Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Help ik heb geen zwart kleedje in de auto! (afdekken bagage)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.

Gebruik jij een kleedje of ander afdekmiddel over je bagage in je SUV (alleen in e USA/canada)

Ja ik heb een kleedje en desondanks is er ingebroken
0
Geen stemmen
Ja ik heb een kleedje en daarmee de boef voor het lapje gehouden
19
13%
Nee ik had geen kleedje en de boel werd uit de auto gejat
3
2%
Nee ik had geen kleedje en niemand heeft er met zijn tengels aan mijn auto gezeten
126
85%

Totaal aantal stemmen: 148

bedeve
Amerika-expert

Re: Help ik heb geen zwart kleedje in de auto!

Bericht door bedeve »

Wat een heel openbarende posting is dit!

Ik kwam in Spanje vrouwen tegen met voile 's
Die vond ik erg spannend.
Ik hoor dat er in bepaalde delen van Nederland vrouwen zijn die nu ook zoiets dragen.
En politieke partijen die daarop tegen zijn .
Over het hoofd of over de koffer.
Waar ben je bang voor ??
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ziva schreef:Ik laat vaak zelfs mijn auto van het slot af als ik thuiskom en ze breken ngo niet in. Laptop in auto in een duidelijke laptoptas is nog niet interessant.

Er zal ongetwijfeld in auto's ingebroken worden in Amerika maar ik hoor er nooit iemand over. Laat staan over een zwart kleedje...
Van de week is uit de auto waar dochterlief altijd mee rijd, op onze oprit haar portemonee weg gehaald; ze doet nooit de auto op slot...nu wel...
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

:offtopic: Wow wat erg.....op je eigen oprit notabene....je mag schieten he? ;)

Weet je... ik heb 2 keer mijn portemonnee per ongeluk in de auto laten zitten maar normaal doe ik het nooit. Maar het blijft voor mij raar om de auto niet op slot te doen omdat ik altijd in steden heb gewoond waar autoinbraken de normaalste zaak van de wereld waren.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

zoals al die belgen hier fantaseren over mij met een jurkje aan (waarom weet ik ik niet want zo galant zie ik er niet uit in een kleedje hoor)
dacht ik vroeger wat die belgen nu moesten met vloerkleden aan :offtopic:
Trouwens de meeste kleinere SUV's hebben wel vaak een hoedenplank achtig iets volgens mij. De grote SUV's niet, maar dat is ook omdat deze vaak een derde zitrij hebben. Mijn achterruiten zijn ook heel donker getint en als je naar binnen tuurt met je neus op de ramen kan je naar binnen kijken en een beetje wat zien.
Ik ben afgelopen week in WInter Park Colorado geweest, een druk ski oord. De GPS heeft de hele week op het dash gestaan.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Wij hebben ook wel eens een beige stukje stof gekocht bij de Wal-Mart om onze koffers toe te dekken (de bekleding van de Trailblazer die we toen hadden meegekregen, was ook beige.) Wij vonden het gewoon prettiger om de koffers op die manier wat meer uit het zicht te hebben; niks mis mee toch? Volgens mij hadden de Kia Sorento en de Ford Edge die we de vorige twee keren hadden, zo'n uitrolbare hoedenplank (de Ford sowieso, de Kia weet ik niet zeker meer).

Dat er in Amerika zelden of nooit iets uit auto's wordt gestolen lijkt me onzin. Even googelen op Auto Burglary geeft op pagina 1 bijvoorbeeld al deze resultaten:

http://www.hattiesburgamerican.com/arti ... ck_check=1

http://www.texasratt.com/stats.htm

Als mensen zich nu eenmaal fijner voelen bij de gedachte dat er iets over de koffers heen ligt, waardoor je wat beter moet kijken om te zien of en zo ja wat er in ligt, dan is dat toch prima?
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Als mensen willen inbreken doen ze dat gewoon, kleedje wel of niet.
Ik doe wel een kleed over mijn spullen maar vooral om te verkomen dat de spullen door de zon verkleuren of te heet worden. Tenten, donzen slaapzakken en eten worden er niet beter van.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Ondanks alle goede ervaringen, wil ik toch even melden dat, vorig jaar tijdens de vakantie van mijn neef op de Hawaii-eilanden de auto is opengebroken en zijn foto-aparatuur is gestolen. Ik weet het fijne er niet van, maar dat is wat ik er van weet.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Je ontkomt er niet aan om de bagage in de auto achter te laten tijdens een rondreis. Meestal parkeer je wel bij de toeristische plekken en daar staat het dus vol met auto's (ook met bagage).

Wij hadden wel een deken over de koffers gedaan, maar de ramen waren ook donker dus zag je weinig van buitenaf.
's Nachts was de auto wel altijd leeg, want we namen de koffers mee naar binnen. Het enige waardevolle wat er wel overdag in lag was de laptoptas. Papieren, foto- en filmapparatuur niet.

Ben wel benieuwd of iemand het meegemaakt heeft dat er ingebroken is en of de verzekering dan moeilijk doet, want wat hierboven beschreven werd aan voorwaarden zo staan ze volgens mij in iedere polis en bij een SUV is de ruimte dus gewoon open.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

In navolging van mijn bericht van zoëven heb ik toch eens even met mijn neef contact opgenomen en dit is wat hij mij antwoordde:
Nou het lag achter een geblindeerde ruit op de achterbank. Dus ja... Niet echt direct in het zicht, tenzij je door de ruit staat te gluren. Maar ze hebben waarschijnlijk gewoon via de achterkant naar binnen gegrepen en zo de achterdeur los gemaakt (de achterkant bestond uit zeill wat je met niet al te veel moeite los kunt maken) Ik denk dat hij/zij ons heeft zien staan twijfelen en naar binnen heeft zien kijken voordat wij bij de auto weggingen, anders heeft die persoon op goed geluk gehandeld of is ie alle auto's systematisch afgegaan. Want je kon de apparatuur niet maarzo zien liggen...
Voor zover alles op slot kon was de auto afgesloten. Alleen het zeil wat over de achterklep heen zit blijft gewoon afritsbaar. Het was een jeep met een afneembare soft top.

Op de Hawaii-eilanden dus...
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Beetje OT, maar toch enige aansluiting met dit onderwerp,
Wij hebben ooit een slot van zo'n (van buitenaf toegangkelijke) opbergbak in een camper "gesloopt".
Om onodige kosten, bij retourneren van de camper, te voorkomen, zijn we onderweg gestopt bij RV-world, voor een nieuw slotje.
De man achter de balie was verbaast dat wij die sloten gebruikten, aangezien deze "allemaal" hetzelfde zijn voor "alle" campers.
Dit heeft hij ook laten zien in de winkel, waar de sleutels voor deze sloten gewoon in het rek hingen.
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Wij hadden altijd een rugtas mee wanneer we de auto verlieten, daar gingen alle waardevolle spullen in; geld, creditcards, fotocamera, paspoorten etc etc.
De rest zoals bagage en eten en drinken mogen ze stelen als ze zonodig willen. Dat is vervangbaar.
JohnS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door JohnS »

Beste Marcel,
De geciteerde tekst is niet als argument voor iets gebruikt. Ik geef slechts aan dat er eisen worden gesteld. Tuurlijk is het niet hetzelfde.
Onder b staat echter nog iets, dat zou kunnen passen bij minimale voorzieningen treffen / de nodige zorg besteden - los van eisen onder c.
Ik beweer niet dat een kleedje een afgescheiden gedeelte vormt; dat is jouw hypothethische vraag.

Daarbuiten blijf ik er wel bij dat open en bloot achterlaten van bepaalde (waardevolle) goederen anderen wel kan prikkelen.
Uit het zicht houden kan zo'n prikkel misschien voorkomen.

Ik zorg er bijna altijd voor dat niets waardevols zichtbaar / voor het grijpen ligt; in NL of elders.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Er is een verschil tussen een camera op en en bloot op de stoel laten liggen vs een koffer in de kofferruimte hebben. een koffer is reeds iets om de kostbaarheden uit het zicht te houden. Daar is die koffer voor.
USamerika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door USamerika »

ned in MO schreef:Er is een verschil tussen een camera op en en bloot op de stoel laten liggen vs een koffer in de kofferruimte hebben. een koffer is reeds iets om de kostbaarheden uit het zicht te houden. Daar is die koffer voor.
Ik gebruik mijn koffer vooral om mijn spulletjes mee te dragen en in het vliegtuig te nemen. Al die losse zooi ;)

Maar wij hebben in de auto thuis wel zo'n roldoek. Hier niet. alles zit in een zwarte lowepro rugzak die tussen de stoelen zit icm donkere ruiten zorgt ervoor dat die iig bijna niet opvalt.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ziva schreef::offtopic: Wow wat erg.....op je eigen oprit notabene....je mag schieten he? ;)

Weet je... ik heb 2 keer mijn portemonnee per ongeluk in de auto laten zitten maar normaal doe ik het nooit. Maar het blijft voor mij raar om de auto niet op slot te doen omdat ik altijd in steden heb gewoond waar autoinbraken de normaalste zaak van de wereld waren.
Mijn oude autootje is zo vaak opengebroken in Utrecht dat ik nu een OCD ontwikkeld heb en niets achterlaat. Heb het alleen met mijn auto, helaas.
Schieten kan ik nog steeds niet.. :thumbup:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

wiepster schreef:...dat ik nu een OCD ontwikkeld heb...
Je bedoelt een CDO, dan staan de letters tenminste in alfabetische volgorde :mrgreen: :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Moest even nadenken, snap 'm :clap: :mrgreen:
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Waarom niet de vraag, kan een kleedje voorkomen dat er ingebroken word??
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Gezien de pol resultaten weet je dat dus niet want er niet ingebroken tot nu toe.
Wat je kan concluderen is dat met of zonder kleedje de kans dat je koffers gejat worden uit een afgsloten auto minimaal is
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je zou zelfs kunnen denken dat onder zo'n 'kleedje' juist net dingen liggen van grote waarde! Je verbeelding als inbreker kan helemaal wild gaan. :lol: (ipv bij het zien van koffers te denken aan zweetsokken en vuil ondergoed)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer