Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Dento »

Zorg ook altijd dat je een klein beetje water in de blackwater tank hebt als je de chemicaliën erin doet. Dus even een korte "flush", en dan de chemicaliën erin; dat helpt ook al een klein beetje.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ha, het was echt een lucht die niet te harden was. Alsof er een beer in de tank zat :-)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ah ja, de beruchte beer... :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Gringo
Amerika-ontdekker

Bericht door Gringo »

Na de eerste beer deden we ook al wat exstra water erin met het groene spul en dachten probleem opgelost :D maar die beer kwam toch weer terug. :( wij hadden toch wel water in de wc staan maar dat hielp niet, hebben de zwart water tank vol met water gezet( op advies van Road Bear) en een nacht laten weken.De andere dag geleegd, water, groen spul erin en toen geen last meer gehad als was dat wel de aan het eind van de vakantie.

Maar dat van het iedere keer naspoelen na het dumpen is mischien wel een goed idee :)
En dumpen bij aankomst :)
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik dump altijd bij aankomst, het voordeel daarvan is dat na (een deel van) een dag rijden alles goed los zit en er gemakkelijker uitkomt, als je dumpt bij vertrek hebben de vaste stoffen een hele nacht de tijd om te bezinken waardoor ze er moeilijker uitkomen.
Spoelen doe ik door het toilet een poosje te laten lopen of ik gooi er een emmer water in, je waterslang gebruiken om het toilet te spoelen vind ik niet echt fris te noemen, daar moet ook je drinkwater door.
Wij hebben in onze 10 camperreizen nog geen stinkende blackwatertank gehad terwijl wij nooit chemicalien in de tank doen behalve dan diegene die er de eerste keer op het verhuurstation ingedaan worden waar je bij staat.
De laatste reizen kregen we ze trouwens los mee om er zelf in te doen dan gebruik ik ze in de laatse dagen voor inleveren zodat de tank mooi schoon in bij inlevering.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Rob schreef:behalve dan diegene die er de eerste keer op het verhuurstation ingedaan worden waar je bij staat.
Overigens niet iets dat elke verhuurder doet... :wink:

Onze website | Mijn blog
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wij gebruiken wel altijd dat spul, lijkt me gewoon beter voor de geur en voor de camper.
Albert
Amerikafan
Partner van: Nieuwenoord
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Albert »

je waterslang gebruiken om het toilet te spoelen vind ik niet echt fris te noemen, daar moet ook je drinkwater door.

@ Rob,

Het is handig om de waterslang net boven de pot te hangen en met het pootje de klep open te houden en vooral een echtgenote buiten bij de kraan te zetten zodat ze met één schreeuw de kraan dicht doet :thumbup: Zo kan je gewoon het water uit de slang drinken en je haar wassen :lol:

groet je campermaat
Albert
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ha, en bovendien drinken we daar geen kraanwater ;-) Alles uit de fles!
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

Als wij ergens aankomen waar het heet is, en we blijven er 2 a 3 nachten staan laten we direct de blackwatertank leeg en spoelen het toilet met veel water. We lozen dan het schone water weer en sluiten de klep. Dan laat ik veel water in de tank lopen en doe er 2 flesjes chemikalien in. Nooit geen problemen gehad van stank.
groet schellie
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

misschien een domme vraag, maar hoe kom je aan die flesjes chemicalien?
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Die zijn te koop op verschillende plaatsen, bijvoorbeeld winkels voor camperbenodigdheden (Campingworld), bij grote supermarkten (Walmart Supercenter) bij de outdoor afdeling, in de winkels op de campgrounds.
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Over twee weekjes is het zo ver, dan gaan we als camper rookies naar de US. Ik heb redelijk van te voren uitgezocht waar we ongeveer willen staan en via tldirectory naar campings gezocht. We nemen de laptop wel mee naar de US, maar we zullen wellicht niet altijd internet hebben, en toch een camping op willen zoeken. Nu hebben we de KOA gids al, maar raden jullie nog een andere camping gids aan? Is er eentje met alle campings? Wij gaan overigens naar het NO.

Bedankt voor een reaktie
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bij de meeste verhuurders ligt er een campgroundgids in de camper sowieso een KOAgids maar meestal ook nog een of meer andere gidsen, kijk er even naar en vraag anders op het verhuurstation of ze iets voor je hebben.
Mocht je onderweg een winkel van Campingworld tegen komen dan kan je daar een van de bekende campgroundbijbel kopen.
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Hier nog even onze ervaringen de afgelopen twee weken met een motorhome van El Monte.

We hebben de camper opgehaald in Ferndale, WA (door El Monte aangeduid als Bellingham lokatie). Zo'n 100 km onder Vancouver of 175 boven Seattle, WA. Het kantoor is een oude zooi, maar ontvangst was prima. Een transfer vanaf Seattle werd niet aangeboden en we hebben een auto gehuurd bij Budget vanaf Seattle naar Bellingham Airport. Budget rekende geen one-way kosten. We hadden een Chateau Sport van zo'n 29 foot met ongeveer 38.000 mijl op de teller. De camper zag er van binnen en buiten nog erg netjes uit en was denk ik aan z'n tweede seizoen bezig. De afwerking vond ik echter niet echt super, met name de zwarte kit die overal aan de buitenkant zichtbaar was. Verbruik was zo'n 1 op 4, maar ik moet zeggen dat we ook erg rustig hebben gereden. Vrijwel nooit harder dan 95 km uur/60 mile/hr. We hadden in 11 dagen ook maar een halve tank butaangas nodig (hadden wel 10 van de 11 keer elektriciteit op de camping en hebben ook een dag niet gereden. Onze camper was voorzien van magnetron wat erg handig was voor melk voor de kleinste en warm water voor ons zelf. De koelkast was echter meer een vriezer, zelfs op de laagste stand. Alles bevroor wat niet erg handig is als je 's nachts melk moet maken voor een dreumes die huilt.

We hadden onze eigen inventaris en beddegoed meegenomen. Dat is goed bevallen. Twee pannen, plastic borden, messen en vorken, schaar, blikopenen, kurkentrekker, kussens (nieuw van Ikea a EUR 3,00 die nog vacuum verpakt waren), slaapzakken, twee lakens, twee hoeslakens en twee dekens. Bij de Wal Mart hebben we nog een stoffer en blik gekocht en nog een campingbedje (USD 40) voor de kleinste. Die kon precies tussen het kookdeel en de koelkast staan. Nadeel was dat dit wel voor de deur was die niet helemaal perfect sloot. Eventueel zou je een campingbedje op het eetdeel kunnen zetten die je dan eerst omtovert tot slaapdeel. Dit zou ook ivm veiligheid beter zijn geweest in geval van een calamiteit 's nachts. Wat ik mistte was iets om het bed boven de cabine af te sluiten (er waren wel gordijntjes, maar geen net of plank). Nu hebben we daar een trolley neergelegd. Ons zoontje van 6 (zoon bijna al) is er drie keer uitgevallen, al kan hij daar zelf niets meer van herinneren.
Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

De koelkast was echter meer een vriezer, zelfs op de laagste stand. Alles bevroor wat niet erg handig is als je 's nachts melk moet maken voor een dreumes die huilt.
Wij hebben dat een keer gehad met een Road Bear camper. Met één telefoontje was het opgelost, er bleek een sensortje kapot te zijn wat nagestuurd is naar onze volgende camping. Albert kon het zelf heel makkelijk vervangen. Voor mij is een vriezende koelkast een ramp, want mijn insuline moet koel bewaard worden, maar werkt niet als het ook maar 1 seconde bevroren is geweest.
Julia1972
Amerika-ontdekker

Bericht door Julia1972 »

davidivad schreef:Hallo,
Ik maakte een reservering voor deze zomer op een campground maar de dame in kwestie was verbaasd dat ik een 30amp plaats zocht voor een AF34 camper van El monte(A-klasse). Ze beweerde dat ik 50amp nodig heb. Via de live-chat van el monte beweerde men ook dat ik enkel 50amp kan gebruiken. Het is nu wel een grote camper, maar toch zonder droogkast ed in(stel je voor!). Bij de vorige reis had ik een kleinere A-klasse en kon ik enkel aansluiten op 20 en 30 amp. Heeft iemand ervaring met deze camper? Ik vindt er verder niets van terug, ook niet via google. Veel info, maar niet over de electriciteitsaansluiting.
Kan iemand helpen of maken ze me maar wat wijs? Ik zorg er in elk geval nu voor dat, als ik plaatsen reserveer met een hookup, dat ik 30 én 50 amp kan gebruiken, maar deze plaatsen zijn meestal wel duurder.
Hallo, ik ben ook behoorlijk onwetend in deze materie.
Maar begrijp ik het goied dat als ik naar RV resorts kijk om te reserveren dat ik dan voor 'mijn' Moturis C25 klasse 50 amp. plaatsen moet selecteren?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Nee hoor, je hebt genoeg aan 30 amp. Die grote campers met wasmachines en drogers en dergelijke aan boord hebben 50 amp. nodig, maar de huurcampers nooit.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Dat is niet helemaal waar Monique... El Monte adviseert mensen die de AF-34 en de AB-35 huren 50AMP te nemen, die hebben volgens mij twee dakairco's. :wink:.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

OK, maar dat is ook de enige huurcamper dan ;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer