Er is tegenwoordig trouwens ook een officiële ESTA app, uitgegeven door U.S. Customs and Border Protection (CBP), waarmee je een ESTA kan aanvragen, of controleren of die van jou nog geldig is. Je kan hem vinden op de Apple Store of Google Play.d_vdploeg schreef: ↑26 mei 2024, 13:19Het is hier al zo vaak gezegd. ESTA uitsluitend en alleen aanvragen via de officiële website: https://esta.cbp.dhs.gov/
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel III)
Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
@barbiebien gewoon nee op die vraag invullen. ADHD valt daar niet onder. Ik heb zelf ADHD en reis met medicatie en geen haan die er naar kraait.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
En moet je dan ook naar het to declare hokje of wordt er niet naar je medicatie gekeken?ClaireVHaut schreef: ↑28 jun 2024, 10:01@barbiebien gewoon nee op die vraag invullen. ADHD valt daar niet onder. Ik heb zelf ADHD en reis met medicatie en geen haan die er naar kraait.
Lijkt me onwaarschijnlijk als je de vraag met nee beantwoord.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Die medicatie komt niet uit je tas verder.barbiebien schreef: ↑29 jun 2024, 21:43En moet je dan ook naar het to declare hokje of wordt er niet naar je medicatie gekeken?ClaireVHaut schreef: ↑28 jun 2024, 10:01@barbiebien gewoon nee op die vraag invullen. ADHD valt daar niet onder. Ik heb zelf ADHD en reis met medicatie en geen haan die er naar kraait.
Ik ben nog nooit gecontroleerd. Ik heb juiste papieren van vak bij me just in case maar op esta gewoon nee ingevuld. e bedoelen er echt geen adhd mee hoor.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
@barbiebien
Je moet je vooral houden aan datgene dat je zelf al in je vraag citeerde. Daaruit is af te leiden dat je bij een mental disorder 'no' kunt invullen als
Je moet je vooral houden aan datgene dat je zelf al in je vraag citeerde. Daaruit is af te leiden dat je bij een mental disorder 'no' kunt invullen als
Dit is een betere motivatie dan ontkennen dat adhd een mental disorder is. Maar dat heb je zelf eigenlijk ook al gezegd.You currently have no physical or mental disorders; or
You have or had a physical or mental disorder without associated behavior that may pose or has posed a threat to your property, safety or welfare of that of others; or
You currently have a physical or mental disorder with associated behavior, but that behavior has not posed, does not currently pose nor will pose a threat to your property, safety or welfare or that of others; or
You had a physical or mental disorder with associated behavior that posed a threat to your property, safety or welfare or that of others, but that behavior is unlikely to recur.
Hallo iedereen,
Ik ben 'nieuw' hier, maar lees al jaren gezellig mee.
Over 5 weken ga ik voor de 2e keer naar de VS toe, echter loop ik vast op een vraag van de Esta:
"Have you ever been a citizen/resident of another country? Bent u ooit staatsburger/ingezetene geweest van een ander land"
Ik ben toen ik 3 maanden oud was geadopteerd uit Zuid-Korea, ben nu 39 jaar. Destijds had ik een Koreaans paspoort, maar die hebben mijn ( adoptie ) ouders moeten inleveren. Heb dus enkel de Nederlandse nationaliteit. Ik vraag me dus af of ik deze vraag met Ja of Nee moet beantwoorden. En bij Ja: dan wordt er ook gevraagd op welke datum ik staatsburger ben geworden van Zuid Korea ( geen idee, neem aan met de geboorte? ) en wanneer ik afstand heb gedaan van het staatsburgerschap van het geselecteerde land ( ook dat weet ik niet en ouders ook niet ).
De 1e vraag: "Are you currently a citizen or resident of any other country? Bent u momenteel een staatsburger of ingezetene van enig ander land?
" kan ik met Nee beantwoorden omdat ik dus vanaf 3 maanden oud naar NL ben gekomen en de NL nationaliteit en paspoort heb gekregen.
Sorry als deze vraag al eens eerder is gesteld, kon deze soortgelijke vraag niet terugvinden omdat het een andere situatie was. En wil geen fouten maken en gezeur krijgen bij de douane. Omdat geboortestad en land afwijken van NL wil ik dit goed invullen.
Van de vorige keer ( 2011 ) kan ik me het niet meer herinneren omdat iemand anders de Esta voor mij had ingevuld omdat ik toen geen CC had. En heb daar geen info meer van. Mogelijk dat de vragen ook zijn veranderd in de tussentijd.
Sorry voor het lange verhaal. Hopelijk dat iemand me kan helpen.
Ik ben 'nieuw' hier, maar lees al jaren gezellig mee.
Over 5 weken ga ik voor de 2e keer naar de VS toe, echter loop ik vast op een vraag van de Esta:
"Have you ever been a citizen/resident of another country? Bent u ooit staatsburger/ingezetene geweest van een ander land"
Ik ben toen ik 3 maanden oud was geadopteerd uit Zuid-Korea, ben nu 39 jaar. Destijds had ik een Koreaans paspoort, maar die hebben mijn ( adoptie ) ouders moeten inleveren. Heb dus enkel de Nederlandse nationaliteit. Ik vraag me dus af of ik deze vraag met Ja of Nee moet beantwoorden. En bij Ja: dan wordt er ook gevraagd op welke datum ik staatsburger ben geworden van Zuid Korea ( geen idee, neem aan met de geboorte? ) en wanneer ik afstand heb gedaan van het staatsburgerschap van het geselecteerde land ( ook dat weet ik niet en ouders ook niet ).
De 1e vraag: "Are you currently a citizen or resident of any other country? Bent u momenteel een staatsburger of ingezetene van enig ander land?
" kan ik met Nee beantwoorden omdat ik dus vanaf 3 maanden oud naar NL ben gekomen en de NL nationaliteit en paspoort heb gekregen.
Sorry als deze vraag al eens eerder is gesteld, kon deze soortgelijke vraag niet terugvinden omdat het een andere situatie was. En wil geen fouten maken en gezeur krijgen bij de douane. Omdat geboortestad en land afwijken van NL wil ik dit goed invullen.
Van de vorige keer ( 2011 ) kan ik me het niet meer herinneren omdat iemand anders de Esta voor mij had ingevuld omdat ik toen geen CC had. En heb daar geen info meer van. Mogelijk dat de vragen ook zijn veranderd in de tussentijd.
Sorry voor het lange verhaal. Hopelijk dat iemand me kan helpen.
Zelf ben ik geboren in België en woon sinds mijn tweede jaar in Nederland. Ik heb op al mijn ESTA's 'nee' ingevuld en er is nooit naar gevraagd. Misschien omdat ze bij de immigratie niet weten dat mijn geboorteplaats niet in Nederland ligt, maar ik heb er eigenlijk nooit echt over nagedacht om daar 'ja ' in te vullen. Ik kan me dus maar zo indenken dat dit ook bij je eerste ESTA zo is verlopen.
En anders kun je misschien het adoptiebureau vragen naar de datum waarop je afstand deed van de Koreaanse nationaliteit en je verder helpen?
En anders kun je misschien het adoptiebureau vragen naar de datum waarop je afstand deed van de Koreaanse nationaliteit en je verder helpen?
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
@Chae1985 De meer ervaren Amerikagangers weten er waarschijnlijk meer van, maar ik vermoed, als je dat invult je het risico loopt dat je een visum aan moet vragen en daar heb je geen tijd meer voor. Ik ben ooit eens met mijn toenmalige partner naar Amerika gegaan en hij moest ook invullen dat hij ook een ander paspoort had gehad (in dit geval uit een islamitisch land) en de esta werd meteen afgewezen. Toen kon je nog redelijk snel terecht bij het Amerikaans consulaat dus onze reis was niet in gevaar, maar nu zijn de wachttijden aanzienlijk langer.
Je bent geadopteerd toen je drie maanden was. Ik zou gewoon nee zeggen en als ze er extra naar vragen (wat waarschijnlijk niet zo is) dan kun je altijd verklaren dat je niet weet hoe het toen was en dat je niet beter weet dat je Nederlander bent.
Je bent geadopteerd toen je drie maanden was. Ik zou gewoon nee zeggen en als ze er extra naar vragen (wat waarschijnlijk niet zo is) dan kun je altijd verklaren dat je niet weet hoe het toen was en dat je niet beter weet dat je Nederlander bent.
Gewoon nee invullen. Ik acht de kans nihil dat ze er verder naar vragen.
Regulier visum aanvragen; hoe werkt dat precies?
Wij gaan juli 2025 naar West Amerika en zijn dit voorjaar in Cuba op vakantie geweest. Normaalgesproken komen we daardoor niet in aanmerking voor een ESTA.
Wat raden jullie aan? Alsnog online een ESTA aanvragen en nadat we de afwijzing ontvangen hebben een regulier visum aanvragen? Of is dat sowieso de te volgen route?
Of direct een regulier visum aanvragen? Zo ja, hoe werkt dat? Dat kan ik niet zo eenvoudig op het form terugvinden namelijk.
Dank alvast voor jullie hulp.
Wij gaan juli 2025 naar West Amerika en zijn dit voorjaar in Cuba op vakantie geweest. Normaalgesproken komen we daardoor niet in aanmerking voor een ESTA.
Wat raden jullie aan? Alsnog online een ESTA aanvragen en nadat we de afwijzing ontvangen hebben een regulier visum aanvragen? Of is dat sowieso de te volgen route?
Of direct een regulier visum aanvragen? Zo ja, hoe werkt dat? Dat kan ik niet zo eenvoudig op het form terugvinden namelijk.
Dank alvast voor jullie hulp.
Een ESTA aanvragen heeft geen zin en is zonde van het geld.
Je zult een B1/B2 visum moeten aanvragen. Begin daar zsm mee, want juli 2025 lijkt ver weg, maar de aanvraagtijden zijn lang.
Koop ook nog geen tickets oid en boek geen non-refundable zaken voordat je de visa allemaal hebt.
Je zult een B1/B2 visum moeten aanvragen. Begin daar zsm mee, want juli 2025 lijkt ver weg, maar de aanvraagtijden zijn lang.
Koop ook nog geen tickets oid en boek geen non-refundable zaken voordat je de visa allemaal hebt.
Dank voor je input, Roel. Ze hanteren op dit moment een wachttijd van 97 kalenderdagen voordat je op interview mag komen. Ik ga dus inderdaad hier maar zo snel mogelijk mee van start.
Zijn er ervaringen van mensen, waarbij een dergelijk visum is geweigerd? Omdat je aangeeft dat je beter eerst het visum kunt binnenkrijgen voordat je een ticket etc boekt?
Het betreft inderdaad een B2 visum, waarbij we eerst een DS-160 online formulier moeten gaan invullen.
Iemand hier ervaring mee? Of spreekt het allemaal voor zich?
Het spreekt voor zich. De mensen die ik in mijn omgeving ken die vanwege bezoeken aan Iran of Cuba een visum hebben moeten aanvragen hebben dat zonder enig probleem gehad. Voor zover ik heb begrepen wilde in beide gevallen de medewerker van de ambassade alleen duidelijk hebben dat het om een puur toeristisch bezoek ging naar die landen.
Maar goed, je weet 't nooit, dus ik zou even wachten met tickets kopen.. April is ook nog heel ver weg..
Maar goed, je weet 't nooit, dus ik zou even wachten met tickets kopen.. April is ook nog heel ver weg..
Helder, Roel. Goed om te weten dat andere mensen gelukkig geen issues hiermee gehad hebben. Verwacht dat wij ook geen issues zullen hebben. Dank!
Dan kan ik het wellicht een beetje vergelijken omdat het in jouw geval ook 2 landen betreft. Echter zijn de plaatsnamen qua NL/België meer overeenkomend dan een plaatsnaam in Zuid-Korea. Helaas heb ik geen informatie van een adoptiebureau.Elendan schreef: ↑03 sep 2024, 08:08Zelf ben ik geboren in België en woon sinds mijn tweede jaar in Nederland. Ik heb op al mijn ESTA's 'nee' ingevuld en er is nooit naar gevraagd. Misschien omdat ze bij de immigratie niet weten dat mijn geboorteplaats niet in Nederland ligt, maar ik heb er eigenlijk nooit echt over nagedacht om daar 'ja ' in te vullen. Ik kan me dus maar zo indenken dat dit ook bij je eerste ESTA zo is verlopen.
Dus ga beiden vragen met Nee beantwoorden. Bedankt voor je reactie.
Bedankt voor je reactie. Ga inderdaad voor Nee omdat ik niet beter weet dan dat ik Nederlander ben. En dan zie ik wel hoe het bij de douane verloopt en hopelijk zonder kruisverhoorDikkie schreef: ↑03 sep 2024, 08:32@Chae1985 De meer ervaren Amerikagangers weten er waarschijnlijk meer van, maar ik vermoed, als je dat invult je het risico loopt dat je een visum aan moet vragen en daar heb je geen tijd meer voor. Ik ben ooit eens met mijn toenmalige partner naar Amerika gegaan en hij moest ook invullen dat hij ook een ander paspoort had gehad (in dit geval uit een islamitisch land) en de esta werd meteen afgewezen. Toen kon je nog redelijk snel terecht bij het Amerikaans consulaat dus onze reis was niet in gevaar, maar nu zijn de wachttijden aanzienlijk langer.
Je partner kon de aanvraag niet opnieuw invullen of wordt dat herkend als een 2e poging dan en bij 1e keer afgewezen wordt de 2e ook afgewezen dan?
Niet geprobeerd. Gewoon een visum aangevraagd en gekregen. Of bedoel je of we later weer gingen? Het is mijn ex

Bedoelde idd of er een visum moest worden aangevraagd. Maar zag dat ik je eerdere reactie iets te haastig had gelezen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20585 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties