Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Probleem bij autokeuze

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Probleem bij autokeuze

Bericht door Pete.Z »

Ik zelf ga toch liever in een iets goedkoper motel, dan dat ik in een te kleine auo op pad ga.
En als het over een paar tientjes gaat, dan eet je gewoon wat simpeler, dineren doe je thuis maar. :wink:

Een ander groot voordeel van een wat forsere, hogere auto zoals een SUV, is ook dat je gewoon veel meer ziet tijdens het rijden, het verschil tussen 4000 km tegen, of over de geleiderail kijken.
Drive 5-7
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Drive 5-7 »

PSVwally schreef:Let ook op dat je je geen roadbear, one way fee of extra verzekeringen laat aanpraten en neem je tomtom vanuit hier mee(wel even usa erop zetten).
Wij zijn beginners op dit forum, dus wellicht een overbodige vraag, maar geen one way fee kosten aan laten praten? Hoe regel jij dat dan met de autoverhuurder? Ons reisbureau heeft dit al bij ons berekend in de offerte en zei dat wij hier niet onder uit konden komen en dat wij dit ter plekke moeten betalen.
Afbeelding
Denver - San Francisco (2013)
San Francisco (2017)
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Je moet doen wat jullie belangrijk en leuk vinden zonder dat je over je budget gaat. Iets te duur aan de ene kant moet je compenseren met iets anders dan. Ik heb tot nu toe 3x de goedkoopste auto gehuurd. 2x een Nissan Verso ( of versa ?? ) meegekregen en die rijden verder prima om je van a naar b te brengen. Met 4 man en 4 grote rugzakken redt je het niet met zo een auto; met 2 grote koffers is de kofferbak vol. Met het formaat van een Corolla of Focus moet je al een eind kunnen komen. Een grotere auto is vaak wel comfortabeler maar nodig ? Ik kreeg de laatste keer een Chevy Captiva mee en vond dat die voor 2 tot 3 personen goed genoeg is maar zou die voor 4 personen te klein vinden.
het is echter wat je zelf wilt. Ik zou niet rekenen op een gratis upgrade als je het kleinste model boekt. Boek direct wat je minimaal hebben wilt. Mijn laatste reis van 12 dagen heeft 1800 euro gekost met vliegticket, huurauto hotels en eten. Voor iemand die alleen reist vond ik dat een leuke prijs maar in het off season wel te halen. Het kan nog wel 300 goedkoper als je niet iedere dag ontbijt in een restaurant en in de avond zelf iets opwarmt in de magnetron op je kamer ipv uit eten te gaan.
Kijk eerst wat je allemaal wilt gaan doen en reken uit hoeveel het kost; dan weet je snel genoeg of het budgettair te halen is of niet. Bij mij is de auto vaak sluitstuk maar als je alleen reist maakt een kleine auto niet zoveel uit.
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Wij zijn beginners op dit forum, dus wellicht een overbodige vraag, maar geen one way fee kosten aan laten praten? Hoe regel jij dat dan met de autoverhuurder? Ons reisbureau heeft dit al bij ons berekend in de offerte en zei dat wij hier niet onder uit konden komen en dat wij dit ter plekke moeten betalen.
Ter plekke willen verhuurbedrijven nog wel eens een One wat fee aansmeren terwijl deze al in de prijs is inbegrepen of niet van toepassing is..

Het komt er op neer dat je voor vertrek al zeker moet zijn dat hetgeen je hebt gehuurd in orde is en je ter plekke geen poot moet laten uitdraaien :thumbup:
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Drive 5-7 schreef:En voor wat betreft de benzine: 1 Gallon kost momenteel geloof ik rond de 3,50 dollar. Da's ongeveer 2,65euro.
Dus ongeveer € 0,70 per liter ....
Kun je nagaan... ik rijd hier in Nederland duurder met mijn Suzuki Alto als daar in Amerika met de Chevrolet Traverse (Cross-over SUV) 8)
En dan tel ik de benzine hier vrij goedkoop (tanken niet aan de snelweg).

Zelf zijn we dus met ons tweetjes en huren vrijwel altijd een SUV. We hebben in het verleden ook wel eens een gewone fullsize gehuurd, maar daarmee stond onze achterbank vrij vol :) (maar ik begrijp dat jullie licht qua bagage reizen. Dat scheelt natuurlijk wel).
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

Ja, je kunt beter de grootste, SUV of minivan( als familie) nemen als je gaat roadtrippen, heb je later geen spijt van, je zit vele dagen in je auto en daar moet je je Wel super in thuis voelen, bespaar dan eerder op motels onderweg, daar slaap je alleen maar, in steden waar je enkele dagen verblijft kun je iet duurder gaan
Laatst gewijzigd door harryvanrooy op 27 aug 2013, 23:39, 2 keer totaal gewijzigd.
harryvanrooy
Amerikakenner

Hey space ace
De laatste keer ook met een traverse in Florida rondgereden, is een superauto, zie je niet in eurpa :thumbup:
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

harryvanrooy schreef:Ja, je kunt beter de grootste, SUV of minivan( als familie) nemen als je gaat roadtrippen, heb je later geen spijt van, je zit vele dagen in je auto en daar moet je je Wel super in thuis voelen, bespaar dan eerder op motels onderweg, daar slaap je alleen maar, in steden waar je enkele dagen verblijft kun je iet duurder gaan
Voor mij is het dus precies andersom. Ik rij liever in een simpelere auto (het interesseerts me gewoon niet zo) en slaap dan graag op afwisselende en sfeervolle plekken. Een Mom&Pop motel voor 40 dollar, of een super schattige B&B inclusief uitgebreid ontbijt voor 100 dollar, soms een luxer kleinschalig hotel inclusief hottub en wijnarrangement...dat soort afwisseling en authenticiteit zoek ik als ik in een ander land ben. En daar geniet ik dus ook van. Daarom boeit een attractie als Alcatraz me ook niet (en vind ik het het geld niet waard). Zet mij maar een middag in een museum voor hedendaagse kunst!

Zo zie je dat iedereen andere zaken belangrijk vindt op vakantie, vandaar ook dat ik ageerde tegen 'de noodzaak' van een grotere, luxueuze auto. Het hoéft helemaal niet als je daar geen waarde aan hecht, en bovendien je budget beheersbaar wilt houden, ook al wordt hier op het forum die noodzaak vaak bijna aangepraat.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

RiverCola schreef:
Voor mij is het dus precies andersom. Ik rij liever in een simpelere auto (het interesseerts me gewoon niet zo) en slaap dan graag op afwisselende en sfeervolle plekken. Een Mom&Pop motel voor 40 dollar, of een super schattige B&B inclusief uitgebreid ontbijt voor 100 dollar, soms een luxer kleinschalig hotel inclusief hottub en wijnarrangement...dat soort afwisseling en authenticiteit zoek ik als ik in een ander land ben. En daar geniet ik dus ook van. Daarom boeit een attractie als Alcatraz me ook niet (en vind ik het het geld niet waard). Zet mij maar een middag in een museum voor hedendaagse kunst!

Zo zie je dat iedereen andere zaken belangrijk vindt op vakantie, vandaar ook dat ik ageerde tegen 'de noodzaak' van een grotere, luxueuze auto. Het hoéft helemaal niet als je daar geen waarde aan hecht, en bovendien je budget beheersbaar wilt houden, ook al wordt hier op het forum die noodzaak vaak bijna aangepraat.
:clap: :clap: :thumbup: :thumbup:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zeker wel mee eens, maar met 4 volwassen mannen met 4 pakken bagage en waarschijnlijk 4x handbagage moet je ook wel zorgen dat het past. Niets hoeft, want het is je eigen vakantie. In de USA wel alleen maar alleen of met z'n 2-en geweest, dan is de grootte al helemaal niet zo belangrijk (of je moet wat b-wegen gaan doen zeg maar).
Overigens vind ik groter niet altijd luxer.
harryvanrooy
Amerikakenner

Tja, ik blijf er toch wel bij dat je beter een grotere auto neemt waar je de hele dag in zit, heb wel begrip voor jullie standpunt, hier valt zeker nog even over te palaveren. Nu ik heb ook wel zoiets van, oké ik wil in België niet gezien worden in een SUV, maar in Amerika is dit wel ( tja, weet ik niet, meer acceptabeler??) ligt er ook aan waar je naar toe gaat, in NY kan je die auto's niet eens huren, max een standaard SUV of minder. Die grote wagens vinden ze daar dan blijkbaar niet " done" ja, hangt er ook een beetje vanaf hoeveel kilometers je gaat doen denk ik. Wij hebben eens per " per ongeluk" met z'n drietjes een suburban meegekregen, was wel een superauto, zelfs met de tankbeurten en dan ga je toch wel even nadenken de volgende keer, gaan we weer een SUV boeken :!:
harryvanrooy
Amerikakenner

Ja Wally daar sla je spijkers met koppen, niets hoeft, het is je eigenvakantie, :clap: ( zijn we het toch een keer eens :lol: ) je moet voor jezelf uitmaken wat je budget is en dat verdelen over alle uitgaven. Alleen, het is zo GAAF om met zo een grote bak rond te cruisen :evil: :mrgreen: :geek2: :wink:
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Forzafcb1990 schreef:Ik heb het forum eens vlug afgeschuimd hier en ik zie dat je bij Alamo vrijwel overal keuze krijgt... Wij vertrekken uit LAX en ook daar zie ik meestal dat mensen de keuze krijgen.. Ik vrees alleen dat wij niet zo welbespraakt gaan zijn om ons in een grotere auto te lullen :P 4 jongeren gaan nu ook niet meteen impressive overkomen vrees ik.
Ik denk niet dat je dat zomaar als waarheid kan beschouwen. 3 keer gehuurd bij Alamo, 1 keer bij National (zelfde pot nat eigenlijk ;-)) en nooit mogen kiezen. Nu hebben wij wel altijd een one-way gehad, dus ergens anders afgeleverd dan opgehaald en daarvoor kregen we toch altijd de auto mee die naar die bepaalde plaats moest.

Enkel vorig jaar, bij National, hadden we "keuze" uit 2 wagens, maar dit was uit een speciaal vak voor one-way naar Las Vegas. Mensen die na ons kwamen en dezelfde wagen gehuurd hadden mochten toen uit een ganse rij kiezen.

Trouwens, ze bieden je eigenlijk altijd een groter model aan, tegen betaling natuurlijk. ;-) Maar daar kan je misschien wat in onderhandelen.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

harryvanrooy schreef:Nu ik heb ook wel zoiets van, oké ik wil in België niet gezien worden in een SUV, maar in Amerika is dit wel ( tja, weet ik niet, meer acceptabeler??)
Bwaaa, ik zou in België toch ook graag een Toyota Landcruser of Dodge Durango of dergelijke hebben hoor. :lol: Alleen is dat hier gewoon onbetaalbaar (zowel aankoop, belastingen als benzine). En dat is voor mij ook het leuke aan Amerika, de kans hebben om wel eens met zo'n ding rond te rijden.

Uiteindelijk is het een keuze die iedereen zelf moet maken. Maar ik zou denken: als je met 4 personen bent kan je de prijs van auto en benzine door 4 delen. En dat scheelt toch weer wat tov 2 personen. En ik zou dan gerust eens een nacht in een minder hotel slapen als ik daarmee de kosten kan uitsparen. Maar iedereen denkt daar anders over natuurlijk. :wink:
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

RiverCola schreef: Dat is leuk om te horen! Heb vaak toch het idee dat ik met die manier van reizen een beetje alleen sta, op dit forum tenminste.
aaaooooww :3some: Here's some moral support! :D

wij vinden een auto op reis ook echt niet zo belangrijk, als het ons van A naar B brengt, mag het bij wijze van spreken een paarse met oranje bollen zijn. Wij hadden een auto gehuurd uit de "economy" klasse als ik mij goed herinner, en kregen deze Toyota Camry mee. Ik vind dit voor 2 personen echt al een grote auto! Bovendien reizen wij ook met vrij weinig baggage ivm met sommigen hier op het forum. Wij hebben altijd één grote valies en één kleine tas mee. Ik denk dat onze bagage 3 keer in deze koffer kon! Ik had bij deze auto al vaak het gevoel dat hij eigenlijk te groot is voor ons.

Aan de topicstarter: als jullie echte autoliefhebbers zijn, kan het wel eens leuk zijn om met zo'n grote Amerikaanse bak rond te rijden. Maar ik denk niet dat het een echte must is, je kan best comfortabel reizen in een gewone auto ook. Je moet met je vrienden afspreken waar je het liefst je geld (niet) aan wil uitgeven op reis.
have fun !

Afbeelding
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

LeenG schreef:[
aaaooooww :3some: Here's some moral support! :D
Hé, wat voelt dat fijn! :lol: :P

Maar dat ziet er inderdaad uit als een heel comfortabele auto. Ik zou ervoor tekenen hier in NL zo'n auto te mogen hebben! Vergeleken met de occasion die we hebben en wat we ons kunnen veroorloven, is praktisch elke huurauto (want splinternieuw en dus een stuk luxer dan we gewend zijn) al een hele luxe.

@Loek, ik zou het ook wel leuk vinden om dat onderwerp (verschillende generaties, verschillende manieren van met geld omgaan?) apart te bespreken. Misschien schrikken we met deze discussie de topicstarter wel af? Ik weet alleen niet of het een heel leuke discussie zou worden, omdat mensen bepaalde stellingen zich heel persoonlijk aan zouden kunnen trekken (dat zie je in de reacties al een beetje) en het gaat mij meer om het geheel. Maar ik vind het wel interessant en ben benieuwd hoe anderen er tegenaan kijken!
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ah, kijk nou! er is al een onderwerp gestart! (beheer reisbudget)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Camry is een heerlijke bak. Die kreeg ik in 2009 ook mee. En die wilde ik ook graag hebben. Groot genoeg als je alleen bent of met zijn tweeën. En voor ritten met 3 mensen ook, als je niet al teveel bagage hebt.

@Rivercola, de Camry is in Nederland vergelijkbaar met de Toyota Avensis.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik had in Florida een economy car gehuurd en kreeg de Nissan Altima Sutherline mee. Meer dan groot genoeg voor 2 of 3 man incl. bagage. 4 man incl bagage en handbagage en evt. Koelbox zou denk ik net teveel zijn.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (38.07 KiB) 1099 keer bekeken
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

De Toyota die Leen plaatste lijkt inderdaad een stuk grotere kofferbak te hebben dan de Nissan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer