Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kosten bagage Delta/Air France

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Timb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kosten bagage Delta/Air France

Bericht door Timb »

Heb alweer een nieuwe reis geboekt naar usa dus ik kom hier nog wel af en toe;-)

Wij hebben uiteindelijk niks hoeven te betalen. :thumbup:
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door WeernaardeVS »

PSVwally schreef:
06 okt 2019, 16:08
Formaat wel, gewicht niet echt
Bedankt, dan komt het waarschijnlijk wel goed.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Bij ons (en iedereen voor en na ons) moest de handbagage wel op de weegschaal. Wij hadden er rekening mee gehouden dus hadden zeker niet meer dan 8 kilo per rugzak. Maar er waren genoeg mensen die toch verzocht werd iets om te pakken.

Overigens vonden wij het eten bij Swiss best goed, zelfs lekkere broodjes bij t ontbijt :thumbup:
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Bij sommige maatschappijen mag je medicijnen apart meenemen, mocht je veel hebben
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Tantelotje schreef:
06 okt 2019, 23:45
Bij ons (en iedereen voor en na ons) moest de handbagage wel op de weegschaal. Wij hadden er rekening mee gehouden dus hadden zeker niet meer dan 8 kilo per rugzak. Maar er waren genoeg mensen die toch verzocht werd iets om te pakken.

Overigens vonden wij het eten bij Swiss best goed, zelfs lekkere broodjes bij t ontbijt :thumbup:
Ik had alleen handbagage bij me en hoefde dus niet langs een balie. Dat scheelt alweer.

Die broodjes waren prima ja. En meer dan genoeg, want ze kwamen nog langs voor een 2e ronde wie zin had
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

WeernaardeVS schreef:
06 okt 2019, 13:20
Wij reizen ook met Swiss volgend jaar. Letten ze ook erg op gewicht en formaat van de handbagage?
Ik ben 2 jaar geleden met United heen gevlogen, met Swiss terug. Wij hadden toen een trolley en een rugzak pp en dit mocht dus eigenlijk niet binnen de regels van Swiss. Daarnaast wogen ze ook onze trolleys en die waren ook te zwaar. Ik heb toen eerlijk aangegeven dat ik had geboekt bij United en ook dus er vanuit ging dat de regels van United zouden gelden op de terugweg. De dame achter de balie die was erg coulant en heeft toen gratis voor ons 2 trolleys ingecheckt, waardoor we uiteindelijk alleen met onze rugzakken hebben gereisd. Ze zei dat het namelijk anders in Zurich nog wel eens voor problemen kon zorgen.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
WeernaardeVS
Amerikafan

Bericht door WeernaardeVS »

@Ing. Goed om te weten. Fijn dat het bij jullie zo coulant werd opgelost. Gelukkig reizen wij alleen met rugzakken, maar we zullen wel het gewicht in de gaten houden. Desnoods trekken we de jassen aan en stoppen we de zakken vol ;-).

Hoewel ik het prima vind dat er regels voor de handbagage zijn, vind ik het soms ook wel erg star. Wij stoppen doorgaans op Schiphol gelijk de jassen in de rugzak om zo min mogelijk losse spullen te hebben. Zeker bij security zit je al met je electronica en de truien die doorgaans uit moeten, net zoals onze bergschoenen. Dus het liefst alles in de rugzak om maar niets kwijt te raken.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Franka2410
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Franka2410 »

Goedemorgen,

Ik heb even meegelezen op dit topic. Ik ga van 21-03-2019 t/m 27-03-2019 voor het eerst naar Amerika, naar NY. Ik heb de vluchten geboekt via KLM maar ik vlieg met Delta (KL vliegnummer, ticket begint met 074). Ik heb KLM light tickets, dus volgens de KLM voorwaarden incl handbagage en een accessoire, maar zonder ruimbagage. Zo staat het ook vermeld in 'Mijn Reis' op de KLM site.

Via de site van Delta ben ik een Main Cabin (V) passenger. Ik heb al gratis mijn stoelen voor de vluchten kunnen kiezen. In de bagage voorwaarden van Delta staat dat iedere Main Cabin passenger recht heeft op 1 ruimbagage koffer van 23 kilo. De Basic Economy passengers moeten 50 euro per koffer enkele reis betalen, maar als Basic Economy passanger kost de stoelkeuze ook extra geld, terwijl ik dit wel gratis heb kunnen doen.

Ik kan nergens duidelijk terug vinden of ik nu wel of niet voor de koffer moet betalen en ook van de klantenservices krijg ik geen duidelijk antwoord. Ik dacht in dit topic het antwoord gevonden te hebben, maar in mijn boeking kan ik niks vinden over een Fare code of number, wat door andere mensen in voorgaande berichten wel aangegeven wordt. Daarnaast kan het zo zijn dat de regels in 2018 weer anders zijn dan in 2019. Het is voor mij van belang omdat mijn vriend en ik beiden een koffer meenemen als 1 koffer p.p. gratis is. Als er 50 euro per enkele reis betaald moet worden dan delen we een koffer. Het zou zonde zijn als op het vliegveld blijkt dat het toch gratis is en we maar 1 koffer meegenomen hebben.

Heeft iemand dit al eerder meegemaakt of kan iemand hier mijn vraag beantwoorden? Alvast heel erg bedankt voor de reacties! :)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Deze lees ik graag even mee. Zowel voor vrienden als eigen kinderen in totaal 9 tickets KLM Light geboekt voor Delta vluchten. Alle stoelen inderdaad vastgelegd.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Je hebt een KLM light fare gekocht. Dat is een zogenaamd "unbundled" tarief, dus met een bagage allowance van 0 stuks checked bagage. Ook als daar een DL operated vlucht inzit, dat maakt helemaal niets uit.

De fare bucket (die ene letter) heeft /niets/ te maken met het al dan niet unbundled zijn van een fare. Nada, noppes, niets.

Even iets teruglezen in dit topic, dan zie je precies deze uitleg al eerder staan.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Het was ook al te mooi om waar te zijn. Maar het reserveren van stoelen gaat dus wel goed als je boekt via KLM, dan vond ik al mooi meegenomen :-)
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Dat klopt, maar is niet "mooi meegenomen" maar gewoon wat je hebt gekocht. Het is immers geen beperking van het KLM light tarief dat je geen stoelen zou kunnen vastleggen.

Daarentegen, als je een ticket bij Delta koopt en daar een "Basic economy" tarief koopt dan is dat /wel/ een beperking. Net als de beperking dat je zo'n ticket niet kunt wijzigen.

Omdat de tarieven voor EU-US tickets tussen AF/KL en Delta in principe geharmoniseerd zijn binnen het transatlantische partnership - en daardoor dus over het algemeen voor exact dezelfde prijs beschikbaar zijn bij zowel Delta als bij AF/KL - krijg je dus bij AF/KL meer "waar" voor je geld bij zo'n uitgekleed ticket als er DL operated vluchten op staan. Nooit Basic Economy bij Delta kopen dus, maar altijd Light bij KLM. Als er alleen maar KL/AF vluchten op je ticket staan maakt het weer niets uit voor stoelselectie, maar wel voor wijzigingsmogelijkheden.

Koop je een regulier economy ticket, dan maakt het ook niets uit waar je koopt.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Jee, je weegt wel elk woord af, zeg. Ik vind het gewoon prettig dat ondanks de lage ticketprijs er toch gratis stoelen gekozen kunnen worden.
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Ik kende dit trucje van de vorige keer en heb het dus ook zo gedaan. Light fare ticket geboekt bij KLM en daarna ingelogd bij Delta. Daar stoelen vast kunnen leggen (zelfs op de terugweg main cabin prefferd stoelen, dat moet een foutje zijn geweest maar ik laat het zo ;-)). Bagage moet ik voor bijbetalen (dat is bewust zo gedaan) omdat wij met 4 reizen maar maar 1 koffer nodig hebben in het ruim. De rest gaat in de handbagage.

Heb trouwens wel vaker gezien dat ze dan bij de balie de handbagage gratis inchecken zodat het niet allemaal mee hoeft de cabine in.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Inges schreef:
13 nov 2019, 11:18
Heb trouwens wel vaker gezien dat ze dan bij de balie de handbagage gratis inchecken zodat het niet allemaal mee hoeft de cabine in.
En dat kan weleens vervelend zijn als je een laptop en/of andere kwetsbare apparaten in je handbagage hebt.
Groet,

Old Faithful
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Sowieso niet doen dan. Maar ik doe het zelf ook weleens als er niets bijzonders in zit. Je kan vaak een laptopjes als tweede item meenemen.
AngieAngela
Amerika-ontdekker

Bericht door AngieAngela »

Wij hebben ook light tickets geboekt via KLM.
De terugweg word uitgevoerd door Delta. Klopt het dat je dan je ruimbagage voor Delta op de airport koopt? Wij kunnen enkel de heen reis bij kopen.

Hoor het graag, thanks!!!
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Daar heb ik eigenlijk nog niet eens naar gekeken ... goede vraag.

Edit: het lijkt erop dat je dat dus inderdaad bij inchecken op de terugreis (ook heen trouwens bij KLM Light) op de luchthaven kan regelen. Je betaalt bij Delta 60 dollar voor de eerste, 100 dollar voor de tweede koffer.
AngieAngela
Amerika-ontdekker

Bericht door AngieAngela »

nieuwenoord schreef:
08 dec 2019, 10:10
Daar heb ik eigenlijk nog niet eens naar gekeken ... goede vraag.

Edit: het lijkt erop dat je dat dus inderdaad bij inchecken op de terugreis (ook heen trouwens bij KLM Light) op de luchthaven kan regelen. Dat betekent dan automatisch dat je de volle prijs betaalt, bij Delta 60 dollar voor de eerste, 100 dollar voor de tweede koffer.
@Nieuwenoord Ik bedoel het online regelen van de bagage, dat kon alleen voor de heenreis. Ik ben benieuwd of je het ook op Schiphol kan regelen voor de terugreis bij een Delta kiosk. Ik weet bij United ging het ook zo, bagage regelen op de airport. Dit kon ook niet online.
We gaan het beleven, thanks voor de tip! :)
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ook voor de heenreis staat er bij ons dat het alleen op de luchthaven kan. Maar ze vliegen wel vanaf Brussel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer