Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

En toen zaten we in het verkeerde vliegtuig....

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Re: En toen zaten we in het verkeerde vliegtuig....

Bericht door lyan »

Ze laten wel bagage vliegen zonder de bijbehorende persoon aan boord. In mei was een deel van onze bagage al op Las Vegas terwijl wij zelf pas op de volgende vlucht zaten.

Blijft wel een feit dat TS beter had moeten opletten, er heeft vast duidelijk gestaan vanaf welke gate hun vliegtuig ging. Anders hadden er wel meer mensen in het verkeerde vliegtuig gezeten, dus vergoeding voor gemiste tijd gaat iets te ver. Ook vergoeding voor de gemiste hotelovernachting kan je in twijfel trekken, ik neem toch aan dat de overnachting in Londen netjes betaald is door de luchtvaartmaatschappij? Al met al is het wel een grappige gebeurtenis, die het vast goed doet op feestjes en verjaardagen :)
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Hoi,

Over veiligheid gesproken,wij zijn op 27 mei van Amsterdam via Houston naar Las Vegas gevlogen.Ik had op mijn werk een kleine koevoet gemaakt van ongeveer 30 cm om tentharingen uit de grond te halen,wij kamperen altijd in de USA.Ik dacht zelf dat ik de koevoet in de koffer had gedaan,maar wat bleek na te hebben rondgereisd en weer in LV terug waren dat de koevoet gewoon in de handbagage zat.Op Schiphol vonden ze wel iets verdachts in mijn handbagage,maar ik zei dat dat de stokken van de tent zijn omdat ik de tent in de handbagage had,er werd gecontroleerd en goed bevonden en ik mocht het vliegtuig in.Op Houston weer door de security en daar is het zelfs niet eens opgemerkt.Dus veiligheid? heb mijn twijfels.
Albert.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hier moet ik wel erg om lachen Albert: met een koevoet door de security, zeker als je bedenkt dat ze bij mij wel eens een klein nagelvijltje uit de handbagage hebben gevist... :wink:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Stiek
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Stiek »

of een tube tandpaste die te groot is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Tipsy_1 schreef: Zeker wel! ze laten toch ook nooit bagage (met potentiële bommen) vliegen als de persoon die bij de koffer hoort niet aan boord gaat?
Dat ze je soms een uur laten wachten voor het opstijgen om een koffer van een niet opgedaagde passagier uit het ruim te vissen, is heus niet uit medeleven voor die passagier, maar om veiligheids redenen. (al is dat tegenwoordig met zelfmoordterroristen niet meer echt relevant)
Daarom vind ik dit net qua veiligheid een zware blunder (en een customer service blunder natuurlijk ook). Ik denk dat zo'n verhaal trouwens best wel eens door de media zou kunnen opgepikt worden...
En jullie bagage dan? Is die zonder jullie wel van IJsland naar New York gegaan?

Martin
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Harmse schreef:@dimona

Zeker is misschien een gedeelte het onze eigen schuld wij zijn uiteindelijk ingestapt. Maar als je aan komt bij de gate en je geeft je paspoort met je boarding card ze kijken op wat papiertjes strepen wat weg op papier denk je toch dat alles goed zit. Toch!!!!!
Als je vervolgens aan komt in het vliegtuig en je geeft dan je boarding card af aan de vriendelijk lachtent stuardes en ze wijst die kant op en vervolgens zit er al iemand op die plek 10 meter verder en je geeft al weer je boarding card aan stuardes 2 je papieren die ze ook nog eens 5 min bij zich houdt denk ik niet dat het GROTEN DEELS aan me zelf ligt.

Mijn fout te vroeg bij de gate ,okay dat zou kunnen. De op een volgende fouten GROTE FOUTEN denk hun fout.
Ik zei "voor een groot deel", niet "grotendeels". Subtiel verschil.

Stomme fout van jou, onvergeeflijke blunder van de officials, zo zie ik het.
Harmse
Amerikafan

Bericht door Harmse »

Er werd niks gescand van papieren. En een welkoms praatje is er ook nooit gehouden het was heel gaotis. Maar zo als ik al zei kan er nu wel weer om lachen hoor.
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Ik heb het ook wel eens zien gebeuren op een binnenlandse vlucht van Philadelphia naar Orlando. Die mevrouw die verkeerd zat kwam erachter toen er iemand anders dezelfde stoel claimde. Stewardess erbij, boardingpasses werden bestudeerd, en toen werd duidelijk dat die vrouw bij een andere gate moest zijn.

Nog een grappige: toen ik vorige maand vanaf Amsterdam naar Washington Dulles vloog, zaten er een stel Nederlanders in het toestel die heel erg verschrikt keken toen de piloot begon te vertellen hoe laat we op Dulles zouden aankomen. Die mensen wisten blijkbaar niet dat het vliegveld zo heet, en dachten eventjes dat we naar Dallas zouden vliegen :lol:
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Zo, dat is een leuk verhaal! Als je het jezelf tenminste niet overkomt. Nu, ik zou 't gewoon zo bekijken vanaf nu hoor. Gewoon er om lachen & voor de rest verder genieten van je vakantie. Eisen stellen kan lukken, maar het ook in je gezicht ontploffen. Go with the flow (de juiste dan wel) :lol:
Reisblog: thisisfraa.be
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

dat van die koevoet vind ik ook een goede (lees: erg voorval)!
ik vind trouwens dat op veel vliegvelden de security minder en minder streng wordt, er was een tijd dat je drie keer door security moest, en ze een lipstick of nagelvijltje afnamen. dat gebeurt nu toch wel minder vaak...
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dit gebeurt inderdaad heel af en toe, en is een combinatie van factoren: personeel en passagiers die allebei niet opletten. Maar ook het toeval dat de stoelen toevallig vrij zijn, want als er passagiers op waren komen dagen die deze stoelen wel hadden geboekt, dan was dit ook nooit gebeurd. Het meest ernstige geval dat ik recentelijk hoorde was een oudere dame die met US Airways van Philadelphia naar Manchester, NH moest, en halverwege de reis bedacht "dat het nu toch wel erg lang duurde". En ja hoor, ze was onderweg naar Manchester, Groot Brittannie. En om het nog gecompliceerder te maken, had ze natuurlijk ook geen paspoort bij zich en mocht de EU dus niet in. Al met al werd ze natuurlijk met alles goed geholpen en op het eerste de beste toestel terug naar de VS gezet. Zo heeft mijn vriend (piloot bij Delta Air Lines) eens een passagier aan boord gehad die naar Panama Stad, Panama moest, maar in Panama City, Florida belandde. Minder ernstig, maar ook wel vervelend. Het blijft allemaal mensenwerk, en kennelijk gebeurt het dus nog steeds. Maar qua veiligheid denk ik dat het op zich wel meevalt, je bent tenslotte al door de security.
"Keep Georgia On Your Mind"
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Tipsy_1 schreef:dat van die koevoet vind ik ook een goede (lees: erg voorval)!
ik vind trouwens dat op veel vliegvelden de security minder en minder streng wordt, er was een tijd dat je drie keer door security moest, en ze een lipstick of nagelvijltje afnamen. dat gebeurt nu toch wel minder vaak...
Klopt, men begint terug veel lakser te worden, op m'n vorige reis ben ik blijkbaar met een relatief groot mes in m'n handbagage door de security geraakt in de USA. Niets van gemerkt, toen ik thuis m'n handbagage leegmaakte merkte ik op dat m'n zakmes (soort van vlijmscherp jagers/vissersmes dat je kan open/toe klikken) verkeerdelijk in m'n handbagage ipv in m'n valies zat... De security op JFK had het niet gezien...

Langs de andere kant hebben ze wel 3 jaar geleden een nagelknipper afgenomen wegens "te gevaarlijk" :blink:
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Die security die 'verslapt' is normaal. Het kost handenvol geld om nieuwe, modernere apparatuur te kopen die nog meer of beter scant, extra personeel aannemen is veel te duur...
Iedereen zit nu al te zagen dat ze teveel belastingen moeten betalen, ja dan... er moet ergens op bespaard worden. Zulke scherpe veiligheidsvoorschriften als na 9/11 zijn gewoon niet vol te houden.

Ik kan me niet voorstellen zelf ooit op een verkeerd vliegtuig te stappen. Maar ja... jijzelf kon dat waarschijnlijk ook niet. Natuurlijk is het personeel in fout, maar zelf ben je zeker ook in fout. Als je aan de gate zit te wachten, kijk je toch wel eens rond, of je loopt naar het toilet, als je dan terugkomt, kijk je toch op de TV...
Ik vind dat de luchtvaartmaatschappij correct gehandeld heeft door jou dan een hotel aan te bieden en nadien in business te laten vliegen. Er nog meer proberen uit te halen, is er een beetje over, vind ik.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Het is toch altijd nep veiligheid geweest. Eerst waren het alleen metaalpoortjes...alsof niet metalen dingen geen schade kunnen aanrichten. Nu zijn er bodyscanners...alsof dingen die je in het lichaam kan verbergen niet gevaarlijk zijn...als je toch in de rij moet wachten voor de security moet je gewoon eens 10 minuten denken over hoe je het kan omzeilen. Kom je zo op 10 manieren en als jij het kan kunnen foute mensen dat ook.

Ik denk eerder dat de veiligheidsdiensten het grootste aandeel erin hebben dat er nog geen aanslagen met vliegtuigen zijn geweest(op die van detroit na). Van de veiligheidsmiddelen moet je het niet hebben.

Maar goed, ik praat weer :offtopic:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Mijn schoonmoeder is het ook overkomen. Ze reisde alleen van Amsterdam naar Philadelphia met US airways.
Moest met een busje naar de andere terminal voor haar overstap. Ze spreekt geen Engels en is in die andere terminal in een vliegtuig terecht gekomen. Ze zat al een poosje in het vliegtuig en toen kwam er een man naar haar toe, die aangaf dat zij op zijn stoel zat.
Mijn schoonmoeder volhouden natuurlijk. En dus na veel gedoe en het laten zien van de stoelnummers op de instapkaarten bleek dat ze allebei het zelfde stoelnummer hadden.
Stewardess er bij en jawel hoor. Schoonmoeder zat in het verkeerde vliegtuig!

Maar goed dat er iemand dat stoelnummer had op die vlucht.
Ze is daarna naar de juiste gate gebracht en in het vliegtuig naar Raleigh gekomen. Maar ze had zo in, god weet waar, uit kunnen komen.
Moeten er hier nu inderdaad om lachen. Oh moet je vliegen, vraag of ma met je mee gaat, weet je tenminste niet waar je tercht komt ;-)
Maar so much for security inderdaad. We geven haar nu een brief mee, waar ze vandaan komt en waar ze naar toe moet in het Engels.
Zodat ze die brief kan laten zien.
Gelukkig voor haar dat ze het op tijd opmerkten, jammer dat jullie in London terecht kwamen en weer terug moesten het hele eind....
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

De volgende user die een topic opent "hoe kan ik upgraden naar business class" kunnen we verwijzen naar dit topic.
Stiek
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Stiek »

:lol:
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Ik zou het vooral zien als mooi avontuur en de afwikkeling lekker bij de vliegmaatschappij laten. Je gaat je kostbare vakantiedagen toch niet opofferen aan het schrijven van beledigde brieven en mails opdat je misschien een vergoeding krijgt voor een gemiste (halve) dag in New York? Deze reis vergeet je nooit meer, juist door het begin ervan! Veel plezier in LA!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Kennelijk is Iceland Air / Reykjavik vrij nonchalant in het boarden. Voor zover ik weet krijg je voor je in een toestel naar Amerika gaat altijd eerst een interview. Ik weet niet hoe ze dat in andere landen doen, maar ik had dat dan in Reykjavik verwacht.
En het liefste heb ik dat ze mijn boardingcard met een scanner controleren, maar dat doen ze niet overal is mijn ervaring. Maar het komt ook voor dat ze je in de rij voor het boarden ook al een keer controleren. In Azië is dat vaak zo.

Eerder dit jaar was ik op Kuala Lumpur LCCT en daar hebben ze (AirAsia tenminste) een buitencorridor waarbij je naar de vliegtuigen moet lopen. Voor drie vluchten werd de boarding nagenoeg gelijktidjig uitgevoerd. De mensen voor die vluchten liepen door elkaar, heel chaotisch, de menigte werd stopgezet en er werd geroepen dat passagiers voor Singapore eerst mochten. In een zij-corridor kon ik kiezen uit twee toestellen. Toch maar even gevraagd of mijn keuze wel naar Singapore ging. Nergens een bordje te bekennen...

Johan
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

johan1973 schreef:Voor zover ik weet krijg je voor je in een toestel naar Amerika gaat altijd eerst een interview. Ik weet niet hoe ze dat in andere landen doen, maar ik had dat dan in Reykjavik verwacht.
Dit is niet overal het geval. Wij zijn ook via Londen en Rome naar de VS gevlogen en beide keren geen interview.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer