geval voor 19 dagen gaat Roadside Assistance zo'n 127 euro + 330 voor de CX5 😝
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

Maat van mij heeft zijn geboekte Ford Expedition zonder problemen
meegekregen na aankomst op ATL. Geboekt via Avis.dk

Dus grote blij..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer