Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ajmschoenmaker
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ajmschoenmaker »

Geen vraag maar gewoon even een compliment voor iedereen die de moeite neemt tips te posten en vragen te beantwoorden. Ik heb hier al zó veel aan gehad! Het is soms een hele puzzel en veel leeswerk maar scheelt echt enorm. Bedankt allemaal! :clap:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@ajmschoenmaker :thumbup: :clap:

Het is heel veel leeswerk .
Als je een uur lezen en puzzelen en de besparingen die dat oplevert vertaalt als uurtarief dan is dat lezen en puzzelen ineens heel leuk... ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Saskia45
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Saskia45 »

Daar sluit ik me bij aan. Uiteindelijk levert het na de nodige hoofdbrekens en uurtjes lezen wel de nodige (financiële) voordelen op!

Ik heb net gebeld met Hertz; reservering is onder gold status gebracht.
Ook nog een tip voor dames die boeken :wink: : mocht de naam op je rijbewijs en creditcard verschillen (meisjesnaam/huwelijksnaam), dan raden ze aan een kopie van je trouwboekje mee te nemen.
Nu nog even puzzelen op die 2e reservering in een cat C voor de ultimate choice, want dat scheelt nog weer een paar tientjes zag ik net. Die huidige reservering is dan de backup voor een small SUV als ik het goed begrepen heb.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

:thumbup:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

bas1997 schreef:
26 feb 2022, 12:25

Weet iemand welke van de twee voorwaarden voor ons zal gaan gelden? En hebben jullie wellicht nog tips om zo goedkoop mogelijk een auto te huren als 24-jarige?

Alvast bedankt!
De plaatselijke voorwaarden zijn geldig, de medewerkers daar kennen ook geen andere voorwaarden.
bas1997
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door bas1997 »

Bedankt voor de reactie. Dan weten we dat we daar rekening mee moeten houden.

Inmiddels hebben we een andere goede deal gevonden door gebruik te maken van de Ijslandse website van Avis en de code D650000. Echter wordt er op dit forum gewaarschuwd dat er geen verzekering bij zit. Echter kan ik dit ook niet toevoegen aan de rental. Dit staat wat er bij de prijs inbegrepen is:
image.png
image.png
image.png (8.99 KiB) 1467 keer bekeken
De extra opties die ik aan kan klikken zijn als volgt:
image.png
Geen optie dus om een verzekering toe te voegen. Echter is op afbeelding 2 wel te zien dat er dus geen eigen risico is. Daarnaast staat bij de FAQ van Avis (Ijsland) het volgende:
image.png
Het ziet er dus naar uit dat de benodigde verzekeringen er al automatisch bijzitten. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en/of bovenstaande inderdaad kan bevestigen?

Dankjewel alvast!
Laatst gewijzigd door markro op 27 feb 2022, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wel al vele jaren ervaring met AVIS (president member), die overigens prima is, geen ervaring met boeken via IJsland.
Verzekeringen lijken helemaal in orde te zijn, als je huurt via een Europese site zitten de noodzakelijke verzekeringen er eigenlijk altijd wel bij.
Van een eigen risico is in Amerika nooit sprake, dus die is altijd 0.
Saskia45
Amerikafan

Bericht door Saskia45 »

Ik heb vorige week bij Avis.se ook gehad dat het een top aanbod leek, echter zonder verzekeringen. Een paar uur later waren de prijzen weer min of meer gelijk aan avis.is en avis.dk. Ik heb daarom alleen nog gekeken met code D486602
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Berry
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Berry »

Ik heb eerder met de klantenservice van Avis hier over geschakeld. Voor kortere huurperiodes zaten verzekeringen er inderdaad wel bij, maar in ons geval ging het om periode van 80 dagen. Klantenservice gaf hierbij aan dat verzekeringen er in dit geval niet bij zaten, maar wel los bijgekocht konden worden. Deal werd hierdoor echter oninteressant.

Waar je ook aan moet denken is dat de aansprakelijkheidsverzekering er wel bij kan zitten, maar dat gedekte bedragen sterk kunnen afwijken. State Minimum is dacht ik altijd en overal included, maar is soms maar 10k o.i.d.. De SLP van National dekt bijvoorbeeld tot $300k, de EP tot $1 miljoen (dit is dus niet hetzelfde). Veel brokers hebben veelal fors hogere dekkingen; Sunny Cars tot €7,5 miljoen. De Amex cc dekt weer tot €750k.
Raymon
Amerika-ontdekker

Bericht door Raymon »

Wat zijn die prijzen gestegen zeg. Pre-corona niet heel moeilijk hoeven doen om een goede prijs voor een huurauto te vinden, maar nu...
Wij zoeken een Fullsize auto, halen en brengen op LAX, 12 Sep - 7 Okt. Ik heb al allerlei codes etc. die ik hier tegen ben gekomen geprobeerd bij de verschillende aanbieders, maar het goedkoopste wat ik tot nu toe gevonden heb ik Sunnycars (€2023) - dat kan toch niet kloppen :) Dollar komt in de buurt met $2303. Ik heb vast nog niet alles geprobeerd, dus ik ga er nog maar eens goed voor zitten.
Is er ergens één post met alle mogelijke codes die te proberen zijn? Ik ben aan het denken om anders zelf zo'n post te maken zodat ze overzichtelijk bij elkaar staan.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Als je de Herz code 510000 wilt gebruiken, waarbij vul ik hem dan in? (CDP, PC RQ, CV of IT?) Ik had hem bij PC (promotiecode) gedaan, maar daar pakt hij hem niet ( Gewoon Herz.nl toch?)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Raymon een goed plan : ga er nog maar eens even voor zitten ,....Beetje lezen , wat testboekingen maken ...Ben benieuwd met wat voor nieuwe codes je ons gaat verrassen. En laat besparen...

In het Hertz topic vind je opmerkingen over het ophalen van een Los Angeles huur in het
Los Angeles - LAX Hilton Hotel HLE en bij de buren van Mariott .
Ik keek even voor jouw dagen op de Hertz site bij afhaalpunt Hilton en zag dat je voor $ 1000 tot $1200 te kust en te keur kunt kiezen en voor dat geld in ieder geval al een MPV of een large suv zoals de Yukon rijd.
Andere prijzen dan jij vermeld.
Stuur mij een PB !
BigJesper
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door BigJesper »

CDP @butterfly

Kijk of je met de PC-code 192021 nog een betere prijs i.c.m. de 510000 krijg.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

@BigJesper: dank je wel!!
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Iemand enig idee waarom de huurprijzen bij Alamo en National zo hoog blijven terwijl deze bij b.v. Hertz en Avis een stuk beter zijn?

In mijn geval (vlucht naar Seattle) blijven er behoorlijke prijsverschillen bestaan tussen deze 2 groepen.
Raymon
Amerika-ontdekker

Bericht door Raymon »

bedeve schreef:
27 feb 2022, 18:41
@Raymon een goed plan : ga er nog maar eens even voor zitten ,....Beetje lezen , wat testboekingen maken ...Ben benieuwd met wat voor nieuwe codes je ons gaat verrassen. En laat besparen...

In het Hertz topic vind je opmerkingen over het ophalen van een Los Angeles huur in het
Los Angeles - LAX Hilton Hotel HLE en bij de buren van Mariott .
Ik keek even voor jouw dagen op de Hertz site bij afhaalpunt Hilton en zag dat je voor $ 1000 tot $1200 te kust en te keur kunt kiezen en voor dat geld in ieder geval al een MPV of een large suv zoals de Yukon rijd.
Andere prijzen dan jij vermeld.
Ophalen en wegbrengen bij een ander punt dan het vliegveld had ik nog niet onderzocht - ga ik me ook in verdiepen, dank!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Raymon in mijn voorbeeld haal je je auto op bij een van de genoemde en met shuttle bereikbare hotels.
Terugbrengen doe je echter gewoon bij LAX locatie .
Stuur mij een PB !
musmartine
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door musmartine »

Heeft iemand ervaring met budget auto huur op luchthaven Orlando internationale? Net via autoeuropa (had ik nog een voucher ivm Corona vorige reis niet doorgegaan). Budget had nu een goede prijs voor een SUV auto voor 2 weken april/mei te huur. Ik wilde graag weten of je zelf je auto uit een rij mag uitzoeken?
Ik boek meestal een auto bij Alamo, omdat je daar zelf een auto mag uitzoeken.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Volgens mij mag je bij Budget niet zelf kiezen en krijg je een auto toegewezen. Je kan het natuurlijk altijd netjes vragen bij de balie. Een vriendelijk praatje doet soms wonderen.
Wij huurde afgelopen november een midsize via Budget in Hawaii en dat was dik in orde.

'' Do you guys mind if you get a convertible..''

Nope, :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door paul-s83 »

Beetje jammer dat ik de optie "Betaal nu" niet heb gekozen tijdens mijn Avis.be boeking.
Destijds een klasse S (Ford Explorer of vergelijkbare 7 zits) gereserveerd. 21 dagen voor 1100 euro, ophalen en inleveren op MCO.

Heb verder geen betere deal kunnen vinden, maar met die stijgende Dollarkoers wordt de boeking elke week weer een beetje duurder :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer