Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
internationaal rijbewijs
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: internationaal rijbewijs
Stadhuis, dienst bevolking.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Serieus in België doet de gemeente dat? Hebben ze daar niks beters te doen? 

- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Bij ons blijkbaar toch niet, aan hun openingsuren te zien................
Het "echte" rijbewijs moet in België ook aangevraagd worden op het stadhuis. Zou trouwens niet weten wat de Vlaamse tegenhanger van de ANWB zou zijn...
Het "echte" rijbewijs moet in België ook aangevraagd worden op het stadhuis. Zou trouwens niet weten wat de Vlaamse tegenhanger van de ANWB zou zijn...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Yep, in Belgie moet je het bij het gemeentebestuur aanvragen.
Als ik het me goed herinner maakten ze dat in 2007 onmiddellijk. Maar goed, dan kan per gemeente verschillen en het is ook al lang geleden.
Als ik het me goed herinner maakten ze dat in 2007 onmiddellijk. Maar goed, dan kan per gemeente verschillen en het is ook al lang geleden.
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23

Mijn eerste rijbewijs moest indertijd bij de politie aangevraagd worden. Had je na 5 minuten mee.
Nu op het stadhuis. Duurt 2 dagen! Ok is nu wel in bankkaartformaat en wordt dus niet meer op stadhuis zelf gemaakt.
Vorige week woensdag een nieuw internationaal rijbewijs aangevraagd, kon er vanaf maandag om. En dit wordt nog steeds ter plekke gemaakt.
De Belgische tegenhanger van de ANWB zou ofwel Touring of VAB/VTB moeten zijn.
Het idee dat je daarvandaan je rijbewijs zou moeten halen??
Dat zijn private bedrijven en hebben niks van doen met 'openbaar bestuur' om het zo maar te zeggen.
Maar goed zoals ik zei

De spoedprocedure op de stad/gemeentehuizen betreft identiteitskaarten en/of paspoorten. (Neen, aub trap de deur niet in met bovenstaande zin.

De ANWB is geen bedrijf maar een NGO. Het is lange tijd een overheidsorganisatie geweest, dus dat internationale rijbewijs stamt waarschijnlijk nog uit die tijd. Ik zie het nu maar als een verkapte vorm van subsidie 

Ik heb even gemaild naar Drive-USA en dit is hun antwoord:
"Your Belgium driver license will be sufficient to pick up your rental car. An international driver license is not required (except for rentals in Georgia), though we do recommend getting one."
Dus internationaal rijbewijs is niet nodig. Oef!!
"Your Belgium driver license will be sufficient to pick up your rental car. An international driver license is not required (except for rentals in Georgia), though we do recommend getting one."
Dus internationaal rijbewijs is niet nodig. Oef!!
Voor de Belgen die toch opteren voor een IDP:
Toen wij ons internationaal rijbewijs aanvroegen bij de gemeente bleek dat we dan ook een nieuw Belgisch rijbewijs nodig hadden (creditcardmodel).
Men kon/wou het IDP niet linken aan het oude vodje! Ben wel blij nu dat we onmiddellijk een ietwat praktischer en degelijker formaat ontvingen, maar het kostenplaatje loopt dan wel op!
Ik heb geen idee of dit op alle stad/gemeentehuizen het geval is, maar misschien iets waarmee je dus dient rekening te houden
Toen wij ons internationaal rijbewijs aanvroegen bij de gemeente bleek dat we dan ook een nieuw Belgisch rijbewijs nodig hadden (creditcardmodel).
Men kon/wou het IDP niet linken aan het oude vodje! Ben wel blij nu dat we onmiddellijk een ietwat praktischer en degelijker formaat ontvingen, maar het kostenplaatje loopt dan wel op!
Ik heb geen idee of dit op alle stad/gemeentehuizen het geval is, maar misschien iets waarmee je dus dient rekening te houden

http://www.orlandokissimmee2011.blogspot.com
http://www.orlandokissimmee2013.blogspot.be
Onze 2013 reis (video): https://vimeo.com/69840933" onclick="window.open(this.href);return false;
Onze 2013 reis (video): https://vimeo.com/69840933" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Neen, vorige week een nieuw internationaal rijbewijs afgehaald. Mijn 'oude' rijbewijs werd niet vervangen.Lvfl schreef:Ik heb geen idee of dit op alle stad/gemeentehuizen het geval is, maar misschien iets waarmee je dus dient rekening te houden
Maar het goede nieuws is dat volgend jaar mijn identiteitskaart verloopt en dat dan ook het nieuwe rijbewijs zal worden uitgereikt en dat dan ook dat nieuwe internationale rijbewijs alweer achterhaald is. Van kosten gesproken

Sorry

Dit is helemaal bizar. Het IDP is er nou net om een onbegrijpelijk rijbewijs begrijpelijk te maken. Het creditcard model ís al begrijpelijk, dus daar is helemaal geen IDP voor nodig. Ik heb het gevoel dat ze je hier onterecht geld uit je zak aan het kloppen zijn.Lvfl schreef:Toen wij ons internationaal rijbewijs aanvroegen bij de gemeente bleek dat we dan ook een nieuw Belgisch rijbewijs nodig hadden (creditcardmodel). Men kon/wou het IDP niet linken aan het oude vodje!
Het internationaal rijbewijs is een behoorlijk commercieel papiertjePascal schreef: De Belgische tegenhanger van de ANWB zou ofwel Touring of VAB/VTB moeten zijn.
Het idee dat je daarvandaan je rijbewijs zou moeten halen??
Dat zijn private bedrijven en hebben niks van doen met 'openbaar bestuur' om het zo maar te zeggen.

Dit begin ik nu ook te denken, als ik de anderen hier hoorDit is helemaal bizar. Het IDP is er nou net om een onbegrijpelijk rijbewijs begrijpelijk te maken. Het creditcard model ís al begrijpelijk, dus daar is helemaal geen IDP voor nodig. Ik heb het gevoel dat ze je hier onterecht geld uit je zak aan het kloppen zijn.

Ach ja... Wel blij dat ik nu reeds van m'n vodje vanaf ben

http://www.orlandokissimmee2011.blogspot.com
Afgelopen week met onze huurauto de Washington Bridge gepasseerd en omdat de kids aan het foto's maken waren vanaf de achterbank vroeg de tolbeambte, een officiële, ons om de foto's te verwijderen. Je mag van bruggen en tunnels geen foto's maken. Hij vroeg ook om mijn rijbewijs en zei vervolgens dat dit niet geldig was zonder internationaal rijbewijs. Hij vond het ook vreemd dat we zo de huurauto konden meekrijgen met alleen een NL rijbewijs. De boete was iets van USD 300 en voor de foto's USD 250. Dat zou een duur dagje shoppen worden maar gelukkkig was een waarschuwing en het verwijderen van de bewuste foto's voldoende.
Ik weet niet of de beambte van New York of van New Jersey was, maar dit zegt de DMV van NYS er over:
You are not required to have an International Driving Permit to drive in NYS, but the permit has value. The permit verifies, in several languages, that you have a valid foreign driver license. A police officer who cannot read the language on your foreign driver license can read the permit.
De Motor Vehicle Commission van New Jersey rept ook slechts over een advies - en geen verplichting.
Schandalig dat hij liep te dreigen met een boete van USD300; dat slaat echt helemaal nergens op. Maar goed, ik heb ook al eens meegemaakt dat een police officer de verkeerswetten in zijn eigen US State niet eens kende...
Wat betreft de foto's vond ik dit:
"On public property, it is legal to take pictures/videos of whatever you see, including federal buildings, construction sites, bridges, public transportation, police actions, etc. Amtrak and the New York Transit Authority specifically allow hand-held non-commercial photography as long as you aren't interfering with the operation of with the transit system or bothering other passengers. In recent years, there have been reports of police incorrectly asking people to stop taking pictures. If this happens, you should call 311 to file a complaint with the Civilian Complaint Review Board."
You are not required to have an International Driving Permit to drive in NYS, but the permit has value. The permit verifies, in several languages, that you have a valid foreign driver license. A police officer who cannot read the language on your foreign driver license can read the permit.
De Motor Vehicle Commission van New Jersey rept ook slechts over een advies - en geen verplichting.
Schandalig dat hij liep te dreigen met een boete van USD300; dat slaat echt helemaal nergens op. Maar goed, ik heb ook al eens meegemaakt dat een police officer de verkeerswetten in zijn eigen US State niet eens kende...
Wat betreft de foto's vond ik dit:
"On public property, it is legal to take pictures/videos of whatever you see, including federal buildings, construction sites, bridges, public transportation, police actions, etc. Amtrak and the New York Transit Authority specifically allow hand-held non-commercial photography as long as you aren't interfering with the operation of with the transit system or bothering other passengers. In recent years, there have been reports of police incorrectly asking people to stop taking pictures. If this happens, you should call 311 to file a complaint with the Civilian Complaint Review Board."
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een foto maken terwijl je op de brug rijdt zou dus niet mogen, want de brug is geen public proporty, denk ik.
En iemand in een tolhokje heeft vermoedelijk weinig verstand van rijbewijzen.
En iemand in een tolhokje heeft vermoedelijk weinig verstand van rijbewijzen.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Snap ik niet dat hij in een tolhokje zit,Je mag van bruggen en tunnels geen foto's maken.
hij kan beter op de Golden Gate bridge een hokje zetten, $250,00 voor elke foto van de brug, dat loopt lekker binnen

Natuurlijk is een brug public property; alles wat van belastinggeld betaald is, is public property.Pete.Z schreef:Een foto maken terwijl je op de brug rijdt zou dus niet mogen, want de brug is geen public proporty, denk ik.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Geloof toch niet alles RuudRuudB schreef:Afgelopen week met onze huurauto de Washington Bridge gepasseerd en omdat de kids aan het foto's maken waren vanaf de achterbank vroeg de tolbeambte, een officiële, ons om de foto's te verwijderen. Je mag van bruggen en tunnels geen foto's maken. Hij vroeg ook om mijn rijbewijs en zei vervolgens dat dit niet geldig was zonder internationaal rijbewijs. Hij vond het ook vreemd dat we zo de huurauto konden meekrijgen met alleen een NL rijbewijs. De boete was iets van USD 300 en voor de foto's USD 250. Dat zou een duur dagje shoppen worden maar gelukkkig was een waarschuwing en het verwijderen van de bewuste foto's voldoende.

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Weliswaar niet in de VS, maar een aantal landen zuidelijker ben ik dit voorjaar nog wel blij geweest met mijn Internationale rijbewijs. Aangezien men daar bij elke aanhouding een zakcentje zoekt en ik de eerste keer braaf mijn echte rijbewijs had gegeven en meneer agent ietwat dreigde met het in te houden totdat de veel te hoge boete betaald was... mag hij weliswaar niet, maar dan voel je je toch niet prettig. Uiteindlijk hem maar voldoende gegeven voor een uitgebreide lunch. Ik was trouwens wel in overtreding, geen licht aan op de autosnelweg, overdag.(Wie verzint zo'n regel?) En had dus ook de boete kunnen krijgen. Bij alle volgende controles braaf alleen het internationale vodje gegeven en daarmee nam men elke keer genoegen.
Ik ben benieuwd of ze in de VS ook met alleen het internationale rijbewijs genoegen nemen?
En afkopen zal ik in de vs maar niet proberen
Ik ben benieuwd of ze in de VS ook met alleen het internationale rijbewijs genoegen nemen?
En afkopen zal ik in de vs maar niet proberen

Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
- frans&esmé
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
3 jaar geleden mijn auto opgehaald bij Alamo op het vliegveld bij Orlando, had keurig een int rijbewijs gehaald bij de ANWB en liet deze samen met mijn gewone rijbewijs zien, toen werd er aan me gevraagd wat dit voor een papiertje was. degene die me toen hielp had er nog nooit van gehoord en nam er dus ook verder geen notitie van.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht