Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstappen Londen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Continuum
Amerika-ontdekker

Re: Overstappen Londen

Bericht door Continuum »

MartinB schreef: -Is bij een vertraging de vliegmaatschappij verantwoordelijk voor het missen van de vervolgvlucht? En als die er die dag niet is dan mis je gewoon een vakantiedag?
Door vertraging in brussel van 2 uur omdat London niet bereikbaar was hadden wij ook onze vlucht gemist en konden die dag niet meer mee. BA heeft ons toen laten overnachten in Travelogde T5 en net hotel met ontbijt/lunch/diner...
Als je eventueel je vlucht mist moet je zelf wel alles regelen want op een gegeven moment kunnen zij dat op 1 dag niet meer aan. We kwamen om half zeven daar aan en omdat ze nog zoveel passagiers in connectie center hadden konden ze dit niet meer aan en adviseerde ze ons om zo vroeg mogelijk terug te komen de dag er na. DOE DIT NIET! Ga naar een ticketboeking zone (E-Zone op Terminal 5) in de departing hall of bel met de klantenservice, van je luchtvaart maatschappij zij kunnen je daar nog wel helpen.
Als we naar dat advies hadden geluisterd hadden we vanaf ong. 5/6 uur s'ochtends op Heathrow terug moeten staan en dan pas om vijf uur weggekunt. Door dat we naar het boekings zone zijn geweest konden we nog wat eerder om half drie naar Newark ipv JFK.
Dus mocht je connectie missen en moet je overnachten regel dan van te voren je vlucht dan slaap je toch veel lekkerder. Je kunt natuurlijk stand by worden gezet maar wij waren met zijn 4-en en dan kom je er niet zo snel op...
angelab
Amerikafan

Bericht door angelab »

Hoi Martin,

Afgelopen september zijn wij ook via amsterdam - Londen - SF gevlogen, heen en terug.
Beiden met een overstap van 1 uur en 15 minuten, we hadden zelfs nog tijd over om wat te eten en te drinken.

Totaal Geen problemen ondervonden, ook wij reisden vanuit de nieuwe terminal.
Ik zou het gewoon doen, mocht je twijfelen pak dan een vlucht vanuit amsterdam naar londen eerder, dat kon bij ons ook, alleen als je weet dat je op de laatste vlucht van Londen naar SF zit op die betreffende dag dan kan ik me voorstellen dat je je niet op je gemakt voelt!

Pas in SF zijn wij kort ondervraagd door de douane, nog geen 2 minuten duurde het gesprekje, vingerafdruk maken en klaar was het!

Succes met kiezen!
Groetjes
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

ik heb ook totaal geen hinder ondervonden met ams lhr sfo, had tijd genoeg over...... gewoon doen !
iKriz
Amerika-newbie

Bericht door iKriz »

Hallo mensen,

Ik ga ook binnenkort met de vliegtuig naar San francisco toe. Wij hebben ook een overstap in london.
Wij landen in London om (KL1001) 7:40 en vertrekken weer om (VS19) 9:30 dit zijn helaas twee aparte tickets waar door wij waarschijnlijk onze bagage nog op moeten halen in de tussen tijd. Kortom (7:40 t/m 9:30) 2uur en 10 min voor het bagage ophalen en opnieuw incheckken met overstap van Terminal 4 naar 3.

Weten jullie enigzins of het te doen is in 2 uur en 10 minuten? Overigens hebben wij op de terug weg ongeveer hetzelfde maar binnen 2 uur en 30 minuten en van Terminal 3 naar 4.

Is dit te halen of moet er een wonder gebeuren?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik vind dat erg krap helaas :S

Vluchten naar LHR hebben nog wel eens wat vertraging, plus dat je vaak een tijdje staat te wachten op je bagage. Dan staat er bij inchecken vaak nog een rij en moet je weer een tijd in de rij staan bij security. Dan ook nog terminal wissel.. pff ik vrees dat je niet genoeg tijd hebt. Daarnaast is het gevaarlijk, aangezien de reis dus niet 1 pakket is, als jij je 2e vlucht niet haalt, is de carrier van die vlucht niet verplicht je kostenloos om te boeken..

edit:
Ik heb net even gekeken, er staat een minimum transfer time van 90 minuten tussen T4 en T3. Dit is als je met 1 carrier vliegt en je dus niet zelf je bagage op moet gaan halen en weer moet inchecken.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ikriz, je rekent ook nog eens verkeerd, je hebt meer 1 uur en 50 minuten om over te stappen, ik zou er zeker voor zorgen dat je een eerdere vlucht neemt naar Londen, er is heel vaak vertraging naar Londen toe, en als je de Virgin Atlantic vlucht mist kun je gewoon een nieuw ticket kopen, en voor een vlucht die om 9:30 vertrekt moet je zeker uiterlijk om 8:45 ingechecked zijn, dan heb je dus maar een uurtje vanaf de landing, dat ga je alleen met heel veel geluk halen.

Harry
lindagr4
Amerika-ontdekker

Bericht door lindagr4 »

ik heb ook een vlucht via londen geboekt.

land daar om 10.00 en vertrek vervolgens om 11.30 naar los angeles. ik ga vanaf amesterdam met BMI en ga in londen verder met continental. Dus zoals ik hier lees is het dus raadzaam om proberen je vlucht om te boeken.
eigenlijk ook een beetje vreemd, de site waar ik de tickets heb geboekt geeft dit als beste verbinding/optie aan dit zouden ze dan toch eigenlijk niet moeten doen.

maarja ga proberen of ik het om kan boeken, is de overstaptijd in amerika voor 1.30 min. wel genoeg of gaat het daar er net zo aan toe als in londen?

gr linda...
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ook voor in Amerika is het erg krap. Je moet daar namelijk de volgende dingen doen:
- Na het uitstappen loop je naar Immigrations, waar je wat formaliteiten moet afhandelen. Als er net een paar andere internationale vluchten binnen komen, kan je hier wel eens een flinke tijd in de rij moeten staan.
- Daarna moet je bagage ophalen (duurt ook altijd even)
- Dan door de douane
- Dan bagage weer inleveren, door security en naar de gate.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ja, ik vind dat erg krap. Ik reken zelf altijd minimaal twee uur overstaptijd. Ik reis zelf vaak alleen met handbagage en dan is minder tijd ook te doen. Hangt ook een beetje af van de vliegvelden waar je wilt overstappen. Heathrow en JFK zijn berucht als het gaat om chaotische overstappen. En met een beetje vertraging vertrekken uit NL en je bent de pineut. Als het even kan zou ik dus wat ruimer de tijd nemen, zeker als je voor het eerst op het betreffende vliegveld bent. Ik reis zelf veel en ben inmiddels op JFK aardig bekend, maar het is niet al te overzichtelijk en als je alles nog moet vinden is het relaxter als je wat minder tijdsdruk hebt.
"Keep Georgia On Your Mind"
lindagr4
Amerika-ontdekker

Bericht door lindagr4 »

nou, helaas ticket omboeken kon maar dan moest ik 256 euro per ticket betalen voor wijzegingskosten ofzo. vind ik erg veel geld voor twee tickets is dan 512 euro.
Zal het risico maar moeten nemen dat ik het haal.

gr linda...
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Als ik jou was, zou ik toch die London vlucht omboeken. Continental en BMI zijn (NOG) geen codeshare partners en daardoor sta jij dus niet bij Continental bekend als iemand die een overstap ergens heeft moeten doen. Ik ben bang dat in dat geval Continental dus niet moet zorgen dat jij vanaf LHR in de VS komt (als je je vlucht mist), zij hebben immers niets te maken met de eerste vlucht.

Bel voor de zekerheid Continental even en als zij hetzelfde zeggen, zou ik hem echt omboeken, want de kans dat je dit gaat halen is HEEL klein.

(BMI land in T1, Continental vertrekt uit T4. Je moet dus in T1 door Engelse immigrations en customs, je bagage ophalen, met je hele hebben en houden met de trein die elke 15 min gaat naar T4, daar inchecken, door security en naar de gate).
Clint's Thoughts
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Clint,

Toen wij naar LA vlogen via Londen was dat vanuit B naar Lo met united, maar uitgevoerd door BMI.
Vanaf londen ging de vlucht met united zelf naar Chicago. Die had vertraging waardoor wij onze aansluiting in Chicago gemist hadden. United heeft dan overnachting geregeld.
Stel dat de vlucht vanuit Belgie vertraging had en onze vlucht in Londen dus gemist hadden, hadden we dan geen overnachting gekregen omdat dit door BMI is uitgevoerd?
Wij hadden een overstaptijd van 2 uur. Normaal gezien, zonder vertraging zouden wij die nipt gehaald hebben. Maar het is inderdaad zeer nipt.
Telt dit dan niet als één maatschappij? Als reiziger heb je er toch niets mee te maken dat de mij vluchten uitbesteed?
Is dit dan anders bij continental?

Carine
Groetjes,
Carine
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Bij United was alles gewoon goed gekomen. BMI (Lufthansa heeft meerderheids aandeel in BMI) en United behoren beide tot de Star Alliance en BMI voert zogenaamde Codeshare vluchten uit met United. Dit houdt zoveel in dat er bepaalde United vluchten zijn, die naast een United vluchtnummer (bv UA202) ook een BMI vluchtnummer hebben. Alles is United, alleen staat op jouw ticket BMI (dit geldt ook andersom, BMI vluchten met een UA vluchtnummer).

In jouw geval wist United dus dat je vanuit Nederland kwam, met hun eigen partner. En hadden ze je gewoon overgeboekt op de eerst volgende beschikbare vlucht (met alle extra's als hotels etc).

In het Continental geval is dit dus het probleem. CO hoort op dit moment nog tot Skyteam (maar stapt in 2009 over naar Star Alliance). Op dit moment zijn er dus geen codeshare overeenkomsten tussen BMI en CO, wat betekent dat je bij beide maatschappijen een andere boekingscode hebt. Bij BMI van AMS naar LHR, bij CO van LHR naar LAX.

Waar United en BMI gebruik kunnen maken van elkaars systeem, kunnen BMI en CO dat (NOG!) niet. Voor CO ben jij dus iemand die zijn reis begint in London, zij hebben verder niets te maken met wat jij daarvoor doet. Als je het haalt, helemaal prima, maar haal je het niet, tja dan had je maar met 'onze' partners moeten vliegen.

Nu zijn er soms uitzonderings overeenkomsten, maar daar heb ik in het geval BMI-CO niets over kunnen vinden, vandaar ook mijn advies om CO even te bellen.

Dit soort reizen zijn altijd riskant en het erge is dat de 'onwetende' hier vaak niets vanaf weet. Je zou als het misgaat wellicht het reisbureau aansprakelijk kunnen stellen, maar goed dat ligt er weer aan waar je geboekt hebt etc. Een Nederlands reisbureau aangesloten bij die reizigersfondsen (ben even naam kwijt ;)) zal makkelijker gaan dan een Amerikaanse online aanbieder die onderhevig is aan de Amerikaanse wetgeving en niet de Nederlandse.
Clint's Thoughts
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ok bedankt.
Heel duidelijk verhaal en ik ben weer wat wijzer :)

Zouden de meeste vluchten niet met een partner gebeuren? Komt deze situatie regelmatig voor?

Carine
Groetjes,
Carine
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Meestal worden de vluchten gewoon met partners uitgevoerd. Als je het niet zeker weet, kijk even op wikipedia onder de drie grote allianties: Star Alliance, Skyteam en Oneworld.

Het probleem komt vooral voor met luchtvaatmaatschappijen die niet vanaf Schiphol vertrekken naar de locatie waar jij heen wil en met niet-alliantie leden (zoals bv Virgin Atlantic). Wanneer je zoekt op het goedkoopste kan het dus gebeuren dat het goedkoper is om met een low cost airline naar LHR te vliegen en vandaar met een grote airline verder. Goedkoop, ja, maar niet altijd heel 'veilig' aangezien de overstaptijden niet 'gegarandeerd' zijn door de Alliantie.
Clint's Thoughts
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

sachasenne schreef:Zouden de meeste vluchten niet met een partner gebeuren? Komt deze situatie regelmatig voor?
Vaak wel, maar niet per definitie. Zeker niet als je op internet zoekt naar de goedkoopste vluchten. Dan wordt je soms gewoon gekoppeld aan een andere vlucht vanuit diezelfde plaats, of dat nu wel of niet een codeshare partner is. Alleen zijn de vluchten van die partners vaak op elkaar afgestemd, waardoor je daar meestal toch wel op uitkomt. Alleen is dat afstemmen op een vliegveld als Heathrow of zelfs Schiphol soms lastig omdat het zulke grote vliegvelden zijn waar veel vliegtuigen tegelijk aankomen.

Het hoeft ook helemaal geen probleem te zijn, zolang je maar voldoende overstaptijd in acht neemt. En zoekmachines nemen een standaardtijd aan, terwijl dit zoals gezegd vaak echt te kort is. En als de luchtvaartmaatschappij niet vindt dat het zijn schuld is, draai jij zelf op voor de evt hotelkosten. Plus dat het natuurlijk gewoon heel vervelend is dat je een dag minder vakantie in de VS hebt.
"Keep Georgia On Your Mind"
lindagr4
Amerika-ontdekker

Bericht door lindagr4 »

nou wat een rot verhalen allemaal brengt me weer helemaal in de stress

mar ik heb even het eea uitgezocht,

nu vlieg ik dus vanuit londen met continental, maar er staat dus op mijn ticket dat deze vlucht wordt uitgevoerd door virgin atlantic.
die vertrekt in londen vanaf T3. Is dit oo keen grote afstand bij het overstappen.

ik ga vanavond of morgen even continental bellen om te vragen hoe dit alles zit.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Die hotelkosten zijn nog niet eens zo erg, ook die dag minder niet. Het erge is dat de kans gewoon zeer groot is dat je nieuwe tickets moet kopen. Jij bent immers niet komen opdagen en alleen in gevallen van natuurrampen e.d. zou de luchtvaartmaatschappij je zo maar gratis een nieuw ticket geven (maar goed, dan vliegen ze zelf waarschijnlijk ook niet). Jouw reis met hun en service van hun, begint eigenlijk pas in het vliegtuig/bij de gate op de luchthaven waar jouw eerste vlucht met hun (of hun partner) is.
Clint's Thoughts
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

lindagr4 schreef: nu vlieg ik dus vanuit londen met continental, maar er staat dus op mijn ticket dat deze vlucht wordt uitgevoerd door virgin atlantic.
die vertrekt in londen vanaf T3. Is dit oo keen grote afstand bij het overstappen.
Kijk, dat maakt het allemaal al weer een stuk rooskleuriger!

Zowel BMI en CO hebben inderdaad overeenkomsten met Virgin Atlantic. Kans is nu wel dat je bagage doorgelabelt wordt en jij dus de normale terminal connecties kan maken :)

Bel voor je eigen gerustheid gewoon nog maar even, maar ik denk dat het nu wel allemaal op zijn pootjes terecht komt :) Zo zie je maar hoe 1 'klein' detail zo veel verschil kan maken
Clint's Thoughts
lindagr4
Amerika-ontdekker

Bericht door lindagr4 »

nou, contact gehad met coninetal en bmi.

ten eerste de koffers zullen worden doorgelabelt dus die hoef ik niet op te halen.

als er vertraging zal zijn vanuit amsterdam en daardoor zou ik mijn vlucht missen in londen wordt dit kosteloos doorgeboekt naar een volgende vlucht dit wordt door bmi geregeld met continental.

ook gaven ze van bmi aan dat dit als 1 reis geboekt is, dus dat ik dan op schiphol 2 tickets krijg zowel voor Amsterdam als voor Londen, ben eigenlijk vergeten te vragen of dit dan inhoud dat ik ook niet meer door de douane enzo heen hoef op londen maar gewoon alleen naar mijn gate toe moet weet iemand dat?

nou het begint er iig iets rooskleuriger uit te zien! :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer