Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Book en Pay Connections.be 2012

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Book en Pay Connections.be 2012

Bericht door lsl »

Inderdaad, had een mailtje gestuurd of het, mits kost, kon gewijzigd worden.
Heb net een kort en bondig antwoord gehad: "wijzigen van maatschappij is niet mogelijk".
Ze doen zelfs geen voorstel om dit tegen een bepaalde kost te doen :cry:
Laatst gewijzigd door lsl op 02 jan 2012, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

lsl, ik denk dat ze het momenteel bijzonder druk hebben. Vandaar dat ze wellicht kort en bondig terug mailen al praat ik dat niet goed want ze staan wel bekent voor hun goede service.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

lsl schreef:Inderdaad, had een mailtje gestuurd of het, mist kost, kon gewijzigd worden.
Heb net een kort en bondig antwoord gehad: "wijzigen van maatschappij is niet mogelijk".
Ze doen zelfs geen voorstel om dit tegen een bepaalde kost te doen :cry:
Dit kan ik me voorstellen, stel je voor dat iedereen dit zou gaan doen, hoe lullig het voor jullie ook is.
Maar niet geschoten is altijd mis en voor een volgende keer niet meer kijken naar de prijzen als je al geboekt hebben.
Zegt iemand die het ook niet kan laten om te kijken. :oops:

Is het trouwens niet zo dat connections de maatschappij ook al heeft betaald, want de tickets heb je binnen 24 binnen.
Weet niet eens hoe dat werkt, als je via een reisbureau boekt betaal je een gedeelte en de rest pas een week of 6 voor de vertrek datum.
Ik neem aan dat ze dat restant bedrag niet voor je voorschieten.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Dude schreef:Je hoeft ook niet meteen de eerste dag te boeken. Ik meen me te herinneren dat er vorig jaar op de eerste dag ook wat site problemen waren, maar nadien hadden toch heel wat mensen nog een goede deal kunnen krijgen.
Ja, inderdaad, wij hebben de laatste keren rond 23 januari geboekt. In het begin vonden we ook geen deals.

Wanneer doet BA eigenlijk zijn actie? Want die prijzen blijven echt kei duur! :shock:
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

@Annie Bij e-tickets worden de bedragen gelijk in de rekening courant tussen het reisbureau en de airline, via de IATA, geboekt. Dit betekend dat de tickets wel gelijk betaald worden aan de maatschappij. De situatie die jij uitlegt is van toepassing bij chartervluchten of complete pakketreizen. Wanneer het ticket nog niet volledig voldaan is kunnen er ook nog extra toeslagen in rekening worden gebracht.
Shadow$
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Shadow$ »

Wij hebben net geboekt bij Connections!

Van 7 Mei tot 25 Mei voor 502 per persoon (plus die 10 euro dossierkosten per persoon heb ik er ook bijgeteld)
Heen van Antwerpen naar Amsterdam per trein. Dan van Amsterdam naar Washington DC.
Terug van Las Vegas naar New York en van New York naar Brussel.

Voor ons is het een uur langer reizen vanaf Antwerpen naar Amsterdam, dat heb ik er wel voor over voor die prijs :D
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ebelix schreef:@Annie Bij e-tickets worden de bedragen gelijk in de rekening courant tussen het reisbureau en de airline, via de IATA, geboekt. Dit betekend dat de tickets wel gelijk betaald worden aan de maatschappij. De situatie die jij uitlegt is van toepassing bij chartervluchten of complete pakketreizen. Wanneer het ticket nog niet volledig voldaan is kunnen er ook nog extra toeslagen in rekening worden gebracht.
Weet ik, misschien een beetje ongelukkig neer geschreven, ze heb ik op het ogenblik vaker last van. :oops:
Ik bedoelde als je bij connections of een andere boker een ticket boekt het meteen betaald is aan de vliegmaatschappij en je dan ook meteen je tickets hebt.
Wat niet zo is bij een reisbureau waar je een voorschot betaald en de rest later.
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Maar dan loop je nog het risico dat je nog extra toeslagen moet betalen omdat je het volledige ticketbedrag nog niet betaald. Heb je volledig betaald dan is de overeenkomst bindend volgens de voorwaarde die je bent overeengkomen. Wederom gebeurt dit meestal bij pakketreizen of charters. In het verleden veel via reisbureaus geboekt maar vroeg men om de tickets direct te betalen en de overige kosten voor hotels cq auto pas vlak voor vertrek te voldoen.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij twijfelen of we een ticket zullen boeken via antwerpen centraal. Dus eerst met de trein naar schiphol en dan met het vliegtuig. Het wordt dan wel een bizarre reis. Want om in antwerpen te komen, moeten we eerst met de trein naar.... ja, ja, naar Schiphol... :lol:
Dus dan gaat de reis er ongeveer zo uitzien. De trein naar Schiphol, dan de trein naar Antwerpen, tickets ophalen, en weer met de trein naar Schiphol. :mrgreen:
De eerste keer op schiphol kunnen we dan eventueel onze bagage alvast in een kluis deponeren, hoeven we daar de rest van de dag niet meer mee te sjouwen. :lol:
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik zag net een leuke prijs voorbij komen, voor zomaar een 10 daags tussendoortje, ook via Antwerpen naar Amsterdam, ga dat echt niet doen.
Vind het toch teveel gedoe, zo ga ik ook niet eerst van Brussel naar Parijs.
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door katrienenluc »

Ik ben heel blij dat wij in september al geboekt hebben: de prijs voor onze data (juli) is zo maar even hoger dan het dubbele van wat wij betaalden:ik wacht nooit meer op acties tot januari :lol:
Fiesta68
Amerikakenner
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 24

Bericht door Fiesta68 »

Grrr.... voor juli/augustus zijn er niet echt deals te doen :(
Voor een rondje "Denver - Denver" of "Salt Lake City - Salt Lake City", nu even duur als toen ik keek in november +- €1150 à €1250/pp.
Voor september zijn er wel goede deals.... maar ja, da's voor ons niet mogelijk :roll:
Het enige wat volgens mij nog te doen is in juli/augustus, is New York of Toronto.
Grtjs
Fiesta68
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05--2024-11--2025-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Inyaro
Amerikafan

Bericht door Inyaro »

Wij waren ook al een tijdje aan 't kijken voor vluchten in augustus naar Las Vegas en terug via New York. Minimumprijzen varieërden toen van 900 tot 1100 euro.
Tot vorige week. Met Delta waren ze dan plots (en nu nog) 729 euro pp ........geboekt!

Dus wij gaan dit jaar met 4 personen op 8 aug naar LV, dan op 23 aug naar NY, en terug naar Brussel op 27 aug voor 2937 euro's (in plaats van net geen 4000 of meer).
Zonder tussenstop in NY zijn de prijzen nog even hoog als tevoren (zonder Delta)
Laatst gewijzigd door Inyaro op 03 jan 2012, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

werkt de site bij jullie wel?
Elke keer als ik mn reisschema heb ingevuld en hij gaat ticketprijzen zoeken,klapt hij er daarna uit
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door RuudB »

Enige deal die ik tegenkom is met KLM/Delta op KLM.BE BRU- New York (NYC) vanaf 1 augustus voor rond de EUR 500 en vanaf BRU-Midi (per trein naar AMS en dan rechtstreeks naar JFK) voor EUR 443. Toch mooie prijzen voor hoogseizoen augustus. Als je met meerdere personen gaat is het wel de moeite waard om via Brussel/Midi te reizen omdat rechtstreeks vanaf AMS EUR 950 is.
Afbeelding
Inyaro
Amerikafan

Bericht door Inyaro »

Iris_1982 schreef:werkt de site bij jullie wel?
Elke keer als ik mn reisschema heb ingevuld en hij gaat ticketprijzen zoeken,klapt hij er daarna uit
De Connections site doet 't perfekt hier.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik heb m nu in Google Chrome geopend en daar werkt het wel
Zal wel weer een Internet Explorer probleem zijn

Anyway: ik heb iets heel raars.........een ticket van Brussel Naar Washington via Amsterdam kost 540 euro
Dus ik dacht: oh nou als ze me dan eerst terug naar Amsterdam sturen, vul ik bij vertrekplaats wel meteen Amsterdam in
Maar dan kost een ticket dus opeens 840 euro ???

Dus direct vanaf Amsterdam vertrekken is duurder dan vanaf Brussel naar Amsterdam vliegen en daar op exact hetzelfde vliegtuig stappen?
Iemand die dit nog volgt??
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Iris_1982 schreef:Dus direct vanaf Amsterdam vertrekken is duurder dan vanaf Brussel naar Amsterdam vliegen en daar op exact hetzelfde vliegtuig stappen?
Iemand die dit nog volgt??
Daarom gaan er ook veel van dit forum vanuit België, via Nederland, naar Amerika...
Veel hebben ook de treinvarriant geboekt, net als wij. Eerst met de trein van Antwerpen naar Schiphol en dan daar de vlucht naar Amerika. Dat was goedkoper dan meteen de vlucht vanaf Schiphol pakken.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

Hahaha, nee is niet te volgen. Je moet het ook echt allemaal niet proberen te begrijpen want dat gaat gewoonweg niet. :mrgreen:
Ik begrijp alleen niet waarom Schiphol niet meegaat met de lagere tarieven voor het najaar. Is er dan geen concurrentie met Brussel? Boeit het ze niet? Zijn het de vliegmaatschappijen die dit beslissen? Of heeft het weer eens wat met het milieu te maken?
Dat vraag ik me dus wel echt af.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Velen zullen ons voor gek verklaren :mrgreen: Wij hebben dus geboekt! Dit betekent voor ons, met de trein naar Schiphol, van Schiphol met de trein naar Antwerpen, van Antwerpen met de trein naar Schiphol, en dan op het vliegtuig naar Amerika :lol:
Hoe we het straks gaan doen, gaan we nog eens goed over nadenken :wink:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer