Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen Premier Access van United Airlines

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Ervaringen Premier Access van United Airlines

Bericht door Aricon »

Bij de gates op Schiphol zijn twee toegangen om naar de security te gaan voor je interview. Eéntje voor business class, 1K, global etc. en ééntje voor de rest. Als je premier access hebt, mag je door de eerstgenoemde.
Daarna heb je één rij voor de scanners.
Tenminste, zo is het bij de vluchten van United.
BastiaanB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door BastiaanB »

Op de site van United staat vermeld dat je inderdaad een aparte security line hebt maar er staat niet vermeld waar het wel of niet is.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik ben confused nu. Ik vlieg in augustus weer met UA vanaf AMS. Zal eens goed opletten dan. Zoals ik het me herinner (laatste keer was afgelopen december) zit je eerst bij de gate te wachten tot de security open gaat, en zit je dan in de volgende ruimte te wachten tot het boarden begint. Snel door security gaan, heeft dan dus nul voordeel.
BastiaanB
Amerikafan

Bericht door BastiaanB »

Wat je zegt kan best hoor, dat Schiphol geen aparte security line heeft voor United vluchten.
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Aricon »

Klopt, Dimona, in dat opzicht heeft het geen voordeel. Je moet na de security met z'n allen bij de gate wachten. Zoals eerder gezegd mag je vervolgens met premier access boarden in groep 2.

Mijn ervaring is dat, als de security open gaat, iedereen tegelijk in de rij gaat staan. En die rij kan erg lang worden. Met premier access heb je een aparte rij, die veel korter is.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Het enige echte voordeel van Premier Access lijkt mij dat je dus eerder (zone 2) aan boord mag. Waardoor je meer kans hebt dat er nog ruimte in de bagagebakken boven je hoofd is. Ik zit er voor onze komende vlucht ook aan te denken.
De laatste keer terug, zaten we in zone 5 met boarden, alle bagagebakken waren vol en wij moesten onze handbaggage inchecken en zouden we pas weer in Amsterdam terug zien. Toen ik protesteerde, kreeg ik de mogelijkheid om dan maar niet met deze vlucht mee te gaan :roll:
Op het feit dat wij zeiden veel dure apparatuur in onze handbaggage te hebben werd gezegd dat we dat er dan maar uit moesten halen. Dus daar gingen twee nagenoeg lege handbagagekoffertjes naar het ruim en daar zaten we met een macbook, camera's, lenzen, ipads etc. op schoot. Voor tijden de overstap kregen we nog wel een plastic tasje. Onze verrekijker en videocamera waren we in de haast vergeten uit de handbagage te halen. De video leeft nog gelukkig. De verrekijker is gesneuveld en krijgen we niet vergoed van US airways. Omdat... je geacht wordt je bagage zo te verpakken dat het niet kan beschadigen en je het anders in je handbagage moet stoppen :roll: :evil:

En nu overwegen wij dus voortaan maar premier access te nemen :mrgreen:
BastiaanB
Amerikafan

Bericht door BastiaanB »

Jeetje dat is zuur en krom zeg en belachelijk dat je je handbagage niet op schoot of tussen je benen mag hebben. Wat je zegt, je doet je kostbare en fragiele spullen JUIST in je handbagage.

Ik heb dus de heen vlucht premier access gedaan en de vlucht van Chicago naar Amsterdam. De vluchten van New york naar las Vegas en de vlucht van san Fransisco naar Chicago dus niet.
De New york vlucht is 5.5 uur en de Chicago vlucht 4.5, daarom dacht ik dat dat misschien niet nodig was.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Het gaat er niet om hoe lang een vlucht duurt maar hoe vol hij is.
Wij hadden vorige maand de vlucht Houston > Las Vegas en Las Vegas > Houston die duren maar 3 á 3,5 uur maar beide keren was het wel een 100% volle vlucht en dan krijg je vanaf boardinggroep 4 toch een probleem om je handbagage in de bakken kwijt te raken.
BastiaanB
Amerikafan

Bericht door BastiaanB »

Heb je wel een punt.

Maar in hoeverre is het zeker dat je in die groep 2 komt met premier access vraag ik mij dan af.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik denk vrij groot, alleen kan het wel gebeuren dat de groep zelf ook redelijk groot is. In de praktijk zal het waarschijnlijk echter toch zo uitpakken dat er nog genoeg mensen overblijven in de volgende boarding groepen om het voor jou mogelijk te maken je bagage kwijt te kunnen.

Wij vliegen regelmatig met Southwest waar ze werken met een priority boarding systeem. Voor een tientje pp zit je dan in boarding group 2. Hoeveel is nou een tientje, maar het gros van de mensen kiest daar uiteindelijk toch niet voor, zodat wij altijd comfortabel onze spullen kwijt kunnen. Het verschil met UA is echter wel dat je bij SW geen toegewezen stoelen hebt, zodat je gewoon een rijtje kunt uitzoeken waar nog niemand zit. De mensen in boarding groep 1 hebben bij UA waarschijnlijk allemaal een stoel vooraan in het vliegtuig, zodat je logischerwijs misschien beter dan een stoel achteraan kunt vastleggen.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Laatste 4 keer altijd premier access genomen bij United en je bent zeker boarding groep 2 te hebben. Wat ik meestal doe is de PA kosten verspreiden tussen de aankoop en vertrek datum, zelfde met Economy plus zitjes. Zo kan je die kosten makkelijk sprijden. Vergeet ook niet dat op de binnenlandse vluchten al die Amerikanen zooooooooooooooooooo grote carry on bagage mee hebben, dus misschien daar ook aanbevolen.
MBT boarding zone 2, je moet natuurlijk niet blijven zitten tot die rij ook al heel lang is.
Luc1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 90

Bericht door Luc1 »

Gisteren teruggekomen uit Phoenix via Chicago. Vlucht was van United.
Wat ik zie is dat de boarding groep 2 steeds maar groter wordt : veel mensen die premier access kopen, en hoe meer dat er doen, hoe minder waarde het heeft. "Slachtoffer van z'n succes" !

Enkel op binnenlandse vluchten heb je vaak het probleem van teveel handbagage : als je ziet wat men allemaal meeneemt als handbagage !
Dat heb je niet op de internationale vluchten : dat heb je meestal zoveel mee, dat het onmogelijk in handbagage zou kunnen.

Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
BastiaanB
Amerikafan

Bericht door BastiaanB »

dimona schreef:Ik denk vrij groot, alleen kan het wel gebeuren dat de groep zelf ook redelijk groot is. In de praktijk zal het waarschijnlijk echter toch zo uitpakken dat er nog genoeg mensen overblijven in de volgende boarding groepen om het voor jou mogelijk te maken je bagage kwijt te kunnen.

Wij vliegen regelmatig met Southwest waar ze werken met een priority boarding systeem. Voor een tientje pp zit je dan in boarding group 2. Hoeveel is nou een tientje, maar het gros van de mensen kiest daar uiteindelijk toch niet voor, zodat wij altijd comfortabel onze spullen kwijt kunnen. Het verschil met UA is echter wel dat je bij SW geen toegewezen stoelen hebt, zodat je gewoon een rijtje kunt uitzoeken waar nog niemand zit. De mensen in boarding groep 1 hebben bij UA waarschijnlijk allemaal een stoel vooraan in het vliegtuig, zodat je logischerwijs misschien beter dan een stoel achteraan kunt vastleggen.
Een tientje is niet veel nee maar 192 euro voor al onze vluchten wel.

En als iedereen het gaat doen is het effect ook weg, al zeggen de voorwaarden wel hoe lang de voorraad strekt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer