All good
Bij Avis zit er (in tegenstelling tot andere verhuurders, zoals Hertz en National) verschil in prijzen tussen de verschillende landensites

Door verschillende leden die boeken bij AVIS lijkt het interessant te zijn om via IJsland/nordics maar ook de Christmas Islands te reserveren.
Voor wat betreft de huurvoorwaarden maakt dit geen verschil: het blijft huren via Avis, ongeacht via welke Avis landensite je boekt, zijn hun verhuurvoorwaarden van toepassing. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Voor wat betreft boeken via brokers, zijn de grote nadelen o.a. vooruit betalen, geen direct contact met de verhuurder (je hebt geen contract met de verhuurder, maar met de broker). Blijft de broker in gebreke met jouw geboekte/betaalde reservering dan heb je bij de verhuurder geen poot om op te staan: je hebt immers geen contract met ze. Het is in het verleden wel voorgekomen dat de broker pas op het laatste moment de fysieke reservering doorzet naar de verhuurder, waarbij ineens geen availability meer was en/of de klant ineens een hogere huurprijs moest accepteren.
De annuleringsvoorwaarden zijn niet altijd helder, en bovendien (mijn grootste bezwaar) kun je geen gebruik maken van de loyaliteits programmas van de verhuurder. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat je, ondanks dat je status hebt bij de verhuurder, alsnog geen aanspraak kan maken op de voordelen, zoals aisle pick of gratis upgrades.
Bij een broker huur je een type auto en dat type betaal en krijg je.
Via de loyaliteits programma's van Hertz en National huur en betaal je een midsize sedan en rijd je meestal weg in een grotere auto, zoals een cabrio, minivan of een midsize/standard SUV, afhankelijk van het aanbod ter plekke. Dat kan in een aantal gevallen (en in mijn geval ALTIJD) beter uitpakken.
Op Hawaii zal het wellicht anders werken, daarom is een gerichte vraag stellen op zijn plaats, er zijn hier genoeg mensen die onlangs op Hawaii geweest zijn en je met gerichte tips op weg kan helpen.
Daarom nogmaals mijn suggestie: stel gewoon gericht de vraag waarop je antwoord wilt hebben (ophaal/inlever locatie/tijdstip en type auto) , laat zien wat je al onderzocht hebt en wat je gevonden hebt (bv sites, codes verhuurders, brokers etc), want daaruit blijkt ook dat je echt al moeite hebt gedaan om op het forum te zoeken. De bereidheid om te helpen is dan veel groter
Het is hier, zoals gezegd, een forum (halen en brengen) en geen helpdesk (alleen halen)
