Dat aantal koffers is wel enkel als er 7 personen inzitten. Als je er maar met vier inzit, kan je waarschijnlijk de achterste banken platleggen (kon bij onze GM Yukon) en kunnen er makkelijk vier koffers in!MaJa schreef:
@ OldFaithful : Als ik de site van USAreisen uitpluis kom ik zelfs bij de minivan (7 pers.!) op maar 3 grote koffers en 1 kleine.![]()
[/b]
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Midsize SUV / Equinox groot genoeg voor 4 pers?
Re: Midsize SUV / Equinox groot genoeg voor 4 pers?
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat zou best wel kunnen kloppen.
Wij hebben vorig jaar in Canada een crossover gehuurd (een Crysler Pacifica)
Wij hadden riant de ruimte omdat we de achterste bank naar beneden geklapt hebben (we waren maar met zijn 3en) De mensen die na ons weggingen waren met zijn zessen en hadden dus echt de drie rijen stoelen nodig. Wat overbleef was echt een idioot kleine bagageruimte. Ik ben heel benieuwd hoe ze al hun bagage er in gekregen hebben.
Marjon
Wij hebben vorig jaar in Canada een crossover gehuurd (een Crysler Pacifica)
Wij hadden riant de ruimte omdat we de achterste bank naar beneden geklapt hebben (we waren maar met zijn 3en) De mensen die na ons weggingen waren met zijn zessen en hadden dus echt de drie rijen stoelen nodig. Wat overbleef was echt een idioot kleine bagageruimte. Ik ben heel benieuwd hoe ze al hun bagage er in gekregen hebben.
Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 19 apr 2010, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Excuus voor de onduidelijkheid, wij hebben een midsize SUV gehuurd!
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oké.
Ik denk dat een Midsize best kan met zijn vieren als je niet teveel bagage meeneemt en niet alle vier een harde koffer meeneemt (dat gaat er echt niet in)
Hoe het met de beenruimte zit als je allemaal 1.85 bent, dat weet ik niet.
Maar wij huren zelf liever een wat ruimere auto (een standaard SUV). Je zit toch 3 of 4 weken grote delen van de dag in je auto en dan willen wij in ieder geval de ruimte hebben. Daar willen wij niet op bezuinigen, dan bezuinigen we liever op andere dingen.
Ook vinden wij de kofferruimte belangrijk. Ik heb geen zin om elke ochtend als we de auto in laden te moeten puzzelen hoe we alles er weer in kunnen krijgen. Wij kopen altijd een koelbox en die willen we vooraan neer kunnen zetten zodat we er makkelijk bij kunnen. Als we elke keer eerst een paar tassen eraf moeten halen en op de grond zetten zou dat mij behoorlijk irriteren. Wij willen ook liever niet alles zo hoog op moeten stapelen dat we geen zicht meer door de achterruit hebben.
Maar dat is voor iedereen verschillend. Ik heb hier ook wel foto's voorbij zien komen waar alles precies tot het dak aan toe in de auto pastte
Marjon
Ik denk dat een Midsize best kan met zijn vieren als je niet teveel bagage meeneemt en niet alle vier een harde koffer meeneemt (dat gaat er echt niet in)
Hoe het met de beenruimte zit als je allemaal 1.85 bent, dat weet ik niet.
Maar wij huren zelf liever een wat ruimere auto (een standaard SUV). Je zit toch 3 of 4 weken grote delen van de dag in je auto en dan willen wij in ieder geval de ruimte hebben. Daar willen wij niet op bezuinigen, dan bezuinigen we liever op andere dingen.
Ook vinden wij de kofferruimte belangrijk. Ik heb geen zin om elke ochtend als we de auto in laden te moeten puzzelen hoe we alles er weer in kunnen krijgen. Wij kopen altijd een koelbox en die willen we vooraan neer kunnen zetten zodat we er makkelijk bij kunnen. Als we elke keer eerst een paar tassen eraf moeten halen en op de grond zetten zou dat mij behoorlijk irriteren. Wij willen ook liever niet alles zo hoog op moeten stapelen dat we geen zicht meer door de achterruit hebben.
Maar dat is voor iedereen verschillend. Ik heb hier ook wel foto's voorbij zien komen waar alles precies tot het dak aan toe in de auto pastte

Marjon
Wij hadden in 2007 een Equinox voor ons samen. Gratis upgrade omdat echtgenoot te lang bleek te zijn voor de midsize personenauto die we oorspronkelijk gehuurd hadden.
Wat een ruimte en wat een luxe ! Nog nooit zo'n superwagen gehad. Zelfs de stoelverwarming hebben we gebruikt toen het onverwachts vroor en sneeuwde in Yellowstone.
Wat een ruimte en wat een luxe ! Nog nooit zo'n superwagen gehad. Zelfs de stoelverwarming hebben we gebruikt toen het onverwachts vroor en sneeuwde in Yellowstone.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar dat was voor twee personen. Denk je dat midsize ook ruim genoeg is voor 4 mannen van 1.85 m plus bagage?thebes schreef:Wij hadden in 2007 een Equinox voor ons samen. Gratis upgrade omdat echtgenoot te lang bleek te zijn voor de midsize personenauto die we oorspronkelijk gehuurd hadden.
Marjon
Wij (2 volw.+ 2 tieners)hebben inmiddels de gok maar genomen, en een midsize SUV geboekt.
Afwachten tot juli wat het wordt.
Afwachten tot juli wat het wordt.
Qua zitruimte zeker wel. Ik vind het een ruime wagen. Van de bagageruimte ben ik niet zeker, hangt er van af hoeveel jullie p.p. meenemen. Wij hadden twee harde koffers, een weekendtas, een koelbox en 2 volle plastic boodschappentassen (1 voor schoenen/fleecetruien en 1 voor de toiletspullen en andere dagelijkse benodigdheden die ik bij vertrek uit hotel in een grote tas kiep) achterin staan, met ruimte over.vana schreef:Maar dat was voor twee personen. Denk je dat midsize ook ruim genoeg is voor 4 mannen van 1.85 m plus bagage?thebes schreef:Wij hadden in 2007 een Equinox voor ons samen. Gratis upgrade omdat echtgenoot te lang bleek te zijn voor de midsize personenauto die we oorspronkelijk gehuurd hadden.
Marjon
Thanks voor de tips, we houden het waarschijnlijk ook bij de midsize SUV, moet prima te doen zijn volgens mij. We gaan met 4 mannen dus hebben geen 2 koffers per persoon nodig, met 4 reistassen komen wij al een heel eind
. Ik vraag me wel af welke auto het meeste comfort heeft en dan met name achterin. Hoor toch vaak dat bijvoorbeeld de Toyota RAV4 achterin niet echt lekker zit, voornamelijk door de rugleuning. We willen graag voor de grootste auto uit die categorie met de meeste zitcomfort (ook achterin dus). Hoe dat ding er uit ziet of hoe snel die is maakt ons niks uit. Iemand enig idee welke auto dan de beste keus is?

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dikwijls heb je niet te kiezen, of staan er maar 1 of 2 auto's voor een bepaalde categorie.
Wij hebben een standard suv genomen voor 3 personen, vooral de kofferruimte was de reden dat we geen midsize genomen hadden. Alhoewel dat de achterste zitplaatsen bij een RAV4 zeker niet ruim te noemen zijn. (Verder wel een hele goede auto, rijdt een stuk beter dan een Trailblazer)
Wij hebben een standard suv genomen voor 3 personen, vooral de kofferruimte was de reden dat we geen midsize genomen hadden. Alhoewel dat de achterste zitplaatsen bij een RAV4 zeker niet ruim te noemen zijn. (Verder wel een hele goede auto, rijdt een stuk beter dan een Trailblazer)
Heb net toch nog even zitten kijken naar de kofferruimtes van de auto's uit de midsize SUV klasse en het valt me op dat de Toyota RAV4 ongeveer de kleinste heeft met 450 liter. De rest zit in de 500 (kia sportage zelfs 564). Scheelt dit echt zoveel of merk je er bijna niks van? Las op verschillende sites dat de ford escape een inhoud van meer dan 700 liter heeft. Wat zijn jullie ervaringen mee?
wij hadden in de mei vakantie eerst een midsize suv.
we kregen een jeep compas mee en er gingen maar 2 koffers achterin de andere 2 moesten voorin,
mijn vrouw en onze 2 kinderen zaten op de achterbank. hij was dus behoorlijk krap.
ik ging hem omruilen omdat hij een service check nodig had, toen kreeg ik de equinox mee.
met de achterbank naar voren geschoven hadden de kinderen net genoeg ruimte en kreeg ik 4 grote koffers + handbagage
achter in de auto.

we kregen een jeep compas mee en er gingen maar 2 koffers achterin de andere 2 moesten voorin,
mijn vrouw en onze 2 kinderen zaten op de achterbank. hij was dus behoorlijk krap.
ik ging hem omruilen omdat hij een service check nodig had, toen kreeg ik de equinox mee.
met de achterbank naar voren geschoven hadden de kinderen net genoeg ruimte en kreeg ik 4 grote koffers + handbagage
achter in de auto.

Hoeveel koffers krijg je in de trailblazer?
Via alamo gaven ze vijf plus twee tassen.
Is de achterbak echt zo ruim?
Ik las al iets over de besturing een paar post geleden.
Hoop dat het een beetje prettige Suv is.
Via alamo gaven ze vijf plus twee tassen.
Is de achterbak echt zo ruim?
Ik las al iets over de besturing een paar post geleden.
Hoop dat het een beetje prettige Suv is.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja hoor, dat past prima. Afhankelijk van je koffers kun je ze misschien met z'n tweeën naast elkaar leggen, en dan twee op elkaar, waardoor je nog ruimte overhoudt om de tassen erbovenop te leggen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
De trailblazer kan je denk ik niet meer huren want hij wordt niet meer gemaakt. Zal waarschijnlijk een chevy traverse worden. Neem geen harde koffers mee. Dat zijn ondingen in bagageruimtes. Zachte koffers of nog liever duffel bags.
Dan past het allemaal veel beter in je auto.
Oh ja neem niet voor 4 weken kleren mee. Er zijn overal wasserettes waar je even je wasje kan doen.
Oh ja neem niet voor 4 weken kleren mee. Er zijn overal wasserettes waar je even je wasje kan doen.
-
- Amerikafan
wij huurde bij alamo een midsize en kregen een dodge journey, nu dat is pas een ruime wagen
4 harde koffers hadden er met gemak ingekunnen zonder de achterbank naar achter te hoeven klappen (2 achterbanken voor totaal 7 personen, laatste achterbank neerklappen voor een koffer om UUUU tegen te zeggen)

4 harde koffers hadden er met gemak ingekunnen zonder de achterbank naar achter te hoeven klappen (2 achterbanken voor totaal 7 personen, laatste achterbank neerklappen voor een koffer om UUUU tegen te zeggen)
Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
De trailblazer is vervangen door de equinox. viewtopic.php?f=30&t=28493 Geen idee of die nu beter of slechter dan die Traverse is... Beide crossovers denk ik ...ned in MO schreef:De trailblazer kan je denk ik niet meer huren want hij wordt niet meer gemaakt. Zal waarschijnlijk een chevy traverse worden. Neem geen harde koffers mee. Dat zijn ondingen in bagageruimtes. Zachte koffers of nog liever duffel bags.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Bij exit wordt nog Trailblazer of vergelijkbaar aangeboden.
Heb helaas twee harde koffers en een zachte.
Ben benieuwd wat we krijgen in Denver.
Welke heeft de ruimste kofferbak?
(als we al mogen kiezen)
Bij exit wordt nog Trailblazer of vergelijkbaar aangeboden.
Heb helaas twee harde koffers en een zachte.
Ben benieuwd wat we krijgen in Denver.
Welke heeft de ruimste kofferbak?
(als we al mogen kiezen)
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een trailblazer is echt niet hetzelfde als een equinox qua groote. De traverse is toch echt de opvolger van de trailblazer.Q-BiC schreef:De trailblazer is vervangen door de equinox. viewtopic.php?f=30&t=28493 Geen idee of die nu beter of slechter dan die Traverse is... Beide crossovers denk ik ...ned in MO schreef:De trailblazer kan je denk ik niet meer huren want hij wordt niet meer gemaakt. Zal waarschijnlijk een chevy traverse worden. Neem geen harde koffers mee. Dat zijn ondingen in bagageruimtes. Zachte koffers of nog liever duffel bags.
Als je dan een equinox krijgt aangeboden word je echt belazerd. Die is een stuk kleiner.
Die hadden wij ook in mei, in Atlanta. Echt wel een ruime wagen ja, zeker uit het rijtje waaruit wij mochten kiezen.be2712 schreef:wij huurde bij alamo een midsize en kregen een dodge journey, nu dat is pas een ruime wagen![]()
IN 2009 hadden wij de equinox zelf en in 2008 de Trailblazer.
Hier onder even de foto's op een rijtje:
De journey

De equinox

De trailblazer

steeds werd er een equinox geboekt via usareisen en de trialblazer aanvaardde we een upgrade
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants