Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper of auto ?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Bushmaster
Amerika-expert

Re: Camper of auto ?

Bericht door Bushmaster »

Wat we ons afvragen is wat jullie ( de camperkampeerders) doen als je ineens 's avonds nog even weg wil. We hebben wel eens wat stoelen zien liggen op een kampeerplek, is dat de manier om je plek te behouden ?
Gewoon afkoppelen en rijden, je kan de waterslang en eventuele stoelen de gewoon laten liggen.
"plek behouden" kennen ze niet, je hebt een vast toegewezen plek (nummer)
Verder hebben we altijd zelf alles gepland en geboekt. Ik lees hier vaak dat Tioga tours goed bevalt. Als we een pakket nemen is dat dan vaak een scherpe prijs of loont het wel om toch zelf naar vliegtickets en camperverhuur te zoeken ?
Camperhuur is niet zo transparant als autoverhuur. Tioga staat hier wel bekend om z'n eerlijke en vlotte manier van zakendoen, wij hebben zelf nog nooit het zelfde pakket (tickets/camper) goedkoper kunnen samenstellen.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij huren alleen de camper via Tiogatours. Ik heb nog nergens een goedkoper offerte kunnen krijgen. Daarnaast is Tioga erg snel met antwoorden wanneer je vragen hebt of iets toch net even anders wilt.
De vliegtickets boeken we zelf en ook de route maken we zelf, en zoeken daar zelf ook de campgrounds bij.

En als we 's avonds nog weg willen gaan we gewoon weer met de camper op stap. Je kunt je stoeltjes laten staan, als die al buiten staan doen we dat ook, maar je plek is gewoon gereserveerd, dus blijft gewoon voor jou beschikbaar.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben altijd onze campers via een tussenpersoon gedaan, meestal via Tioga Tours. Tickets hebben ze vaak wel voor ons gedaan als ze niet duurder waren dan elders, maar overnachtingen hebben we altijd zelf geregeld, veel te leuk om te doen!!
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Daarnaast is Tioga erg snel met antwoorden wanneer je vragen hebt of iets toch net even anders wilt.
Even OT:
Ze zijn ook erg snel met het restitueren. Wij moesten deze zomer helaas onze Canada/Amerika-camper vakantie annuleren t.g.v. een ziekenhuisopname van één der reisgenoten. Na melden/annuleren bij Tioga was de 25% van totaalbedrag (SGR/Anvr regeling) binnen enkele dagen teruggestort, supersnel vond ik zelf. Dikke pluim voor Tioga.
(PS. nee ik werk niet bij Tioga en heb er ook geen aandelen)
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Ik heb nog nooit met een camper gereisd en het lijkt me geweldig!

Tot nu toe heeft de huurauto het steeds gewonnen, omdat we graag steden verkennen, maar voornamelijk vanwege de lagere kosten. Voor twee weken een kleine RV huren in het hoogseizoen ben je inclusief een beetje kilometerpakket toch al gauw 3.000 euro kwijt, zo lijkt het. Dan is een auto huren voor minder dan een vijfde van dat bedrag toch een stuk aantrekkelijker. Ook de benzinekosten zijn lager. Als je met een auto gaat, ben je in de meeste gevallen wel meer kwijt voor onderdak en voedsel, maar als je zoals wij motels (plus eten in een lokale diner) afwisselt met een tentje op een camping (waar je net als de RV buren de bbq aansteekt), is dat (in ons geval) te verwaarlozen.

Kortom: misschien als we een keer aan het begin van het seizoen een RV van de fabriek naar de standplaats kunnen brengen, of aan het eind van het seizoen terug naar de winterstalling, dat we het een keer doen. Tot die tijd ga ik van het uitgespaarde geld liever een keer extra met de auto naar de VS. Verlangend kijkend naar die mensen in hun gezellige rijdende huisjes :thumbup:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Wij hebben al vanalles gedaan :-).
Camper, truckcamper en tent. Het mooiste vind ik zelf is een tent, maar het heeft veel nadelen. Nu is er voor veel problemen altijd wel een oplossing te vinden is, maar het eten koel houden vind ik toch het lastigste.
Ik ben een van de weinigen (denk ik) die niet veel om luxe geeft een paar dagen niet douchen is geen probleem voor ons. En ik kook altijd thuis, maar ook tijdens de vakantie en ik vind het heerlijk. Niet koken beperkt ons ook enorm om elke dag weer een eetgelegenheid te vinden terwijl wij het liefst zover van de bewoonde wereld zitten en dan moet je echt goed boodschappen doen en koken.

Hotels vind ik een regelrechte ramp en na de laatste vakantie waar we 2 dagen in een hotel hebben gezeten is het echt de allerlaatste keer. Ik wordt er doodongelukkig in.

Wij staan toch op het punt om een sleurhut te kopen. Op vakantie gaan in het hoofdseizoen doen we nooit, maar dan ben je nog meer afhankelijk van het weer. We gaan zeker niet naar Frankrijk (gewoon te druk en te warm, hoewel ik dolgraag eens naar Normandie wil (beetje daar rondtrekken)). Een paar dagen regen in de tent wordt behoorlijk afzien terwijl dat in een caravan geen probleem is (zeker als je hond meegaat).
Een sleurhut heeft nog een voordeel je kunt de boel lekker op de camping laten staan en met de auto nog ergens heen (dat is in Noorwegen weer heerlijk ivm de achteraf wegen). Met een camper (zeker een grote) is dat toch even minder eenvoudig (vooral parkeren in een drukke park). Met een Truckcamper die veel kleiner en wendbaarder is kan het wel wat makkelijker.

Tja, wat is dan het beste?
Je moet voor jezelf goed bekijken wat jij (en je partner) het mooiste, belangrijkste en makkelijkste is. In Noord-Amerika is gelukkig vanalles mogelijk :lol: .
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
girltje155
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door girltje155 »

Als je vroeg van te voren boekt dan valt het prijsverschil ook wel weer mee. Maar prijs hoeft mijn inziens niet altijd de doorslag te geven, al is het natuurlijk wel belangrijk. Maar je moet houden van kamperen of niet, dat is het belangrijkste denk ik en inderdaad als je elke dag uiteten wilt en je bent met een camper dan zal je altijd naar een restaurant moeten rijden, want vaak zijn die niet midden in de natuur naast een camping gelegen.

@Yarrah: ik kan een sleurhut, als je er 1 koopt moet je het natuurlijk wel caravan noemen (klinkt wat chiquer :wink:) aanbevelen!
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
tnc0503
Amerikafan

Bericht door tnc0503 »

Hallo,
Wij zijn gisteren teruggekomen van onze 2e camperreis en het was weer geweldig! Naast alle voordelen van de camper die hier zijn genoemd (en die nadelen zijn er ook), wil ik eraan toevoegen dat het rijden voor kinderen in een camper veel leuker is dan in een auto. Ze hebben meer bewegingsruimte, kunnen tijdens het rijden aan de tafel spelletjes doen of nog een uurtje doorslapen in het bed achterin. In een auto verveelt het vele rijden veel sneller.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Een campervakantie moet je gewoon een keer gedaan hebben om te weten hoe het is. Ik kan enkele mensen die zeggen dat ze het nooit meer doen, velen die er niet eens aan wilden beginnen, maar de meesten die er ooit aan begonnen zijn, willen niet meer anders.

Voor ons is het gewoon het ultieme Amerikagevoel, met zo´n grote bak onder je kont van plek naar plek trekken. En koken en huishoudelijk werk doen? Dat doe ik dan ook maar mondjesmaat en heb ik veel liever dan een hotel waar ik niks van mezelf in terug kan vinden.
Raffie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Raffie »

Hallo allemaal,

Na de 1e reactie van "zoek even verder" dacht ik dat dit topic meteen stil zou zijn, maar in tegendeel zelfs, wat een leuke eerlijke, oprecht duidelijke reacties !! :thumbup:

Wat geweldig om al die ervaringen te lezen en de voor en tegens eens bij elkaar te hebben, wij zijn hier ontzettend blij mee en moet dan ook jullie allemaal vertellen dat we toch voor de 27/30 Roadbear gaan (met 2 pers.) Jullie reacties en meningen hebben ons verder wèèr verder geholpen.

Wij hebben in Juni dit jaar 2 weken met een grote 7.4m camper door Noorwegen getrokken en dat vonden we geweldig, maar dan wel een camper met alles erop en eraan, was een huurcamper uit Urk, met 5000km op de teller. We vonden het erg belangrijk dat we goede bedden hadden 80x200cm goede douche en voldoende warm water, dat hadden we dus en daarmee konden we luxe camperen. We hebben een leuk verslag met mooie foto's gemaakt, maar durf het niet te plaatsen, daar ons logo er ook in staat en ik al een keertje bij mijn voorstelling een standje kreeg.

Anyway, wat ons een beetje tegen hield bij een camper voor de USA waren het parkeren bij de grote steden en de smalle kleine bedden, verder zagen we geen grote obstakels.

Dan gaan we nu maar beginnen met routes zoeken, grounds plannen en nadenkennof we toch geen 30ft nemen :wink:

Maar blijf zeker posten, want het is goed te lezen wat de voor en tegens zijn, dat is erg leerzaam voor nieuwkomers.

Wij gaan dus de hele maand Oktober naar de USA, ergens in die maand zal Vegas, highway-1, San Fransisco, San Diego en LA op de route voorkomen.

Raffie
Groetjes,
Raffie en Linda
Gek op sportvissen !

2018 oktober - Tussen Denver & Seattle
2016 Florida Keys Islamorada
2015 - NY - Boston - Washington
2015 Florida Keys Islamorada & Road Bear RV naar SF > LA > SD > LV
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Raffie schreef:We hebben een leuk verslag met mooie foto's gemaakt, maar durf het niet te plaatsen, daar ons logo er ook in staat en ik al een keertje bij mijn voorstelling een standje kreeg.
Ohhh, maar dat verslag wil ik heel graag lezen. Ik ben vorig jaar ook in Noorwegen geweest. Kom maar op!
Mag ook wel via de pb.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Raffie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Raffie »

Ik zal het verslag plaatsen, althans de link en als de moderators het niet goed vinden, dan alvast mijn excuses :oops:

http://www.zeevisland.com/00-Vangstberi ... 2--08A.htm
Groetjes,
Raffie en Linda
Gek op sportvissen !

2018 oktober - Tussen Denver & Seattle
2016 Florida Keys Islamorada
2015 - NY - Boston - Washington
2015 Florida Keys Islamorada & Road Bear RV naar SF > LA > SD > LV
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Zo te zien op de foto's zijn jullie natuurmensne en is een camper uitermate geschikt.
Wil je nog wat lezen over het zuidwesten met een camper, we hebben van al onze reizen een reisverslag, zelfs de campings staan erbij waar we overnacht hebben.
Ze zijn hier en hier te vinden.
Laatst gewijzigd door Annie op 17 aug 2012, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Raffie schreef:
Maar blijf zeker posten, want het is goed te lezen wat de voor en tegens zijn, dat is erg leerzaam voor nieuwkomers.
Okay, laat mij als fervent 'auto+motel'-fan ook even een bijdrage aan dit topic leveren. Ik begrijp absoluut de charme van het reizen met een camper, dat wij voor auto + motel kiezen betekent dan ook zeker niet dat ik de camper-fans om wil praten naar onze manier van reizen. Maar voor ons wegen de voordelen van de auto op tegen de voordelen van de camper.

Met als allerbelangrijkste argument: de dirtroads. Wij gaan ontzettend graag op zoek naar bijzondere plekjes, en die vind je nu eenmaal vaak in de wat afgelegen gebieden. Kijk naar onze laatste reis, bijvoorbeeld. The Moon House, Broken Bow Arch, the Monarch Cave, Bullion Falls.... dit zouden we allemaal hebben moeten overslaan als we met een camper zouden hebben gereisd.

Het 'uit de koffer leven' wordt vaak als nadeel genoemd van het reizen met een auto. Maar dat is uiteraard alleen een nadeel als je dat zelf zo ervaart, wij vinden het geen enkel probleem om zo te reizen. Wij ervaren het juist als heel relaxt en makkelijk dat bed en douche opgeruimd en schoon voor ons klaarstaan, en dat we 's ochtends de deur maar achter ons dicht hoeven te trekken.

Het fijnste aan het reizen met een camper, dat lijken me de avonden. Soms slapen we in een cabin, en ik geef toe dat ik er dan best wel van geniet als ik 's avonds met mijn e-reader lekker buiten kan zitten. Maar ach, dat kan soms ook wel als je een motelkamer hebt (met veranda). En als dat niet mogelijk is, dan vermaak ik me ook binnen op de motelkamer wel. We zitten immers de hele dag al in de vrije natuur, mijn energie is 's avonds echt wel op dus we gaan toch meestal vroeg naar bed.

Bij onze manier van reizen past de auto veel beter dan de camper. En nee, ik hoef om dat te kunnen beoordelen echt niet ook met een camper te reizen, ik ken mezelf (en Hans) goed genoeg om dat ook zo wel met zekerheid te kunnen zeggen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik kan me voorstellen als je lange tijd (3+ weken) rondtrekt, een camper wel aantrekkelijk lijkt. Het heeft mijn voorkeur echter niet; maar mijn vakanties hier zijn anders dan de gemiddelde rontrekker vakantie. Wij vliegen naar de bestemming waar we onze vakantie gaan concentreren, huren daar een auto en een plek om te blijven. Soms is dat een hotel, soms een appartement. We blijven meestal dan in de omgeving van waar we blijven. Als we rondtrekken dan gaat dat met de (huur)auto van hotel naar hotel en boeken we niets vooruit, dan heb je naar mijn idee de meeste vrijheid.

Ik heb ook een week vakantie gehouden met een RV (31 foot) en vond het eigelijk vreselijk; het kostte een vermogen om te huren, reed oncomfortabel, zoop brandstof, je kon niet fatsoenlijk parkeren en moest iedere avond je eigen zooi opruimen en aan het eind van de periode ook nog dat ding uitmesten. Later weer eens geprobeerd met een trailer achter de pickup aan. Dat was ietsje beter omdat je dat onding kon loskoppelen en dan alleen met de pickup eropuit ging. Maar ik was dan jaloers op de buren tegenover onze staplek die een cabin hadden gehuurd, die s'avonds thuis kwamen in een schoongemaakte cabin met opgemaakt bed en mintje op de kussen. Ik denk dat ik een luxe beest ben :wink:

Maar nogmaals dit is maar mijn mening, en iedereen ervaart het anders dus ik zou zeggen probeer het zelf. Ik ben soms een stadsmens, soms een buitenmens en daar pas ik mijn vakanties ook op aan. Als ik een stedelijke vakantie houd, is er geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om in dat geval een RV of trailer te huren. Gewoon lekker een Hotel, B&B of appartmentje midden in de stad waar alle aktie plaatsvindt. Soms huur ik dan geeneens een auto, want die is in sommige steden een blok aan het been. Maar ook buiten de stad kun je dat doen; ik heb in Yellowstone geslapen in een cabin naast Old Faithful en in het mooie oude Hotel aan Lake Yellowstone. Ik heb toen ook gebarbequed naast de cabin en in een comfortable leunstoel (niet zo'n campingstoeltje) met een dekentje op schoot buiten naar de sterren gestaard. Ik heb niet het idee dat ik daar iets miste ten opzichte van het daar verblijven in een RV. Het tegendeel zelfs, terwijl ik daar zat kwam de ober van het hotel een lekker kop 'hot chocolate' bij me brengen, zodat ik het niet te koud kreeg. Kijk, dat is voor mij echt vakantie vieren.
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Pfff gelukkig sta ik dus niet alleen......hahahhaha ieder zijn ding maar kan me exact vinden in je menig loek!
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

@ Loek jij hebt beide gedaan, maar er zijn er zat die al beginnen te roepen dat een camper 3x niks is.

Zoals ik al eerder aangaf het is toch een soort lifestyle, zo krijgen ze mij dus nooit meer in een tent.
Ooit 3 nachten in zo'n onding moeten door brengen, mij te primitief, een camper is een mooi luxer alternatief, voor ons dan.
Een hotel is leuk, maar ik mis de avonden lekker in mijn stoeltje buiten en iedere dag uit eten vind ik dus weer 3x niks.
En een beetje koken en de boelop orde houden is iedere dag in een mum van tijd gedaan, heb niet het gevoel dat ik dan echt met het huishouden bezig ben.
Gelukkig zijn er veel meningen, anders zou het leven wel heel erg saai worden.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

yarrah schreef: Hotels vind ik een regelrechte ramp en na de laatste vakantie waar we 2 dagen in een hotel hebben gezeten is het echt de allerlaatste keer. Ik wordt er doodongelukkig in.
Dit heb ik dus ook. Ik voel me helemaal niet op mijn gemak in een hotel. Maakt niet uit wat voor een hotel. Vooral ook toen ik nog rookte. Dat je naar buiten moet om te gaan roken. Het hele hotel door, en dan sta je daar op straat voor de deur. :roll:
Maar ja, nu rook ik niet meer.
Ik mis juist wat vrijheid zodra ik in een hotel kamer zit. Daarom is voor mij/ons juist de camper ideaal.
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lampie »

Wij zijn ook fan van de auto/hotel/cabin.

Paar keer nu gedaan en vaak is er bij het hotel voldoende gelegenheid om 's avonds buiten te zitten (als de muggen het toelaten overigens :lol: )
Onze cabin in Mammoth hotsprings was een van de beste locaties van de afgelopen vakantie.
Voor wat betreft het kofferleven, wij vonden dat geen probleem. Je hebt de spullen in notime uit de auto op de kamer, deksel open en klaar.
Bij een camper gaat er weer tijd zitten in het schoonhouden en bed opmaken.
Het komt er dus op neer dat je op basis van kosten of tijd aan huishoudelijke activiteiten niet een enorme verschillen ziet (al lijkt mij een camper iets duurder).
Dan is het gewoon wat je zelf het meeste als vakantie ziet. Loek is daar ook duidelijk in :)
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

@ Yarrah. Ik denk dat wij hetzelfde leuk vinden en ik houd ook niet van hotels. Alleen het weer he ? Wij zijn net terug van een kampeervakantie in IJsland en hadden geweldig weer voor IJslandse begrippen. We beseften ons echter wel dat het ook heel vervelend had kunnen zijn. Vorig jaar hadden we een paar dagen regen op Cape Cod, het hield gelukkig net voordat we er sacherijnig van werden op met regenen. En daarom is onze nieuwe droom ...

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 2613_n.jpg

En willen we komend jaar gaan " oefenen " met een camper in de VS ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer