Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ja bekend, meestal haal je dat daar niet in 1:25u. Ik zou voor minimaal 2u gaan.
Overigens staat de rij voor immigrations, niet voor customs (douane) daar ga je pas doorheen nadat je je koffer van de band gehaald hebt.
Overigens staat de rij voor immigrations, niet voor customs (douane) daar ga je pas doorheen nadat je je koffer van de band gehaald hebt.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@josea Zoals al door @harryh aangegeven, 1 u 25 m is erg krap voor Chicago (ook voor andere vliegvelden waar je aankomt en eerst door immigrations moet). Zou liever voor de 3 u 30 m gaan. Dan heb je in principe alle tijd om op je gemak de volgende vlucht te halen.
Roland
Roland
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ja, daar waren we ook al bang voor.
Dochter heeft nu een vlucht geboekt met ruime overstaptijd.
Zelf (we vliegen apart) hebben wij een vlucht met 2.35 uur op Detroit overstaptijd; hoop dan maar dat dat genoeg gaat zijn…
Dochter heeft nu een vlucht geboekt met ruime overstaptijd.
Zelf (we vliegen apart) hebben wij een vlucht met 2.35 uur op Detroit overstaptijd; hoop dan maar dat dat genoeg gaat zijn…

Normaal gesproken wel. Maar op zaken zoals vertragingen en lange rijen heb je helaas geen invloed.
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij vroegen ons wel af: wat als je nu je aansluitende vlucht dus mist, waar meld je je dan?
En wordt er dan een andere vlucht voor je geregeld, of moet je opnieuw een vlucht boeken en betalen?
En wordt er dan een andere vlucht voor je geregeld, of moet je opnieuw een vlucht boeken en betalen?
Als je reis op één ticket geboekt is dan zal er een alternatief gezocht worden en daarvoor hoef je niet te betalen. Mocht het je overkomen dan moet je je melden bij een balie van de luchtvaartmaatschappij.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wellicht een stomme vraag:
We vliegen in augustus van Amsterdam naar Denver met een overstap in Chicago. Overstaptijd 2,5 uur. Terug vliegen we van Las Vegas, via Houston, naar Amsterdam, overstaptijd 1,5 uur.
Nu vroeg ik me af of de koffers automatisch op de volgende vlucht worden gezet of dat wij die opnieuw moeten inchecken in Chicago en Houston. En zo ja, is die overstap, vooral op de terugweg, niet erg krap?
We vliegen in augustus van Amsterdam naar Denver met een overstap in Chicago. Overstaptijd 2,5 uur. Terug vliegen we van Las Vegas, via Houston, naar Amsterdam, overstaptijd 1,5 uur.
Nu vroeg ik me af of de koffers automatisch op de volgende vlucht worden gezet of dat wij die opnieuw moeten inchecken in Chicago en Houston. En zo ja, is die overstap, vooral op de terugweg, niet erg krap?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Heen in Chicago koffers van de band halen en na de douane weer inleveren. Terug zie je de koffers op de eindbestemming. In Houston heb je voldoende tijd voor je overstap aangezien je daar niks met de CBP van doen hebt.
-
- Amerika-expert
Dank je, waarom is dat zo? Waarom werkt het op de heenweg anders dan op de terugweg?
Ik denk dat ze bij de CBP zich alleen druk maken om mensen die het land inkomen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Omdat je op de heenweg door CBP én door de douane (met je koffers) moet, en je dat zelf moet doen. Op de terugweg ben je al in de USA, een overstap maakt daar dus niets meer uit.
-
- Amerika-expert
Je komt op de heenweg formeel de grens van de VS binnen en dan wordt ook je bagage gecontroleerd op wat je wel en niet het land in mag brengen. Terug is er alleen bij het inleveren van je koffer een veiligheidscheck.
-
- Amerika-expert
Natuurlijk, logisch. Dank!
Gisterenavond kreeg ik een mail dat mijn heenvlucht aangepast werd, wat op zich nog gebeurd.
Maar dan zag ik ineens dat mijn overstap tijd in CDG van 1u45 naar 8u35 ging was ik helemaal niet akkoord.
Ik heb het nu veranderd en toch jullie raad gevolgd en heb nu een overstap in Boston in plaats van Parijs.
Overstaptijd is 2u30, normaal zou dit toch voldoende moeten zijn?
Alle vorige keren heb ik altijd een overstap tijd gehad tussen de 2 en 3 u gehad en dat is toch altijd goed gelukt, behalve in Chicago daar was het nipt.
Iemand ervaring met Boston immigrations want via boston ben ik nog nooit USA binnengekomen.
Wij zijn al blij dat we niet in Miami naar de immigrations moeten want daar is het wel megadruk altijd.
Greets
Koen
Maar dan zag ik ineens dat mijn overstap tijd in CDG van 1u45 naar 8u35 ging was ik helemaal niet akkoord.
Ik heb het nu veranderd en toch jullie raad gevolgd en heb nu een overstap in Boston in plaats van Parijs.
Overstaptijd is 2u30, normaal zou dit toch voldoende moeten zijn?
Alle vorige keren heb ik altijd een overstap tijd gehad tussen de 2 en 3 u gehad en dat is toch altijd goed gelukt, behalve in Chicago daar was het nipt.
Iemand ervaring met Boston immigrations want via boston ben ik nog nooit USA binnengekomen.
Wij zijn al blij dat we niet in Miami naar de immigrations moeten want daar is het wel megadruk altijd.
Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
-
- Amerika-expert
Jammer van de wijziging maar toch fijn dat je geen overstap meer in Europa hebt

Die 2:30u is voldoende.
tnx @Galapogos voor het meedenken. Nieuwe tickets inmiddels geboek en oude gecanceld. Ben benieuwd hoelang e.e.a. duurt.
Ik heb echter nog een vraag. We vliegen nu op 30 mei met de 1ste vlucht van die dag:
AMS-JFK 09:55 - 12:15 delta via klm.nl
Echter google flight zegt voor deze vlucht: "Vaak meer dan 30 min vertraging''. Weet iemand wat dit betekend? Is er voor deze vlucht ook een grotere kans dat deze gecanceld wordt?
Een uur later is nog een vlucht waarop ik eventueel gratis kan omboeken:
11:00 - 13:20, ook delta via klm.nl
Is dat een zekerder optie?
En klopt het dat je je rechten voor omboeken of cancelen behoudt na een wijziging van je ticket? Ik neem aan van wel, maar kan dat nergens lezen.
Ik heb echter nog een vraag. We vliegen nu op 30 mei met de 1ste vlucht van die dag:
AMS-JFK 09:55 - 12:15 delta via klm.nl
Echter google flight zegt voor deze vlucht: "Vaak meer dan 30 min vertraging''. Weet iemand wat dit betekend? Is er voor deze vlucht ook een grotere kans dat deze gecanceld wordt?
Een uur later is nog een vlucht waarop ik eventueel gratis kan omboeken:
11:00 - 13:20, ook delta via klm.nl
Is dat een zekerder optie?
En klopt het dat je je rechten voor omboeken of cancelen behoudt na een wijziging van je ticket? Ik neem aan van wel, maar kan dat nergens lezen.
Ik zou me eerlijk gezegd niet druk maken over dat vaak meer dan 30 minuten vertraging. Tenzij je nog een aansluiting moet halen.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@martinf Daar zou ik mij niet druk over maken. Dat zegt weinig.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerika-expert
Dan zou ik die boeking voor die 1e vlucht gewoon laten staan. Cancellen van lijndiensten gebeurde pre-corona vrijwel nooit, vertraging (30-45min) wel af en toe. Maar of dat specifiek met deze vlucht is weet ik niet.
Als ie vanwege corona gecanceld wordt hoor je dat wel eerder. En als je om wat voor reden niet op die 1e mee kunt of als ie veel vertraging heeft vanwege de inkomende vlucht, is er altijd nog de 2e waar je dan op geboekt kunt worden.
Laatst gewijzigd door harryh op 08 feb 2022, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo jammer vind ik de wijziging niet, ik vind dit zelfs beter

Enige minpuntje is dat we nu pas 18u35 pas aankomen in Miami in plaats van 14u, maar ook hier weer kunnen we wel weer wat langer slapen want eerste planning was een vlucht om 7u15 en nu pas 10u55.
Nu kunnen we rustig ontbijten in Vandervalk voor we de shuttle nemen.

Greets
Koen
2001:Florida