Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tent kamperen Help!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Tent kamperen Help!
Gewoon een setje papieren borden, plastic bestek etc kopen. Heb je ook weinig afwas 
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 29
- Contacteer:
Wij nemen de tent van hier mee (lichtgewicht koepeltent), de dual fuel brander, en goedkope gewassen handdoeken en theedoeken.
Daar kopen we borden, bestek, koekenpan, gewone pan, bekers en wat we nog meer nodig hebben bij de 99c shop of de dollar tree (alles voor 1 dollar) dan naar de Walmart voor haringen, slaapzakken, een luchtmatras en een koelbox.
We kamperen heel basic, maar missen nooit iets. Ik maak van te voren een boodschappenbriefje en dan kunnen we zo afstrepen.
Ook is het handig om alvast te weten waar je een dollar tree/99 cent shop en de Walmart kan vinden, dan rij je er zo heen en verspil je geen tijd.
Hieronder ons boodschappenbriefje:
99c/dollar tree
alu folie
plastic zakjes
bakjes plastic
wc papier
keukenrol
broodmes
opscheplepel/spatel
borden
kopjes
bestek
koffiebekers
kookpan
steelpan
koekenpan
bekers
touw
wasknijpers
afwasteiltje
afwasborstel
zout peper knoflook
rijst macaroni
slasaus
water
houtskool
aanmaakblokjes
afwasmiddel
wasmiddel
walmart
haringen
bijl of hamer
luchtbed
pomp
slaapzakken
kussens
brandstof
stoelen
grote box + deksel
koelbox
koffiefilter
koffie
koffiemelk
jus
jam
chocopasta
margarine
fris
pindakaas
azijn
Daar kopen we borden, bestek, koekenpan, gewone pan, bekers en wat we nog meer nodig hebben bij de 99c shop of de dollar tree (alles voor 1 dollar) dan naar de Walmart voor haringen, slaapzakken, een luchtmatras en een koelbox.
We kamperen heel basic, maar missen nooit iets. Ik maak van te voren een boodschappenbriefje en dan kunnen we zo afstrepen.
Ook is het handig om alvast te weten waar je een dollar tree/99 cent shop en de Walmart kan vinden, dan rij je er zo heen en verspil je geen tijd.
Hieronder ons boodschappenbriefje:
99c/dollar tree
alu folie
plastic zakjes
bakjes plastic
wc papier
keukenrol
broodmes
opscheplepel/spatel
borden
kopjes
bestek
koffiebekers
kookpan
steelpan
koekenpan
bekers
touw
wasknijpers
afwasteiltje
afwasborstel
zout peper knoflook
rijst macaroni
slasaus
water
houtskool
aanmaakblokjes
afwasmiddel
wasmiddel
walmart
haringen
bijl of hamer
luchtbed
pomp
slaapzakken
kussens
brandstof
stoelen
grote box + deksel
koelbox
koffiefilter
koffie
koffiemelk
jus
jam
chocopasta
margarine
fris
pindakaas
azijn
- lyan
- Amerikakenner
- Contacteer:
In de dollar tree/99 c shop zijn de meeste items 99cent/1 dollar. Vorig jaar hadden we zelfs een koksmes voor 99 ct. Het zijn geen items die jaren meegaan, maar dat hoeft ook niet, 4 weken mag de levensduur zijn
Ik geloof dat we vorig jaar ongeveer 40 dollar kwijt waren in de dollar tree en 99 ct shop, maar er waren ook items bij die niet op dit lijstje staan. Bestek gaat geloof ik per 4, niet per stuk. Het was in ieder geval niet duur. (de Dollar tree heeft wel een website, kan je zelf even kijken: http://www.dollartree.com )
Slaapzakken bij de Walmart (30-50 graden F) waren geloof ik 17 dollar per stuk, een luchtmatras iets van 15 dollar, stoeltjes ook ongeveer 15 dollar, wij hebben ze 4 weken gebruikt en toen doorgegeven aan de "Hekkies", die ze ook nog weken hebben gebruikt. Een dual fuel brander van Coleman was 48 dollar, maar die hebben we mee terug genomen. Omdat we er nu al 2 hebben, nemen we dit jaar 1 mee. Koelboxen zijn er in allerlei soorten en maten, wij kopen meestal een grote, want er moet ook nog een zak ijs bij in passen.
Ik heb geen idee hoeveel we in totaal hebben betaald, wij gaan er van uit dat kamperen op deze manier altijd goedkoper (en leuker) is dan in een hotelkamer kruipen. Aan het eind van de vakantie geven we de bruikbare spullen weg aan medekampeerders of we geven ze af bij de receptie. Een extra koffer bij United kost geloof ik 70 dollar en de meeste spullen gaan niet zo lang mee, maar dat is te verwachten bij goedkope spullen! Misschien nemen we dit jaar wel de slaapzakken mee terug, want die bevallen zeer goed.
Slaapzakken bij de Walmart (30-50 graden F) waren geloof ik 17 dollar per stuk, een luchtmatras iets van 15 dollar, stoeltjes ook ongeveer 15 dollar, wij hebben ze 4 weken gebruikt en toen doorgegeven aan de "Hekkies", die ze ook nog weken hebben gebruikt. Een dual fuel brander van Coleman was 48 dollar, maar die hebben we mee terug genomen. Omdat we er nu al 2 hebben, nemen we dit jaar 1 mee. Koelboxen zijn er in allerlei soorten en maten, wij kopen meestal een grote, want er moet ook nog een zak ijs bij in passen.
Ik heb geen idee hoeveel we in totaal hebben betaald, wij gaan er van uit dat kamperen op deze manier altijd goedkoper (en leuker) is dan in een hotelkamer kruipen. Aan het eind van de vakantie geven we de bruikbare spullen weg aan medekampeerders of we geven ze af bij de receptie. Een extra koffer bij United kost geloof ik 70 dollar en de meeste spullen gaan niet zo lang mee, maar dat is te verwachten bij goedkope spullen! Misschien nemen we dit jaar wel de slaapzakken mee terug, want die bevallen zeer goed.
Bedankt voor deze info, zeer nuttig bij het plannen! Heb ondertussen ook al een afspraak om wat spulletjes bij een AA afhaalpunt op te halen, dus dat scheelt ook weer. AA is the best!
Groetjes Linda
Groetjes Linda
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Wij nemen onze hele lichtgewicht kampeeruitrusting mee. Bevalt ins prima. Onze uitrusting viel binnen wat we mee mochten nemen en we konden zelfs nog een extra tas bagage mee terug nemen uit de VS. Wij liggen op exped matten. Wel prijzig maar ze liggen prima en isoleren tot ver onder het vriespunt. Luchtbedden hebben geen isalatiewaarde en matjes zijn volumineus . Ik vind het vooral belangrijk om goed te slapen. Ik heb toch het gevoel dat als je snel bij Wallmart een uitrusting bij elkaar harkt je inlevert op comfort. Ook nemen we rotsharingen mee.
Ik heb trouwens nergens tentjes gezien die met stukken steen worden vastgehouden.
Tip, ga een keer een weekend oefenkamperen. Dan weet je snel genoeg wat je wel en niet wil.
Groetjes en veel plezier met de voorbereidingen,
Monique
Ik heb trouwens nergens tentjes gezien die met stukken steen worden vastgehouden.
Tip, ga een keer een weekend oefenkamperen. Dan weet je snel genoeg wat je wel en niet wil.
Groetjes en veel plezier met de voorbereidingen,
Monique
Hall oMonique,
Wij gaan dit jaar voor het eest naar Amerika en doen het bekende rondje west en een week New York.
Ook wij nemen het meeste mee voor het kamperen, maar ik ben nog in dubio over de slaapzakken.
Bezit zelf twee legerslaapzakken, maar die nemen nogal wat ruimte in beslag.
Wat voor soort slaapzakken gebruiken jullie?
Wij gaan dit jaar voor het eest naar Amerika en doen het bekende rondje west en een week New York.
Ook wij nemen het meeste mee voor het kamperen, maar ik ben nog in dubio over de slaapzakken.
Bezit zelf twee legerslaapzakken, maar die nemen nogal wat ruimte in beslag.
Wat voor soort slaapzakken gebruiken jullie?
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
Wij hebben bij het Tatteljee een donzen slaapzak laten maken. Omdat de matjes zo goed zijn hoeft er aan de onderkant geen vulling in. Dit scheelt dus de helft in volume. De bodem is een soort envelop ( bij ons 2 delen ) De slaapzak is heerlijk warm. ( wij kamperen vaak en waren het paasweekend nog in Duitsland met nachtvorst ) De slaapzak is in een compressiezak niet groot. De matjes zijn zelfs zeer klein. Doordat je de matten in een envelop schuift lig je altijd op een laken en schuift je mat niet alle kanten uit. In principe kan iemand die handig is dit ook zelf maken. Kussens kopen we ter plekke. Die reiskussentjes vind ik niet lekker liggen.
Het Tatteljee is niet goedkoop.... Onze reden waarom we zo'n dure slaapzak hebben is dat we hem vaak gebruiken en door te kamperen veel geld besparen ( In de VS goedkoop ) . En ...... we willen lekker en comfortabel slapen. Niet goed slapen verpest je vakantie. Mijn man is voorheen wel eens kreupel wakker geworden en dan is de lol er snel af.
Groetjes,
Monique
Het Tatteljee is niet goedkoop.... Onze reden waarom we zo'n dure slaapzak hebben is dat we hem vaak gebruiken en door te kamperen veel geld besparen ( In de VS goedkoop ) . En ...... we willen lekker en comfortabel slapen. Niet goed slapen verpest je vakantie. Mijn man is voorheen wel eens kreupel wakker geworden en dan is de lol er snel af.
Groetjes,
Monique
Wel grappig, wij doen het idd ook al jaren zo; gewoon eigen dekbed mee en het idee van de envelop werkt uitstekend.Wij kamperen ook al jaren,
maar voor mijn rug hebben we een paar jaar terug een (Amerikaanse) hefdakvouwwagen aangeschaft, dus weg matjes etc.
Liggen nu op een matras. Maar ja, naar Amerika gaat dat niet hè. Dus weer een tent aangeschaft, kussens bij de Hema gekocht voor €6 per stuk; deze zijn vacuüm gezogen en passen prima boven in de koffer. Qua gewicht gaat dat prima en het neemt bijna geen plek in. Verder nemen we twee plunjezakken mee; daar past de tent mooi in het midden in en de slaapzakken rol ik er omheen met nog wat kamperspullen. Dan zit ik op 14 kg.
Maar ja, ik heb dus nog maar 2 matjes en 2 slaapzakken dus..............
Bij Therm a rest hebben ze nu ook van die dekbedjes,maar idd ook prijzig. We gaan met 4 pers. en wetende dat mijn zoon hierna nooit meer kampeert, (want daar houdt mijn as schoondochter niet van) en mijn dochter van 17 straks ook niet meer mee gaat, zit ik in dubio om er zo`n bedrag aan uit te geven.
We gaan nog één keer als gezin deze reis ondernemen.(Verschrikkelijk veel zin in)
Maar we willen wel lekker liggen, want als je gebroken van bed komt, heb je idd een krakkemikkige vakantie. Van de exped matjes had ik nog nooit gehoord, zonet opgezocht op Google en wat zijn die handig zeg! We gaan ze zeker even uitproberen in een kampeerzaak.
Het scheelt natuurlijk ook dat ze minder kou van onderen opnemen. Ik ben nl wel heel benieuwd naar de temperatuursverschillen in de verschillende parken.
Na New York vliegen we naar Phoenix en dan Sedona, GC, Page, Bryce ,Zion, Vegas, DV, Yosemite, Sequoia, SF, LA, Phoenix. Daar zit volgens mij best wat temperatuursverschillen tussen en dus daarom was ik ook benieuwd naar het type slaapzak.
Waar gaat jullie reis naartoe?
gr Frieda
maar voor mijn rug hebben we een paar jaar terug een (Amerikaanse) hefdakvouwwagen aangeschaft, dus weg matjes etc.
Liggen nu op een matras. Maar ja, naar Amerika gaat dat niet hè. Dus weer een tent aangeschaft, kussens bij de Hema gekocht voor €6 per stuk; deze zijn vacuüm gezogen en passen prima boven in de koffer. Qua gewicht gaat dat prima en het neemt bijna geen plek in. Verder nemen we twee plunjezakken mee; daar past de tent mooi in het midden in en de slaapzakken rol ik er omheen met nog wat kamperspullen. Dan zit ik op 14 kg.
Maar ja, ik heb dus nog maar 2 matjes en 2 slaapzakken dus..............
Bij Therm a rest hebben ze nu ook van die dekbedjes,maar idd ook prijzig. We gaan met 4 pers. en wetende dat mijn zoon hierna nooit meer kampeert, (want daar houdt mijn as schoondochter niet van) en mijn dochter van 17 straks ook niet meer mee gaat, zit ik in dubio om er zo`n bedrag aan uit te geven.
We gaan nog één keer als gezin deze reis ondernemen.(Verschrikkelijk veel zin in)
Maar we willen wel lekker liggen, want als je gebroken van bed komt, heb je idd een krakkemikkige vakantie. Van de exped matjes had ik nog nooit gehoord, zonet opgezocht op Google en wat zijn die handig zeg! We gaan ze zeker even uitproberen in een kampeerzaak.
Het scheelt natuurlijk ook dat ze minder kou van onderen opnemen. Ik ben nl wel heel benieuwd naar de temperatuursverschillen in de verschillende parken.
Na New York vliegen we naar Phoenix en dan Sedona, GC, Page, Bryce ,Zion, Vegas, DV, Yosemite, Sequoia, SF, LA, Phoenix. Daar zit volgens mij best wat temperatuursverschillen tussen en dus daarom was ik ook benieuwd naar het type slaapzak.
Waar gaat jullie reis naartoe?
gr Frieda
- laguna62
- Amerikafan
- Partner van: Lyan
- Aantal x V.S. bezocht: 17
@Friboe
Wij kamperen ook altijd in het ZW en ja je hebt wel temp verschillen.Wij kopen slaapzakken bij de walmart van 30 tot 50 graden Farenheit en die voldoen prima en zijn niet duur,nog geen 20 dollar.Verder kopen wij een vrij dik luchtbed,dus kou van onderaf valt mee en ik neem van hier een tentzeil mee die onder de tent komt,houdt dus ook wel wat tegen en is ook tevens om je tent te beschermen tegen stenen of iets dergelijks.
Albert.
Wij kamperen ook altijd in het ZW en ja je hebt wel temp verschillen.Wij kopen slaapzakken bij de walmart van 30 tot 50 graden Farenheit en die voldoen prima en zijn niet duur,nog geen 20 dollar.Verder kopen wij een vrij dik luchtbed,dus kou van onderaf valt mee en ik neem van hier een tentzeil mee die onder de tent komt,houdt dus ook wel wat tegen en is ook tevens om je tent te beschermen tegen stenen of iets dergelijks.
Albert.
-
FrankW
Sportzaken zoals MC Sports hebben vaak wat meer keus met betere dingen. En soms zijn ze nog goedkoper ook met de juiste aanbiedingen. Ik heb veel kampeerspullen van Coleman en dat werkt altijd prima. Walmart heeft toch de wat goedkopere tenten en zo. http://www.mcsports.com/outdoors/camping
Haringen.. wat een gek woord eigenlijk. Vraag maar eens naar "tent herrings" bij Walmart. "Are herrings included with this tent?"
Haringen.. wat een gek woord eigenlijk. Vraag maar eens naar "tent herrings" bij Walmart. "Are herrings included with this tent?"
Thanks Frank, Humor
ik ga ff op de site kijken.
Weet je toevallig ook of er een store in Phoenix is?
Gr Frieda
ik ga ff op de site kijken.
Weet je toevallig ook of er een store in Phoenix is?
Gr Frieda
Hallo Albert,
Wat goedkoop zeg! Bedankt voor je tip
gr Frieda
Wat goedkoop zeg! Bedankt voor je tip
gr Frieda
-
FrankW
MC Sports is misschien niet overal. Maar de andere grotere ketens heb je ook:
http://az.phoenix.sportsauthority.com/s ... x-689.html
http://www.big5sportinggoods.com/
http://www.dickssportinggoods.com/categ ... Id=4413993
http://www.rei.com/stores/56
Zoals met veel winkels in Amerika, keus genoeg.
http://az.phoenix.sportsauthority.com/s ... x-689.html
http://www.big5sportinggoods.com/
http://www.dickssportinggoods.com/categ ... Id=4413993
http://www.rei.com/stores/56
Zoals met veel winkels in Amerika, keus genoeg.
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
Hoi Frieda,
Dit jaar gaan we van west naar oost over de Pyreneeën met onze eigen auto ( 4 Weel drive ) , wij rijden zo veel mogelijk off road. Wij hebben een oztent en aan de auto een foxwing (soort luifel) Onze Europese reizen zijn dus iets minder basic maar wel tent (stahoogte ) Volgend jaar wordt weer een Amerika jaar. Afgelopen jaar waren we in het Noord oosten. Leuke vakantie maar het Zuid westen in 2009 heeft meer indruk gemaakt. Daarom volgend jaar in ieder geval Yellowstone ( nog niet geweest ) yosemite ( graag nog eens terug) en verder vullen we het nog op. Ik ben met de voorpret al begonnen door heel veel reisverslagen te lezen.
Groetjes,
Monique
Dit jaar gaan we van west naar oost over de Pyreneeën met onze eigen auto ( 4 Weel drive ) , wij rijden zo veel mogelijk off road. Wij hebben een oztent en aan de auto een foxwing (soort luifel) Onze Europese reizen zijn dus iets minder basic maar wel tent (stahoogte ) Volgend jaar wordt weer een Amerika jaar. Afgelopen jaar waren we in het Noord oosten. Leuke vakantie maar het Zuid westen in 2009 heeft meer indruk gemaakt. Daarom volgend jaar in ieder geval Yellowstone ( nog niet geweest ) yosemite ( graag nog eens terug) en verder vullen we het nog op. Ik ben met de voorpret al begonnen door heel veel reisverslagen te lezen.
Groetjes,
Monique
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Vorige week zag ik bij de decathlon slaapzakken met een matje in.
Je rolt het ook in zn geheel op.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Wat gebruiken jullie kampeerder eigenlijk als 'matras'? Een echte luchtmatras? Een matje dat zichzelf 'oppompt'. Eéntje dat je moet oppompen?
Je rolt het ook in zn geheel op.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Wat gebruiken jullie kampeerder eigenlijk als 'matras'? Een echte luchtmatras? Een matje dat zichzelf 'oppompt'. Eéntje dat je moet oppompen?
Groetjes,
Carine
Carine
Als je nieuw gaat kopen en nog vaak gaat kamperen(dit zeg ik om de investering die je maakt,tussen 129 en 139 euro) zijn de Neo Air matjes van Therm a Rest ideaal; ze liggen lekker, zijn heel licht in gewicht,klein pakketje om mee te nemen, kunnen met de mond,een zak of uit zichzelf opgeblazen worden in no time. Ik zou dan de donkergroene nemen; wel zonder extra isolatie, maar de gele met iso knisperen nogal.En de lucht in het matje isoleert voldoende.
Als tweede hele goede mat vind ik Exped fantastisch. Daar zit een ingebouwde pomp in en er is een systeem bij, waar je je mat idd in de slaapzak schuift. Ook deze mat is vrij prijzig zo'n 139 tot 169 euro.
Van beide matjes zijn op You Tube wel filmpjes.
Wij hebben onze kampeerspulletjes wegens rugklachten moeten verkopen. Maar nu we naar Amerika gaan en ook weer gaan kamperen, heb ik goedkoop op MP zelfopblazende matjes van Therm a Rest gekocht. Wij gebruiken ze na deze vakantie toch niet meer en zijn van plan ze daar te laten.
Succes met uitgoochelen
Als tweede hele goede mat vind ik Exped fantastisch. Daar zit een ingebouwde pomp in en er is een systeem bij, waar je je mat idd in de slaapzak schuift. Ook deze mat is vrij prijzig zo'n 139 tot 169 euro.
Van beide matjes zijn op You Tube wel filmpjes.
Wij hebben onze kampeerspulletjes wegens rugklachten moeten verkopen. Maar nu we naar Amerika gaan en ook weer gaan kamperen, heb ik goedkoop op MP zelfopblazende matjes van Therm a Rest gekocht. Wij gebruiken ze na deze vakantie toch niet meer en zijn van plan ze daar te laten.
Succes met uitgoochelen
-
OrangeDaisy
- Amerikafan
Pfff... ik vind het lastig hoor! Ik zit er ook aan te denken om te gaan kamperen (ook zuidwesten), puur om de kosten te drukken. Maar ik wil natuurlijk wel lekker slapen. Eigenlijk dacht ik dat een luchtbed wel goed zou zijn, maar dat is misschien wel erg koud. Die matjes zijn weer erg duur...
Misschien eens naar Bever ofzo om advies te gaan vragen en matjes uit te proberen.
Misschien eens naar Bever ofzo om advies te gaan vragen en matjes uit te proberen.
Groet, Gerda
A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.
Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.
Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
- lyan
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij liggen altijd op een luchtbed en ik heb nog nooit last gehad van optrekkende kou. Wel hebben we altijd een zeil onder de tent liggen, ter bescherming van de tent, maar misschien dat dit helpt. Vorig jaar hebben we ook in de "kou" gekampeerd, 's nachts was het net boven 0, en geen last! We hadden toen slaapzakken van Oztark, 30-50 graden F.
-
FrankW
Ik gebruik een luchtbed met 12V of 110V pomp. Goedkoop, slaapt prima en snel op te blazen. En een goede slaapzak houdt je warm, alhoewel ik het niet prettig vind om in kou te kamperen. 50F is toch wel mijn grens maar dat verschilt voor iedereen.
Op zo'n mat heb ik nog nooit geslapen en het enige voordeel lijkt me licht gewicht als je hiked of op de fiets gaat kamperen. Ook met de motorfiets heb ik gewoon een normaal luchtbed mee. Als ik niet goed slaap geniet ik niet van een vakantie.
Het wordt weer tijd om de kampeerspullen te voorschijn halen.

Op zo'n mat heb ik nog nooit geslapen en het enige voordeel lijkt me licht gewicht als je hiked of op de fiets gaat kamperen. Ook met de motorfiets heb ik gewoon een normaal luchtbed mee. Als ik niet goed slaap geniet ik niet van een vakantie.
Het wordt weer tijd om de kampeerspullen te voorschijn halen.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4583 Weergaves
-
Laatste bericht door PieterMayke
-
- 2 Reacties