Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door HennyCox »

Ik denk dat dit afhankelijk is van locatie en tijdstip van huur. Ik heb enkel goede ervaringen met Hertz, ook de laatste 2 jaar. Maar die heb ik ook met Dollar, terwijl anderen daar misschien van gruwelen.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Dat het bij mij nu even vervelend loopt doet niets af aan de positieve ervaringen van de laatste jaren.
We gaan zien met inleveren waar ze de bon op uitdraaien. Maar ik ben nu even extra alert.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Ik heb intussen al iets te veel minder goede ervaringen en zorg daarom voor een backup boeking voor als ik er bij Hertz niet uitkom ;)
Ikverzinnogweliets
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ikverzinnogweliets »

Eerder op de dag mijn auto ingeleverd en op mijn bon ontvangen. Exact het bedrag zoals was afgesproken. Alles was perfect verlopen tot op heden. Al met al een zweer goede ervaring.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Om nog even terug te komen op het tot wanneer is mijn status geldig verhaal van vorige week: ik heb Hertz NL gecontacteerd en kreeg een reactie van Veerle tot wanneer mijn PC status geldig was en daarbij gelijk het aardige bericht dat ze hem heeft verlengd tot net na mijn USA reis. Top service van Hertz.
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Ik ben toch maar in de pen geklommen en heb een kopie van mijn bevestigingsmail meegestuurd. Inmiddels op de mail een bevestiging gehad van Hertz dat mijn one way fee inclusief zou zijn.

'' In the approximate total it is indeed included .''

Helaas kunnen ze tijdens een bestaande huur geen aanpassingen maken. Dat wordt nog wat als ik de auto over 1,5 week ga inleveren... Ben bang dat ze ter plekke niets voor mij gaan doen en dat dit achteraf werk gaat worden. Heb ook totaal geen zin om wéér een half uur in de rij te gaan staan.

Zorg voor later. Irritant is het wel
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Dan kom je aan bij Hertz op Airport Blvd , wat kun je dan verwachten .
Das elk moment van de dag weer anders ....

Maar het kan er zo uitzien ;

the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Die Ford Explorer wil ik wel volgende maand op LAX :thumbup:
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik had drie weken geleden in Boston ook een prima aisle pick. Keuze uit een Explorer, Traverse of Acadia. De Explorer meegenomen. Daarnaast ook een hele hoop kleinere 5-seat SUV's en een hoop minivans.

Er stond ook nog een Expedition geparkeerd onder een "Five star" bordje aan het einde van een rij, waarbij de rest van de rij gebruikt was om teruggebrachte auto's te parkeren.. Sleutel eruit gepakt en in het hokje even "blond" gevraagd of die auto een aisle pick was. Maar helaas, die vlieger ging niet op. Dus toen maar de Explorer (2023 Limited 4WD) meegenomen.

Overigens stonden alle gewone Gold aisles en de meeste 5-star aisles vol met nog niet afgewikkelde retouren. Uiteindelijk was er alleen een halve 5-star aisle en was de rest PC. Zelfs mensen met alleen Gold status werd verteld dat ze zowel uit 5-Star als PC mochten kiezen. Was 's avonds laat.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Timothy555 schreef:
16 sep 2024, 09:46
Zo win je klanten terug voor de volgende keer. Les 1: een klant met een probleem is een buitenkans om er een zeer tevreden klant (en net promotor) van te maken…
True. Al snap ik dfe kosten voor brandstof wel. Ik heb ook wel eens defecte auto's omgeruild, maar heb ze wel altijd netjes afgetankt ingeleverd.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

roelb schreef:
08 okt 2024, 14:35
True. Al snap ik dfe kosten voor brandstof wel. Ik heb ook wel eens defecte auto's omgeruild, maar heb ze wel altijd netjes afgetankt ingeleverd.
Bij mij was het een opstapeling van frustratie.

• 3,5x meer rekenen. I.p.v. 902$, 2710$
• Mij terugsturen naar de balie waar ik 45 minuten moet wachten waar er vervolgens doodleuk wordt gezegd dat ik de verzekeringen had geaccepteerd (!!!)
• De boeking niet meer kunnen/willen aanpassen. Ik moest ter plekke een nieuwe boeking maken (wel hetzelfde tarief)
• Vervolgens een dubbele one way fee rekenen en mijn PC code niet verrekenen.
• Binnen 12 uur toonde de auto, met 160 mijl op de teller, mankementen. Ik moest hierdoor omrijden naar San Jose De lokale Hertz vestiging had geen Suv staan. Dit koste ons inclusief wachten, 1,5 tot 2 uur extra tijd.
• Bij het omwisselen wordt ons doodleuk gezegd dat wij de gekozen auto niet mogen meenemen want deze was gereserveerd voor PC leden. Leuk, hij stond in de PC aisle en ik ben PC lid. Dit leverde een enorme discussie op. Ook omdat mij in de garage was verteld dat ik een andere wagen kon kiezen

‘’ traveling at the Speed of Hertz’’ zeggen ze dan

Dus nee, die extra kosten voor de benzine was mij even te veel. :wink:

Bericht door roelb »

Ja, ik snap de frustratie. Maar zoiets heb ik echt nog nooit meegemaakt en ik huur al vele jaren bij Hertz.

Heb je wellicht in je Hertz profiel "Accept" staan bij die verzekeringen? Dat kun je per regio instellen. Als dat verkeerd ingesteld staat dan kan ik me voorstellen dat dit zo is gebeurd. Ik heb nog nooit gehad dat een (exit booth) agent zomaar iets toevoegt. Sterker nog, tegenwoordig noemen ze vaak nog even het totaalbedrag ter verificatie. En ik werp ook altijd even een snelle blik op de uitgeprinte strook voor het totaalbedrag. Klopt altijd.

Je noemt "terug naar de balie" maar ook dat je PC lid bent. Waarom zou je je langs die balie zijn gegaan? Je kunt als Gold lid (al dan niet met 5-star of PC status) gewoon direct naar de exit booth. Ook snap ik niet wat met "PC code" bedoelt. Je status (President Circle) heeft niets met codes te maken en levert ook geen korting op.

Wat ik vermoed dat hier gebeurd is dat dit een allereerste huur was. Je hebt een account aangemaakt en wellicht per ongeluk e.e.a. zo ingesteld dat diverse aanvullende verzekeringen voor USA/Canada op automatisch "accept" staan (dit kun je zien in je profiel en aanpassen). Vervolgens heb je PC status gekregen, vermoedelijk via een status match of eventueel een credit card (Centurion?). Ging het overigens wel over aanvullende verzekeringen? Of had je een tarief geboekt zonder CDW/EP en zijn die toegevoegd? Dat zou ook het enorme bedrag verklaren namelijk.

Omdat het een eerste huur was staat er bij "service type" nog "counter". Iets dat je overigens kunt negeren, maar goed, dat heb je niet gedaan. Bij de counter heb je niet het bedrag gecontroleerd. Je hebt een auto uitgezocht (of de toegekende auto gepakt) en bent naar de exit booth gereden. Daar kon men je niet helpen met het te hoge bedrag, omdat de huur al aan de counter gestart was en men een open contract niet kan wijzigen.

Vervolgens ben je teruggegaan naar de balie, heeft men het oude contract laten vervallen zonder huur, en vervolgens een nieuwe boeking aangemaakt. Dat kan niet anders, want aanpassen van de verzekeringen bij een open contract is niet mogelijk. Die nieuwe boeking is vermoedelijk niet door jezelf (online) aangemaakt, maar door de balie agent ter plaatse. Die kan dat dan niet koppelen aan je account, het is voor Hertz op dat moment gewoon een walk-in boeking. Wel kunnen ze het tarief matchen, dat is dus gedaan. Daarbij is wellicht de lagere contractuele one-way fee uit je eerdere boeking niet gematcht, vermoedelijk onbewust.

Dus had je vervolgens een boeking /zonder/ President Circle status en met een hogere one-way fee.

Vervolgens ga je later omwisselen. Je hebt nu dus gewoon een statusloze rental, niet gekoppeld aan jouw account. Logisch dus dat je geen nieuwe auto uit de PC mag uitzoeken. Je kunt dan wel een account met PC status hebben, maar deze boeking was daar niet aan gekoppeld. Dus de opmerking dat die auto uit de aisle gereserveerd is voor PC leden is gewoon correct.

Om dit in de toekomst te voorkomen:

- controleer de instellingen in je account voor verzekeringen voor regio USA/Canada en zet die op "decline"
- ga nooit langs de reguliere balie. Als je een assigned category hebt en je niet op het bord staat, ga dan naar de gold desk in de garage. Heb je een aisle pick, gewoon uitzoeken en naar de exit booth rijden, ook al sta je niet op het bord.
- Controleer voordat je weg rijdt altijd even snel de geprinte slip die je krijgt van de exit booth agent. Alleen een blik op het totaalbedrag voldoet.

Let op: als je vroeger ophaalt en daardoor de totale huurperiode langer wordt dan de geboekte X * 24 uur dan kan het zijn dat je een hoger totaalbedrag ziet (er wordt dan een extra dag gerekend). Dat is geen issue. Zolang je de auto vervolgens ook weer iets eerder inlevert zodat het totaal aantal huurdagen niet meer is dan de originele boeking gaat dat automatisch weer terug naar het originele bedrag.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

@roelb Dit was mijn 4e keer Hertz in 12 maanden tijd. Ze kennen me inmiddels. Ben al een aantal jaar President circle :wink:
Met PC code bedoel ik promotional coupon. Ik had een bon van 50 usd gekregen na een klein akkefietje in Boston.

Ik heb daarvoor nooit echt iets vervelends meegemaakt dus dit verbaasde mij ook. In het extreme.
Ik ben ook langs de gold desk (of balie, hoe je het noemt) gegaan dus niet langs de standard counter maar daar stond dus een enorme rij.

Echt alle tips die jij mij nu geeft heb ik afgevinkt en controleer ik altijd. Daarom schrok ik ook toen er 2700 dollar op mijn rentalslip stond en heb ik meteen mijn bezwaar gemaakt.

Inmiddels ligt er een zware mail bij Hertz, heb ik de bevestiging dat er iets niet goed is gegaan en zijn ze een intern onderzoek gestart. Wordt vervolgd...
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Vanmorgen bericht gehad van Hertz dat ze het in orde willen maken. Maar ze hadden wel even de tankbon nodig waarmee ik kon bewijzen dat ik de auto vol had ingeleverd. Een printje van mijn CC afschrift, in combinatie met de foto van het dashboard op het moment van inleveren, was voldoende. In de middag kreeg ik een mail dat ze 100$ zouden crediteren voor de brandstof. Maar dat was de hele vraag niet..................

Nogmaals teruggemaild dat ik toch echt de overige 153 dollar ook gecrediteerd wenste te zien en wat denk je............ Geen probleem, Gaan we in orde maken. Excuses voor het ongemak.

Eind goed, al goed...

Bericht door ONYX666 »

Iemand nog meer opgevallen dat hertz prijzen voor zomer 2025 flink zijn gestegen? Probeerde een boeking met pc code hierboven maar lijkt erop dat voor mijn bestemming 24-7 las vegas tot 17-8 portland met 600 euro is gestegen. Heb nu een boeking voor 1223 euro (met code 51k )
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Voor mijn uitje volgende week ben ik nog even naar de stand van de auto tarieven aan het kijken..
Gebruik makend van elke Amex Platinum CDP icm PC 218400 is Hertz .cn opnieuw goedkoper dan hertz.co.kr
Stuur mij een PB !
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

ONYX666 schreef:
11 okt 2024, 07:42
Iemand nog meer opgevallen dat hertz prijzen voor zomer 2025 flink zijn gestegen? Probeerde een boeking met pc code hierboven maar lijkt erop dat voor mijn bestemming 24-7 las vegas tot 17-8 portland met 600 euro is gestegen. Heb nu een boeking voor 1223 euro (met code 51k )
Niet alleen voor de zomer. Ook voor de meivakantie zijn de prijzen aanzienlijk gestegen. Gelukkig heb ik al precies een maand een medium sedan C-klasse reservering staan bij Hertz en ben ik PC member. Die laat ik nu dus mooi staan en ga hem gebruiken in april-mei. Zelfs als er geen upgrade is is 775 dollar voor 17 dagen een prima prijs voor 2 volwassenen en 2 kinderen. We gaan toch niet heel veel rijden in de omgeving Philadelphia (ook een cruise van 7 dagen) dus dan is het prima om vervoer te hebben. En wie weet heb ik geluk en staat er in de PC een mooie upgrade.
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

ONYX666 schreef:
11 okt 2024, 07:42
Iemand nog meer opgevallen dat hertz prijzen voor zomer 2025 flink zijn gestegen?
go away and come back in may...
Stuur mij een PB !
jhoning
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door jhoning »

Helaas zijn de prijzen voor de meivakantie inderdaad flink gestegen.. ik heb nu deze reservering staan. Iemand tips hoe het goedkoper kan? Of gewoon afwachten? In de prijs zit ook nog 60 dollar voor het autostoeltje. Daarbij ben ik inmiddels weer Five star bij Hertz.
image.png
jhoning
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door jhoning »

Werkt de 510k code niet meer?

Voor mijn booking in april mei geeft de prijs geen verschil meer aan. Gelukkig 1 staan die iets goedkoper is. Valt meer mensen dit op?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer