Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Dat lukt bij mij ook niet, toevoegen in de app. Nou dan maar niet hoor
Heb ook een bevestiging mail en dat is voldoende, immers alles staat in die mail

Super bedankt ik zag zoveel codes dat ik het niet meer wist. Maar deze is perfectdejong89 schreef: ↑12 apr 2022, 10:30@JoCar
Scheelt een hoop. Bijna 800 euro.
Voor een paar dollar meer heb je zelfs een grotere auto maar ik ben nu even van de kleinste uit gegaan
Alles gevonden bij Hertz.nl met de 51K code.
Op Maui heeft Hertz ultimate choice dus als je zoon lid wordt van Hertz dan mag hij ook nog eens kiezen uit de five star aisle, mits hij een midsize huurt. Als hij zich daarnaast ook nog eens verdiept in het matchen van statussen kan hij zelfs kiezen uit gold en president circle
Welke 4x4 zou dan de beste zijn? En is die noodzakelijk voor beide eilanden?dejong89 schreef: ↑12 apr 2022, 12:06Sterker nog, de Mauna Kea kom je niet op zonder 4x4 ( is verplicht ). Dan kan je tot aan het visitorcentre rijden maar daar houdt het op. De weg is onverhard en vol met stenen en kuilen. Wij vonden het geweldig om zo naar boven te hobbelen![]()
De Haleakala is wat eenvoudiger.
Via Avis.dk maar vergeten om hem te koppelen aan onze Avis Preffered.Coyote schreef: ↑12 apr 2022, 18:34@marcie216 Waar heb je begin april geboekt, bij Avis.dk of Avis.is (of andere Avis)? Daar heb je toch ook een bevestigingsmail van ontvangen? Dat zou al voldoende moeten zijn. Zeker als je ook de reservering via de .com-site naar jezelf hebt laten mailen.
De reservering in de app terug kunnen vinden is mooi maar natuurlijk niet strikt noodzakelijk. Niet iedereen gebruikt immers de Avis-app op zijn/haar mobiele telefoon. Dus een beetje 'raar' dat avis.nl de boeking zou kunnen toevoegen in de app tegen het tarief van vandaag....M.a.w. ze wilden jullie gewoon een nieuwe reservering laten maken tegen het (hogere) tarief van vandaag. Erg slecht...
![]()
Roland
We hadden geen bevestigingsmail gehad, alleen hebben we hem toen via .com naar onszelf gemaild dus vandaar dat we hem voor de zekerheid in de app wilde hebben.
Maar inderdaad, ze wilde maar al te graag onze boeking wijzigen.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@JoCar
Zoals ik zei, voor de Mauna Kea is het verplicht, voor de Haleakala niet en hier loopt een verharde weg naar boven toe. Die zou je prima met een normale personenwagen kunnen rijden. Wij hadden een Jeep Wrangler 4x4 op beide eilanden. Op Maui hadden we deze gereserveerd omdat dit de voordeligste optie was. Dat was zo goed bevallen dat we op Kona dezelfde Jeep hebben uitgekozen uit de Emerald aisle ( National ).
Ik zie dat de Jeep vrij duur is maar een midsize suv is een stuk voordeliger (360 usd) (Catogerie Q4)
Wie weet heeft je zoon geluk en krijgt hij een AWD of 4x4 mee. Daar valt vast wel over te praten al heb ik geen ervaring met Hertz op Big Island.
Zoals ik zei, voor de Mauna Kea is het verplicht, voor de Haleakala niet en hier loopt een verharde weg naar boven toe. Die zou je prima met een normale personenwagen kunnen rijden. Wij hadden een Jeep Wrangler 4x4 op beide eilanden. Op Maui hadden we deze gereserveerd omdat dit de voordeligste optie was. Dat was zo goed bevallen dat we op Kona dezelfde Jeep hebben uitgekozen uit de Emerald aisle ( National ).
Ik zie dat de Jeep vrij duur is maar een midsize suv is een stuk voordeliger (360 usd) (Catogerie Q4)
Wie weet heeft je zoon geluk en krijgt hij een AWD of 4x4 mee. Daar valt vast wel over te praten al heb ik geen ervaring met Hertz op Big Island.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
@PieterSilke Alles goed verlopen bij Avis met het lage tarief?PieterSilke schreef: ↑02 apr 2022, 22:17Wij vertrekken volgende zaterdag en zonet geboekt via de .is.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
En niemand heeft Pieter meer gezien nadat hij zich bij de balie heeft gemeld en meegenomen is door de AVIS beveiliging 

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Kan iemand mij adviseren in het volgende; heb via Avis.dk een goedkope auto kunnen boeken met extra bestuurder voor mijn aanstaande reis naar New York. Ten tijden van het boeken was ik Avis preferred member, en staat er op de factuur dat de tweede bestuurder 65$ zal kosten bij ophalen. Inmiddels heb ik een status match gedaan via National waardoor ik nu preferred plus ben geworden. Die status betekent dat de tweede bestuurder in principe gratis is. Wordt dit bij het ophalen automatisch verrekend of kunnen ze je aan de balie aan die 65$ houden omdat dat nu eenmaal op de factuur staat? In het laatste geval zou ik de boeking even aan moeten passen, maar ik ben toch een beetje bang dat ik dan m'n mooie prijs verlies
.
Wat zouden jullie aanraden om te doen?
Wat zouden jullie aanraden om te doen?
@Senia
Ik heb dit ook gehad, ik had een boeking gedaan met extra bestuurder, maar las later in de voorwaarden dat je echtgenoot(e) gratis is als tweede bestuurder bij Avis. Nu heb ik online de boeking aan kunnen passen zonder probleem. Omdat je alleen een ' extra' verwijdert en de echte boeking eigenlijk niet aanpast.
De aanpassing had ik eerst via avis.com gedaan (ik heb een .be boeking), dit ging prima. Maar toen ik inlogde op avis.be zag ik dat de wijziging daar niet doorgevoerd was. Geen probleem want alsnog daar aangepast.
Dus ik denk dat je het zo aan kan passen zonder verdere gevolgen voor je tarief. Even inloggen en uitproberen, je ziet je tarief vermeld voordat je de wijziging definitief doorvoert dus dan kan je meteen checken of het nog klopt.
Ik heb dit ook gehad, ik had een boeking gedaan met extra bestuurder, maar las later in de voorwaarden dat je echtgenoot(e) gratis is als tweede bestuurder bij Avis. Nu heb ik online de boeking aan kunnen passen zonder probleem. Omdat je alleen een ' extra' verwijdert en de echte boeking eigenlijk niet aanpast.
De aanpassing had ik eerst via avis.com gedaan (ik heb een .be boeking), dit ging prima. Maar toen ik inlogde op avis.be zag ik dat de wijziging daar niet doorgevoerd was. Geen probleem want alsnog daar aangepast.
Dus ik denk dat je het zo aan kan passen zonder verdere gevolgen voor je tarief. Even inloggen en uitproberen, je ziet je tarief vermeld voordat je de wijziging definitief doorvoert dus dan kan je meteen checken of het nog klopt.
Thanks voor het meedenken! Al is mijn bijrijder geen partner maar een goede vriendin. Dan zou ik dus de bijrijder moeten verwijderen, boeking moeten opslaan en later nog een keer aanpassen door de bijrijder toe te voegen. Benieuwd of dat werkt en of de bijrijder dan inderdaad gratis is. Goed om te weten dat de verdere prijs van de boeking in elk geval niet veranderd.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik vraag me af of dat zo werkt, omdat de 2e bestuurder geen partner (=automatisch zonder opgeven) is moet je wel de rijbewijs gegevens opgeven, als dat in de app kan is het geen probleem, anders zul je met ophalen even naar de (preferred) balie moeten gaan.
Ja in jouw geval zou ik inderdaad dit aan de balie regelen. Ik denk niet dat je dit online kan doen, tenminste, het verwijderen wel, maar het gratis weer toevoegen dat gaat denk ik niet, dus daarvoor even naar de Preferred balie.
@Senia Dat je in Europa preferred plus bent, wil nog niet zeggen dat je dat op avis.com ook bent. Dat wordt niet gezien in de VS. Als je een avis.com account hebt, kun je wel gebruik maken van de preffered line. Wellicht dat ze je als je je digitale PP laat zien, alsnog de PP rechten geven.
Een goede vriendin geldt alleen als ze aantoonbaar huisgenoot/spouse is. Anders ga je volgens Amerikaanse tarieven betalen. Je moet het tarief even zoeken. Het is ergens in deze rubriek genoemd. Ik meen 13 of 16 dollar pd met max 65
Je moet dus even berekenen wat voordeliger is.
Een goede vriendin geldt alleen als ze aantoonbaar huisgenoot/spouse is. Anders ga je volgens Amerikaanse tarieven betalen. Je moet het tarief even zoeken. Het is ergens in deze rubriek genoemd. Ik meen 13 of 16 dollar pd met max 65
Je moet dus even berekenen wat voordeliger is.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Aankomst 19/8 lax 16u
Vertrek 9/9 sfo 18u
Beste wat ik kon vinden voor mijn collega was $1320 bij hertz. Hij is national EE en hertz PC al.
Heeft iemand nog een betere suggestie want ik vind dit nog steeds vrij duur…? Thx!
Vertrek 9/9 sfo 18u
Beste wat ik kon vinden voor mijn collega was $1320 bij hertz. Hij is national EE en hertz PC al.
Heeft iemand nog een betere suggestie want ik vind dit nog steeds vrij duur…? Thx!
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Die tijden zou ik aanpassen. Die 2 uur tijdsverschil kost je een dag extra. Op avis.dk met code N744100 kom je wat goedkoper uit.
Met die code wel even account aanmaken bij british airways.
Met die code wel even account aanmaken bij british airways.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dag allemaal,
Ook wij zijn verdwaald geraakt: hoge prijzen, kortingscodes wel of niet gebruiken, memberships etc.
Ik denk dat we maar moeten slikken dat dit een dure grap wordt, maar ik heb nog wel een vraag voor de kenners:
Wij doen een rondje dat begint en eindigt in Seattle.
Het is natuurlijk goedkoper om ergens net buiten de stad (of een wat verder gelegen wijk/voorstad) de auto op te halen.
Heeft iemand misschien een goede tip waar dat te doen als we landen in Seattle?
Voor je het weet kom je namelijk op plekken terecht waar je helemaal niet wil komen
Dank!!
Ook wij zijn verdwaald geraakt: hoge prijzen, kortingscodes wel of niet gebruiken, memberships etc.
Ik denk dat we maar moeten slikken dat dit een dure grap wordt, maar ik heb nog wel een vraag voor de kenners:
Wij doen een rondje dat begint en eindigt in Seattle.
Het is natuurlijk goedkoper om ergens net buiten de stad (of een wat verder gelegen wijk/voorstad) de auto op te halen.
Heeft iemand misschien een goede tip waar dat te doen als we landen in Seattle?
Voor je het weet kom je namelijk op plekken terecht waar je helemaal niet wil komen

Dank!!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd? Die vraag over Seattle is hier veel vaker gesteld 

-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Klopt, excuses!
Tot nu toe echter nog niet echt gevonden waar ik naar op zoek was.
Er is bijvoorbeeld een 'goede' prijs (wat is nog goed tegenwoordig
) als we vanuit het vliegveld doorgaan naar Kent en daar de auto huren.
Kan iemand dit aanraden of afraden, qua veiligheid? Wij zijn nog niet bekend met dit gebied, vandaar!
Misschien andere goede plekken in Seattle die vanaf Tacoma fijn te bereiken zijn? Wij vinden het niet erg om nog even door te moeten reizen, als het maar niet onbewust richting een ongure plek is. Het scheelt toch vaak honderen euro's op de huur van een auto.
Tot nu toe echter nog niet echt gevonden waar ik naar op zoek was.
Er is bijvoorbeeld een 'goede' prijs (wat is nog goed tegenwoordig

Kan iemand dit aanraden of afraden, qua veiligheid? Wij zijn nog niet bekend met dit gebied, vandaar!

Misschien andere goede plekken in Seattle die vanaf Tacoma fijn te bereiken zijn? Wij vinden het niet erg om nog even door te moeten reizen, als het maar niet onbewust richting een ongure plek is. Het scheelt toch vaak honderen euro's op de huur van een auto.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Nou ja, het scheelt '' vaak '' honderden euro's is een beetje overdreven
Wij kunnen bijvoorbeeld Downtown Denver onze auto ophalen en dit is 70 euro goedkoper dan op het vliegveld. Dat is fors
Maar ja, een taxi naar het centrum kost ook weer tientallen euro's dus dan is je voordeel dusdanig minimaal dat het te verwaarlozen is.
Ik ben enkele keren in Seattle geweest en ik heb mij geen seconde onveilig gevoeld.
In welke periode zoek je een auto?
Wij kunnen bijvoorbeeld Downtown Denver onze auto ophalen en dit is 70 euro goedkoper dan op het vliegveld. Dat is fors
Maar ja, een taxi naar het centrum kost ook weer tientallen euro's dus dan is je voordeel dusdanig minimaal dat het te verwaarlozen is.
Ik ben enkele keren in Seattle geweest en ik heb mij geen seconde onveilig gevoeld.
In welke periode zoek je een auto?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13005 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties