Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstappen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Overstappen

Bericht door Pete.Z »

Laat bij inchecken in Londen al weten dat je een korte overstaptijd hebt in Miami, vaak loodsen ze je dan met voorrang het vliegtuig uit.Anderhalf uur is in principe wel haalbaar, mits er niks tegen zit.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

We gaan het meemaken, ik hoopte stiekem om een directe vlucht van Londen naar Tampa te krijgen maar zie dat die alleen vanaf Gatwick vertrekt (wij landen op Heathrow). BA verwijst me uiteraard door naar supersaver.
Mocht ik de vlucht missen, er gaat nog maar 1 vlucht in de avond...... dus duimen :)

Wat ik wel vreemd vind is dat ik voor een upgrade naar economy + ook naar supersaver word doorverwezen, dit moet BA toch direct kunnen doen. Anders kijken of er op de terugweg nog plaatsen over zijn.. wellicht kunnen we een leuke deal maken.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Mijn vlucht naar Tampa is gecanceld, ik krijg nu een alternatieve vlucht die 25 minuten eerder vertrekt. Hierdoor heb ik op Miami airport nog maar 1 uur en 10 min overstaptijd, wat in mijn ogen veel te weinig is?

Ik ga morgen BA maar eens bellen, hoop dat ze me dit keer niet doorverwijzen naar SuperSaver.nl :(
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Misschien zijn er mensen die mij wat advies kunnen geven over hoeveel ik van BA kan gaan (proberen te) eisen. Na een vluchtwijziging heb ik onderstaand schema:

AMS - Heathrow: 10:30 uur - 10:35 uur (1 uur, 40 min overstap)
Heathrow - Miami: 12:15 - 16:50 uur (1 uur en 10 min overstap bij aankomst in de VS)
Miami - Tampa: 18:-00 uur - 19:05 uur

Totale reistijd: 14:50 uur

Deze wijziging heb ik nog niet geaccepteerd, ik mag BA bellen voor andere vluchten. Helaas zijn die nu gesloten, maar ben wel op onderzoek gegaan... wat een rot tijden! De vluchtduur wordt minimaal nog een uur langer en het minimale vertrek vanaf schiphol is om 07:15 uur, wat voor ons heel slecht uitkomt. Wel gaat er een directe vlucht naar Tampa vanaf Gatwick, die vertrekt om 11:35 uur. Helaas komt de eerste vlucht vanaf Amsterdam pas om 11:00 uur op Gatwick aan, wordt ook veel te krap.

Kan ik eisen dat we een dag eerder naar gatwick vliegen en een hotel overnachting erbij krijgen? :oops: Anders wordt het echt uren langer vliegen EN veel vroeger op :cry:

Afbeelding
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Ik weet niet op welke datum je exact vliegt dus misschien komt dit niet overeen maar ik zie om 7:15 een vlucht naar City en dan heb je ruim 4 uur de tijd om de vlucht van Gatwick naar Tampa te halen, is dat geen optie ?
Wij zijn in 2009 via Philadelphia naar New York gevlogen maar ook onze aansluiting gemist omdat het heel druk was bij immigrations. We hadden 1u en 45 min en kwamen 5 min voor vertrek bij de gate maar konden er niet meer in. Overgeboekt op andere vlucht maar ipv. naar La Guardia (waar onze koffers wel heen gingen) naar Newark en dus ruim een dag moeten wachten op onze koffers (bij 30 graden...)
Binnenkort gaan we weer naar New York en nu met Aer Lingus via Dublin, voordeel daarvan is dat je in Dublin al door immigrations kunt en je dus als een domestic vlucht in NYC aankomt. Dat wist ik niet bij boeken maar ben er wel blij mee, zo wordt de overstap tijd praktisch benut :)
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Nee dat is geen optie, want dan landen we op city en moet ik zelf nog naar Gatwick zien te komen. Daar heb ik weinig trek in!

Afbeelding
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Zojuist BA gebeld, verwijzen me uiteraard door naar supersaver.nl... enige wat BA kan doen is een NOG latere vlucht selecteren, dan hebben we een overstaptijd van 5 uur op Miami.
Na wat aandringen gaat ze contact opnemen met haar supervisor, die gaat mij zo terugbellen.

Nu weet ik ook weer waarom ik het liefst via de airline zelf boek, supersaver is een Fins bedrijf en als ik er met BA niet uitkom mag ik naar Finland gaan bellen :roll:

Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben benieuwd hoe en of ze het op kunnen lossen. Ik ben bang dat BA je namelijk weinig andere keus kan geven.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

RNA schreef: Kan ik eisen dat we een dag eerder naar gatwick vliegen en een hotel overnachting erbij krijgen? :oops: Anders wordt het echt uren langer vliegen EN veel vroeger op :cry:
Je kan alles eisen. Of je je zin krijgt is wat anders.
Waarom niet denken in oplossingen en overleggen of je een dag eerder kan vliegen op Gatwick en verder en dan regel je zelf een hotel voor een nacht ? Als mij dat zoveel ease of mind zou opleveren, dan had ik het allang op die manier proberen te regelen ipv eerst dagen te wikken en wegen en telefoneren en aan het eind er achter te komen dat de meest acceptabele alternatieven niet meer mogelijk zijn omdat het te lang duurde.

(Overigens denk ik niet dat ze je hierbij gaan helpen omdat je het dan over een heel andere route gaat hebben. Dat de route die je hebt aangeschaft zo goedkoop was, was niet voor niets. Maar... niet geschoten is altijd mis).

Hmm... anders kan je altijd nog sikkeneuren tot je vakantie dat je heel vroeg op moet, je vlucht veel te lang duurt en dat de service van BA sucks :D
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Helemaal vergeten terug te koppelen. @Usfanboy, ik weet niet hoe je bij dagen wikken, wegen en telefoneren komt. Aangezien de klantenservice van BA 's-avonds dicht is heb ik hier eerst een vraag gesteld over een acceptabele eis voordat ik überhaupt kon bellen. Zodra ze bereikbaar waren heb ik dan ook gebeld (wat je hier kon lezen).

Affijn, veel lof voor de service van BA! Er was geen Nederlandse medewerker beschikbaar, of ik Engels ook goed vond. Natuurlijk, prima zelfs! Vriendelijke dame aan de lijn die het ook vervelend vond en idd beaamde dat de overstap op Miami nu veel te kort was.
Officieel had ik e.e.a. via SuperSaver.nl moeten regelen, maar aangezien ik haar toch aan de lijn had ging ze kijken wat er mogelijk was. Eerste optie was heel vroeg vertrekken vanuit Amsterdam en dan een overstap van 4 uur op Heathrow, naar Miami en daar weer een overstap van 3 uur. Andere optie was op de geplande tijd vertrekken, maar een overstap van 5 uur op Miami.
Heb gezegd dat ik beide geen optie vind, ik had deze vliegtijden juist gekozen vanwege de korte overstaptijden. Gelijk geïnformeerd naar de directe vlucht vanaf Gatwick, dit kon wel... maar moest ze eerst met haar supervisor overleggen. Of ze me later terug kon bellen, natuurlijk!

Ze belde gister binnen 10 min al terug, ik mocht de vlucht vanaf Gatwick nemen MAAR met de vroegste vlucht vanaf AMS naar Gatwick zou ik dat niet gaan redden. Als alternatief kon ik vroeg naar Heathrow vliegen en dan (op eigen kosten) met de taxi/bus naar Gatwick, iets wat ze mij niet aan wilde raden i.v.m. kosten en drukte tijdens de spits (is zo'n 80 km).
Toen gevraagd of ik ook een dag eerder naar Gatwick mocht vliegen, zou dan op eigen kosten een hotel boeken. Ook dat was prima! Mocht zelfs kiezen hoelaat ik wilde: 's-ochtends (zodat ik londen nog in kon) of 's-avonds. Heb gekozen voor de vlucht van 18:50 zodat we om 19:00 uur op Gatwick zijn. Met een kortingsvoucher van BA heb ik voor een klein bedrag een hotel OP het vliegveld geboekt en gaan wij nu dus heel relaxed richting Tampa, zonder overstappen!!

Oude vliegtijden:
AMS - Heathrow 10:30 - 10:45 uur
Heathrow - Miami 12:15 - 16:50 uur
Miami - Tampa 18:25 - 19:25 uur (werd later 18:00 - 19:00 uur)

Nieuwe vliegtijden:
AMS - Gatwick: 18:50 - 19:00 uur
Gatwick - Tampa: 11:30 uur - 15:50 uur

Een dikke pluim voor de service van BA !!

Afbeelding
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

Prima geregeld toch :clap:
Hele fijne vakantie toegewenst :thumbup:
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Enige wat ik me nu afvraag (om maar ontopic te blijven): Normaal gesproken worden je koffers doorgelabled tot de eerste bestemming in de VS, gaat dat nu ook gebeuren? Aangezien ik mijn koffer in Londen nodig zal hebben.

Afbeelding
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

dat wordt nog een keer met die aardige juffrouw bellen.
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

Je kunt op Schiphol vragen of ze willen doorlabelen en dan je spullen voor de nacht in Londen in een kleine koffer die je als handbagage meeneemt. En dan zie je je koffer dus pas terug in Tampa.
Zou het zelf niet zo snel op die manier doen omdat de kans op fouten met je koffers groter wordt.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Het liefst haal ik de koffers in Londen van de band, en check ik ze de volgende dag wederom in. Kijk tegen die tijd wel wat er mogelijk is op Schiphol

Afbeelding
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

Dat is geen probleem. Betekent alleen ook dat je de volgende dag opnieuw moet inchecken.
Alper
Amerikafan

Bericht door Alper »

Weet iemand toevallig of er een verbinding is tussen heathrow en gatwick? Ik moet namelijk van Heathrow overstappen naar Gatwick en ik weet niet of ik dat met een taxi moet doen of gewoon met een bepaalde verbinding tussen de 2 airports?
Afbeelding

Get your kicks on route 66
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik geloof dat er bussen rijden tussen Heathrow en Gatwick. Taxi gaat een vermogen kosten.
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

Er rijdt inderdaad een bus tussen de 2 vliegvelden. Je kunt daarvoor kaartjes uit een automaat halen bij de bushalte. Je kunt de kaartjes betalen met je Maestro pinpas. Reistijd is (wat ik me herinner) ongeveer anderhalf uur (hangt een beetje van de drukte af op de weg).
Alper
Amerikafan

Bericht door Alper »

Thnx!
Afbeelding

Get your kicks on route 66
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht