Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bedeve
Amerika-expert

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door bedeve »

Net binnen :

" The Department of Homeland Security will ban laptops in the cabins of all flights from Europe to the United States, European security officials told the announcement is expected Thursday "
Laatst gewijzigd door bedeve op 10 mei 2017, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Marcopstal »

Schokkend, maar dan ook weer niet geheel onverwacht. Er zijn al heel wat woningbranden veroorzaakt door batterijen die oververhit geraken, doms met doden tot gevolg.

Ik verbaas me op zich eigenlijk ook wel over de maatregel die overwogen wordt. Als men schrik heeft voor een bom, is deze dan plots veiliger in de bagageruimte dan in de cabine van het vliegtuig ? Op zich is er immers niet echt een verschil in het screenen van bagage, integendeel, de laptops moeten er afzonderlijk door, wat in een koffer niet het geval zal zijn.

Ik hoop dat men hier heel goed de voor- en nadelen gaat afwegen vooraleer men tot die beslissing komt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Marcopstal
Amerika-expert

bedeve schreef:Net binnen :

" The Department of Homeland Security will ban laptops in the cabins of all flights from Europe to the United States, European security officials told The Daily Beast. The announcement is expected Thursday "
Er is wel nog een verschil tussen "laptops" en "electronic devices" natuurlijk.
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door heidem »

Marcopstal schreef:Ik hoop dat men hier heel goed de voor- en nadelen gaat afwegen vooraleer men tot die beslissing komt.
In dat opzicht geeft dit artikel aardig alle kanttekeningen bij het huidige verbod weer: http://avherald.com/h?article=4a67fce7&opt=0

Overigens wil het feit dat men het in de media heeft over een verbod op laptops nog niet zoveel zeggen. Zo noemt men het huidige verbod ook. De woordvoerder van Homeland Security tweette vanavond het volgende (in twee delen):
No final decisions made on expanding the restriction on large electronic devices in aircraft cabins; however, it is under consideration
Marcopstal
Amerika-expert

moon29 schreef:En dan? Dan kun je dus helemaal geen laptop en fototoestel meer meenemen? :shock: of begrijp ik dat verkeerd?
Die richting zou het kunnen uitgaan. Als de electronica van de overheid niet meer in de handbagage mag (ik vermoed dat reservebatterijen daar dan ook onder zullen vallen ???) en de luchtvaartautoriteiten verbieden ze in de ingecheckte bagage, dan is het heel simpel: ze kunnen in dat geval gewoon niet meer mee. (reservebatterijen zijn nu al verboden in ingecheckte bagage)

Gaat me omwille van het risico van een bom verstopt in een laptop het risico nemen dat een vliegtuig neerstort door een brand veroorzaakt door een lithium batterij ? Persoonlijk lijkt het risico van het laatste mij veel waarschijnlijker.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

heidem schreef:
Sand0rf schreef:Het bizarre is ook dat bij de originele ban de Amerikaanse maatschappijen werden uitgezonderd. Dat is natuurlijk helemaal bizar aangezien de security door de vertrekkende luchthaven wordt gedaan en niet door de maatschappij zelf. Deze maatregel lijkt dan ook vooral protectionisme voor de Amerikaanse maatschappijen. Gelukkig vlieg ik 13 juni naar de US met Delta op een Delta vluchtnummer dus als ze nu weer de Amerikaanse maatschappijen uitzonderen zou ik geluk hebben.
Hoewel overal te lezen valt dat er een uitzondering is gemaakt voor Amerikaanse maatschappijen, is dit feitelijk onjuist. Amerikaanse maatschappijen vliegen zelf niet naar het Midden-Oosten en naar Noord-Afrika. Om die reden hebben ze geen last van het verbod. Als het huidige verbod wordt doorgetrokken naar luchthavens waarop Amerikaanse maatschappijen wel vliegen, dan geldt het verbod ook voor die maatschappijen.
Tuurlijk merken ze dat wel. Waar passagagiers voor het opkomen van de golf airlines nog een connectie nodig hadden (vaak op een US based carrier), hebben ze nu toegang tot rechtstreekse vluchten.

Alles waar een batterij inzit is een potentieel brandgevaar. In de cabine is het mogelijk om een beginnende brand/rookontwikkeling in de hand te houden. Sproeisystemen die beschikbaar zijn in de cargoruimte van een vliegtuig zijn daar veel minder toe in staat. (zelfs de nieuwste die speciaal ontworpen zijn voor enkel cargovliegtuigen).
Je wil niet weten hoeveel incidenten er wereldwijd per jaar zijn met smeulende batterijen aan boord van een vliegtuig.
Iedereen die van ver of dicht met safety te maken heeft in de luchtvaart stelt zich hier enorm veel vragen bij.
IATA (instantie die alle maatregels en voorschriften binnen de luchtvaart voorziet) is zelfs aan het onderzoeken of het zelf stappen kan ondernemen tegen deze maatregel.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Marcopstal schreef:
Die richting zou het kunnen uitgaan. Als de electronica van de overheid niet meer in de handbagage mag (ik vermoed dat reservebatterijen daar dan ook onder zullen vallen ???) en de luchtvaartautoriteiten verbieden ze in de ingecheckte bagage, dan is het heel simpel: ze kunnen in dat geval gewoon niet meer mee. (reservebatterijen zijn nu al verboden in ingecheckte bagage)
Ik moet er al niet aan denken dat ze dit beslissen voor onze reis, maar moet er al helemaal niet aan denken dat ze dit zouden beslissen tijdens onze reis. Dan kunnen de laptop en camera immers niet meer mee terug :cry:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Net of als je daar bent en het niet in de handbagage past ineens gaat beslissen het niet mee terug te nemen in de ruimbagage?? Dan pak je het naar mijn mening enorm goed in en gaat het echt wel in de andere bagage mee terug
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Dat snap ik Paul. Dat zou ik ook doen als het mag maar het punt is dat ze het ook in ruimbagage mogelijk willen verbieden vanwege brandgevaar. De kans op ellende met die spullen in het ruim schijnt veel groter dan het risico in de cabine.
Marcopstal
Amerika-expert

moon29 schreef:Ik moet er al niet aan denken dat ze dit beslissen voor onze reis, maar moet er al helemaal niet aan denken dat ze dit zouden beslissen tijdens onze reis. Dan kunnen de laptop en camera immers niet meer mee terug :cry:
De regels gelden alleen voor vluchten naar de VS, niet voor vluchten terug naar Europa of welk ander land ook. Men gaat er blijkbaar vanuit dat er in de VS zo geen bommen kunnen gemaakt worden.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Oh oké :lol: :lol:
Dan zou als het echt niet mag nog een oplossing kunnen zijn het per DHL of zo naar 1e hotel te laten bezorgen.... Al is dat wellicht ook riskant. Bij DHL is het wel verzekerd maar als het eenmaal in hotel staat natuurlijk niet.
Marcopstal
Amerika-expert

Ik hoop nog altijd dat het gezond verstand overheerst.
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

De verzekeringen zullen dan mee moeten bewegen lijkt mij. Waar de meeste verzekeringen de schade niet vergoeden als je kostbare bezittingen, zoals Laptop, MacBook(pro) of Camera's in je ruimbagage stopt...
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik geloof dat ik blij ben dat de tickets naar Edmonton goedkoper waren dan naar Seattle :roll:
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Ik vlieg morgenochtend vroeg, kom over ruim 3 weken terug. Laptop mee of niet? Wilde het wel heel graag doen. Wat zeggen jullie?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Terug moet sowieso geen probleem zijn, het gaat volgens mij om heen-vluchten.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Turquoise
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Turquoise »

Als ik het goed begrijp gaat het vooral om de batterijen, dus camera zonder batterij mag dan wel in handbagage?
Dan koop ik daar wel een nieuwe accu, of denk ik nu te simpel? :angel4:
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Gewoon mee, de regel is nog niet ingevoerd.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Precies, zolang er geen beslissing genomen is dan is het geen probleem om electronica in je handbagage te doen.
Tabakjuh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door Tabakjuh »

En een Ipad dan? Mag dat wel in de handbagage?
Wij vliegen 23 mei naar de VS, dus hoop dat het verbod nog even wordt uitgesteld.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer