Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

plaats beenruimte met "lang gezin"

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Jrabakker
Amerikakenner

Re: plaats beenruimte met "lang gezin"

Bericht door Jrabakker »

Note: bij delta zijn niet alle emergency exit stoelen gemarkeerd als economy comfort, maar wel als 'preferred seats'. Deze zijn normaliter alleen te reserveren als je 'status' hebt bij delta, of klm. Als de checkin opent komen deze stoelen wel beschikbaar, mits een 'status' passagier ze niet al gereserveerd heeft.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Monique2012
Amerika-ontdekker

Bericht door Monique2012 »

Heel herkenbaar probleem en ook mijn man en zonen zijn veel te lang voor een normale economy stoel. Het is niet eens dat ze een beetje oncomfortabel zouden zitten maar het past gewoon echt niet.
Het is bij ons thuis zo'n issue, dat ik dit jaar direct tickets voor een rechtstreekse vlucht geboekt heb, zodra onze reisdata boekbaar waren (KLM).
Op die manier waren we er zeker van dat er nog stoelen bij de nooduitgang gekocht konden worden.

We hebben er zeker de hoofdprijs voor betaald maar helaas is het niet anders.
Beter wat meer betalen dan een hele vakantie rugklachten, want dan is eigenlijk de hele vakantie weggegooid geld.

In 2012 zijn we met Aer Lingus naar Florida gevlogen en toen hadden we wel een mazzeltje. Er was een super aanbieding en we konden toen voor maar enkele tientjes meer stoelen vooraan kopen met zeeën van beenruimte
Dit jaar is het een stuk duurder maar we durfden gewoon niet te wachten uit angst dat er geen nooduitgang stoelen meer beschikbaar zouden zijn.
Vroeger hadden sommige maatschappijen in hun policy voor nooduitgangstoelen staan , dat deze stoelen konden worden toegewezen aan mensen langer dan 2.00 meter of aan mensen met medische beperkingen maar volgens mij is dat tegenwoordig nergens meer zo. Jammer maar helaas :-)

En het is niet alleen een aandachtspunt bij het vliegen maar ook met hotelbedden, deuropeningen (vooral bij openbaar vervoer), auto's (je kijkt al snel tegen de bovenrand van het raam), kleding (gek genoeg zijn er weinig lengtematen in de gangbare winkels in de USA), attracties in pretparken en noem maar op.
Een groot voordeel is dat ik ze in grote menigten heel makkelijk kan vinden en dat ze ook altijd overal over heen kunnen kijken :-)

Groetjes!
Monique
2015: Noordoost https://noordoostusa2015.wordpress.com/
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
carmenedwin
Amerika-ontdekker

Bericht door carmenedwin »

Hallo
Heb zopas een goed deal gezien voor ons gezin: nl 3500 € vlucht, huurauto Dodge Grand Caravan en vlucht met goede tijden vanuit DUS nar LAX, eerste 3 weken van juli, via e-bookers.de
Nu vraag ik mij hetvolgende af: alle vluchten zijn met United en er is 1 stop in Chicago.
Wij willen dus voor 4 personen extra boeken voor de eerste rij of exit rij.
Moeten wij dit 1 x betalen voor heen en 1x voor terug voor ons gezin omdat dit bij dezelfde vliegmaatschappij is of moeten we nog eens betalen vanaf Chicago?
Maakt wel een verschil want dat is 8 x 109 dollar of 16 x 109 dollar...

Iemand enig idee want ik zou graag dringend boeken...

Gr
Carmen
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Bij United betaal je voor zover ik weet per traject. Dus eerst voor Düsseldorf - Chicago en dan Chicago - LA/SF. Terugreis idem dito. Wij kozen ervoor om alleen het transatlantische deel extra bij te betalen, maar dan zit je binnenlands wel krap. Ligt een beetje aan de duur vd vlucht.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

carmenedwin schreef: alle vluchten zijn met United en er is 1 stop in Chicago.
Wij willen dus voor 4 personen extra boeken voor de eerste rij of exit rij.
Moeten wij dit 1 x betalen voor heen en 1x voor terug voor ons gezin omdat dit bij dezelfde vliegmaatschappij is of moeten we nog eens betalen vanaf Chicago?
Maakt wel een verschil want dat is 8 x 109 dollar of 16 x 109 dollar...
De boeking van een gewenste stoel is per traject.
In jouw rekensommetje is dat dus 16 x $ 109 = $ 1744
United heeft een heel mooi abonnement voor Economy Plus.
Je boekt een economy en dank zij dat abo krijg je een Economy Plus stoel.
Abonnement is een jaar geldig.
Ik heb even gekeken, en in jouw geval zou dat $ 1099 kosten voor alle reizigers en alle vluchten.
https://www.united.com/web/en-US/apps/p ... yPlus.aspx

PS,
Denk eraan je hele reisgezelschap aan te melden voor MileagePlus !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
carmenedwin
Amerika-ontdekker

@Monique
Onze tickets zijn geboekt: 8 x 80 pond (virgin atlantic, dus vanuit Londen) extra, dus ongeveer 770 euro. :x
Na een paar telefoontjes naar Londen is het eindelijk gelukt. Wel kunnen ze nog geen zetelnummer toekennen. Onze reis is ook maar voor juli. Dus we hopen op een goede plaats.
Maar wat ik mij afvraag: hoe is het in Amerika met de bedden? De lengte veronderstel ik is overal gelijk, hopelijk toch 2 m. We hebben 13 verschillende overnachtingen. Er liggen al heel wat accomodaties vast. Het liefst hebben we een kamer voor ons met een kingsize bed en voor beide zonen een kamer met 2 queensize bedden.

Soms, als de prijzen heel hoog zijn hebben we een kamer gereserveerd met 2 queensize bedden. Daar we allen samenslapen in 1 kamer vind ik niet zo erg.
Maar hoe zou het zijn met de grootte van die bedden? Ik boek meestal bij booking.com en de afmetingen schommelen steeds tussen 2 maten...

Ik dacht eraan om eventueel ter plaatse ergens in een supermarkt een slaapmatje te kopen. Enkel als reserve hoor want overal boeken we voor 4 personen hoor.

In principe ga je niet naar Amerika om te slapen, maar een conformtabele nachtrust maakt je volgende dag toch aangenamer, denk ik...
Monique2012
Amerika-ontdekker

Bericht door Monique2012 »

Hoi Carmen,

Fijn dat het gelukt is met de tickets!

Onze ervaring met bedden in Amerika is voornamelijk gebaseerd op het verblijf in van particulier gehuurde villa's in Florida maar van wat ik gezien heb op foto's is het gebruikelijk dat de bedden in hotels geen voeteinde hebben.
Je past dan altijd wel in het bed alleen je voeten kunnen, als het bed te kort is, een beetje uitsteken, wat je vaak wel kan oplossen door de koffers met een deken of kussen erop aan het voeteinde te zetten. Lastiger wordt het als er wel een voeteinde is. Dan moet je hopen dat het bed breed genoeg is om schuin te kunnen liggen. Nu zijn de bedden in Amerika voor zover wij hebben meegemaakt behoorlijk aan de maat, dus dat zou moeten lukken

Het confortabelst is natuurlijk een kingbed maar een queen gaat ook nog best als er geen voeteinde aan het bed zit. Pas op voor double beds, dat is weer een slagje kleiner en misschien net niet fijn om een goede nachtrust te hebben.
Wat ook nog een oplossing kan zijn, in plaats van een slaapmatje, is te vragen of er een roll away bed in de kamer gezet kan worden. Als de kamer ruim genoeg is en het hotel heeft van dit soort bedden, dan is dat vaak voor een klein bedragje extra wel prettig als een queen niet mocht lukken.

Groetjes!
Monique
2015: Noordoost https://noordoostusa2015.wordpress.com/
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
carmenedwin
Amerika-ontdekker

Dag Monique

Bedankt voor je tips. Voor zo'n bijzetbed ben ik wat bang... Onze jongste (16 in juli) is 2m en tja, de kilootjes horen er dan natuurlijk ook bij. De oudste is ietsje kleiner maar die zal daar niet meer in willen.

We hebben zowat van alles gereserveerd: hotel, motel, cabin, ... dus we zijn erg benieuwd en kijken er naar uit naar onze eerste reis naar Z-W Amerika

Groetjes
Carmen
arja van emst
Amerikafan

Bericht door arja van emst »

carmenedwin schreef: Maar wat ik mij afvraag: hoe is het in Amerika met de bedden? De lengte veronderstel ik is overal gelijk, hopelijk toch 2 m. We hebben 13 verschillende overnachtingen. Er liggen al heel wat accomodaties vast. Het liefst hebben we een kamer voor ons met een kingsize bed en voor beide zonen een kamer met 2 queensize bedden.

Soms, als de prijzen heel hoog zijn hebben we een kamer gereserveerd met 2 queensize bedden. Daar we allen samenslapen in 1 kamer vind ik niet zo erg.
Ons gezin van 5 bevat 3 lange heren (1,96,1,98 en 2+). Wij hadden telkens 2 kamers met 2 queen soms 2 double. Ik sliep met de jongste zoon in 1 bed(2 zoons in 1 bed was bij ons geen succes :mrgreen: ) en de lange heren hadden ieder een queen/double tot hun beschikking. Ze konden dan een beetje dwars in bed en hadden ook bij een double genoeg ruimte. Met 2 lange mensen in 1 queen heb je wel wat ruimte gebrek, maar soms is het niet anders. Een bijzetbed is meestal 1,90(of korter) en niet echt stevig.
mira74
Amerika-ontdekker

Bericht door mira74 »

We hebben bij Tioga Tours tickets geboekt met United naar San Francisco voor juli 2015. We zijn een gezin van 4 personen waarvan er 3 langer dan 1,90 zijn. Nu weet ik dat we economy plus bij kunnen boeken, maar wanneer kan dat? Al meteen na boeking? Op dit moment hebben we nog geen reserveringsnummer omdat de camper nog op aanvraag staat. Ik weet dat we heel vroeg zijn en dat ik ws nog wel wat tijd heb, maar ben benieuwd wanneer we dit het beste kunnen regelen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

mira74 schreef:We hebben bij Tioga Tours tickets geboekt met United naar San Francisco voor juli 2015.? Op dit moment hebben we nog geen reserveringsnummer omdat de camper nog op aanvraag staat.
Als je tickets geboekt zijn heb je/heeft je reisbureau een United boekingsnummer.
Daarmee kun je inloggen en je plaatsen vastleggen.
Dat kan op het moment van boeken,in maart heb ik het getest, binnen een minuut is het bij United zichtbaar.

DE hulp voor het vastleggen van je stoelen is Seatguru.
Daarmee voorkom je problemen die je hier boven kunt lezen.
Bij het ene vliegtuig bij het schot zitten omdat het beenruimte oplevert, bij het andere vliegtuig weer niet.
Kijk maar; http://www.seatguru.com/
Stuur mij een PB !
terralinda
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door terralinda »

Volgens mij kan je pas 21 dagen van te voren via de United Airlines website de economy plus stoelen reserveren.
Dat was afgelopen juli nog t geval!
guido09
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door guido09 »

We hebben onze economy plus (bij United) stoelen in maart gereserveerd voor de reis in september.
Dus wel degelijk langer dan 21 dagen.
Laatst gewijzigd door guido09 op 02 sep 2014, 18:50, 2 keer totaal gewijzigd.
2000 & 2018: 2 wkn & 19dgn florida
2013 & 2017: 3 wkn zw Usa
2014: 24 dgn Den-Phx
2015: 24 dgn Denver - Denver
2016: 21 dgn z&w UK
2019: 21 dgn Nw USA&CAN
Afbeelding
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

terralinda schreef:Volgens mij...
Gelukkig is het volgens United Airlines anders !!
Stuur mij een PB !
terralinda
Amerikafan

http://www.exit-reizen.nl/reizen/inform ... _Plus.html
Ik vergis me 28 dagen was het in ons geval! :D
in sommige gevallen, ik weet niet wat daar onder verstaan wordt eerder!
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 02 sep 2014, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten gaarne niet quoten -> quote verwijderd
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Wat dit element betreft is de Exit reizen info onjuist.

In maart boekte ik voor het eerst bij eBookers.
Om te weten te komen hoe snel zij een boeking afhandelen opende ik in een ander schermpje mijn United Mileage Plus account.
Binnen een minuut zag ik daar mijn boeking verschijnen,de stoelen die voor mij waren gereserveerd en de mogelijkheid om die stoelen te wijzigen.

Als je direkt bij United/ Lufthansa / Swiss boekt kun je ook direkt je gewenste stoel vastleggen.
Dit staat helemaal los van de tijd tussen boeken en reizen
Stuur mij een PB !
terralinda
Amerikafan

Bij Exit werkt het inderdaad anders
die kopen via een contract met United Airlines een aantal stoelen in.
als je dan boekt bij Exit komt er wel een reservering maar wordt de boeking nog niet direkt omgezet in een ticket, dit gebeurt die 28 dagen van te voren!
Bij United in het reserveringssysteem zie je dan dat het "not yet ticketed" is en later, vanaf die 28 dagen dat het "ticketed is"
Er schijnt nog een broker tussen te zitten dus bovenstaand klopt niet helemaal, maar dat verhaal van dat "not yet ticketed" wel.
Beetje onduidelijk verhaal dus :wink:
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer