Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Brandstof huurauto

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Brandstof huurauto

Bericht door ned in MO »

Van de week bij een sukkel getankt.

Ik ging tanken en het metertje bleef steken op 8 cent maar het voelde alsof er gewoon benzine in ging.
Na afloop vertelde de pomp mij dat ik naar de cashier moest gaan.
Ik naar binnen en wilde een bonnetje voor pomp 3.
Maar dat is maar 8 cent zei ze. Ik zei dat wer volgens mij wel gewoon benzine inging.
Dat kon niet zei ze op een toon alsof ik retarded was.
Ik zei ok dan. Ik startte de motor en het metertje was op VOL :lol: :lol:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Chi Sin X schreef:Je kan ook gewoon met CC betalen binnen. Dan wordt er eerst een bedrag gereserveerd op uw cc, en als je gaat afrekenen wordt dat effectief van de rekening gehaald.
Nog gemakkelijker is het om met de creditcard aan de pomp zelf te betalen. :D

Vrijwel elke pomp in Amerika heeft een eigen cardlezer waarbij je dus niet eerst naar binnen hoeft. In sommige gevallen wordt een 'zipcode' gevraagd. Je eigen postcode met een 0 ervoor of erachter werkt vaak of je gebruikt een Amerikaanse zipcode. Ik gebruik altijd 90210. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Onze laatste vakantie werkte de postcodetruc bijna nergens meer. Het lijkt erop dat steeds meer betaalsystemen bij pompen wel in staat zijn om het creditcard nummer en de juiste postcode bij elkaar te combineren. Zowel 93610 (van onze vrienden) als de 0 voor of achter onze eigen postcode werd bijna overal geweigerd.

Dus gewoon naar binnen, wat we trouwens met de camper bijna altijd doen, omdat daar meestal meer dan 150 dollar ingaat. En de meesten pompen staan geblokt op 75 dollar, dus blijf je bezig.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Dit hadden wij afgelopen najaar ook al.
USAfan
Amerikafan

Bericht door USAfan »

Kwam deze topic zomaar weer tegen, was helemaal vergeten dat ik deze zelf geplaatst had.
Ben ondertussen in Florida geweest afgelopen Februari (echt weer geweldig, verslag komt nog).

Huurauto enzo ging allemaal goed, geweldige ervaring om daar te mogen rijden....
Het tanken zelf ging niet helemaal vlekkeloos helaas.
We vonden idd in de auto een beschrijving en konden daar in zien welke brandstof we moesten gebruiken, 87 dus gewoon.

Wij dus besloten om te gaan tanken met creditcard, lekker makkelijk dachten we.
Ik had natuurlijk al een paar keer gelezen dat je ook een postcode moest opgeven, dus ik dat doen (zelfs eentje gewoon uit Florida) maar hij weigerde hem elke keer.
Na een paar keer proberen toch maar naar binnen gegaan en aangegeven dat het mij zo niet ging lukken. De medewerkster vertelde mij daar dus dat je als BUITENLANDER zo NIET je creditcard kunt gebruiken. De postcode MOET het zelfde zijn als op je cc begreep ik uit haar verhaal, als buitenlander is het dus niet mogelijk om een US postcode te gebruiken.

uiteindelijk moest ik contant betalen omdat mijn cc ook nog eens geblokkeerd bleek te zijn, later bleek dat de bank de cc had geblokkeerd omdat ik deze vier keer heb geprobeerd te gebruiken zonder dat ik daadwerkelijk betaald heb (het mislukken van het tanken dus).

Was voor mij de eerste keer dat ik überhaupt een cc gebruikte, dus was mij totaal ontschoten dat je daar op moet letten en dus niet zomaar een paar keer achter elkaar kunt probeert iets te betalen en dan geweigerd worden. Pas terug in Nederland kreeg ik te horen van de bank wat het probleem was.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Vervelend als je zo iets meemaakt. Heb je ook je eigen postcode met een 0 ervoor of erachter geprobeerd?

Vorig jaar maart heb ik ook diverse keren getankt in Florida en gaf het nergens problemen. Soms in één keer, soms met 'zipcode'. Het werkte allemaal.

Weet je ook nog bij welk merk tankstation dit was? Meen mij te herinneren dat ik vooral bij Chevron problemen heb met de creditcard. Daar moet ik naar binnen. Zoek daarom meestal een ander merk waar het wel lukt.

Roland

USAfan
Amerikafan

Bericht door USAfan »

Wij zijn bij 7-Eleven in Orlando geweest.

Ik heb idd ook geprobeerd om mijn eigen postcode te gebruiken met een 0 erbij.
Weet niet meer hoe vaak ik dat heb geprobeerd en of ik de 0 ervoor of er achter heb geprobeerd (iig één keer).
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij zijn bij 7-Eleven in Orlando geweest.
Daar hebben/hadden wij in Las Vegas ook altijd problemen mee, we tanken er dan ook niet meer.
USAfan
Amerikafan

Bericht door USAfan »

Mmmm Ahaaaaa

Kozen dus gewoon de verkeerde...
Krisjuh
Amerikafan

Bericht door Krisjuh »

Dus als ik het goed begrijp moet je voordat je gaat tanken (en het niet lukt bij de pomp zelf) ook eerst met je cc naar binnen, vervolgens tanken en daarna weer naar binnen?

Kan me eigenlijk niet herinneren dat het 7 jaar geleden ook al zo ging...
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ja, zo kun je het doen. In die gevallen waar het mij ook niet lukt aan de pomp (zowel met de creditcard als de pinpas) ga ik ook naar binnen. Geef soms mijn creditcard af (liever niet) zodat ik kan tanken of laat alvast een bedrag 'afschrijven' van de creditcard of betaal een bepaald bedrag contant vooruit. Bij de laatste 2 verreken je dan het uiteindelijke bedrag na het tanken. Ik heb nl. de gewoonte om de tank altijd helemaal vol te gooien (dit i.v.m. het bijhouden van het gebruik).

Roland

vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Als je met zijn tweeën bent kun je het net als wij doen.
Ik ga naar binnen, geef de creditcard aan de bediende en geef het pomp nummer door.
Mijn man tankt en pas als hij klaar is wordt het bedrag van de creditcard afgeschreven.
Zo hoef ik niet eerst een bedrag voor te schieten.

Marjon
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij doen het op dezelfde manier Marjon. Jan tankt en ik ga naar binnen. Als je alleen reist wordt dat natuurlijk een stukje lastiger. Ik zou ook niet graag mijn creditcard uit het oog verliezen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

hekkie schreef:Wij doen het op dezelfde manier Marjon. Jan tankt en ik ga naar binnen. Als je alleen reist wordt dat natuurlijk een stukje lastiger. Ik zou ook niet graag mijn creditcard uit het oog verliezen.

Marjan
Als ik alleen ga tanken geef ik binnen 150 of 200 dollar af als borg ( ligt eraan hoeveel ik ongeveer moet tanken) en zeg dat ik afreken met credit-card. Nog nooit geen problemen mee gehad en krijg netjes mijn borg terug.
groet schellie
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Als ik alleen ga tanken geef ik m'n credit card af, ook nog nooit problemen mee gehad.
Bento
Amerikafan

Bericht door Bento »

89 is eigenlijk gewoon de Euro 95 van hier. In Amerika meten ze het octaan gehalte met een andere maat (RON en AKI). 89 bevat wel net iets minder octaan dan de 95 hier dacht ik.
breaker9240
Amerikakenner

Bericht door breaker9240 »

Bij de huurwagen word er dan duidelijk gezegd met wat jij je auto moet tanken of maakt het daar allemaal niet zo uit?
(geen diesel i know)
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Er word helemaal niets gezegd welke brandstof je moet nemen, je moet het zelf maar uitzoeken of het vragen aan iemand die in de buurt van de auto staat.
breaker9240
Amerikakenner

Bericht door breaker9240 »

Hoe kan je dit dan uitzoeken?
Ik heb wel begrepen dat gewone wagens niet op diesel rijden daar.

Maar alleen benzine nu heb je wel verschillende octaan niveaus zoals ik hier eerder gelezen heb.
Maar dit maakt toch niet uit welke je neemt?
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Als er (onderhoud)boekjes liggen in de auto staat het daar misschien wel in en soms aan de binnenkant van de tankklep. Je kunt het natuurlijk ook vragen aan de balie als je de auto ophaalt. Ik neem in Amerika vrijwel altijd de goedkoopste benzine, Regular Unleaded. Dat is altijd nog goed gegaan.

Er zijn overigens nog andere manieren om erachter te komen of je auto Premium brandstof nodig heeft, lees dit stukje maar eens.

Roland

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer