Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Problemen / ervaringen met Tix.nl!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Chrisp »

Inderdaad, Bamboo :) . Ze proberen op dit moment op elke mogelijke manier de schuld bij mij te leggen :evil: . Nu beweren ze weer dat er in het bevestigingsmailtje staat dat je binnen 48h contact moet opnemen indien je geen e-tckets ontvangt. ;;&; . Terwijl daar helemaal niets over instaat in het mailtje dat ik heb ontvangen.

Ik blijf gewoon doorvechten totdat ze mij kostenloos compenseren, of dat ik bij kassa sta :) . Ik ben niet van plan 600 euro bij te leggen.
Afbeelding
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Wat een boeven! :o Kan je ze niet een kopie van de mailtje sturen, waarin dus niks staat over die 48uur?
Afbeelding
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Dat heb ik nu gedaan. En nu moeten ze dat weer 'met ICT' checken. Ik ben er echt helemaal spuugzat van. Het vervelnde is, dat ik ook niet kan bewijzen dat ik het heb ingevuld, want dat gebeurt via een link uit een mailtje van hun. Ze doen nu net alsof er niets fout kan gaan in allerlei systemen :roll: .

Het vervelendste aan deze club is nog wel, dat ze hun klanten zo wantrouwen. Ze proberen op alle mogelijke manieren de schuld op mij te schuiven. Een enorm contrast met de helpdesk van United, die ik vorige maand moest bellen. Daar was ook iets vreemds gebeurd, maar UA verontschuldigde zich direct, en deed er alles aan mij zo snel mogelijk op een nieuwe vlucht te accomoderen, ongeacht de extra kosten :thumbup: .
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Chrisp schreef:Het vervelendste aan deze club is nog wel, dat ze hun klanten zo wantrouwen. Ze proberen op alle mogelijke manieren de schuld op mij te schuiven. Een enorm contrast met de helpdesk van United, die ik vorige maand moest bellen. Daar was ook iets vreemds gebeurd, maar UA verontschuldigde zich direct, en deed er alles aan mij zo snel mogelijk op een nieuwe vlucht te accomoderen, ongeacht de extra kosten :thumbup: .
Tja, dat is nou typisch aan (vooral Nederlandse) bedrijven. Op voorhand de schuld van zich af schuiven als het mis gaat. :evil: Kennelijk hebben ze niet in de gaten dat mond op mond reclame nog altijd de beste reclame is. Dus als zij jou nu goed helpen zul jij dat ook doorvertellen aan bekenden en vrienden. Nu moet iedereen horen dat ze (alweer) de plank finaal mis slaan. Met UA heb ik overigens ook hele goede ervaringen. Ik belde zo ooit eens om een wijziging in de vluchttijden te verifiëren. Uit eigen initiatief gaf de medewerkster aan een betere vlucht (lees: betere tijden) voor me op te zoeken en dat is uiteindelijk gelukt.

Ik zou het er ook niet bij laten zitten. Willen ze het geld terugstorten (wel het volle pond uiteraard)? Ze hebben nu immers geen 'dienst' geleverd? Ik zou niet eens meer een vliegticket via hen willen boeken (al doen ze het voor dezelfde prijs nu). Dan betaalde ik ergens anders liever wat meer.

Jammer dat je er geen bewijzen van hebt dat je het wel verstuurd hebt. Voortaan maar een printscreen maken van de ingevulde gegevens.

Succes, ik hoop dat ze tot inkeer komen. Enneh...Kassa is nog niet eens zo'n slecht idee... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Toen ik Kassa benaderde werd ik meteen gebeld, excuses voor alles blablabla.. Dat blijkt :roll:

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Coyote schreef: Tja, dat is nou typisch aan (vooral Nederlandse) bedrijven. Op voorhand de schuld van zich af schuiven als het mis gaat. :evil: Kennelijk hebben ze niet in de gaten dat mond op mond reclame nog altijd de beste reclame is. Dus als zij jou nu goed helpen zul jij dat ook doorvertellen aan bekenden en vrienden. Nu moet iedereen horen dat ze (alweer) de plank finaal mis slaan.
Precies, en ik vind dat echt verschrikkelijk! Amerikaanse airlines en travel agencies hebben mij altijd zeer goede service verleent. En nooit, maar dan ook echt nooit, proberen ze de fout bij mij neer te leggen. Het is altijd verontschuldigend en zeer klantgericht. Als ik met zo'n Nederlandse telefoonmiep praat, dan heb ik het idee dat het ze helemaal niets uitmaakt, en klanten als een heel vervelend side-effect zien van zaken doen. Bij Ameriaanse callcenters word ik altijd zeer beleefd en pro-active geholpen.
Coyote schreef:Ik zou het er ook niet bij laten zitten. Willen ze het geld terugstorten (wel het volle pond uiteraard)? Ze hebben nu immers geen 'dienst' geleverd? Ik zou niet eens meer een vliegticket via hen willen boeken (al doen ze het voor dezelfde prijs nu). Dan betaalde ik ergens anders liever wat meer.
Liever wel inderdaad. Maar het gaat hier om in totaal ~650 euro verschil, dat is mij net iets teveel om principieel te gaan doen. Wat ik wel zeker weet, is dat ik echt nooit meer bij deze bende ga boeken.
Coyote schreef:Jammer dat je er geen bewijzen van hebt dat je het wel verstuurd hebt. Voortaan maar een printscreen maken van de ingevulde gegevens.
Je hebt gelijk. Zielig dat dat nodig is bij zulke bedrijven.
Coyote schreef:Succes, ik hoop dat ze tot inkeer komen. Enneh...Kassa is nog niet eens zo'n slecht idee... :wink:
Dat zal inderdaad mijn volgende stap zijn, mogen ze nog steeds niet inbinden. En ik ben ook van plan al die instanties in te schakelen als ze echt vervelend blijven doen :) .
Afbeelding
ludwig
Amerikakenner

Bericht door ludwig »

Ik heb mijn tickets bij tix.nl geboekt en had mijn e-tickets heel snel binnen. Waren ook bij BA snel te zien. Van tix daarna pas een mailtje gehad voor mijn aanvullende gegevens en daar geen problemen mee ondervonden. Het kan dus ook gewoon goed gaan.
Ik werk zelf op een klantenservice-afdeling en dreigen met Kassa werkt bij ons averechts. Voor die klant gaan we dan echt niet harder lopen, we investeren liever in klanten die open staan voor oplossingen. Ook al is die vaak niet meteen zichtbaar, soms kost het wat tijd.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Het probleem met Tix.nl is dan ook, dat als er wel wat fout gaat, je kunt rekenen op een waardeloze klantenservice. Ik sta ook open voor constructieve oplossingen. Echter, als een bedrijf de fout bij mij legt, terwijl die niet bij mij ligt, tsjah... dan ga ik natuurlijk niet akkoord met een bijbetaling van ~650 euro.

Ik ben benieuwd wat ik morgen weer van ze hoor :roll: . Ik houd jullie op de hoogte.
Afbeelding
A3
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door A3 »

Chrisp schreef: Ik ben benieuwd wat ik morgen weer van ze hoor :roll: . Ik houd jullie op de hoogte.
Hou vol, hou vol.

Als een bedrijf het echt te gek maakt moet je gewoon je recht halen. Heb vorig jaar ook zo'n belachelijke ervaring met WTC en martinair gehad. Heb uiteindelijk een ludieke brief aan de directie gestuurd en toen was het binnen drie dagen geregeld. Er is dus hoop.

En over een klantenservice waarbij 'dreigen' met Kassa per definitie averechts werkt heb ik ook mijn bedenkingen....

MVG

A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Hoi Chrisp,

Zijn de problemen bij Tix.nl al opgelost?
Ik ben erg nieuwgierig.

Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

@Susie one:

Ik ontving net het volgende mailtje van tix.nl:
tix.nl schreef:"Alles is nagekeken door onze ICT afdeling en hieruit is naar voren gekomen dat de paspoortgegevens in januari 2011 niet zijn binnengekomen.
Daar onze boekingsbevestiging een andere tekst heeft dan in januari zijn wij bereid om met een voorstel naar u te komen.
We hebben een alternatief gevonden met de luchtvaartmaatschappij American Airlines. De ticketprijs hiervan is Eur 250.00 p.p. hoger.
Wij zijn bereid om de helft van deze kosten per ticket op ons te nemen.
Graag vernemen we van u of u akkoord gaat met dit voorstel.

Met vriendelijke groet,

Tix.nl"
Tsjah... wat moet ik hier nu van zeggen? Ik ga echt niet 125.00 p.p. bijbetalen, want de fout ligt gewoon bij hun! Het hele paspoortgegevens debacle zullen we wel niet uitkomen maar dan nog.... Volgens BA zijn de tickets op 10 januari geannuleerd. Als tickets worden geannuleerd, dan moet tix.nl daar zelf wat van horen. Als zij toen direct contact met mij hadden opgenomen was er helemaal niets aan de hand geweest, want toen waren de actietarieven nog volop beschikbaar. Tsjah, als je gewoon doet alsof de boeking nog blijft bestaan, en het geld houdt, dan krijg je dit soort problemen :roll: . Ik zal dan ook geen genoegen nemen met iets anders dan kosteloze terugboeking op de originele vluchten :) .

Ik probeerde ze net alweer te bellen. Na 20 minuten in de wachtrij op positie nummer 1 te staan, kreeg ik een stem te horen die mij vertelde dat er geen medewerkers beschikbaar waren :roll: :roll: . Echt, ze blijven mij teleurstellen, keer op keer.
Afbeelding
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

@Chrisp,

Dat is een lastige keuze die je heb.
Je kan kijken of je bij andere aanbieders goedkopere tickets kan vinden.
Als je goedkopere tickets kan vinden dan cancel je bij tix alles en ga je niet akkoord en eis je het geld terug.
Als je niets kan vinden dan denk ik toch beter akkoord kan gaan met hun voorstel (dit gaat eigenlijk tegen mijn principe in).

Ik ben benieuwd wat je gaat doen.

Groetjes,
Susie One
Laatst gewijzigd door Susie one op 26 mar 2011, 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bara
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bara »

'@ Chrisp

Even reactie waar je niks aan hebt : Maar wat jammer dat ze je zo teleurstellen bij Tix!
Ik hoop dat je alsnog een mooi alternatief kan vinden !
Ja! Weer netwerken, maar dan anders.... http://www.sky-match.net/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
bamboo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door bamboo »

@ Chrisp

IK zou me niet laten afschepen met het voorstel van Tix om de schade te delen. Uit de reactie van Tix maak ik op dat zij erkennen een fout te hebben gemaakt; de boekingsbevestiging van Tix bleek niet correct en hebben ze later aangepast. Dit hoeft m.i. niet voor jouw rekening te komen. Verder heeft Tix niets gedaan om de schade te beperken. Jij hebt betaald en Tix laat twee maanden niets van zich horen; Het lijkt me niet meer dan normaal dat Tix dit zonder extra kosten voor jou tot een goed einde brengt. Ik zou Tix voorstellen om binnen een redelijke termijn met een voor jou aanvaardbare oplossing ( geen extra kosten) te komen. Kom je er dan nog niet uit, dan zou ik zelf de formele kant kiezen. Niet uit principe of hufterigheid maar gewoon omdat ik meen dat je gewoon in je recht staat. Succes.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Bedankt voor de woorden jongens! Ik heb gister op het mailtje gereageerd met een brief van twee kantjes, waarin ik precies uitleg waarom de schuld niet bij mij ligt, maar bij hen. Wat jij zegt is inderdaad ook mijn gevoel Bamboo. Als er iets mis is, en de boeking zelfs geannuleerd wordt, dan moet ik als klant daar ASAP over op de hoogte worden gebracht! Als ze toen gelijk in Januari met mij contact op hadden genomen, was er geen probleem geweest. Toen waren de actietarieven nog gewoon beschikbaar.

Ik vind dat zij nalatig zijn geweest hierin. Ik ben het zat dat ze de fout bij mij proberen te leggen, terwijl zij gewoon op meerdere punten hebben gefaald :evil: .
Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Vanmorgen heb ik een lang en redelijk goed telefonisch gesprek gehad met Tix.nl. Het volgende is nl. gebeurd.

Gisteren bekeek ik mijn flightstatus en zag tot mijn grote schrik dat onze terugvlucht nogal ingrijpend was gewijzigd wat o.a. ook gevolgen heeft voor de autohuur die moet worden veranderd. Wij zouden oorspronkelijk op 6/8 terugvliegen om 16:45 uur vanaf Washington Dulles Int. Airport via Montreal naar Brussel. Nu stond er bij het vluchtschema dat wij terugvliegen om 11:35 uur vanaf Ronald Reagan Airport naar Montreal. Ik vind dat nogal een behoorlijke verandering en we hadden daar geen bericht van gehad van Tix en dus was ik boos.

Vanmorgen direct Tix opgebeld (ik kreeg ze zo waar direct aan de lijn) en verhaal gehaald. Ik heb ze netjes en positief benaderd (mijn boosheid maar voor me gehouden) en keurig eerst naar hun uitleg geluisterd waarom ik geen bericht heb gekregen van zo'n ingrijpende vluchtverandering.

Het blijkt dat Tix pas zo'n 4 tot 6 weken voor vertrekdatum de reis- en dus ook ticketgegevens van de klanten behandelen/controleren. Blijkt er dan een wijziging te zijn in de (vlucht)gegevens t.o.v. de oorspronkelijke boeking, wordt op dat moment de klant ingelicht. Zij hebben de policy dat op die manier te doen omdat er geregeld van de Airlines zoveel wijzigingen in vluchtschema's voorkomen, zij het heel vervelend vinden voor reizigers dat zij steeds met één of meerdere wijzigingen geconfronteerd worden, zeker als er een lange periode zit tussen boeking en vertrekdatum. Beter is het volgens Tix, pas kort (4 tot 6 weken) voor vertrekdatum een eventuele wijziging aan klanten door te geven omdat je op dat moment ook vrijwel zeker kunt zijn van het juiste vluchtschema.

De wijziging in ons vluchtschema waren ze derhalve ook nog niet tegengekomen omdat dit pas in april (wij vertrekken half mei) behandeld zou worden. Momenteel zijn ze druk bezig met alle vluchtveranderingen n.a.v. de aardbeving in en naar Japan. Kan ik snappen en op zich ook hun redenatie wanneer en hoe ze met boekingen omgaan. Ik heb hun dan ook verteld dat zeker te kunnen begrijpen voor minder ervaren reizigers maar dat, bijvoorbeeld wij, wel ervaren reizigers zijn en wél graag op de hoogte willen worden gehouden, zeker als het gaat om zulke ingrijpende wijzigingen.

Verder heb ik gezegd dat ik moderator ben van een groot reizigersforum (heb ik maar even genoemd om wat meer gewicht in de schaal te leggen) en dat er op ons forum veel wordt gesproken en advies en tips worden gegeven over waar en bij wie je het best en/of goedkoopst tickets kunt boeken. Dat daarbij dit jaar voor het eerst ook Tix.nl genoemd wordt en ook in eerste instantie werd aanbevolen vanwege de prijs en er al diverse leden zijn die bij Tix hun ticket hebben geboekt waaronder wijzelf.

Daarna heb ik verteld dat er echter op dit moment nogal negatief gesproken wordt over Tix gezien een aantal slechte ervaringen over hun serviceverlening bij een tweetal leden. Kreten als: "Nooit meer boeken bij Tix e.d." zijn momenteel een hot item. Het bij ons bekend is dat Tix een jong bedrijf is maar zij zich hopelijk wel goed realiseren hoe belangrijk serviceverlening en klantenbinding is en dat dit soort negatieve reclame toch nooit de bedoeling kan zijn. Uiteraard gaven ze mij volkomen gelijk en hadden zeker oor voor mijn verhaal. Wat ze er verder mee doen of aan veranderen weet ik natuurlijk niet.

@Chris, ik heb jouw verhaal (zonder namen te noemen) ook als voorbeeld aangehaald en gezegd dat het in hun eigen belang heel wenselijk is zulke zaken goed af te handelen en als er fouten gemaakt worden ze eventuele financiële consequenties daarvan beter kunnen nemen. Er gaat niets boven mond op mond reclame en zeker op zo'n groot forum als het onze met 10.000 leden waar zulke kwesties in detail worden besproken. Chris ik hoop dat je eruit komt met Tix en een betere regeling kunt treffen. Wat mij betreft mag je mijn gesprek met hen wel aanhalen. Ik heb gesproken met een dame waarvan ik de naam helaas niet meer weet. Succes!

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

hekkie schreef:Het bij ons bekend is dat Tix een jong bedrijf is
:offtopic: De leeftijd van een bedrijf is geen enkel excuus voor een slechte service. Goede service dient men altijd te bieden, ongeacht de leeftijd van het bedrijf.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Marjan, bedankt voor je verhaal. Ik begrijp ook goed waar bij jou de frustratie ligt, ik wil zelf ook altijd ASAP op de hoogste gesteld worden. Ik vind het absoluut niet erg dat je mijn verhaal als voorbeeld hebt aangehaald, hoe meer ze met hun schandelijke manier van doen in de afhandelng van mijn probleem geconfronteerd worden, des te beter.

Is er nu eigenlijk ook iets gedaan aan die verandering? Ik zelf zou die verandering onacceptabel vinden, en een eisen dat er tijden dichterbij de originele vlucht worden gezocht.
Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hockey schreef: :offtopic: De leeftijd van een bedrijf is geen enkel excuus voor een slechte service. Goede service dient men altijd te bieden, ongeacht de leeftijd van het bedrijf.
Natuurlijk is dat geen excuus, maar soms kan het werken tijdens een dergelijk gesprek een beetje begrip te tonen maar dat er ook nog wel wat te verbeteren valt en dat dit eventueel een leermoment is voor een pas opgericht bedrijf. Vandaar mijn opmerking.... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Chrisp schreef:Is er nu eigenlijk ook iets gedaan aan die verandering? Ik zelf zou die verandering onacceptabel vinden, en een eisen dat er tijden dichterbij de originele vlucht worden gezocht.
Kijk, zo'n verandering ligt aan de Airline, in dit geval Air Canada en kun je Tix (of een andere tussenpersoon) niet aanrekenen, hooguit dat zij hebben verzuimd jou hierover in te lichten. En de tijden vind ik eigenlijk minder erg dan het wijzigen van het vliegveld.

Air Canada heeft de oorspronkelijke vlucht geannuleerd (uit de vaart genomen) en Air Canada heeft de nieuwe vlucht als beste alternatief gegeven. Tix heeft gevraagd of wij dit accepteren en zo niet dan gaat Tix weer voor ons in de slag met Air Canada om te kijken welke vlucht dan als alternatief het beste bij de oorspronkelijke vlucht in de buurt komt. Dat dit eventuele tweede alternatief beter zal zijn, is maar zeer de vraag (integendeel waarschijnlijk door een andere datum te kiezen bijvoorbeeld) en dat risico willen wij niet lopen. Bovendien willen we er ook wel een keer klaar mee zijn of anders gezegd "van het gezeik af zijn" en weten waar we aan toe zijn. Dus hebben Jan en ik besloten het te accepteren en is dit inmiddels ook in het systeem van Tix ingevoerd.

Daarnaast heb ik vanmorgen ook gebeld met usareisen.de en het inleverpunt van de huurauto kostenloos kunnen veranderen. Ik ben, evenals vorig jaar toen we e.e.a. moesten veranderen i.v.m. de vulkaanuitbarsting op IJsland, zeer te spreken over de afhandeling door usareisen. Zij doen nooit moeilijk, zijn bijzonder bereidwillig richting klant en hebben de wijziging inmiddels ook al doorgevoerd en daar heb ik ook al een bevestiging van gekregen per mail.

Met United Airlines heb ik vanmorgen ook een half uur aan te telefoon gehangen omdat ik op het vliegschema de waarschuwing zie dat bepaalde gegevens ontbreken. Vul ik die echter in, pakt het systeem het niet. Dat was vorig jaar ook al het geval. Dus maar weer te telefoon gepakt en dit op die manier kunnen regelen.

Nou maar hopen dat hiermee alles voorelkaar is en er niet nog eens wijzigingen in de vluchten komen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer