Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper vs Campervan - San Francisco - Salt Lake City

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Camper vs Campervan - San Francisco - Salt Lake City

Bericht door jojostravelusa »

Helemaal eens met Covri. Lekker je eigen huis bij je. Parkeren bij de supermarkt is vrijwel nooit een probleem. Dan koop je lekker een bonk vlees voor op de bbq in het National Park bv. waar de herten over de camping lopen. Voor ons onvergetelijke ervaringen. Voorheen hebben we dit altijd geroepen vanuit puur het oogpunt van camperliefhebbers. Afgelopen jaar zijn we, na 3 weken met de camper, nog 4 dagen met de auto en hotels verder gegaan. We weten het nu helemaal zeker. Voor ons een camper!
Auto met tent is, in onze ogen, veel meer werk. Je moet elke avond je tent opzetten en 's ochtends weer afbreken. Hoe makkelijk de tent ook is, het kan nooit sneller dan het aankoppelen van een camper aan de hook-up en vaak heb je die niet eens. Nog sneller dus :lol: . In een tent slaap je op de grond en dat is niet voor ieders rug meer geschikt. Bij slecht weer ben je ook erg beperkt. In de camper heb je verwarming en zit je op de bank of aan tafel, afhankelijk van de maat van de camper. Op een commercieel terrein heb je vaak ook goed sanitair, dus de warme douche is ook voorhanden.

Zoals gezegd. Voor- en nadelen voor beide en ieder mag zelf kiezen
Gast

Bericht door Gast »

BonnyR schreef:
09 feb 2019, 13:43
@ Terpies Ik moest even zoeken waar ik dit verhaal gelezen had.
https://tiogatours.nl/blog/auto-of-camp ... n-nadelen/
Wel denk ik dat een gemiddelde hotelprijs met name in de grote steden duurder gaat uitvallen als $100 p.n
Kijk wij hebben nu voor 4 weken €2000 betaald voor een C30. Maar dat is buiten het hoogseizoen. Ik geloof dat 4 weken in het hoogseizoen eerder tegen de € 5000 aanzit.
Maar ik denk dat de persoonlijke voorkeur gewoon de doorslag gaat geven.
Ik heb het niet over persoonlijke voorkeur, jij hebt het over goedkoper of even hoog geprijsd, maar dat is absoluut niet waar.
Natuurlijk zal Tioga niet zeggen dat de auto voordeliger is, ze verhuren immers RV’s.

In de steden zijn de prijzen voor een hotel misschien hoger, maar buiten de steden zijn ze meestal veel lager. Ik vind €100 per nacht ruim, want wij betalen gemiddeld €80 en we slapen niet in motels of de goedkoopste hotels, maar gewoon goede middenklasse hotels.

Bovendien heb ik in de vergelijking niet eens de prijzen van campgrounds al dan niet met Full Hook Up meegenomen, dus reken dan ook nog gemiddeld rond de €25 per dag (en ja in de parken is de prijs ook hoger, net als de prijs van de hotels), dus dat is voor drie weken ook nog eens een dikke €500 erbij.

Nogmaals het vakantie houden met een RV is heel anders en ieder zijn keus, maar dat het goedkoper/gelijk in kosten zou zijn is onzin.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp echt niet hoe je buiten de steden voor 80 euro kunt overnachten. Over welke plaatsen heb je het dan? In de parken lukt dat niet en ook niet in plaatsen als Page of plaatsen langs HWY1.

Wat kamperen betreft, dat is in de parken heel goedkoop, goedkoper dan buiten een park.
Maar bij de steden betaal je wel de hoofdprijs, net als op bijvoorbeeld KOA campings.

Marianne
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Als je niet in de meeste toeristische gebieden verblijft vallen de hotelprijzen wel wat mee, wij boeken kamers voor 5 personen, dus iets duurder, maar betalen komende zomer vaak ongeveer $100 per nacht, en dat is dan incl ontbijt voor 5 personen. Maar we betalen sommige nachten ook de hoofdprijs, bijvoorbeeld in Cody en Jackson.
Ik denk dat een camper meestal (een stuk) duurder is, maar het hangt wel van je route af. Sowieso kost camperhuur en benzine al veel, maar bij de parken kun je per nacht dan wel flink besparen. In minder toeristische gebieden bespaar je per nacht al minder, maar bij de steden bespaar je per nacht heel weinig. Campings bij de steden zijn duur (en een hotel in een buitenwijk is vaak wel betaalbaar), parkeren is, zover mogelijk, erg duur met een camper, en als je met een gezin bent tikken de ov-kosten ook aan.
Terug in Texas!
Erik88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Erik88 »

Misschien eens tijd voor een samenvatting voor degene in post #1 uitgaande van deze en voorgaande discussies. Uiteraard is onderstaande gegeneraliseerd, maar toch een leuk overzichtje al zeg ik t zelf :roll:

Auto (middenklasse hotels)
Kosten (voor 3 wkn, 2 pers.): *** (€3000)
Comfort (slaapplek, voorzieningen): *****
Tempo (op de weg en opzet accommodatie): *****
Natuur (tussen de 'beren', nabijheid natuurlijke bezienswaardigheden): ***
Steden: (manouvreren, parkeren, boodschappen): *****

Veelgenoemd voordeel: snelheid, vooral om en in steden.
Veelgenoemd nadeel: beperkte keuze accommodaties in de natuur (of het moet al hoge kosten met zich meebrengen).

Auto (tent)
Kosten: ***** (€1500)
Comfort: *
Tempo: ****
Natuur: *****
Steden: *****

Veelgenoemd voordeel: Wat een lage kosten!
Veelgenoemd nadeel: Oncomfortabel!

Campervan
Kosten: *** (€3000)
Comfort: **
Tempo: *****
Steden: *****

Veelgenoemd voordeel: Heeft het genot van auto met tent, maar dan nog meer gemak.
Veelgenoemd nadeel: Heeft het genot van auto met tent, maar dan hogere kosten.

Camper (middenklasse 25-30ft)
Kosten: ** (€4000)
Comfort: ****
Tempo: **
Steden: **

Veelgenoemd voordeel: zeer geschikt voor gezinnen of grotere groepen.
Veelgenoemd nadeel: de kosten zijn redelijk hoog, al helemaal in het hoogseizoen.
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Mooi zo’n overzicht. Kan goed helpen om een keuze te maken als je twijfelt.

Wat mijns inziens nog mist is dat dat de keuze van vervoer/overnachtingen ook afhangt van de daginvulling. Wij vinden het heerlijk om langere wandelingen te maken. De bereikbaarheid van trailheads en de mogelijkheid om deze via dirt roads te bereiken is voor ons bijvoorbeeld belangrijk.

En zo zal dat voor iedereen weer anders zijn. Het blijft toch echt een hele persoonlijke keuze waar je je goed bij moet voelen.
Gast

Bericht door Gast »

Voor comfort van een RV heb ik wel wat aantekeningen bij de gegeven 4 sterren.
Qua slaapplek hangt het echt wel af van het formaat vane gehuurde RV want als je boven de 1.90 bent valt het niet mee om fatsoenlijk te liggen, zelfs in de wat grotere modellen (het zijn echt geen king of queen size bedden). Ook het formaat van toilet/douche valt best tegen.

Fijn is dat je alles bij je hebt in je RV, maar ook dat hangt af van de aanvullingen die je zelf nog aanschaft of huurt tov de karige basis uitrusting van de RV (pannen, bestek, dekens, stoeltjes, tafel, slaapzakken, BBQ, etc.etc.)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer