Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Muziek in auto

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Bushmaster
Amerika-expert

Re: Muziek in auto

Bericht door Bushmaster »

nieuwenoord schreef:Maar het knopje wil toch nog niet zeggen dat er ook een Sirius-abonnement is?
Vorige maand ook een Chevy Tahoe in Vegas, met een verlopen Sirius XM.
Dan heb je maar één kanaal met (gevoelsmatig) één liedje en heel veel reclame. :D
Geprobeerd te activeren, maar helaas was de trial al "op".
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Daar was ik al bang voor ja. Ik zag dat Hertz namelijk $ 6,99 per dag rekent voor Sirius. Dat vind ik nogal wat voor een maand huur. Wordt veel muziek op de iPhone zetten :-)
pretberg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door pretberg »

Bushmaster schreef:
nieuwenoord schreef:Maar het knopje wil toch nog niet zeggen dat er ook een Sirius-abonnement is?
Vorige maand ook een Chevy Tahoe in Vegas, met een verlopen Sirius XM.
Dan heb je maar één kanaal met (gevoelsmatig) één liedje en heel veel reclame. :D
Geprobeerd te activeren, maar helaas was de trial al "op".
Afgelopen vakantie ook een verlopen sirius XM dus 1 zender met idd voor het gevoel 5 liedjes.
En toen op eens alle zenders beschikbaar helaas maar voor een paar uur.

Activeren voor 3 weken kostte 50 USD via Alamo.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Inderdaad, ik weet dat de verhuurmaatschappijen nu $$$ zien in die SiriusXM. Hetgeen ze ervoor vragen is echter exorbitant duur in vergelijking met rechtstreeks bij Sirius een abo afsluiten... Vandaar mijn vraag... Dat er een trial op zit van een maand, ben je namelijk vaak niets mee. 10-15$ voor een maand, rechtstreeks bij Sirius, wil ik meer dan graag geven. 50-75$ bij Alamo/Hertz absoluut niet...

Muziek op m'n phone gaat niet. Beperkt, niet-uitbreidbaar geheugen, + ik wil wel wat variatie.
Ik wil m'n Channel 51: BPM voor 's namiddags en Channel 53: SiriusXM Chill voor 's avonds :cry: . Afgewisseld met wat '80s on 8 of iets dergelijks. En als we willen lachen wat Comedy Central & Raw Dog, ...of The Catholic Channel :D
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Dat er een trial op zit van een maand, ben je namelijk vaak niets mee. 10-15$ voor een maand, rechtstreeks bij Sirius, wil ik meer dan graag geven.
Als die trial gekoppeld is aan het serienummer van de radio of zo, kan je dan voor één maand een betaalde abo afsluiten?
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Zal ik mijn eigen post nogmaals quoten:
Big_Mo schreef:
Q-BiC schreef:In het geval er een Sirius XM radio in je huurauto zit, maar het abonnement of de proefperiode is afgelopen, kan je dan niet gewoon voor 1 maand een abonnement afsluiten? Kost amper 11$ voor het goedkoopst pakket... http://www.siriusxm.com/packages/xmmostlymusic
Of lukt dat enkel voor Amerikanen? Of kan enkel de eigenaar van de wagen dat aanvragen?
https://care.siriusxm.com/newradioinfor ... m=listener

Volgens SiriusXM LiveChat is dit mogelijk. Je moet je VIN of Radio ID doorgeven. Er zitten wellicht restricties aan vanaf de dealer omdat de auto geleased word.
Over de restricties kon ik niet echt een antwoord krijgen.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Hm, ik heb de chat optie gevonden op de siriusXM website en het gewoon even gevraagd.
<ik>: Suppose I will be renting a car in the US, which has satellite radio but with an expired SiriusXM trial period. Is it possible for me, as non-US citizen, to subscribe to SiriusXM myself, for 1 month (the duration of my trip) and activate the radio myself?
Abdul: Yes you can.
Abdul: Please use the following link to activate the radio by creating a new account under your name : https://care.siriusxm.com/newaccountinf ... m=listener
Abdul: There will be a one time activation fee of $15 + taxes and subscription charges applicable and you are good to go.
Abdul: To know more about our popular packages please follow the link : http://www.siriusxm.com/subscriptions
<ik>: So as Belgian citizen, I can subscribe to SiriusXM in the USA and activate the radio in my rental car?
Abdul: Yes you can.
Stijn De Ruyck: The total charge would be 15$ + 10.99$ or 14.99$/month depending on the package?
Abdul: Exactly correct.
Stijn De Ruyck: I read that the subscription is automatically renewed. What do I do if I only want it for 1 month?
Abdul: There is no option to disable the auto renewal feature, it is completely automatic. You'll need to call and cancel the radio before it renews.
Abdul: All SiriusXM subscriptions (except for automotive trial subscriptions) automatically renew according to the billing plan you chose, and will automatically bill according to our then-current rates, until you call SiriusXM at 866-635-2349 to cancel.
Die 15$ activatiekost is natuurlijk een doorn(tje) in het oog... + taxes. Zou goedkoper moeten blijven dan Alamo, zeker dan Hertz, maar je moet dan wel zelf de boel opzetten en tijdig cancellen ipv dat zij het doen.

Het rare is dat die https://care.siriusxm.com website hier niet werkt, gisteren ook niet...

Edit: verdorie, los over Big_Mo z'n reactie gelezen , sorry :roll:
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

En zo blijft het spannend in verband met de restricties??

Wie gaat dit voor april proberen?
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Hey dat is lullig daar zeiden ze niets over tegen mij hahaha! $15 tja dan gaat het wel lekker aantikken inderdaad. Iemand een Verizon hot spot huren voor onderweg? :lol: :lol:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb een hotspot, maar vreet dat niet enorm veel data??
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Persoonlijk heb ik T-Mobile en die hebben een plan waarbij je music streaming niet naar je data gebruik telt. Of te wel ik kan lekker op 4G streamen naar Pandora of Spotify en het kost mij 0MB data verbruik.

SNel even gekeken wat gemiddeld gebruik kost:
https://www.cableone.net/pages/datacalculator.html

Denk als je elke dag 5 uur in de auto zit dat je snel door je data heen bent inderdaad!
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Precies, dat wordt voor een prepaid data-card een beetje veel. Ik denk dat het de ouderwetse MP-3 speler wordt :-)
Gast

Bericht door Gast »

Q-BiC schreef:Inderdaad, ik weet dat de verhuurmaatschappijen nu $$$ zien in die SiriusXM. Hetgeen ze ervoor vragen is echter exorbitant duur in vergelijking met rechtstreeks bij Sirius een abo afsluiten... Vandaar mijn vraag... Dat er een trial op zit van een maand, ben je namelijk vaak niets mee. 10-15$ voor een maand, rechtstreeks bij Sirius, wil ik meer dan graag geven. 50-75$ bij Alamo/Hertz absoluut niet...

Muziek op m'n phone gaat niet. Beperkt, niet-uitbreidbaar geheugen, + ik wil wel wat variatie.
Ik wil m'n Channel 51: BPM voor 's namiddags en Channel 53: SiriusXM Chill voor 's avonds :cry: . Afgewisseld met wat '80s on 8 of iets dergelijks. En als we willen lachen wat Comedy Central & Raw Dog, ...of The Catholic Channel :D
Of je sluit zelf een abonnement af, zodat je in NL/BE ook gewoon het hele jaar Sirius XM kunt luisteren via de app op je telefoon, tablet of pc. Eventueel gekoppeld aan je eigen radio in de auto. Uiteraard moet je dan wel een data abonnement hebben of een WiFi hotspot in je auto.

Ik heb zo'n subscription afgesloten dus ik kan overal ook inloggen met mijn eigen account gegevens, ook al zit het niet in de huurauto. ;-)

Of je kunt een kennis/familie in de USA lief vragen of je gedurende je vakantie hun subscription informatie mag gebruiken......
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Dat is het verschil met een subscription van Sirius in de auto radio of over je telefoon. Met de radio zal grotendeels dekking hebben zelfs op delen waar je HotSpot/ Data plan geen dekking heeft.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Precies. Plus dat je leegloopt op data als je een hofspot gebruikt onderweg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer