Ik heb goede ervaringen met Autoeurope.nl. Wel prepaid maar je kunt 48 uur van te voren annuleren. Goede klantenservice.
Even gekeken en via hen zou ik 100 euro goedkoper uit zijn bij Europcar. Is dat ook weer 'n tussenhandeltje of 'n echte verhuurder?
Hoe zit het met de verzekeringen? Zelfde als bij die andere?
Ik heb goede ervaringen met Autoeurope.nl. Wel prepaid maar je kunt 48 uur van te voren annuleren. Goede klantenservice.
Even gekeken en via hen zou ik 100 euro goedkoper uit zijn bij Europcar. Is dat ook weer 'n tussenhandeltje of 'n echte verhuurder?
Hoe zit het met de verzekeringen? Zelfde als bij die andere?
Tussenhandel inderdaad. Dit jaar hadden we het goldpakket bij Alamo via hen (kostte 100 euro extra, en dan heb je 3 extra bestuurders, een volle tank benzine en extra verzekeringen - we vonden het vooral lekker makkelijk), maar toen we via hen huurden in Ierland en een kras hadden, waren we via hen verzekerd. Duurde allemaal lang maar uiteindelijk alles teruggekregen.
Europcar is een zelfstandige verhuurder en geen tussenhandel. Maar zij zijn in de USA niet vertegenwoordigd en werken daar samen met Enterprise. Huur je in de USA, dan zullen zij die huur dus laten uitvoeren door Enterprise en zul je bij een Alamo of National vestiging uitkomen. Voor zo'n huur is het in feite wel een broker. Dat doen ze om wereldwijd dekking te kunnen aanbieden. Andersom werkt dat ook. Als je bij Alamo een auto huurt in Europa, Zuid-Afrika, Australie, etc zul je vaak bij een Europcar vestiging uitkomen.
Maar hoe kom je te weten bij welke verhuurder je dan uitkomt? National en Alamo zijn me om t even, maar noet die andere opties. En hoe kan t dat je via hen ruim 100 euro goedkoper uitbent? Mis ik n essentiele verzekering? Ik heb geen behoeft aan extra chauffeurs want ik reis alleen.
Al die vragen worden beantwoord in het overzicht van je boeking.
Maar ik ben wel benieuwd of er nu geen dingen door elkaar worden gehaald. Ik zie dat de discussie eerst gaat over "autoeurope.nl". Dat is een Amerikaanse broker die ooit begonnen is met het bemiddelen in de verhuur van auto's in Europa voor Amerikanen en tegenwoordig gewoon een all-purpose online broker is zoals Rentalcars, Expedia, etc.
Europcar is een Franse autoverhuurder, wereldwijd actief. Ooit eigendom geweest van Renault, later van VW en nu van een investeerder. Europcar en National (het moederbedrijf van Alamo/National) deden veelsamen om wereldwijde dekking te krijgen. Maar ik zie nu dat die liefde sinds 2014 over is en Europcar in de US voortaan zaken doet met Advantage.
Ik heb mijn Alamo auto via Rentalcars gehuurd en mailde hen met de vraag over skip the counter en ik kreeg volgende mail terug:
Ik heb contact opgenomen met Alamo voor U. En uw referentienummer doorgegeven. Zij vertelde mij dat het niet mogelijk is om gebruik te maken van een eventuele fast-lane.
Iemand anders bij Rentalcars wél gebruik kunnen maken van skip the counter?
Na deze ervaringen over Dollar in Atlanta heb ik toch maar mijn reservering geannuleerd en die van Alamo doorgezet. Betaal je iets meer geld, maar dan weet je wel dat het goed zit. En Skip the Counter, ook ideaal.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.