Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door Marenko »

Zoals Monique al aangaf zo vlug mogelijk naar het zuiden maar dan mag je in maart toch wel twee reisdagen rekenen voordat je uit de kou bent.
Hoever zuid is het zuiden, ik bedoel dan gebieden zonder vorst?
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door Rob »

Geen idee, maar daar kunnen de Neder-Amerikanen vast wel een antwoord op geven.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door nieuwenoord »

Ik kreeg gisteren nog meer uitleg van Aldie over het winterizen van de campers:

Wanneer de nieuwe campers bij de fabriek opgehaald worden is er geen antifreeze in the leidingen. De watertank and leidingen zijn volledig leeg en de kleppen zijn zo gezet dat ze klaar zijn om gevuld te worden met water wanneer mensen in een gebied komen waar het niet meer vriest. Het enige dat dan nog moet gedaan worden is de leidingen ontluchten door alle kraantjes open te zetten tot er water uitkomt (met de waterpomp aan of aangesloten op stadswater).

Tijdens de winter periode zijn inderdaad nog veel campings gesloten of campings die open zijn hebben de waterleidingen afgesloten in gebieden waar het vriest. Mensen moeten dus wel daar rekening mee houden. De gas fles in de campers is vol bij het ophalen van de camper bij de fabriek dus de verwarming kan ‘s nachts gebruikt worden. Het verbaast mij altijd wanneer mensen klagen dat het te koud is in de camper om te slapen. Het is normaal dat een camper niet geisoleerd is zoals thuis en wanneer het vriest of dicht bij het vriespunt is ‘s nachts is het inderdaad koud en kan de verwarming gebruikt worden. Veel krijg ik dan de reaktie dat ze niet slapen met de verwarming ‘s nachts of de verwarming teveel lawaai maakt.

Ik heb in ieder model camper geslapen en bij allemaal de verwarming ‘s nachts gebruikt en daar heb ik helemaal geen last van. Natuurlijk is het niet muisstil want er zijn fans die de lucht binnen blazen maar het is helemaal niet zo luid
.

Dat laatste kan ik trouwens zelf bevestigen. Ook wij hebben de verwarming verschillende nachten aangehad en hij maakt zeker niet meer geluid dan bijvoorbeeld de airco in warme nachten.
Gebruikersavatar
Annie
Amerika-expert
Berichten: 4594
Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Biggekerke
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door Annie »

Wij hebben vorig jaar 1 keer noodgedwongen bij de Walmart geslapen, alle campings op de route waren nog gesloten.

Als het koud is slapen we altijd met de verwarming aan, maar dan wel zo laag dat het een graad of 10 blijft, we werden wel regelmatig wakker als de verwarming aan ging.
Het beddengoed is dan te weinig of te dun om onder te slapen, we kopen altijd zelf een comforter en leggen erbij koude nachten een deken extra bij.
We hebben ook wel eens onze eigen slaapzakken mee genomen.
Een fleecedeken zou misschien ook al genoeg zijn, die kosten bij de Walmart bijna niks.
Gebruikersavatar
Corry
Amerika-expert
Berichten: 3095
Lid geworden op: 19 feb 2004, 12:28
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door Corry »

Ik zou echt wel willen maar 3 keer per jaar!!!! Denk dat Wijbe's baas niet goed zou worden. :lol:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
1250
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 15 jan 2009, 17:13
Locatie: Fort Collins, CO

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door 1250 »

nieuwenoord schreef:Ha dat zijn geen Road Bear Sightseeërs hoor, dat zijn Moturis Sightseeërs :-)

Dom dom!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door Rob »

Wanneer de nieuwe campers bij de fabriek opgehaald worden is er geen antifreeze in the leidingen.
Vorig jaar zat er dus wel antivries in de leidingen en werdt er door de medewerkers van R-B op gewezen dat men de leidingen moest spoelen voor gebruik, de leidingen staan niet vol maar bevat een klein beetje antivries wat je dus weg moet spoelen.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door Rob »

Voor een ieder die plannen heeft voor deze aanbieding, hieronder staan het aantal campers die R-B per verhuurstation wil verplaatsen er staat niet aangegeven hoeveel het er per klasse zijn.
Deze gegevens komen van de R-B site.

Motorhomes 23-28ft Class C available to:
DEN - 13 units
LAS - 10 units
LAX - 20 units
NYC - 12 units
SFO - 55 units
Gebruikersavatar
Gypsygirl1
Amerika-expert
Berichten: 1933
Lid geworden op: 19 okt 2006, 00:33
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Graft-de Rijp NH
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door Gypsygirl1 »

Ook Arvy biedt dit aan, kreeg een mailtje vandaag.:
http://www.arvy.nl/amerika/aanbiedingen ... 10-special
Gebruikersavatar
Annie
Amerika-expert
Berichten: 4594
Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Biggekerke
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door Annie »

Wij kregen ook die mail, heb je de prijzen gezien dat zie zijn echt veel hoger dan bij de andere aanbieders.
Het gaat om een paar honderd euro.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door nieuwenoord »

Echt? Ik heb de mail eigenlijk ongezien verwijderd, ga toch niet in maart (ben dan net terug, ha). Wat raar dat zij zoveel duurder zijn ....
Amerika reiziger
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2009, 10:48

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door Amerika reiziger »

Goedemorgen allemaal!
Jan Doets heeft dus nu 2 campers voor de deur, waaronder deze nieuwe van Cruise America en een 25-27ft van Road Bear. Beide geven echt een goed beeld van wat je kan verwachten. Elke zaterdag is er ook een meneer van JanDoets aanwezig bij deze campers, om allerlei informatie te geven over het reizen met een camper. Hoe dit allemaal in z'n werk gaat! Heel erg boeiend!

De presentatie hebben wij ook als positief ervaren! Aansluitend hebben wij nog een gesprek aan de balie gehad met één van de medewerksters van Jan Doets. Dit ging allemaal vlekkenloos en ze namen echt de tijd voor je om alle mogelijkheden op een rijtje te zetten en prijzen van diverse maatschappijen te vergelijken. Ook zijn het de kleine details waar zij aan denken. Wij hebben een gratis optie genomen op de vluchten en vandaag hebben we besloten dat we het gaan doen! We hebben een goed gevoel bij Jan Doets, ze bestaan immers al 30 jaar! Prijstechnisch waren zij ook scherp geprijsd! We hebben nu een totaal pakket inclusief camper met alles erop en eraan alsook de vluchten.

Je krijgt ook veel tips en informatie thuis gestuurd en ook een atlas waarin we dus optijd onze route kunnen bepalen!

Het duurt nog een paar maanden voordat we gaan, maar ik heb er zin in!!!

Groetjes!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42308
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door Martin & Marianne »

Hmm, werk je soms bij Jan Doets?
Dit bericht heb je twee keer geplaatst, dat is tegen de forumregels.
Een paar jaar geleden hebben wij ook 2 campers bekeken bij Jan Doets. Leuk om eens te zien, maar niet nieuw qua concept. De voorlichting is wel leuk als je voor de eerste keer gaat, maar als je al eens eerder bent geweest hoor je niet veel nieuws meer. Al 30 jaar bestaan is voor mij geen garantie dat je (nog steeds) goed bent, ik vind dat Jan Doets zo nu en dan wel steken laat vallen en zeker als je jezelf voortdurend zo op de borst klopt als bij JD het geval is, vind ik dat wel storend.
Voorbeeld: bij een van de zuidwest-reizen waarbij 1 nacht bij de Grand Canyon is voorzien, staat dat je daar allerlei activiteiten kunt ondernemen, zoals mountain biken en raften. Ik heb ze erop gewezen dat dat echt niet te doen is vanaf de South Rim, en het zou aangepast worden, maar dat is al meer dan een jaar geleden.

Marianne
Gebruikersavatar
Gypsygirl1
Amerika-expert
Berichten: 1933
Lid geworden op: 19 okt 2006, 00:33
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Graft-de Rijp NH
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door Gypsygirl1 »

Als je echt amerika liefhebber bent dan is elke keer naar Jan Doets een feestje. De mensen zijn enthousiast, de entourage is mooi, er staan campers, er zijn andere amerika liefhebbers, je kan films bekijken, etc.etc.
Natuurlijk hoor je niets nieuws meer maar daarom is het wel leuk om erover te praten.
En wat dat foutje betreft, overal wordt wel eens een foutje gemaakt, ik vind je bericht wel erg pessimistisch.
Edit: en nee ik werk niet bij JD, ben alleen een goede klant van ze......
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer