Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstaptijd!
- DixieChick
- Amerika-expert
Re: Overstaptijd!
Erg knap voor Atlanta! Maar ja, dat je bagage het dan niet haalt is bijna te verwachten (maar wel ENORM balen op de eerste dag van je vakantie).
Als ik terug naar Atlanta vlieg, dan probeer ik altijd voor 15u te landen. Zo rond die tijd komen daar zo'n beetje alle internationale vluchten aan, en dan sta je inderdaad rustig 1,5 uur in de rij voor de immigratiedienst.
Als ik terug naar Atlanta vlieg, dan probeer ik altijd voor 15u te landen. Zo rond die tijd komen daar zo'n beetje alle internationale vluchten aan, en dan sta je inderdaad rustig 1,5 uur in de rij voor de immigratiedienst.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Ik heb in Frankfurt een overstap van ongeveer 10 minuten gehaald, mét bagage. Dat laatste was ik heel verbaasd over!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Wij hebben op de terugweg sinds kort (vluchtwijziging) maar 3 kwartier om over te stappen op Chicago (en een dikke 4 uur wachten heen...). Ik ben ook heel benieuwd of dat genoeg gaat zijn. Volgens United wel...
Soms kun je er niet omheen, maar ik wring me bij het boeken van een vlucht in allerlei bochten om toch maar een non-stop vlucht te krijgen.
Ik heb zo'n hekel aan overstappen. Soms lang wachten om daarna nog maar een uurtje te vliegen, een hoop gedoe met bagage en altijd de vraag of dat met de bagage allemaal wel goed gaat.
Ik realiseer me dat bij sommige bestemmingen het echt niet zonder overstappen kan, maar ik doe er in ieder geval heel veel moeite voor om overstappen te voorkomen.
We zijn bijvoorbeeld de eerste keer geland in Atlanta, terwijl de bestemming New Orleans was. We zijn toen in één dag dwars door Alabama gereden en we vonden het schitterend. Maar ja, toen hadden we een vakantie van 4 weken voor de boeg, dus echt haast hadden we niet.
Ik heb zo'n hekel aan overstappen. Soms lang wachten om daarna nog maar een uurtje te vliegen, een hoop gedoe met bagage en altijd de vraag of dat met de bagage allemaal wel goed gaat.
Ik realiseer me dat bij sommige bestemmingen het echt niet zonder overstappen kan, maar ik doe er in ieder geval heel veel moeite voor om overstappen te voorkomen.
We zijn bijvoorbeeld de eerste keer geland in Atlanta, terwijl de bestemming New Orleans was. We zijn toen in één dag dwars door Alabama gereden en we vonden het schitterend. Maar ja, toen hadden we een vakantie van 4 weken voor de boeg, dus echt haast hadden we niet.
16x USA / 30 staten
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Door een vluchtwijziging hebben wij ook een kortere overstaptijd.......1.40 uur. We zullen zien of we dit halen, ze zeggen van wel.
Ik maak me maar niet druk, we zullen er heus wel komen en anders huren we wel een auto en rijden zelf naar Orlando
Ik maak me maar niet druk, we zullen er heus wel komen en anders huren we wel een auto en rijden zelf naar Orlando

1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wat gebeurt er eigenlijk als je door drukte bij de douane je vlucht mist? Wordt je dan kostenloos op de volgende gezet? Of zijn er speciale rijen voor mensen die 'doorreizen' ?
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet je melden bij de balie van de luchtvaartmaatschappij en die zet je gratis op de eerstvolgende beschikbare vlucht.
Marjon
Marjon
- Bandido
- Amerika-expert
Nee, immigrations en douane staan als instanties helemaal los van de vliegtuigmaatschappijen. En het is aan de passagier zelf om voldoende tijd in te bouwen tijdens een eventuele tussenstop. En als jij door een lange wachttijd bij immigrations of douane je vlucht mist is dat dus buiten de schuld van de maatschappij. Dat gezegd hebbende is het wel zo dat de meeste maatschappijen vrij soepel zijn als dit probleem zich onverhoopt voordoet.
"Keep Georgia On Your Mind"
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
ik schreef het omdat wij er zelf ervaring mee hebben.
Wij misten onze vervolgvlucht in Detroit omdat mijn man twee uur bij immigrations werd vastgehouden.
We hebben ons daarna gemeld bij de balie van NorthWest en werden zonder enig probleem en zonder vragen omgezet naar een andere vlucht.
We kregen zelfs nog ieder een bon voor een gratis maaltijd en een bon om gratis te telefoneren van ze mee.
Marjon
Wij misten onze vervolgvlucht in Detroit omdat mijn man twee uur bij immigrations werd vastgehouden.
We hebben ons daarna gemeld bij de balie van NorthWest en werden zonder enig probleem en zonder vragen omgezet naar een andere vlucht.
We kregen zelfs nog ieder een bon voor een gratis maaltijd en een bon om gratis te telefoneren van ze mee.
Marjon
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik had zelf in eerste instantie hele ruime overstaptijden, maar die vlucht werd zelf gewijzigd door de maatschappij.
Ik heb toen bij Ebookers navraag gedaan - wat als we de 2e vlucht missen? Dan is het aan de maatschappij om je op de volgende vlucht te zetten en dit hoor ik van iedereen. Je kan er toch niets aan doen als het zo lang duurt bij Immigrations.........dan moet de maatschappij de overstaptijden maar ruimer houden vind ik.
Ik heb toen bij Ebookers navraag gedaan - wat als we de 2e vlucht missen? Dan is het aan de maatschappij om je op de volgende vlucht te zetten en dit hoor ik van iedereen. Je kan er toch niets aan doen als het zo lang duurt bij Immigrations.........dan moet de maatschappij de overstaptijden maar ruimer houden vind ik.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Als je 1 boeking doet met een tussenstop, dan ligt volgens mij het risico bij de maatschappij. Vertragingen zijn niet ondenkbeeldig en het is dan aan de maatschappij om dat op te lossen.
Kan uiteraard wel vervelend zijn als je bv lang moet wachten op een volgende vlucht.
Aankomende zomer hebben we zelf 45 minuten overstaptijd in Memphis en er is ons verzekerd dat dat toereikend is.
Kan uiteraard wel vervelend zijn als je bv lang moet wachten op een volgende vlucht.
Aankomende zomer hebben we zelf 45 minuten overstaptijd in Memphis en er is ons verzekerd dat dat toereikend is.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Is dat op de heenweg of de terugweg? Kan wel verschil maken. Op de heenweg is het aan krappe kant. Ik bedoel, je hoeft maar vertraging op te lopen bij vertrek op Schiphol en je 'hangt'. Op de heenweg wordt nl. lang zo snel niet de vertraging ingehaald als op de terugweg als ze met de luchtstroom meevliegen.bbeurden schreef:Aankomende zomer hebben we zelf 45 minuten overstaptijd in Memphis en er is ons verzekerd dat dat toereikend is.
Voor de terugweg moet het te doen zijn. Maar ook hier geldt, vertraging bij vertrek kan je hele reisschema in de war gooien.
Het zal dus krap worden. Ze kunnen wel zeggen dat het toereikend is. De ervaring heeft mij geleerd dat 2 - 2,5 uur op de heenweg en 1 - 1,5 op de terugweg wel het minimum is. Overigens heb ik zelf al eens 50 min. op de heenweg gehaald. Oorspronkelijk bijna 2,5 uur de tijd maar door vertraging (filevorming in de lucht en slecht weer) later geland.
Roland
Het is de terugweg.
Vertrek vanuit Denver. Bagage wordt doorgelabeld. Memphis schijnt een wat kleiner vliegveld te zijn.
Persoonlijk denk ik ook wel dat het moet lukken.
Vertrek vanuit Denver. Bagage wordt doorgelabeld. Memphis schijnt een wat kleiner vliegveld te zijn.
Persoonlijk denk ik ook wel dat het moet lukken.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Afgelopen voorjaar hadden jullie dezelfde vlucht uit Denver als wij toch? Wij hadden in Detroit 50 minuten en dat ging heel makkelijk
Ik had voor de zekerheid toch wel een overnachtingssetje in mijn handbagage gedaan hoor 

Dat dacht ik wel.
Ik heb het nog even nagekeken, maar we hadden in Detroit 1:15 minuten overstaptijd. Ik herinner me nog dat het best een aardig stukje lopen was (achteraf kon je volgens mij ook zo'n monorail nemen) en dat instappen al begon toen we aankwamen.
Ik heb het nog even nagekeken, maar we hadden in Detroit 1:15 minuten overstaptijd. Ik herinner me nog dat het best een aardig stukje lopen was (achteraf kon je volgens mij ook zo'n monorail nemen) en dat instappen al begon toen we aankwamen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden minder tijd, dus. Maar ging wel makkelijk. Ook wij hebben gelopen. Ben tussendoor nog naar het toilet gegaan en daar hoorde ik dat men business class ging boarden. Kon zo doorlopen en weer uitblazen van de wel pittige wandeling. Eer alles echter aan boord was, waren we een dik half uur verder.
Aankomend jaar zijn we met een wat jonger gezelschap. Met Truus moesten we iets rustiger aan doen 

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha, ja, da's waar. Maar Truus is nog een erg kranige tante hoor!
-
- Amerikakenner
Heeft er iemand ervaring met overstappen in Atlanta? Ik heb straks iets meer dan 2 uur, maar dan moet ik natuurlijk geen vertraging hebben. Vooral het wachten bij customs is iets waar ik me stierlijk aan kan ergeren, vooral als ik weet dat er een vliegtuig staat te wachten.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dan heb je een half uur meer dan wij hebben in april
en ik maak me daar nog geen zorgen over.
In 2007 hadden we tijd genoeg met die twee uur.
Atlanta is een goede hub met vlotte immigration en customs en een goede metroverbinding tussen de terminals.

In 2007 hadden we tijd genoeg met die twee uur.
Atlanta is een goede hub met vlotte immigration en customs en een goede metroverbinding tussen de terminals.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1155 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z