Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bedeve
Amerika-expert

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Terpies schreef:
10 feb 2022, 10:16
Mijn vraag is altijd: wat rijd je thuis en hoe past dat in je eigen kofferbak? De Nissan Rogue is een auto die ook in NL rijdt,
Hij heet in Europa Nissan XTrail .
De grootte van de kofferbak ?
Dan stel je je emigreren even uit ; hoef je ook niet zoveel mee te nemen...

https://www.nissan.nl/voertuigen/nieuw/x-trail.html
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

@Terpies, wij rijden thuis een Mitsubishi Outlander dus veel kofferruimte. Nou hebben wij in Amerika al vaak genoeg gezien dat zelfs standard SUV's vaak weinig kofferruimte hebben dus vandaar dat we een beetje huiverig zijn voor een midsize.
@Harryh ik ben ook lid geworden bij Hertz, dus preferred member, maar ik weet niet goed wat daar nou het voordeel van is. En ik zie geen SUV's in die C klasse.
Nou ja ik denk er nog even over na. Het is tot nu toe altijd goed gekomen, soms na heel veel moeite, maar altijd in een grote SUV rondgereden in Amerika.
Maar ja dat waren andere tijden.

Bert
Laatst gewijzigd door Bert&Hanny op 10 feb 2022, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@Bert&Hanny je boekt en betaalt klasse C, maar je mag uitzoeken uit de rij. Klasse C zelf is geen midsize SUV inderdaad.
Lees even de openingspost hier viewtopic.php?p=1227776#p1227776
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Bert&Hanny schreef:
10 feb 2022, 20:15
@Terpies, wij rijden thuis een Mitsubishi Outlander dus veel kofferruimte.
In vergelijk met die XTrail zit je qua ruimte zon beetje gelijk ,qua zit en rijgedrag ga je er serieus op achteruit en qua verbruilk ga je er serieus op vooruit ....

:offtopic:
Ik heb eergisteren denk ik de aller allerlaatste Outlander uit lease teruggehaald.
Wat een heerlijke auto
Wat een zuiperd
Laatst gewijzigd door bedeve op 11 feb 2022, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Stuur mij een PB !
Gast

Bericht door Gast »

Aka metsubsidie foutlander :thumbup: :offtopic:
robjoos
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

auto huren via Avis IJsland ( zuidwest Amerika)

Bericht door robjoos »

Hallo,

Via een Facebook site over amerika reizen kwam ik op een tip om via Avis IJsland de huur auto te regelen voor onze rondtrip van San francisco, Las Vegas, Los Angeles- San Francisco (in een notedop) .
Nu ben ik daar gaan kijken en de prijs is aanzienlijk goedkoper. Maar heeft iemand ervaring hiermee?
Het lijkt te mooi om waar te zijn, en ik ben bang voor "addertjes onder het gras", en eventueel problemen als we ter plaatse zijn bij het ophalen.
Bij voorbaat dank voor de reactie!
gr. José
Gast

Bericht door Gast »

Welkom op het forum! Tip: kijk even in de verschillende posts (gebruik de zoekfunctie rechtsboven!!!) hier op het forum en je vindt het antwoord :thumbup:
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door paul-s83 »

robjoos schreef:
11 feb 2022, 10:10
Hallo,

Via een Facebook site over amerika reizen kwam ik op een tip om via Avis IJsland de huur auto te regelen voor onze rondtrip van San francisco, Las Vegas, Los Angeles- San Francisco (in een notedop) .
Nu ben ik daar gaan kijken en de prijs is aanzienlijk goedkoper. Maar heeft iemand ervaring hiermee?
Het lijkt te mooi om waar te zijn, en ik ben bang voor "addertjes onder het gras", en eventueel problemen als we ter plaatse zijn bij het ophalen.
Bij voorbaat dank voor de reactie!
gr. José
Geen probleem. Avis=Avis, het maakt verder niet uit via welke site je de auto uiteindelijk huurt.
DavyA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door DavyA »

Ik lees hier heel wat over 'niet huren bij een broker'.. Maar bij bv usareisen.de huur je toch ook bij Alamo bvb. Als ik nu mijn reis voor aanstaande zomer ingeef op eender welke verhuurder rechtstreeks, of het nu alamo, avis, national is. Ik kom via usareisen.de toch een heel stuk lager uit voor identiek dezelfde verhuur. Ook met de betere verzekeringen ed. Bij mijn eerst huur via hen in 2008 heb ik ooit met een spiegel tegen een palmboom gereden, nooit geen dollar voor moeten betalen. En als het nu niet de een wagen is met 2.000miles maar met 10.000 miles, wat maakt nu dat verschil? Je gaat niet wonen in de auto toch?
Gast

Bericht door Gast »

Als jij het fijn vindt om een broker te gebruiken, prima toch? Er zijn meerdere redenen om het niet te doen en rechtstreeks bij de verhuurder te boeken, maar het is jouw geld en jouw keus! Succes!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Het is een goed bedoeld advies, niet meer of minder.
DavyA
Amerika-ontdekker

Bericht door DavyA »

Terpies schreef:
11 feb 2022, 13:00
Er zijn meerdere redenen om het niet te doen en rechtstreeks bij de verhuurder te boeken
Omdat je 10min moet wachten in een rij? Wat is nu nog 10min wachten na een vlucht van vele uren?
Omdat je niet je eigen wagen kan kiezen? Klopt niet, ik heb meermaals ook zelf kunnen kiezen.
Een oudere wagen? Nooit had ik een wagen met meer den 30.000km, meestal rond de 10.000 en soms zelfs nog heel wat minder.

Mijn geld, mijn keuze inderdaad. Net daarom 2/3de van de prijs voor hetzelfde?

Er is een massa aan informatie terug te vinden op het forum, dat klopt. Maar als iemand tegenwoordig een vraag stelt, nadat de zoekfunctie niet heeft geholpen (tenzij je mss vele uren gaat zoeken/lezen) dan zie ik heel vaak dat die persoon onmiddellijk wordt uitgekafferd. Het forum is jammer genoeg niet meer wat het geweest is..
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

DavyA schreef:
11 feb 2022, 13:14
Er is een massa aan informatie terug te vinden op het forum, dat klopt. Maar als iemand tegenwoordig een vraag stelt, nadat de zoekfunctie niet heeft geholpen (tenzij je mss vele uren gaat zoeken/lezen)
Er komt momenteel een stroom aan nieuwe leden op het forum. Ongetwijfeld omdat er na 2 jaar sinds november weer naar de VS gereisd mag worden. En het is niet meer zoals pre-corona; Formulieren, testen, quarantaine, wel/geen vaccinatie, erg ingewikkeld. Mbt autohuur, alles is extreem veel duurder geworden. Dus logisch dat meer mensen meelezen of lid worden om vragen te stellen om een koopje te scoren.

Nu ben ik zelf behoorlijk actief en heb de afgelopen weken al zo vaak gewezen op de zoekfunctie, die bijna niemand zelfs maar probeert te gebruiken, op het openen van nieuwe topics, terwijl er al bestaande topics over hetzelfde zijn, enz enz. En dan zijn er nog al die meelezers. Onze moderators hebben al genoeg te doen.

Het is heel makkelijk om alleen te komen halen ipv ook iets te brengen. Het success van dit forum zit 'm in de juiste balans tussen halen en brengen...
Misschien dat je begrijpt waarom er soms op bepaalde manier gereageerd wordt.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Het is heel makkelijk om alleen te komen halen ipv ook iets te brengen. Het success van dit forum zit 'm in de juiste balans tussen halen en brengen...

Treffende tekst @harryh :thumbup:
Stuur mij een PB !
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Een forum is er om te brengen en te halen, helemaal mee eens. Maar afkafferen is nergens voor nodig. Ik stoor me daar ook aan.

Wanneer je de zoekfunctie gebruikt, zul je zien dat er niet over alle onderwerpen consensus bestaat. Op een forum wordt gediscussieerd, niet iedereen is dezelfde mening toegedaan (en dat mag ook, is niet erg). Je moet dan eigenlijk de hele discussie lezen zodat je zelf een weloverwogen mening kunt vormen.

Terug on topic: mijn persoonlijke mening (niet iedereen zal die delen). Als een broker een stuk goedkoper uitpakt dan rechtstreeks huren dan zie ik daar geen probleem in. Verdiep je wel even in de annuleringsvoorwaarden (kan dat kosteloos? tot welk moment?), en betaal altijd met creditcard. Specifiek usareisen / drive-usa / drive-canada zie ik als een betrouwbare partij. Ik heb daar goede ervaringen mee en zou een volgende keer zo weer bij ze boeken. Maar alleen als ik daar geld mee bespaar t.o.v. rechtstreeks boeken, want dat heeft bij gelijke kosten mijn voorkeur.

De afgelopen jaren heb ik niet meer bij usareisen gehuurd omdat ze simpelweg niet meer het goedkoopst waren voor mijn reizen.
DavyA
Amerika-ontdekker

Bericht door DavyA »

bedeve schreef:
11 feb 2022, 13:47

Treffende tekst @harryh :thumbup:
Klopt helemaal @harryh en @bedeve .. Maar je moet ook begrijpen dat die nieuwere leden nog niet veel te brengen hebben. Maar misschien na één of meerder reizen wel eens heel veel gaan kunnen brengen. Geduld kan heel wat opleveren. Oogst wat je zaait?

On topic. bedankt voor je mening @Galapogos momenteel zit ik op 2/3, zelfs bijna de helft van de prijs. Boeken dus maar.. Thanks!
Gast

Bericht door Gast »

@Davyv Eh sorry? afkafferen? Omdat ik zeg dat het jouw keus is en jouw geld? Als je hulp zoekt/vraagt met je zeker niet beginnen met allerlei aannames te doen en beginnen te sputteren als je niet direct antwoord krijgt op je vraag.

Misschien kun je eens beginnen met het geven van informatie: je ophaal en inlever data, je ophaal en inlever locatie en het gewenste auto type. Als je dan ook nog je gevonden prijs noemt kunnen de mensen op het forum je gericht helpen. Dat jij een auto goedkoper zegt me niks, dat is perceptie.
Vervolgens reageer je op mijn opmerking dat er veel redenen zijn om niet bij een broker te huren met aannames, die ook nog eens onjuist zijn. Misschien kun je (wederom) een vraag stellen wat ik dan bedoel en welke redenen ik bedoel. Nee, wederom begin jij met roeptoeteren van onzin.

Misschien zoek je niet goed genoeg naar prijzen en lijkt het alsof je goedkoper uit bent. Met de tips op het forum kun je als je direct huurt bij de verhuurders behoorlijke kortingen krijgen. Begin eens met de eerste post van een topic over bv Hertz of Avis of National te lezen, daar heb je geen zoekfunctie voor nodig.

Nogmaals, begin eens met het definiëren van je vraag dan is de kans op hulp groter. Met stroop vang je nu eenmaal meer vliegen. Jij wilt graag antwoorden op vragen die je hebt, dan zou je je imho zeker iets anders op kunnen stellen in je posts.

Just my two cents, nothing personal.
DavyA
Amerika-ontdekker

Bericht door DavyA »

[mention]Terpies[/mention] mijn antwoord was niet op jou ene bericht en niet rechtstreeks aan jou maar eerder een gevoel van de voorbije maanden over verschillende reacties die ik las. Ik doe nu weer meer opzoekwerk voor een planning deze zomer. Ik was zelfs bang om die precieze data te zeggen om de reactie 'zoek eerst eens zelf voor je hier komt vragen' te vermijden.
Terpies schreef:
11 feb 2022, 14:29
Vervolgens reageer je op mijn opmerking dat er veel redenen zijn om niet bij een broker te huren met aannames, die ook nog eens onjuist zijn.
De redenen die ik hier opgaf, had ik, jawel na het gebruik van de zoekfunctie, gevonden als antwoord door één van de leden (wie het was, daar ga ik nu niet weer op nieuw naar op zoek, dat doet er ook niet toe).

Maar goed.. on topic!

De precieze einddatum/aantal dagen is voor mij nog niet zeker aangezien ik op Hawaii meerdere eilanden ga aandoen en de duur per eiland nog niet helemaal vast staat. Maar ter voorbereiding, zocht ik nu 07/07 tot 14/07 op Kahului (Maui) en ja ik heb de kortingscodes (F982700) voor Avis ook gebruikt die ik via de zoekfunctie kon terug vinden. Enkel via de avis ijsland die iemand hier postte vond ik nu nog wat goedkoper dan via usareisen.de, maar ik vond geen gedetailleerde info over de verzekering, dewelke bij usareisen wel duidelijk vermeld stond. Midsize Jeep bij USAreisen en een 'gutes paket' heb ik hier aan 586,34€ gevonden. Bij avis.be met korting kom ik zelfs voor de kleinste wagen al aan 881,46€ of bij nu betalen aan 801,32€.

edit: ik heb overigens genoeg met de 2 zitplaatsen in de Jeep
Gast

Bericht door Gast »

All good :thumbup:

Bij Avis zit er (in tegenstelling tot andere verhuurders, zoals Hertz en National) verschil in prijzen tussen de verschillende landensites :)
Door verschillende leden die boeken bij AVIS lijkt het interessant te zijn om via IJsland/nordics maar ook de Christmas Islands te reserveren.

Voor wat betreft de huurvoorwaarden maakt dit geen verschil: het blijft huren via Avis, ongeacht via welke Avis landensite je boekt, zijn hun verhuurvoorwaarden van toepassing. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Voor wat betreft boeken via brokers, zijn de grote nadelen o.a. vooruit betalen, geen direct contact met de verhuurder (je hebt geen contract met de verhuurder, maar met de broker). Blijft de broker in gebreke met jouw geboekte/betaalde reservering dan heb je bij de verhuurder geen poot om op te staan: je hebt immers geen contract met ze. Het is in het verleden wel voorgekomen dat de broker pas op het laatste moment de fysieke reservering doorzet naar de verhuurder, waarbij ineens geen availability meer was en/of de klant ineens een hogere huurprijs moest accepteren.
De annuleringsvoorwaarden zijn niet altijd helder, en bovendien (mijn grootste bezwaar) kun je geen gebruik maken van de loyaliteits programmas van de verhuurder. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat je, ondanks dat je status hebt bij de verhuurder, alsnog geen aanspraak kan maken op de voordelen, zoals aisle pick of gratis upgrades.

Bij een broker huur je een type auto en dat type betaal en krijg je.
Via de loyaliteits programma's van Hertz en National huur en betaal je een midsize sedan en rijd je meestal weg in een grotere auto, zoals een cabrio, minivan of een midsize/standard SUV, afhankelijk van het aanbod ter plekke. Dat kan in een aantal gevallen (en in mijn geval ALTIJD) beter uitpakken.

Op Hawaii zal het wellicht anders werken, daarom is een gerichte vraag stellen op zijn plaats, er zijn hier genoeg mensen die onlangs op Hawaii geweest zijn en je met gerichte tips op weg kan helpen.

Daarom nogmaals mijn suggestie: stel gewoon gericht de vraag waarop je antwoord wilt hebben (ophaal/inlever locatie/tijdstip en type auto) , laat zien wat je al onderzocht hebt en wat je gevonden hebt (bv sites, codes verhuurders, brokers etc), want daaruit blijkt ook dat je echt al moeite hebt gedaan om op het forum te zoeken. De bereidheid om te helpen is dan veel groter :)

Het is hier, zoals gezegd, een forum (halen en brengen) en geen helpdesk (alleen halen) :clap:
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

Kijk das een duidelijk antwoord en als we daar nou een "sticky" van maken, weten alle bezoekers hoe het zit wb brokers. (en niet na 3 pagina's verder te zijn weer dezelfde vraag) :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer