Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vegas vluchten goedkoop retour €290 - €330

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Re: Vegas vluchten goedkoop retour €290 - €330

Bericht door Coyote »

roelb schreef:Het eerste concrete voorbeeld waar een los ticket boeken via een broker echt goedkoper is dan gewoon bij de airline moet nog komen.
Bekijk deze post van mijzelf eens. :mrgreen:

Ticket was bij WTC bijna € 300 (!) goedkoper dan rechtstreeks bij United (en exact zelfde vlucht) op dat moment!
roelb schreef:Het advies om direct bij de airline te boeken vind ik echt niet vergelijkbaar met reclame maken voor een specifiek bedrijf dat groepsreizen organiseert.
Ik vind dat je altijd goed advies geeft op het forum maar hier sla je de plank volledig mis. Er worden zo vaak namen van bedrijven genoemd zonder dat daar maar enige vorm van reclame achter zit. Zolang je de naam functioneel gebruikt zonder verkooppraatje moet een bedrijf gewoon bij naam genoemd kunnen worden. Dat is hier altijd zo geweest en zal ik ook gewoon blijven doen.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

In die post zeg je "Exact dezelfde vlucht was via United.com zo'n € 750 en bij Delta.com (wel rechtstreeks beide vluchten) ruim € 900."

Die tweede kan dus nooit "exact dezelfde vlucht" zijn geweest. Dat doet mij er aan twijfelen of dat wat je bij United hebt opgezocht ook _exact_ dezelfde vlucht was. Een vlucht met het vluchtnummer van UA ipv LH of andersom kan een heel andere prijs opleveren.

Voorbeeld:

Deze route: https://goo.gl/flights/UeDh2

Kost EUR 393 als je hem boekt als DL 133, DL 355, DL 369, DL 370, DL 1695, DL 4160, DL 136.

Boek je hem echter als KL 6035, DL 355, DL 369, DL 370, DL 1695, DL 4160, KL 6034 dan is de prijs EUR 10.118.

"Precies" dezelfde vluchten.

Als je dit vervolgens wilt boeken en zou gaan zoeken op delta.com dan krijg je deze exacte route niet gevonden, en wordt het uiteindelijk veel duurder. Maar met een omweg (directe link naar de boekingsengine via ITA powertools) kan ik hem wel gewoon boeken op delta.com, voor die prijs. Ook kun je altijd bellen en telefonisch boeken.

Zoiets is het vaak met deze prijsverschillen. Het is vaak een combinatie die je net niet precies op die manier kunt terugvinden in de boekingsengine van de airline, waar dan alleen een andere, duurdere route naar voren komt.

Tijdje terug was er in dit topic ook zoiets met fares van BA. Dat bleek te gaan om een overstap van 1.30u op LHR, iets dat de boekingsengine van ba.com of aa.com zelf niet aanbood, maar wat wel binnen de MCT viel en dus door een travel agent wel samengesteld kon worden. Ook daar was er wel een manier om precies dat ticket ook direct bij de airline te boeken, voor dezelfde prijs.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Zullen we weer stoppen met deze discussie en elkaar weer proberen te overtuigen?
Punten zijn gemaakt en door!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

roelb schreef:Het eerste concrete voorbeeld waar een los ticket boeken via een broker echt goedkoper is dan gewoon bij de airline moet nog komen.
September a.s Amsterdam-San Diego (met tussenstop) retour Houston-Ams. Non-stop.
Vliegtickets.nl 481 euro, United zelf 606 euro, exact dezelfde vlucht.
Vermoedelijk zou ik ze nog goedkoper kunnen vinden, maar ik ben tevreden met die 481, en daarna maak ik mezelf niet meer gek om nog lager te vinden.
Ook bij vertraging of omboeken nooit problemen gehad, zeker Amerikaanse maatschappijen laten je echt niet in de kou staan bij vertraging of andere narigheid.

Ik vlieg zelf ook redelijk wat op jaarbasis, en de enige tickets die ik rechtstreeks boek is bij de echte low-cost carriers zoals Transavia of Ryanair, daar zijn de brokers vaak duurder mee.

(Ik heb geen screenshots erbij gezet, hoop dat je me op mijn woord wil geloven)
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

roelb schreef: Maar met een omweg (directe link naar de boekingsengine via ITA powertools)
Bedoel je bookwithmatrix.com ?
Groet,

Old Faithful
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

@Pete: welke data, vluchten, boekingsklasse en eventueel fare base? Op welke datum geboekt?

@Old Faithful: nee, ik gebruik het Javascript script dat gebouwd is bovenop de reguliere itamatrix.com website. Dit script genereert bij de resultaten directe links naar de boekingsengines van diverse airlines en sommige OTA's. Staat op github: https://github.com/SteppoFF/ita-matrix-powertools

Maar die site die jij aanhaalt lijkt hetzelfde te doen als het script inderdaad, kende ik nog niet.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

roelb schreef:In die post zeg je "Exact dezelfde vlucht was via United.com zo'n € 750 en bij Delta.com (wel rechtstreeks beide vluchten) ruim € 900."

Die tweede kan dus nooit "exact dezelfde vlucht" zijn geweest. Dat doet mij er aan twijfelen of dat wat je bij United hebt opgezocht ook _exact_ dezelfde vlucht was. Een vlucht met het vluchtnummer van UA ipv LH of andersom kan een heel andere prijs opleveren.
Zucht.... :blink:

Als ik zeg exact dezelfde vlucht dan bedoel ik ook exact dezelfde vlucht! Ik vlieg lang genoeg om onderscheid in de verschillende vluchten te maken.

Hoe moeilijk kan het zijn gewoon een keer je ongelijk toe te geven... :roll:

Roland

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Omdat ik er voor 90 procent zeker van ben dat je die fare ook direct bij de airline had kunnen boeken, plus of minus een paar euro.

Maar goed, iedereen moet zelf weten waar hij of zij tickets koopt, maar dan ook niet klagen als

- er bij schedule changes minder tot niets mogelijk is (of het een hoop extra gedoe oplevert),
- als er fors extra moet worden betaald voor voluntary changes
- als er extra betaald moet worden om telefonisch "service" te kunnen krijgen
- als er geen stoelen geselecteerd kunnen worden en de airline een normaliter eenvoudige oplossing niet kan uitvoeren omdat het ticket door een OTA is geissued
- als er na 5 dagen nog niet geticket is en de OTA niet thuis geeft
- als je bij vertragingen of uitval achteraan in de rij staat of de airline je verwijst naar de OTA waar je hebt geboekt voor een oplossing
- als de fare opeens een AF/KLM light of Delta basic economy fare blijkt te zijn maar de OTA dat niet vooraf heeft medegedeeld
- etc, etc, etc.

Dit zijn allemaal voorbeelden die de afgelopen paar weken hier in dit topic voorbij kwamen die geen issue waren geweest bij een ticket wat door de airline zelf was uitgegeven.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Bericht gewijzigd omdat ik zie dat Hinko gevraagd had om de discussie rond de prijsverschillen rechtstreeks-broker te stoppen.

+1 :-)
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Note mod Bart:

Hinko zijn 'melding' was dan niet in het mod blauw maar wel duidelijk lijkt me.
Misschien even het haantjesgedrag laten voor wat het is.
Het is blijkbaar moeilijk voor sommige mensen om eens een discussie los te laten. Ik hoop dat jullie beseffen dat zulke nutteloze discussies wrevel en meldingen opleveren. Hier heeft niemand wat aan.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

roelb schreef:Omdat ik er voor 90 procent zeker van ben dat je die fare ook direct bij de airline had kunnen boeken, plus of minus een paar euro.
Dat had je dus niet voor dezelfde prijs direct bij de airline (United in dit geval) kunnen boeken aangezien de prijzen bij de airlines zelf juist erg omhoog gingen in de periode dat ik boekte.

Mijn vermoeden is dat WTC tickets 'ingekocht' had waardoor zij nog wel tegen lagere prijs konden leveren. Niet enkel voor de periode dat ik vlieg maar ook over een langere periode aangezien een mede-forumlid voor dezelfde prijs en dezelfde route een ticket kon boeken terwijl ze pas enkele maanden later dan mij vliegt.

Overigens had ik binnen enkele minuten mijn bevestiging én e-ticket. Schedule-changes zijn steeds keurig doorgegeven. Dus dat is allemaal prima in orde.

Dat je eenvoudiger zaken kunt wijzigen als je rechtstreeks boekt bij een airline is mij allang bekend en heb ik zelf ook (goede) ervaring mee. Wil niet zeggen dat je daarom beter bij een airline moet boeken. Soms is het prijsverschil met een broker dusdanig dat je toch daarvoor kiest.

Roland

Note voor de mods: als er gereageerd wordt op een post van mij moet ik tenminste de kans hebben daar op te reageren. Daarvoor is dit immers een discussussieforum... :wink: Althans, dat dacht ik altijd... In discussies hoef je het niet met elkaar eens te zijn maar je moet wel de kans hebben op elkaar te reageren. Als dat niet meer mag kun je het woord 'discussieforum' wel afschaffen...

Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Ik doe er maar een slotje op. Genoeg gezegd hierover.
Probeer elkaar nu steeds niet te overtuigen. Het wordt echt vervelend. Steeds maar weer dezelfde punten. Bericht na bericht.
En blijkbaar gaan sommige gewoon door, ook na mijn oproep, ook al was deze niet "modblauw".
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer