Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bijzondere verkeersregels

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: Bijzondere verkeersregels

Bericht door Staceybeesie »

johan67 schreef:
Staceybeesie schreef:Wij hebben ooit in Carmel in Californië een bekeuring gehad omdat we volgens de notitie op de bon te ver van de stoep en tegen het verkeer in geparkeerd stonden. (dus aan de andere kant van de straat met de voorkant van de auto de tegen gestelde kant op)
Dat ver van stoep zagen wij echt niet en het duurde even voordat we door hadden dat het aan de andere kant van de weg parkeren bedoeld werd. Weet niet of dat overal niet mag, maar heb het maar niet meer geprobeerd nadien.
Volgens mij mag je overigens nooit (in elke staat dus) bij een fire hydrant (kom toch niet meer op de Nederlanse benaming zeg) parkeren.

fire hydrant = brandkraan

Daar mag je in Nl ook niet bij parkeren. Evenals tegen het verkeer in (aan de ander kant van de weg) kan je in NL ook een bon opleveren.
Thanks voor de brandkraan... Duh.. Heb er heel de ochtend aan zitten denken.

Mag dat echt niet in Nederland? Volgens mij kunnen ze dan wel blijven schrijven in steden als Rotterdam en Amsterdam. Het was gewoon in een winkel straat he?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Staceybeesie schreef:Mag dat echt niet in Nederland? Volgens mij kunnen ze dan wel blijven schrijven in steden als Rotterdam en Amsterdam.
Het zal misschien veranderd zijn in de afgelopen 3,5 jaar, maar in "mijn tijd" en in onze regio was dat gewoon toegestaan. Ik had er werkelijk nog nooit van gehoord dat dit in Nederland niet mag, met uitzondering wellicht van in een éénrichtingsstraat, maar ja, als je dan tegen de rijrichting in staat...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Staceybeesie
Amerika-expert

Gelukkig ben ik niet de enige. Ik begon ook al te twijfelen. :mrgreen:
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

PSVwally schreef:Valt me in LA op dat sommige wel rechts door rood rijden endat anderen bij hetzelfde stoplicht wel stoppen, ook als er geen verkeer aankomt
Dat zijn dan vast toeristen... :lol:
If you can dream it...
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Ik heb me erover verbaasd dat je op veel parkeerplaatsen niet achteruit mag inparkeren.
Mijn man wilde dat maar ik had het bord gezien dat dat niet mag. In Nederland staan vaak auto's zo geparkeerd maar in Amerika bijna nooit.
Ik weet niet meer precies wat er op het bord stond maar we zagen het vaker in het zuid-westen. In Florida is het ons niet opgevallen.

Els
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Hoe ziet zo een bord er uit? het valt me nu pas op dat ik dat in de US om eenof andere reden nooit doe... terwijl ik dat in NL en Belgie juit altijd doe.... :roll:
If you can dream it...
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Nee, die ken ik hier in Texas ook niet. Sterker nog, bij mijn man op het werk moet je in de parkeergarage verplicht achteruit parkeren.
Terug in Texas!
KW1984
Amerikakenner

Bericht door KW1984 »

LittlePhoenix schreef:
lyan schreef:Wij werden in Utah vorig jaar aangehouden voor bumperkleven :)
Bij navraag hoorden we het volgende van de agent: voor elke 10 mile toegestane snelheid moet er 1 autolengte tussen jou en het volgende voertuig zitten. In ons geval reden we op een 70 miles weg dus er moesten 7 autolengtes tussen ons en onze voorganger zitten.
Het bleef gelukkig bij een waarschuwing omdat hij onze verbazing zag en doorhad dat we dit echt niet wisten.
Wij wonen al 3 jaar in Utah en heb nog nooit gezien dat iemand zoveel afstand hield! Meeste mensen laten er hoogstens 2 autolengtes tussen, zelfs op de snelweg. Vaak minder trouwens.
Toch is dat uitgangspunt niet zo gek hoor. In NL hebben we de stelregel om 2 sec afstand op je voorganger te houden. Bij een snelheid van 65 mph (ca 110km) per uur is dat ca. 50-60m afstand op je voorganger, dat zijn toch zeker wel 7 autolengtes....
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
johan67
Amerikafan

Bericht door johan67 »

Dento schreef:
Staceybeesie schreef:Mag dat echt niet in Nederland? Volgens mij kunnen ze dan wel blijven schrijven in steden als Rotterdam en Amsterdam.
Het zal misschien veranderd zijn in de afgelopen 3,5 jaar, maar in "mijn tijd" en in onze regio was dat gewoon toegestaan. Ik had er werkelijk nog nooit van gehoord dat dit in Nederland niet mag, met uitzondering wellicht van in een éénrichtingsstraat, maar ja, als je dan tegen de rijrichting in staat...

ik heb geleerd, en dat is lang geleden, dat er 3 situaties dat je aan de andere kant van de weg mag markeren (in NL)
- als er rechts een parkeerverbod is
- als er tramrails ligt
- en in een 1 richting straat.

maar misschien is het ooit veranderd
miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

Wat betreft het inhalen van een schoolbusaan de overkant van de weg geldt dat dit wel mag als er een schoolbus barriere is tussen de weghelften.

Uit het Florida driver handbook: ' If the highway is divided by a raised barrier or an unpaved median at least five feet wide, you do not have to
stop if you are moving in the opposite direction of the bus. Painted lines or pavement markings are not
considered barriers.'

Ik kijk meestal het driver handbook van de staat waar wij naar toe gaan even snel door, als ik plaatjes zie die vreemde situaties schetsen lees ik dat stukje. Ook handig voor alle vreemde verkeersborden die je soms tegenkomt.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

johan67 schreef:ik heb geleerd, en dat is lang geleden, dat er 3 situaties dat je aan de andere kant van de weg mag markeren (in NL)
- als er tramrails ligt

Blijkbaar is het in 1990 met het nieuwe Reglement Verkeersregels en verkeerstekens (RVV 1990) veranderd; voor die tijd mocht het blijkbaar niet.

Daar waar de oude RVV uit 1966 expliciet vermeldde dat parkeren tegen de rijrichting niet mocht, is er in de RVV 1990 niets opgenomen dat het parkeren tegen de rijrichting verbiedt.

Met andere woorden, heb je je rijbewijs vóór 1990 gehaald, dan is je uitdrukkelijk verteld dat het verboden is om tegen de rijrichting in te parkeren. Heb je ná 1990 je rijbewijs gehaald, dan is je daar niets over verteld omdat het sindsdien gewoon mag.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Dommel
Amerikakenner

Bericht door Dommel »

markgoestoamerica schreef:Hoe ziet zo een bord er uit? het valt me nu pas op dat ik dat in de US om eenof andere reden nooit doe... terwijl ik dat in NL en Belgie juit altijd doe.... :roll:
Ik weet het niet meer precies maar er stond iets op als: parking head first

Els
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Was het misschien "nose-in"?

Afbeelding

Onze website | Mijn blog
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

De regels voor New York gelden ook in Maryland. Met als toevoeging dat ook te hard rijden in school zones een dubbele boete oplevert. Ze bekeuren hier overigens pas vanaf 12 mile boven de toegestane snelheid :roll:

Mobiel bellen in de auto is hier verboden; hands free is wel toegestaan.

Gordel is alleen voorin verplicht voor volwassenen, achterin niet (kinderen moeten altijd gordel dragen)

Wat ook wel interessant is, is dat niet iedere staat dezelfde regels heeft tav kinderstoeltjes. In Maryland is het criterium voor wel/geen kinderstoel vastgelegd bij 4'9" lengte of 65 pounds. Maakt verder niet uit of je een volledige stoel of alleen een booster gebruikt.

En wat ik grappig vind, zijn de handgebaren die je mag/moet maken als je rem-of knipperlichten het niet doen: hand uit het raam steken en arm strekken als je naar links wilt, onderarm omhoog houden als je rechtsaf wilt, onderarm naar beneden als je remt. Al moet ik zeggen dat deze regels voor automobilisten in de nieuwste driver's manual niet meer zijn opgenomen. Misschien vinden ze het bij nader inzien toch niet zo'n goed idee dat je de weg op gaat als je verlichting het niet doet :lol:

Edit: 4'9" is 1.45 meter en 65 lbs 30kg.
Staceybeesie
Amerika-expert

Dento schreef:
johan67 schreef:ik heb geleerd, en dat is lang geleden, dat er 3 situaties dat je aan de andere kant van de weg mag markeren (in NL)
- als er tramrails ligt

Blijkbaar is het in 1990 met het nieuwe Reglement Verkeersregels en verkeerstekens (RVV 1990) veranderd; voor die tijd mocht het blijkbaar niet.

Daar waar de oude RVV uit 1966 expliciet vermeldde dat parkeren tegen de rijrichting niet mocht, is er in de RVV 1990 niets opgenomen dat het parkeren tegen de rijrichting verbiedt.

Met andere woorden, heb je je rijbewijs vóór 1990 gehaald, dan is je uitdrukkelijk verteld dat het verboden is om tegen de rijrichting in te parkeren. Heb je ná 1990 je rijbewijs gehaald, dan is je daar niets over verteld omdat het sindsdien gewoon mag.

Aha! Dat zou het verklaren :mrgreen:
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik ga in oktober voor de eerste keer (en ook alleen) autorijden in the US.
Sommige regels zoals't rechts afdraaien bij een rood licht kan ik alleen maar toejuichen, hier in België of Nederland sta je soms minuten te koekeloeren aan een rood licht zonder enig verkeer.

Andere regels zoals't rechts inhalen of the 4 way stop, daar ga'k ik toch zwaar aan moeten wennen.
Je bent't zo gewoon dat auto's je enkel links mogen inhalen, ik weet nu al dat ik daar niet aan ga wennen.
De 4 way stop zal ook wel voor verwarring zorgen bij mij, maar daar zal ik na een paar dagen wel aan wennen denk'k.
Het parkeren met de richting van het verkeer mee lijkt me vrij logisch, doe ik hier thuis ook altijd.

Hoe zit't eigenlijk met te snel rijden in the middle of nowhere? Doenbaar? Of toch maar best aan de snelheid houden?
Niet dat 't me veel uitmaakt, maar ik kan me inbeelden dat je op zo'n ellenlange kaarsrechte weg soms wel te snel rijdt zonder dat je't door hebt ;)
Ik had 2 jaar geleden in't Zuid Westen wel een raar bord opgemerkt: "Speed enforced by Aircraft", had ik nog NOOIT van gehoord.
Tot de reisleidster me uitlegde dat ze blijkbaar de highways in de gaten houden via vliegtuigen & helicopters, toch héél wat anders dan hier :mrgreen:
Reisblog: thisisfraa.be
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik heb laatst toevallig nog een bekeuring gekregen voor te hard rijden in Nebraska, en dat was aan de rand van 'the middle of nowhere' :lol:

Ik ging 75 in een gebied waar je 60 mag. Dat ging prima in het vlakke, overzichtelijke deel waar je urenlang geen kip tegenkomt en auto's al van verre ziet aankomen, maar in het iets meer heuvelachtige en bochtige gedeelte ging ik net na een bocht de heuvel af terwijl een State Trooper me heuvelop tegemoet kwam.

Ik kreeg uiteindelijk een bekeuring voor 70 (6 tot 10 mph te snel), wat neerkwam op $73 ($25 boete, en $48 'court costs').

Maar inderdaad, in de meer afgelegen gebieden worden in diverse staten ook vliegtuigen gebruikt om snelheid te controleren.

Onze website | Mijn blog
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Meestal probeer ik mijn snelheidsovertreding onder de 10MPH te houden. Dus ik rij vrijwel dagelijks een groot deel van de I-25 hier in CO en probeer het dan meestal rond de 80 à 85MPH te houden (75MPH is normaal de speed-limit).
Behalve als ik in Wyoming ben... daar kan je gerust 100MPH rijden, haha!

:offtopic: Dennis, waar in Ft. Collins woonde jullie?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Waar ik heel erg aan heb moeten wennen, is de situatie op grote parkeerterreinen. Als je uit een "weg" komt met links en rechts parkeervakken, dan moet je feitelijk altijd voorrang verlenen. Ik vind het soms wel erg verwarrend; bij twijfel kun je maar beter gewoon stoppen :)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

1250 schreef:Meestal probeer ik mijn snelheidsovertreding onder de 10MPH te houden. Dus ik rij vrijwel dagelijks een groot deel van de I-25 hier in CO en probeer het dan meestal rond de 80 à 85MPH te houden (75MPH is normaal de speed-limit).
Behalve als ik in Wyoming ben... daar kan je gerust 100MPH rijden, haha!
Wauw, dat zijn flinke snelheden zeg; ik geloof niet dat ik hier in de omgeving al ooit een bord heb zien staan met meer dan 65 en dat vind ik al heel hard. Maar goed, de verkeersdrukte is hier ook echt enorm; ik ben altijd weer blij als ik het er zonder kleerscheuren vanaf heb gebracht. Turn on red mag dan in veel situaties erg fijn zijn, ik vind het hier echt levensgevaarlijk. Op doorgaande wegen zie je continu auto's van alle kanten de rijweg overschieten, het is echt enorm goed uitkijken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer