Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eten in het vliegtuig

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Emmelien
Amerika-newbie

Re: Eten in het vliegtuig

Bericht door Emmelien »

Oh jakkes, zoveel verontreiniging?! En ik drink normaal alleen maar water en thee!
Bedankt voor alle reacties! Ik zal het gaan navragen bij de luchtvaartmaatschappij en zeker ook even vragen om duidelijkheid of ik nu wel of geen dressing mag openen.

Mijn vlucht valt mee trouwens, ik zie net dat ik het verkeerd heb gelezen (Au Pair bureau heeft mijn ticket geboekt). Ik vertrek inderdaad wel om 11.40 vanaf Schiphol, maar vlieg via Londen en LA naar Santa Barbara, en dáár kom ik dan rond middernacht aan. Dus twee keer een tussenstop van zo'n 3-4 uur. Maar ik dacht dat je die tijd ook wel ongeveer nodig hebt? Hoe zit dat trouwens met bagage, moet ik die dan nog ophalen tussendoor? Je hoort ook wel dat dat in één keer naar je eindbestemming vliegt, toch?
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Nope, In LA moet je eerst door immigratie heen, dan je bagage van de band ophalen, door de douane heen en dan kun je je bagage weer afgeven voor de volgende vlucht.
Het afgeven voor de volgende vlucht betekent niet dat je weer opnieuw moet inchecken etc., maar dat er bagagewagens staan waar je je koffers op kunt gooien/afgeven (of er is een band waar je je koffers op kunt gooien).

No worries, komt allemaal goed :D
Emmelien
Amerika-newbie

Bericht door Emmelien »

Pff, ik vind dat echt spannend. Ik ben zo iemand die altijd graag van tevoren weet hoe nieuwe dingen lopen. En eigenlijk weet ik wel dat het allemaal wel goed komt, maar toch...

Maar dat moet dan alleen in LA? Niet in Londen of Santa Barbara? Hoe weet ik dan of dat wel of niet nodig is?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

In LA kom je de VS binnen. Dus daar moet je door Immigrations en Customs heen. Eerst door immigrations, dan je koffer ophalen, daarna door de douane en dan je koffer weer afgeven voor de vervolgvlucht.
In Londen ben je nog niet in de VS, dus immigrations en customs spelen nog geen rol. En in Santa Barbara ben je al in de VS dus zijn immigrations en de douane niet meer van belang.
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Volgens mij komt het water in vliegtuigen niet uit tanks maar gewoon uit 1,5 liter flessen. Misschien dat het koffie en thee water uit tanks komt???

Op de toiletten staat altijd dat het water niet voor consumptie geschikt is en het lijkt mij ook niet mogelijk om een flesje te vullen is die kleine wastafeltjes. Het flesje past niet onder het kraantje!

Els
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Het water op de toiletten zit in tanks die gewoon worden gevuld met het kraanwater van de plaats waar het vliegtuig het laatste is geweest. De tanks worden niet iedere keer helemaal leeggemaakt of schoongemaakt, dus er zitten allerlei residuen in van onbestemde afkomst, en mogelijk van dagen oud (kunnen dus ook bacteriën zijn). Je hoeft er niet ziek van te worden, maar je kunt pech hebben. Wij dronken zelfs het kraanwater in onze eigen camper nooit, dus in een vliegtuig zou ik het ook nooit doen.

Ik vermoed dat ze de koffie en thee wel van dat kraanwater maken, want de thee is meestal niet te drinken in vliegtuigen.

Wat betreft voedsel: op Amerikaanse vluchten wordt vaak geen eten geserveerd, dus het is daar heel gebruikelijk dat mensen van te voren hun maaltijd kopen, om hem in het vliegtuig op te eten. Dat mag gewoon, ook op vluchten van en naar de VS. Het enige is dat je geen eten of etensresten in het land mag brengen, dus wat niet op is, moet je op een international vlucht in het vliegtuig achterlaten.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Overigens kun je gewoon gebotteld drinkwater krijgen van de cabin crew en het dressing-verhaal raakt kant nog wal, sorry Hockey :)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Arno schreef:Ik neem persoonlijk nooit water/thee/koffie in een vliegtuig. Water is in meer dan > 10 % vliegtuigen verontreinigd omdat de opslagtanks niet voldoende en/of vaak genoeg schoon gemaakt worden.
Een willekeurige bron voor Hockey.
Mwah, dat vind ik nou ook weer wat overdreven. Als je water bestelt, krijg je echt geen water uit de kraan. Thee en koffie worden denk ik wel vaak gemaakt van kraanwater, maar dat is gekookt, dus eventuele bacteriën heb je daarmee wel uitgeschakeld. Er is echt geen reden om bang te zijn voor verontreinigingen, de thee smaakt alleen vaak vies.
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

Maar vlieg je dan van LA naar Santa Barbara? . Mijn dochter heeft een jaar in Santa Barbara gezeten ,maar zij is toch met een speciale bus naar Santa Barbara gegaan . Die kan je online reserveren . Lijkt me stug dat je dan 4 uur moet wachten . En rond middernacht aankomen in een vreemde stad /land,na een hele dag onderweg te zijn, en ik merk toch wel wat stress voor de reis nu..... ik zou het niet graag doen .
Emmelien
Amerika-newbie

Bericht door Emmelien »

Ik vlieg inderdaad van LA naar Santa Barbara. Mijn au pair bureau heeft de reis in overleg met mijn host family geboekt, dus ik denk dat dit het beste uitkwam. Over mijn aankomst maak ik me helemaal geen zorgen, ik word daar direct opgepikt door mijn host family! Ik kan dus gelijk naar huis en naar bed na aankomst :)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

dimona schreef:de thee smaakt alleen vaak vies.
Ik heb altijd gedacht dat dat komt doordat ze thee- en koffiekannen door elkaar gebruiken. Maar de laatste tijd vind ik het wel beter worden, bij KLM bijvoorbeeld krijg je echt een prima bekertje thee.

En verder komt al het drinkwater inderdaad gewoon uit flessen, dus dat is echt iets om je totaal niet druk om te maken.
Terug in Texas!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

hemmie schreef:Ik heb altijd gedacht dat dat komt doordat ze thee- en koffiekannen door elkaar gebruiken. Maar de laatste tijd vind ik het wel beter worden, bij KLM bijvoorbeeld krijg je echt een prima bekertje thee.
Die thee-uit-een-koffiekan smaak herken ik doorgaans wel, maar soms krijg je echt ronduit vieze thee te drinken. Af en toe dan ook weer verrassend goed inderdaad, met ook redelijke kwaliteit thee qua merk. Volgens mij komt het trouwens meestal niet uit een kan, want het moet meestal speciaal gehaald worden. Het duurt dan altijd een eeuwigheid, dus ik denk dat het ter plekke wordt verhit.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Mindere kwaliteit van de thee komt door de verminderde luchtdruk in het toestel. Water kookt dan rond +/- 70 graden en niet bij 100 graden. Idem dito voor koffie.

Niemand ooit bij natuurkunde water zien koken onder zo'n vacuümpomp?
Rafc01
Amerika-ontdekker

Bericht door Rafc01 »

Als je overstapt in Londen mag je daar je salade al niet invoeren, dus persoonlijk zou ik die moeite echt niet doen. Veel kans op een hoop heisa voor wat salade en dressing want in Londen zijn ze niet van de gemakkelijksten. Eet gewoon een slaatje op de luchthaven daar en koop een flesje water op het vliegtuig. Scheelt een hoop stress en gedoe.
Emmelien
Amerika-newbie

Bericht door Emmelien »

Oh... ik dacht dat dat binnen europa geen probleem was! Ik denk alleen dat een slaatje in Londen nemen niet echt genoeg is aangezien ik daarna nog 11,5 uur naar LA moet vliegen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zoals al eerder is aangegeven; je kunt allerlei soorten maaltijden bestellen. Ik heb geen idee wat jouw dieet inhoudt - eet je wel brood? - maar er is echt wel iets eetbaars aan boord te krijgen. Wacht niet te lang met het doorgeven van je dieetwensen.
Ik weet niet met welke maatschappij je vliegt, maar als het BA is dan vind je hier meer info over dieetwensen: http://www.britishairways.com/en-nl/inf ... cial-meals

Marianne
Rafc01
Amerika-ontdekker

Bericht door Rafc01 »

Je mag nergens voedsel mee van boord nemen ongeacht of het jouw eigen voedingsmiddelen zijn of die van de maatschappij en al zeker in Londen niet want daar zijn ze echt strikt
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Rafc01, als ik naar Spanje vlieg vanuit Nederland kan ik gewoon van alles aan voedsel meenemen. En ik ben meerdere malen via Londen gevlogen, maar kan me een dergelijk strenge controle als jij stelt dat er is niet herinneren.
Rafc01
Amerika-ontdekker

Bericht door Rafc01 »

Ik spreek uit ervaring. Stewardess geweest en wij mochten zelfs de koffiekoeken die over waren niet aan het luchthavenpersoneel daar geven!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Volgens mij zijn ze in het VK inderdaad streng met invoeren van eten. Wellicht dat je even een mail stuurt naar BA over hoe dat zit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer