Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Carolien123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Carolien123 »

@Roelb onzin. Als ik beter geinformeerd zou worden had ik misschien andere keuzes gemaakt.

Je kunt het net zo uitleggen als je wilt. Ik heb een fout gemaakt door bij Air Berlin te boeken. En wat ik daarna doe is voor mij een reactie geweest op de informatie die ik heb.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Hoezo beter geinformeerd? Er is toch nog niets gecancelled? Wat verwacht je dan? Dat ze je elke dag mailen om te vertellen dat je vluchten gewoon doorgaan?
Carolien123
Amerikafan

Ik doe niemand kwaad met het zelf opnieuw boeken van mijn vlucht. Informatie die ik heb, heb ik omdat ik daar zelf achteraan ben gegaan. Twee weken geleden kreeg ik iemand aan de telefoon die zei in jullie situatie zou zitten zou ik zeker de overweging maken opnieuw te boeken.

In je reactie lijkt het alsof je iemand benadeeld als je een nieuwe boeking maakt, dat is niet zo. Als ik geld terugvraag, moet ik voldoen aan regels. Als ik daar niet aan voldoe, krijg ik mijn geld niet. Het is aan mij om dat risico te nemen.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

roelb schreef: En dat allemaal omdat 1/6 van de piloten vandaag besloot om thuis te blijven als soort staking. Ik snap ook echt niet wat ze daarmee nu denken te bereiken. Een fragiele failliete boedel en dan op deze manier staken. Dan weet je bijna zeker dat je naar je salarisbetaling kunt fluiten, maar wellicht ook naar kansen op overname van delen van de onderneming.
Omdat hun salarissen ook bevroren zijn, zal er vast iets mee te maken hebben. Hoeveel zin heb jij dan nog om te werken. Zij zullen ook wel bezig zijn met de duitse UWV papieren in te vullen...Dan vind ik dat je genoeg reden hebt om je werk tijdelijk neer te leggen.
Sunshinestate
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sunshinestate »

Er worden wel degelijk vluchten niet meer uitgevoerd. Hierover ontvang je als gedupeerde geen officieel bericht, moet je op Facebook of in de krant lezen.

Telefonisch en via Facebook krijg je te horen dat ze gaan proberen of ze je misschien wel op een andere vlucht kunnen krijgen. Proberen en misschien zijn al 2 onzekerheden over de terugvlucht. Tussen neus en lippen door krijg je dan te horen dat je de status van je heenvlucht ook maar even goed in de gaten moet houden, om te voorkomen dat je voor niks op het vliegveld staat.

Spijt me zeer maar als je 6 dagen voor vertrek nog geen alternatief aangeboden hebt gekregen, vind ik dat je slecht geïnformeerd wordt ja. Het is niet dat er zoveel vluchten van Orlando naar dusseldorf vliegen. 2 van de omboekers op deze thread hebben aangegeven dat ze een beperking hebben en vliegen met rolstoel. Denk je nou echt dat je dan wanneer Air Berlin op maandagochtend cancelled zomaar een andere vlucht hebt? Of vervoer om alsnog op de plaats van bestemming te komen als Air Berin besluit alleen naar Fort myers te vliegen en niet naar Orlando.

In tegenstelling tot hetgeen jij beweerd is er op 04-09 wel een vlucht naar Orlando gecancelled. Een aantal mensen kon mee op een vlucht naar Fort Myers alwaar een bus ze naar Mco zou brengen. Guess what? Geen bus in Fort Myers, ze konden zelf maar uitzoeken hoe ze in Orlando kwamen. De mensen die niet mee konden, die konden of de volgende dag terug komen in de hoop dat er dan wel een vlucht naar MCO ging, of op eigen kosten iets anders boeken.

Als de ccmaatschappij mij aangeeft vooral een geschil te starten, dan doe ik dat. Dat Air Berlin dan tijd moet besteden om dat af te handelen boeit me geen reet eerlijk gezegd. Het wel en wee van hun eigen klanten boeit Air Berlin namelijk ook niets, liegen de klanten enkel maar voor.
Laatst gewijzigd door Sunshinestate op 12 sep 2017, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Daggie74
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Daggie74 »

Nou, volgens mij is het wel duidelijk bij eenieder dat je alleen kunt claimen bij de cc maatschappij bij het daadwerkelijk niet uitvoeren van de vlucht. Maar AB communiceert nu zelf allerlei vluchten die geannuleerd gaan worden vanaf 25/9, daarbij zijn er ook nu vluchten die geannuleerd worden, het lijkt me evident dat mensen dan nerveus worden, zeker met de geringe communicatie die er is. Ik zou er daarom ook niet op vertrouwen dat mijn vlucht gewoon gaat en nergens wordt duidelijk wat er gebeurt. AB zou er verstandig aan doen een soort van communiqué eruit te doen met daarin wat er gebeurt met geannuleerde vluchten: we boeken je om, of je hebt pech... De communicatie naar klanten is ronduit slecht. En dan roept iemand hier: dat is normaal bij een faillisement. Nou, sorry, ik vind dat echt niet normaal, het gaat om veel mensen die in onwetendheid zitten, een nieuwsbrief oid is echt niet zo moeilijk om te versturen.
Overigens heb ik echt te doen met de medewerkers van de klantenservice van AB, wat moeten die een hoop sh*t over zich heen krijgen...
DisneyJ
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door DisneyJ »

Ik denk dat sommigen het nog wel erg rooskleurig inzien met Air Berlin.

Officieel wordt er niets bevestigd omtrent cancellations, maar via Facebook en andere sociale media wordt dit wel aangegeven en wordt er ook voor vluchten voor 25-09 gezegd vooral goed de actuele flightinfo in de gaten te houden. Volgens mij hebben de medewerkers er zelf ook geen vertrouwen meer in. Er vanuit gaan dat er niets aan de hand is en er voor de vluchten na 25-09 wat geregeld wordt is naar mijn mening ijdele hoop.

Al met al voor ons genoeg reden om een andere vlucht te boeken. Ook ik heb vooraf naar VISA gebeld. Zij gaven aan dat we het beste gewoon nieuwe tickets konden boeken en een dispute konden starten, ze zouden coulant zijn m.b.t. De ontbrekende officiële mail voor de geannulleerde terugvlucht. Krijgen we daarmee het aankoopbedrag van de Air Berlin tickets vergoed, dan is dat heel mooi. Krijgen we het toch niet, dan is dat jammer, maar als we maandag op Düsseldorf hadden gezien dat de vlucht niet doorging, zoals iemand laatst in zijn reisverslag vertelde, of als er geen andere terugvlucht was geregeld waren we ons geld even goed kwijt geweest.

Ik ben in iedergeval blij met onze beslissing. Na weken van onzekerheid over de vlucht, de orkaan en weer de vlucht is er nu eindelijk rust. Voor ons kan de voorpret nu beginnen. Carolien123 & Sunshinestate, ik hoop dat jullie nu ook met een gerust hart de laatste voorbereidingen kunnen treffen.

Geniet van jullie vakantie :D
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Het feit dat partners (lees: American Airlines) deze vluchten nog steeds verkopen spreekt ook boekdelen. 99% kans dat ze gewoon doorgaan.
Carolien123
Amerikafan

Kl
roelb schreef:Het feit dat partners (lees: American Airlines) deze vluchten nog steeds verkopen spreekt ook boekdelen. 99% kans dat ze gewoon doorgaan.
Dat klopt niet. De vlucht van Dusseldorf naar Orlando op 17 november wordt nu alleen met een overstap en daarmee ook aanzienlijk meer reistijd aangeboden. De aangeboden vluchten hebben allemaal een of twee overstappen. En vaak moet je ook nog van het ene vliegveld in Londen naar een ander. Dat is voor mij niet dezelfde vlucht.

Maar vraag Roel, waarom maak je je er zo druk om?
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Sunshinestate
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sunshinestate »

DisneyJ schreef:Ik denk dat sommigen het nog wel erg rooskleurig inzien met Air Berlin.

Officieel wordt er niets bevestigd omtrent cancellations, maar via Facebook en andere sociale media wordt dit wel aangegeven en wordt er ook voor vluchten voor 25-09 gezegd vooral goed de actuele flightinfo in de gaten te houden. Volgens mij hebben de medewerkers er zelf ook geen vertrouwen meer in. Er vanuit gaan dat er niets aan de hand is en er voor de vluchten na 25-09 wat geregeld wordt is naar mijn mening ijdele hoop.

Al met al voor ons genoeg reden om een andere vlucht te boeken. Ook ik heb vooraf naar VISA gebeld. Zij gaven aan dat we het beste gewoon nieuwe tickets konden boeken en een dispute konden starten, ze zouden coulant zijn m.b.t. De ontbrekende officiële mail voor de geannulleerde terugvlucht. Krijgen we daarmee het aankoopbedrag van de Air Berlin tickets vergoed, dan is dat heel mooi. Krijgen we het toch niet, dan is dat jammer, maar als we maandag op Düsseldorf hadden gezien dat de vlucht niet doorging, zoals iemand laatst in zijn reisverslag vertelde, of als er geen andere terugvlucht was geregeld waren we ons geld even goed kwijt geweest.

Ik ben in iedergeval blij met onze beslissing. Na weken van onzekerheid over de vlucht, de orkaan en weer de vlucht is er nu eindelijk rust. Voor ons kan de voorpret nu beginnen. Carolien123 & Sunshinestate, ik hoop dat jullie nu ook met een gerust hart de laatste voorbereidingen kunnen treffen.

Geniet van jullie vakantie :D
Bedankt! Dit geeft ons inderdaad veel rust ja. Mijn vrouw is niet goed ter been en met 2 kleintjes moet je er niet aan denken om dan zonder terugvlucht te komen zitten, of meerdere overstappen te moeten maken of nog erger helemaal niet te kunnen vertrekken terwijl je je er al zo lang op verheugde.

Jullie ook veel plezier, misschien komen we elkaar nog tegen in Disney World, of was jij dat niet die daar ook heen ging?
DisneyD
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door DisneyD »

Wij zijn blij met de gemaakte keuze. Zojuist van Airberlin vernomen dat onze terugvlucht sowieso gecancelled is en niet uitgevoerd gaat worden. We hebben nu tenminste een rechtstreekse vlucht waarvan vast staat dat we in Orlando aankomen, en ook weer op de gewenste datum terug zullen keren.

Heb nog even gekeken, een rechtstreeks enkeltje op 6 oktober is er niet. De goedkoopste vlucht met 1 overstap naar Düsseldorf is 830 euro (reistijd van 33uur). Ik keek naar Düsseldorf omdat onze auto daar geparkeerd zou staan. Kijk ik naar Amsterdam dan zou een enkeltje met 1 overstap ook 283 euro gekost hebben (reistijd van 14 uur). Hoe dan ook zouden we extra kosten moeten maken, maar nu hebben we wel de zekerheid dat we kunnen gaan en dat het rechtstreeks is wat voor mij als rolstoeler wel zo prettig is.

Afbeelding
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Maar Airberlin zegt toch helemaal niet dat ze je niet terug zullen vervoeren? Ze zeggen dat die specifieke vlucht niet wordt uitgevoerd. Dus je zult via een andere route teruggebracht worden. Dat zijn ze ook verplicht en tot op heden heb ik geen enkel verhaal gehoord van passagiers die niet zijn teruggebracht na een vlucht met Airberlin.

Kijk, die vluchten schrapt men niet voor niets. Een route blijven vliegen met onderbezetting is veel kostbaarder dan alle passagiers bundelen op een paar routes, zodat je daar nog met volle toestellen vliegt. De extra kosten om klanten via partners te vervoeren naar de locaties waarvandaan je nog wel intercontinentaal vliegt zijn relatief laag in vergelijking tot de operational costs van zo'n toestel. Dus: direct minder kosten. Daarnaast kunnen de toestellen die hierdoor vrijkomen bijvoorbeeld geleased worden aan andere airlines. Dat zijn weer extra inkomsten, iets waar een curator altijd naar op zoek is.

Ik vermoed dat Airberlin je dus gewoon op een UA vlucht naar JFK of MIA had gezet om daar verder te gaan naar DUS. Of wellicht op de vlucht van Eurowings naar CGN (Keulen) en vanaf daar een treinkaartje naar DUS had vergoed. Overigens, om jouw verhaal over de goedkoopste vlucht nog even te onkrachtigen, die directe vlucht MCO-CGN van Eurowings (EW185) op 6/10 kun je bij Eurowings voor EUR 134 boeken: https://goo.gl/flights/ikhW. Overigens net zo'n sardienblik als een Airberlin vlucht (en misschien wel hetzelfde toestel, want Eurowings least nu wat toestellen van Airberlin). Treinkaartje kost 2 tientjes. Je kunt de ICE tussen Keulen en Dusseldorf nemen of een gewone trein (en een overstap minder). Totale reistijd inclusief overstap(pen) is 1 uur.
Daggie74
Amerika-ontdekker

Bericht door Daggie74 »

roelb schreef:Maar Airberlin zegt toch helemaal niet dat ze je niet terug zullen vervoeren? Ze zeggen dat die specifieke vlucht niet wordt uitgevoerd. Dus je zult via een andere route teruggebracht worden. Dat zijn ze ook verplicht en tot op heden heb ik geen enkel verhaal gehoord van passagiers die niet zijn teruggebracht na een vlucht met Airberlin.

Kijk, die vluchten schrapt men niet voor niets. Een route blijven vliegen met onderbezetting is veel kostbaarder dan alle passagiers bundelen op een paar routes, zodat je daar nog met volle toestellen vliegt. De extra kosten om klanten via partners te vervoeren naar de locaties waarvandaan je nog wel intercontinentaal vliegt zijn relatief laag in vergelijking tot de operational costs van zo'n toestel. Dus: direct minder kosten. Daarnaast kunnen de toestellen die hierdoor vrijkomen bijvoorbeeld geleased worden aan andere airlines. Dat zijn weer extra inkomsten, iets waar een curator altijd naar op zoek is.

Ik vermoed dat Airberlin je dus gewoon op een UA vlucht naar JFK of MIA had gezet om daar verder te gaan naar DUS. Of wellicht op de vlucht van Eurowings naar CGN (Keulen) en vanaf daar een treinkaartje naar DUS had vergoed. Overigens, om jouw verhaal over de goedkoopste vlucht nog even te onkrachtigen, die directe vlucht MCO-CGN van Eurowings (EW185) op 6/10 kun je bij Eurowings voor EUR 134 boeken: https://goo.gl/flights/ikhW. Overigens net zo'n sardienblik als een Airberlin vlucht (en misschien wel hetzelfde toestel, want Eurowings least nu wat toestellen van Airberlin). Treinkaartje kost 2 tientjes. Je kunt de ICE tussen Keulen en Dusseldorf nemen of een gewone trein (en een overstap minder). Totale reistijd inclusief overstap(pen) is 1 uur.
Kijk, en daar zit hem nou net de crux, ze zeggen ook niet dat ze wél zullen vervoeren, ze zeggen gewoon niets, waardoor je in grote onzekerheid blijft. Je kan wel zeggen dat ze het verplicht zijn, maar van een failliete maatschappij verwacht ik weinig meer, eerlijk gezegd. De terugvlucht valt in de periode dat gecommuniceerd is dat de vluchten geannuleerd zijn, maar nergens staat dat ze een alternatieve route zullen aanbieden. Daarbij staat in de annuleringsvoorwaarden van AB dat ze bij annulering een redelijk alternatief moeten aanbieden. Maar wat is redelijk? Ik vind een route via NY of noem eens een zijstraat verre van redelijk als je een rechtstreekse vlucht geboekt hebt, zeker als je zelf moet gaan uitvinden hoe je terug moet komen, of daar ter plekke achterkomt. De oplossingen hierboven zijn voor velen echt zot, een vlucht naar CGN en dan een treinkaartje, ik zie mezelf al gaan met 2 kleine kinderen en 4 grote koffers... Niet iedereen is (door verschillende omstandigheden) even flexibel. Kortom, het is de communicatie. Heldere communicatie doet wonderen en daar ontbreekt het bij AB aan.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Roelb ik begrijp je punt maar je gaat met je verhaal voorbij aan wat een aantal mensen hier al een paar keer hebben gezegd. De opties die jij noemt zijn niet leuk maar doenbaar voor valide mensen maar niet leuk en op het ondoenbare af voor niet valide mensen. Die extra overstap is wellicht nog een mouw aan te passen al maken mensen zich dan terecht zorgen dat ze hun rolstoel niet goed meekrijgen. maar een optie waarbij ze je doodleuk ergens anders in Duitsland afgooien en je de trein moet nemen is dus geen optie. En dat risico kun je niet nemen. Ze hebben bewust voor een rechtstreekse vlucht gekozen om de reis zo soepel mogelijk te laten verlopen. Ongetwijfeld ook omdat een reis al een hele aanslag is op je conditie dus alle extra energie die je niet hoeft te vergooien is meegenomen. In dat kader nemen ze nu ook maatregelen. En ja, kans dat ze het schip ingaan en hun geld kwijt zijn.

Maar er op blijven hakken dat ze te vroeg zijn met omboeken, risico moeten nemen, dat het wel goed komt, vind ik niet terecht. Bij (jonge) gezonde mensen prima die kunnen het rustig afwachten maar als er speciale omstandigheden zijn dan kan dat soms niet. Ik hoop ook dat de cc maatschappij het ook zo gaat zien.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Het spijt me zeer, maar ik vind een alternatief naar CGN en dan met de trein een uurtje verder echt geen "zot" alternatief. Ook niet met bagage en ook niet met een rolstoel. Het OV in Duitsland is gewoon geschikt voor minder valide mensen en sterker nog: je wordt zelfs geholpen in dat geval.

Het is heel normaal om in een trein te stappen met bagage, honderduizenden mensen doen dat dagelijks. Het is ook heel normaal om met een rolstoel in een trein te stappen, ook dat gebeurt dagelijks ontelbaar vaak. Er is ook een perfecte verbinding tussen deze twee luchthavens. Wie weet, misschien regelen ze wel een bus, dat zou ook kunnen. Ligt denk ik een beetje aan het aantal passagiers dat ze zouden moeten vervoeren. Maar het blijft speculeren, ik weet wat Airberlin voor alternatief zal aanbieden. Het kan dit zijn, of wellicht een route die ze nog zelf intercontinentaal vliegen, maar ik durf je echt te garanderen dat ze je vervoeren.

Dat je dat niet gelooft of er geen vertrouwen in hebt dat mag, maar dat geeft geen recht om dan maar geld terug te vorderen. Ook het feit dat zo'n route dan wellicht een connectie heeft of voor een deel een treinreis bestaat is daar geen reden voor. Nergens in de voorwaarden van een airline staat dat de geboekte route heilig is. Alleen maar dat de airline je van A naar B zal vervoeren binnen een redelijke marge van de geboekte tijden. En als je daarbij soms hulp nodig hebt op een vliegveld omdat je in een rolstoel zit vormt geen probleem, daar is elk vliegveld op ingericht en assistentie is altijd beschikbaar.
DisneyD
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door DisneyD »

Probeer eens met 2 grote koffers, 2 rolkoffertjes, 2 handtassen en 1 rolstoeler de overstappen te maken en dan ook nog in een trein. Dat is echt geen doen. Zelfs hier in Nederland kan ik alleen met de trein als ik vooraf doorgeef welke trein ik moet hebben zodat ik assistentie van de NS krijg (de rolstoel kun je namelijk niet zomaar de trein inrijden ivm met de trapjes). Er moet daarvoor een speciale plaat komen en dus een medewerker. Dat is al heel veel gedoe ZONDER een bult aan bagage. En 9/10x komt er geen assistentie opdagen. Mensen denken dat het OV en andere voorzieningen in Nederland (en andere landen in Europa) goed geregeld zijn, daar kom je echt wel op terug als je zelf een dagje in een rolstoel zou zitten. Als 'gezond' persoon let je hier helemaal niet op, voor het oog is het goed geregeld totdat je er zelf helemaal van afhankelijk bent.

En inderdaad een reis kost mij ongelofelijk veel energie, ook een rechtstreekse. Daar zou dan nog een overstap op een vliegveld en treinrit plus autorit naar huis bijkomen. Babarage heeft het dit helemaal juist ingeschat. Ik betaal niet voor niets meer geld voor een rechtstreekse vlucht. Als deze overstappen zo eenvoudig voor mij zouden zijn geweest dan ga ik toch niet extra betalen en op zoek naar een rechtstreekse vlucht.

Hoe dan ook, RoelB jij bent van mening dat wij onnodige kosten hebben gemaakt omdat jij ervan uitgaat dat Airberlin ons wel gaat vervoeren. Dat is prima en dat mag je vinden. Wij willen dit risico niet nemen en hebben dus het besluit genomen om andere tickets te boeken, mijn gezondheidstoestand speelt in deze keuze een grote rol. Ook prima toch?
Daggie74
Amerika-ontdekker

Bericht door Daggie74 »

Wie heeft het hier over geld terugvorderen? We hebben het over wat redelijke alternatieven zijn en over al dan niet voorbarig (op eigen risico) omboeken. Zoveel mensen, zoveel meningen, maar ik kan me heel wel inleven dat bepaalde alternatieven wel acceptabel voor de een en niet acceptabel voor de ander zijn, we zijn nou eenmaal niet allemaal hetzelfde...
Overigens, als we het dan toch over geld terugvorderen hebben, de cc maatschappij geeft zelf aan dat je altijd kunt betwisten als je het alternatief niet redelijk vindt, of het lukt is een 2e, maar dat is eigen risico.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Daar is geen enkele wettelijke basis voor. Je kunt betwisten wat je wilt, maar er is geen enkele basis om die overeenkomst ongedaan te maken.

Pas op het moment dat je uitgaande vlucht daadwerkelijk geannuleerd zou zijn en er geen alternatief wordt geboden waarbij je binnen 2 uur na de geplande tijd (en max 1 uur eerder vertrekken) op de plek van bestemming kunt komen dan is er een juridische basis om een refund te verlangen. Maar dat is hier helemaal niet het geval.
Daggie74
Amerika-ontdekker

Bericht door Daggie74 »

Pfff, wat een doodvermoeiende conversatie, over werkelijk helemaal niets. Lekker leven en laten leven en iedereen zijn eigen beslissingen laten nemen, waar je je allemaal druk over kunt maken, get a life. Ik ben blij voor Carolien123 en DisneyD dat ze omgeboekt hebben en nu met een gerust hart op vakantie kunnen gaan en er niet meer over in hoeven te zitten.
Nu afwachten wat er uit de onderhandelingen komt, dat is voor vele betrokkenen erg spannend.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik vind het wel ergens over gaan. Dit forum wordt door velen gelezen. En er werd echt de indruk gewekt dat Airberlin zich niet aan zijn deel van de vervoersovereenkomst zou houden en dat je als reiziger zou stranden in het buitenland als je met ze zou vliegen. Maar tot op heden heb ik nog geen enkel onderbouwd verhaal gehoord waar dat ook daadwerkelijk zo was. Ja, deze week zijn er wat vluchten naar Florida gecancelled, maar dat had te maken met Irma en staat los van het faillissement. Ja, er zijn gisteren nog een aantal extra vluchten gecancelled door zichzelf ziek meldende piloten. Maar ook dat is een incident en betekent niet dat alle vluchten opeens gecancelled gaan worden en passagiers aan hun lot worden overgelaten.

Verder is Airberlin bepaalde routes aan het schrappen waardoor je wellicht inderdaad via een andere route teruggebracht zult worden of naar je bestemming zult gaan. Dat is in de luchtvaartwereld echter heel normaal en kan ook bij een normale, solvente airline gebeuren. Het is geen reden om claims bij een creditcard maatschappij in te dienen.

En dat is mijns inziens echt relevant. Want wellicht dat mensen door de verhalen hier, zonder dat de andere kant belicht wordt, gaan denken dat ze zomaar hun geld kunnen terugkrijgen als ze er zelf voor kiezen om met een andere airline te vliegen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer