Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mobile Passport Control
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Mobile Passport Control
Niet voor ons zelf maar even een vraag.
Als je als ouders 15 jaar geleden op ESTA bent gereist kun je dan met de kinderen ( 12 en 10 jaar ) die wel de eerste keer meegaan en nog nooit op Esta gereist hebben als familie de MPC gebruiken?
Als je als ouders 15 jaar geleden op ESTA bent gereist kun je dan met de kinderen ( 12 en 10 jaar ) die wel de eerste keer meegaan en nog nooit op Esta gereist hebben als familie de MPC gebruiken?
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
zie hier:
https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/ ... rt-control
Families reizen samen, dus de kinderen gaan gelijk met de ouders mee.
https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/ ... rt-control
Families reizen samen, dus de kinderen gaan gelijk met de ouders mee.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik zou onze ervaring met MPC delen. Gisteren aan gekomen op Tampa Airport. Thuis de MPC-app voorbereid en eenmaal aangekomen de foto's gemaakt, dit was zo gepiept. We mochten een speciale line in maar moesten daar wel even wachten omdat alle Global Entry's voor mochten. Eenmaal bij de officer werd van iedereen een foto gemaakt en van de volwassenen en dochter van 15 ook vingerafdrukken. Dit terwijl wij eerder in de VS waren. De jongste van 9 was nog niet eerder in de VS geweest. Verder alleen de vraag "are you on vacation"? Dit ging dus lekker snel en bij de gewone rij stonden veel mensen. Daarna circa 15 minuten op de koffers moeten wachten. Wij zijn dus erg tevreden.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij zijn gister aangekomen op Tampa. Ook wij moesten even wachten op 2 personen vanuit de global entry , maar wat een verademing. Binnen 3 minuten zonderen problemen de douane voorbij. Voor ons geen nieuwe vingerafdrukken of foto’s. De normale rij was behoorlijk lang. Het voelde net of je een fast pass hebt voor bij de Efteling. 

-
- Amerika-ontdekker
Vloog je ook met Delta Vreesie?
Wij kwamen ook de 17e aan daar.
Wat een genot inderdaad, ik was zo super blij met de MPC.
Inderdaad, een enorme rij direct achter je laten. Zonder MPC hadden we daar zeker meer dan een uur gestaan.
Wij zaten op rij 46 in het vliegtuig, dus behoorlijk ver naar achteren, eigenlijk iedereen was er al uit maar we liepen als 1 van de eersten de aankomsthal binnen.
We waren met overigens met 2 volwassenen die eerder waren geweest en 2 kinderen waarvoor het de eerste keer USA was. Dat is voor de mpc dus geen probleem.
Wij kwamen ook de 17e aan daar.
Wat een genot inderdaad, ik was zo super blij met de MPC.
Inderdaad, een enorme rij direct achter je laten. Zonder MPC hadden we daar zeker meer dan een uur gestaan.
Wij zaten op rij 46 in het vliegtuig, dus behoorlijk ver naar achteren, eigenlijk iedereen was er al uit maar we liepen als 1 van de eersten de aankomsthal binnen.
We waren met overigens met 2 volwassenen die eerder waren geweest en 2 kinderen waarvoor het de eerste keer USA was. Dat is voor de mpc dus geen probleem.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Nope. Wij vlogen met Discover vanuit Frankfurt. Zitten nu in Coco Beach, morgen Miami
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heeft Vegas ondertussen al MPC?
Staat op de lijst, maar lijkt nog steeds niet te werken daar?
Staat op de lijst, maar lijkt nog steeds niet te werken daar?
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
3 weken geleden helaas nog niet. Dat was 'gewoon' ruim een uur aanschuiven bij de loketten.
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
@Pete.Z Nee, volgens mij niet. Staat al sinds het begin van MPC in de lijst, maar de 3 laatste keren dat ik er was, werd me verteld dat ze daar niet aan deden in Vegas...dus in de gewone rij aan moeten sluiten.
Volgende week dinsdag ga ik weer een poging wagen.
Volgende week dinsdag ga ik weer een poging wagen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ook altijd al die uitleg gekregen…
In juli naar Austin, daar staat’t ook niet op de lijst.
In juli naar Austin, daar staat’t ook niet op de lijst.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jammer hoor, hopelijk voeren ze het nog eens in daar, normaal loop ik met mijn vrouw door de citizens rij, maar als ik alleen ben mag dat niet.
Gelukkig valt het vaak best mee met de drukte op Harry Reid, maar toch.
Gelukkig valt het vaak best mee met de drukte op Harry Reid, maar toch.
- LeenG
- Amerika-expert
Net het hele topic doorgenomen, het blijft een beetje onduidelijk, de info spreekt elkaar tegen. Maar goed, het lijkt me de moeite om toch te proberen. Volgende week reis ik met mijn zus en nichtje (dochter van mijn zus) naar NY, hoera!
Nichtje en ik zijn returning visitors, zus 1ste keer.
Is het voldoende dat 1 iemand de app download en alles invult voor alle 3?
Bijkomend: mijn zus en nichtje vertrekken in München, ik in Bxl. We reizen met icelandair en zien elkaar in Reykjavik en nemen daar samen de vlucht naar JFK.
Moet je in de app ook iets invullen over vertreklocatie? In dat geval kan mijn nichtje beter de app voor hun 2
downloaden en invullen?
Nichtje en ik zijn returning visitors, zus 1ste keer.
Is het voldoende dat 1 iemand de app download en alles invult voor alle 3?
Bijkomend: mijn zus en nichtje vertrekken in München, ik in Bxl. We reizen met icelandair en zien elkaar in Reykjavik en nemen daar samen de vlucht naar JFK.
Moet je in de app ook iets invullen over vertreklocatie? In dat geval kan mijn nichtje beter de app voor hun 2
downloaden en invullen?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Je kunt allemaal bij elkaar in 1 app. Je kunt het eventueel thuis al deels invullen en de rest kun je gewoon doen (foto maken) terwijl je staat te wachten op je bagage. Locatie van vertrek is niet belangrijk, je moet alleen invullen of je per vliegtuig of cruiseschip komt. Een kind kan de was doen!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ja gewoon proberen, is de enige manier om erachter te komen en het is een kleine moeite. Je kan de app nu al downloaden en bekijken, dan wordt een deel van je vragen beantwoord. Zoals dat je inderdaad voor meerdere mensen kunt invullen.
-
- Amerika-ontdekker
Precies dat; gewoon proberen. Dat was mijn insteek ook, omdat het voor onze kinderen ook de eerste keer was.
Werkt het: hardstikke leuk. Lukt het niet: jammer dan.
Bij ons helemaal goed gegaan en heeft zeker meer dan 1,5u wachten in de rij gescheeld.
Werkt het: hardstikke leuk. Lukt het niet: jammer dan.
Bij ons helemaal goed gegaan en heeft zeker meer dan 1,5u wachten in de rij gescheeld.
- LeenG
- Amerika-expert
App is inmiddels geinstalleerd, heb mijn eigen profiel al aangemaakt. In Reykjavik zal ik zus en nichtje toevoegen. Ik laat jullie weten hoe het gegaan is.
Aftellen!!!

Aftellen!!!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@LeenG Je kunt je nichtje en zus nu al toevoegen aan de app als je dat wilt, als je hun paspoortgegevens e.d. al hebt. Vertrekluchthaven(s) is namelijk niet relevant. Je hoeft niet te wachten tot in Reykjavik.
Alles kun je alvast invullen tot en met het tabje ''save CBP form''. Kwestie van als je geland bent op ''yes submit now'' te drukken, foto's maken en klaar.
Veel plezier daar!
Alles kun je alvast invullen tot en met het tabje ''save CBP form''. Kwestie van als je geland bent op ''yes submit now'' te drukken, foto's maken en klaar.
Veel plezier daar!
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Vanmiddag geen MPC in Chicago. Gewone rij duurde ongeveer dertig minuten.
Afgelopen 6 januari was hier wel MPC, duurde toen twintig minuten.
Afgelopen 6 januari was hier wel MPC, duurde toen twintig minuten.
- MichaelJohnson
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
MPC in Houston, 15 minuten geduurd totaal sneller dan iedere andere rij. 15 minuten kwam vooral omdat we nog wat tips kregen van de vriendelijke medewerker van Border Patrol.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50
- LeenG
- Amerika-expert
Gisteren geland op JFK, de signalisatie was idd verwarrend, we stonden opeens in de gewone rij maar gelukkig was er bijna niemand, enkel onze vlucht en we stonden vrij vooraan. Ik durfde daarom niet meer uit de rij te gaan en op een half uurtje waren we er door. En nog een uurtje later in ons hotel.
Let the good times begin!
Groetjes uit NY!
Let the good times begin!
Groetjes uit NY!