Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
alamo weigert plots internationaal rijbewijs
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: alamo weigert plots internationaal rijbewijs
Ook ik heb nog nooit een Internationaal rijbewijs gekocht, altijd een auto kunnen huren met mijn Nederlandse rijbewijs. Voor wat betreft het Nederlandse internationaal rijbewijs, ik kom ze vanuit mijn werk wel eens tegen... deze hebben 0,0 wettelijke basis (worden ook uitgegeven door een commercieel bedrijf) en zijn alleen geldig in combinatie met een geldig nederlands rijbewijs.
Alleen het internationale rijbewijs is dus geen geldig rijbewijs.
Alleen het internationale rijbewijs is dus geen geldig rijbewijs.

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Werkelijk ongelofelijk dat dit filiaal van Alamo een auto van 20.000 Euro (of meer) uitgeeft op dit vodje. Een document zonder echtheidskenmerken (plaatdruk, watermerk, bijzondere inkt, gebruik beveiligd folie, wijze van inbinden etc.) wat iedereen, die een beetje handig is met computers, in elkaar kan zetten. De juiste betekenis van dit vod is al benoemd (Dimona), zijnde een vertaling van een nationaal rijbewijs welk niet met "Latijnse" letters is samengesteld.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Volgens mij ben jij een collega. Vorige keer las ik ook al wat vaktermen. Zeker Doc2 gehad? Haha.
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Blijf het overigens bijzonder vinden dat de ANWB deze uitgeeft.
@Tetouani, KMar zeker?

@Tetouani, KMar zeker?

- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Sorry, maar blijft een "vodje" Hans!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Weet ik wel Ruud, het is maar een vertaling van een officieel document.
Wat ook nog eens maar 1 jaar geldig is, mooie bron van inkomsten voor de ANWB.Ruud2004 schreef:Sorry, maar blijft een "vodje" Hans!
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Ja, terwijl internationaal is afgesproken dat die dingen een geldigheid mogen hebben van drie jaar, maar de ANWB heeft dat blijkbaar altijd slim weten tegen te houden.Jrabakker schreef:Wat ook nog eens maar 1 jaar geldig is, mooie bron van inkomsten voor de ANWB.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb ergens gelezen dat het in de NL regelgeving moet worden aangepast, het is geen vrije keuze van de ANWB. BLijkbaar heeft de ANWB deze overheidstaak toebedeeld gekregen dus?!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Maar aangezien de ANWB wel belanghebbende is, vermoed ik dat ze toch minstens wel een rol hebben in het feit dat de wet nooit is aangepast.
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Bij mij vroeg Dollar vorig jaar enkel naar mijn normaal rijbewijs, toen ik het internationaal rijbewijs wou afgeven moesten ze het niet hebben. Raar dat het bij de TS (en bij Alamo) blijkbaar andersom is.
PS: Mijn internationaal rijbewijs is trouwens 3 jaar geldig.
PS: Mijn internationaal rijbewijs is trouwens 3 jaar geldig.
Reisblog: thisisfraa.be
In de voorwaarden van Alamo staat dit:
International renters must present a valid license from their country of residence.
en
If the driver's license is in a language other than English, an International Driver's Permit is required in conjunction with the country of residence driver's license.
If the driver's license is in a language other than English, but the characters are in English (i.e. alphabet is an extended Latin-based alphabet like German, Spanish, etc.), an International Driver's Permit is recommended but not required.
Wat bizar dus. Sowieso is het internationale rijbewijs bij Alamo alleen geldig samen met het originele rijbewijs.
International renters must present a valid license from their country of residence.
en
If the driver's license is in a language other than English, an International Driver's Permit is required in conjunction with the country of residence driver's license.
If the driver's license is in a language other than English, but the characters are in English (i.e. alphabet is an extended Latin-based alphabet like German, Spanish, etc.), an International Driver's Permit is recommended but not required.
Wat bizar dus. Sowieso is het internationale rijbewijs bij Alamo alleen geldig samen met het originele rijbewijs.
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dat is niet speciaal bij Alamo, dat is in het algemeen zo. Jouw internationaal rijbewijs heeft geen waarde of is geen geldig document, het is enkel een officiële vertaling van jouw geldig rijbewijs. Zonder dat rijbewijs heb je er dus niks aan.
Reisblog: thisisfraa.be
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
De benaming is ook gewoon fout, het is geen rijbewijs, het is een vertaling van een rijbewijs.
Nooit zonder je echte rijbewijs op reis gaan dus, als je een auto wilt huren.
Nooit zonder je echte rijbewijs op reis gaan dus, als je een auto wilt huren.
- Wouter62
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Totaal heb ik 12 keer een auto gehuurd (meestal bij Alamo) en nog nooit is er om een internationaal rijbewijs gevraagd.
Wouter
Wouter
Foto's vakanties: http://womo.jalbum.net" onclick="window.open(this.href);return false;
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Volgens mij heb je je internationale rijbewijs pas nodig op het moment dat je schade hebt aan je huurauto. 1 van de voorwaarden van verzekering is dat je een internationaal rijbewijs moet kunnen overleggen. Kun je dit niet dan zal de verzekering niet uitbetalen en zul je zelf op moeten draaien voor de schade. Ik weet niet of het in de praktijk zo streng gehanteerd wordt....
Dit lijkt me onnodige bangmakerij, zie het andere draadje op dit forum over de internationaal geldende afspraken rondom de erkenning van buitenlandse rijbewijzen: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 11&t=46487 (met name de bijdrages van roelb zijn van belang).sanook schreef:Volgens mij heb je je internationale rijbewijs pas nodig op het moment dat je schade hebt aan je huurauto. 1 van de voorwaarden van verzekering is dat je een internationaal rijbewijs moet kunnen overleggen. Kun je dit niet dan zal de verzekering niet uitbetalen en zul je zelf op moeten draaien voor de schade. Ik weet niet of het in de praktijk zo streng gehanteerd wordt....
Hoe staat het in de voorwaarden? "international driving license" ?
In de zin van geldig in andere landen? want een EU rijbewijs is internationaal
In de zin van geldig in andere landen? want een EU rijbewijs is internationaal

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
sanook schreef:Volgens mij heb je je internationale rijbewijs pas nodig op het moment dat je schade hebt aan je huurauto. 1 van de voorwaarden van verzekering is dat je een internationaal rijbewijs moet kunnen overleggen. Kun je dit niet dan zal de verzekering niet uitbetalen en zul je zelf op moeten draaien voor de schade. Ik weet niet of het in de praktijk zo streng gehanteerd wordt....
Met alle respect, maar dat is nonsens.
Je bent gewoon verzekerd met een geldig rijbewijs, nogmaals, een internationaal rijbewijs is GEEN rijbewijs, maar een papiertje zonder rechtsgeldigheid met de vertaling van je rijbewijs.
Is je rijbewijs niet in Grieks of Cyrilisch of spijkerschrift, heb je dus geen internationaal rijbewijs nodig.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht