Ik heb regelmatig binnenlandse vluchten gemaakt in Afrika, in een degelijk nederlands product (Fokker). Meestal niets te klagen. Dat de DC-9 niet meer wordt gemaakt, maakt dit toestel ook niet minder veilig dan vergelijkbare modellen? Tenslotte wordt de 757 ook niet meer geproduceerd, maar de meeste onder ons stappen daar zonder bij na te denken in. De oudste 737's die in de US rondvliegen zijn gebouwd in 1967, terwijl dat wordt gezien als een redelijk "veilig" toestel. Ik persoonlijk vlieg liever met een vliegtuig met wat meer ervaring, waar de kinderziektes uitgeschudt zijn. Dat geldt overigens ook voor de piloot.Ruud2004 schreef:
Ik heb mij altijd voorgenomen NIET in toestellen te stappen van Oost-Europese makelij of binnenlands te vliegen in Afrika. Dat is mij altijd nog gelukt. Stel dat ik nu zie dat er op een binnenlandse vlucht een DC9 gepland staat, is dat voor mij een reden om af te haken en een andere maatschappij/vlucht te kiezen. Met alle respect, maar met een ouderwetse DC9 kan je vandaag de dag toch niet meer aankomen die zijn toch echt "End-of-Live".
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegtuigtype welk zeker niet nemen??
- Loek
- Amerika-expert
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
- Locatie: South Carolina, USA
- Contacteer:
Re: Vliegtuigtype welk zeker niet nemen??
- Dento
- Amerika-expert
- Berichten: 9863
- Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
- Locatie: Thornton, Colorado, USA
- Contacteer:
Re: Vliegtuigtype welk zeker niet nemen??
Tuurlijk, maar dat lijkt mij persoonlijk ook niet meer dan logisch: sommige maatschappijen kun je gewoon beter vermijden - ga je toch met zo'n maatschappij, dan zoek je het zelf op.Ruud2004 schreef:Heb je gelijk in Dento, maar je kan ook proberen te voorkomen om in zo'n gammele kist terecht te komen. In het verleden heb ik best wel veel gevlogen naar de gekste bestemmingen. Ik heb mij altijd voorgenomen NIET in toestellen te stappen van Oost-Europese makelij of binnenlands te vliegen in Afrika. Dat is mij altijd nog gelukt. Stel dat ik nu zie dat er op een binnenlandse vlucht een DC9 gepland staat, is dat voor mij een reden om af te haken en een andere maatschappij/vlucht te kiezen. Met alle respect, maar met een ouderwetse DC9 kan je vandaag de dag toch niet meer aankomen die zijn toch echt "End-of-Live".Dento schreef:'t Is natuurlijk ook niet zo dat je echt iets te kiezen hebt... "Ik wil graag met maatschappij X vliegen, maar dan wel alleen met vliegtuigtype ABC123"...![]()
Daarbij kan het in theorie ook voorkomen dat men het type vliegtuig voor een vlucht verandert...
Toen enkele jaren geleden al die verhalen rondom het Turkse Onur Air rondgingen (slecht onderhouden oude vliegtuigen, waarbij er sommigen aan de grond gehouden werden) waren er toch mensen die besloten om nog met Onur Air te vliegen - en dan wel klagen achteraf...
Als je dat doet, dan vraag je er natuurlijk om. En zo zijn er nog veel meer maatschappijen waar je gewoon van weet dat je er beter niet mee kunt vliegen vanwege oud/slecht onderhouden materiaal.
In zoverre heb je dus inderdaad een keuze. Maar aangezien de meeste mensen toch wel voor de meer gerenomeerde maatschappijen kiezen, blijft je uiteindelijke keuze met welk toestel je wilt vliegen veelal zeer beperkt...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Berichten: 4429
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Locatie: 't Gooi
Re: Vliegtuigtype welk zeker niet nemen??
Heb je gelijk in Loek. Alles valt (?) of staat met de prestaties van de cockpitcrew. Maar ook onderhoud en begeleiding vanaf de grond is zeer belangrijk. Dit heeft mij er toe bewogen om nooit "binnenlands" in Afrika te vliegen. Vwb in gebruikname van de DC9 en de 757, daar zit toch bijna 18 jaar verschil in. Dat is best wel behoorlijk...toch ? Hoewel bij vliegtuigen niet eens zo veel naar jaren wordt gekeken maar naar vlieguren, gaat de techniek verder.Loek schreef:Ik heb regelmatig binnenlandse vluchten gemaakt in Afrika, in een degelijk nederlands product (Fokker). Meestal niets te klagen. Dat de DC-9 niet meer wordt gemaakt, maakt dit toestel ook niet minder veilig dan vergelijkbare modellen? Tenslotte wordt de 757 ook niet meer geproduceerd, maar de meeste onder ons stappen daar zonder bij na te denken in. De oudste 737's die in de US rondvliegen zijn gebouwd in 1967, terwijl dat wordt gezien als een redelijk "veilig" toestel. Ik persoonlijk vlieg liever met een vliegtuig met wat meer ervaring, waar de kinderziektes uitgeschudt zijn. Dat geldt overigens ook voor de piloot.Ruud2004 schreef:
Ik heb mij altijd voorgenomen NIET in toestellen te stappen van Oost-Europese makelij of binnenlands te vliegen in Afrika. Dat is mij altijd nog gelukt. Stel dat ik nu zie dat er op een binnenlandse vlucht een DC9 gepland staat, is dat voor mij een reden om af te haken en een andere maatschappij/vlucht te kiezen. Met alle respect, maar met een ouderwetse DC9 kan je vandaag de dag toch niet meer aankomen die zijn toch echt "End-of-Live".
Fokker noem je trouwens als een "degelijk" product. Je zal je verbazen hoeveel voorzorgslandingen er op Schiphol worden gemaakt met dat "degelijke" product. Niet om Fokker af te z....n, maar wel opvallend.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
Lauren
- Amerikakenner
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 11 apr 2007, 16:17
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Locatie: Noord-Holland
Re: Vliegtuigtype welk zeker niet nemen??
Ben ooit, 20 jaar terug, met m'n volle verstand in een Aeroflot-toestel gestapt om van Moskou naar Leningrad (zo heette dat toen nog
) te vliegen. Eenmaal in de lucht wilde ik m'n testament wel schrijven. Wat een ellende. Klapstoeltjes tegenover elkaar, gordijntje scheidde ons van de cockpit etc.
Zal ik nu niet meer zo gauw doen.....
Lauren
Zal ik nu niet meer zo gauw doen.....
Lauren
- jerbia
- Amerika-expert
- Berichten: 3961
- Lid geworden op: 11 okt 2006, 13:41
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Locatie: vlakbij 's-Hertogenbosch
Re: Vliegtuigtype welk zeker niet nemen??
Mijn moeder en ik zijn in 1996 in een oude Dakota naar een indianenstam in het binnenland van Mexico gevlogen. Bij het landen moesten eerst de koeien uit het weiland gejaagd worden
Wij vonden het geweldig!
Wij vonden het geweldig!
-
Lauren
- Amerikakenner
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 11 apr 2007, 16:17
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Locatie: Noord-Holland
Re: Vliegtuigtype welk zeker niet nemen??
Nou, jij bent cool!!!
Zeker geen vliegangst 
Groet, Lauren
Groet, Lauren
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Berichten: 4429
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Locatie: 't Gooi
Re: Vliegtuigtype welk zeker niet nemen??
Nee, over "Cool"gesproken. Binnenlands vliegen in Rusland Brrrr.. Zeker in zo'n oude tupolev met "glazen" neus waar de navigator in ligt ? Gelukkig kon ik vluchtjes in die richting afslaan. Eén mazzeltje, je zal ze in de VS niet tegenkomen.


2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Re: Vliegtuigtype welk zeker niet nemen??
United maakt van hun 'Embracer 170' nogal reclame ... "Explus" categorie die voor veel meer comfort zorgt.
Is dat zo écht? Leren zetels, meer ruimte én relaxter of is dat gewoon een verkoopstrucje??
Is dat 50$ extra betalen waard?
Is dat zo écht? Leren zetels, meer ruimte én relaxter of is dat gewoon een verkoopstrucje??
Is dat 50$ extra betalen waard?
Re: Vliegtuigtype welk zeker niet nemen??
Wie kan mij helpen... over Southwest vindt ik geen informatie over hun vloot.
Voor onderstaande gegevens, vlucht van 26/5/08 wat voor vliegtuig is dat?
vluchtn 2608
vertrek Indianapolis 7:20am
aankomst Baltimore 8:55am
Voor onderstaande gegevens, vlucht van 26/5/08 wat voor vliegtuig is dat?
vluchtn 2608
vertrek Indianapolis 7:20am
aankomst Baltimore 8:55am
Re: Vliegtuigtype welk zeker niet nemen??
Southwest vliegt enkel en alleen met Boeing 737 in alle mogelijke versies.
Luc
Luc
- Rob
- Amerika-expert
- Berichten: 14659
- Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Locatie: Biggekerke ZLD
- Contacteer:
Re: Vliegtuigtype welk zeker niet nemen??
http://www.seatguru.com/airlines/Southw ... mation.php
Hier kan je zien met welke toestellen SW vliegt
Rob
Hier kan je zien met welke toestellen SW vliegt
Rob
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Berichten: 4429
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Locatie: 't Gooi
Re: Vliegtuigtype welk zeker niet nemen??
En "kleuren". Erg leuk, zie je in Europa veel te weinig.Luc schreef:Southwest vliegt enkel en alleen met Boeing 737 in alle mogelijke versies.
Luc

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Re: Vliegtuigtype welk zeker niet nemen??
Ik zit met een probleem ... voor één vlucht wil ik met Northwest vliegen.
Aanloggen binnen hun systeem ging niet moet ik voor bij KLM zijn, dus daar een account gemaakt.
Toen probeerde ik deze accountnummer en pincode in te geven, dat lukte niet.
Na 2u vloeken dacht ik "laat die punten dan maar" en klikte ik op 'guest' om zo een vlucht te selecteren en te betalen zonder voordelen. Wat blijkt .... als ik dan naar het tweede venster ga van de bevestiging, waar je je VISA moet ingeven, dan kan je daar niet Belgie of een ander land ingeven.
Kan je van hieruit dan niet een vlucht bij Northwest boeken?
Kan dat enkel met een creditcard van de VS??
Via KLM kan je allesinds ook geen vlucht tussen twee amerikaanse steden ingeven.
Ik weet het écht niet meer!!
Aanloggen binnen hun systeem ging niet moet ik voor bij KLM zijn, dus daar een account gemaakt.
Toen probeerde ik deze accountnummer en pincode in te geven, dat lukte niet.
Na 2u vloeken dacht ik "laat die punten dan maar" en klikte ik op 'guest' om zo een vlucht te selecteren en te betalen zonder voordelen. Wat blijkt .... als ik dan naar het tweede venster ga van de bevestiging, waar je je VISA moet ingeven, dan kan je daar niet Belgie of een ander land ingeven.
Kan je van hieruit dan niet een vlucht bij Northwest boeken?
Kan dat enkel met een creditcard van de VS??
Via KLM kan je allesinds ook geen vlucht tussen twee amerikaanse steden ingeven.
Ik weet het écht niet meer!!
- Harry
- Amerika-expert
- Berichten: 5900
- Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: Vliegtuigtype welk zeker niet nemen??
Racerke, probeer het eens met KLM.be, ik dank dat de problemen dan over zijn.
Harry
Harry
Re: Vliegtuigtype welk zeker niet nemen??
Nee, dat lukt niet ... .
Dan kan ik enkel de Belgische en Nederlandse luchthavens kiezen.

Dan kan ik enkel de Belgische en Nederlandse luchthavens kiezen.
- Harry
- Amerika-expert
- Berichten: 5900
- Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: Vliegtuigtype welk zeker niet nemen??
Als je dan wat bij NWA wil boeken, moet je dat toch via een tussenpersoon doen, probeer het eens bij Expedia of E-bookers of Orbits of Cheaptickets. Het heeft iets te maken met de alliantie van KLM en NWA, maar je kunt als Europeaan niet rechtstreeks boeken bij NWA, maar wel via een tussenpersoon.
Harry
Harry
Re: Vliegtuigtype welk zeker niet nemen??
er zijn vast wel mensen die met american airlines hebben gevlogen en dan met type 767, hoe is dat bevallen? genoeg ruimte om te zitten ? ook met langere benen?, of is et met kramp uitstappen?
ik weet wel seatguru enzo maar lees liever van mensen die erin hebben gezeten?, films? wordt dat gedraaid of toch maar een klein dvdtje mee nemen? zoveel vragen heb ik , maar ik weet bijna zeker dat er nog meer antwoorden komen
bedankt alvast, iemand ervaring met een geld truuk om business class te gaan zitten? bij incheck?
ik weet wel seatguru enzo maar lees liever van mensen die erin hebben gezeten?, films? wordt dat gedraaid of toch maar een klein dvdtje mee nemen? zoveel vragen heb ik , maar ik weet bijna zeker dat er nog meer antwoorden komen
bedankt alvast, iemand ervaring met een geld truuk om business class te gaan zitten? bij incheck?
Re: Vliegtuigtype welk zeker niet nemen??
Ik zou geen Toepolev (volgens mij is de spelling niet helemaal juist..
) nemen. Ik heb daar 1 maal meegevlogen, wat een gevaarte en wat een herrie. Niet normaal meer.
Onlangs ben ik met Kenia Airways (of airline..??) gevlogen... dat was ook geen pretje moet ik eerlijk zeggen. Singapore, Malasya, Emirates, US en Lufthansa zijn mijn favorieten. KLM ben ik geen fan van....
Onlangs ben ik met Kenia Airways (of airline..??) gevlogen... dat was ook geen pretje moet ik eerlijk zeggen. Singapore, Malasya, Emirates, US en Lufthansa zijn mijn favorieten. KLM ben ik geen fan van....
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Berichten: 4429
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Locatie: 't Gooi
Re: Vliegtuigtype welk zeker niet nemen??
hondake schreef:er zijn vast wel mensen die met american airlines hebben gevlogen en dan met type 767, hoe is dat bevallen? genoeg ruimte om te zitten ? ook met langere benen?, of is et met kramp uitstappen?
ik weet wel seatguru enzo maar lees liever van mensen die erin hebben gezeten?, films? wordt dat gedraaid of toch maar een klein dvdtje mee nemen? zoveel vragen heb ik , maar ik weet bijna zeker dat er nog meer antwoorden komen
bedankt alvast, iemand ervaring met een geld truuk om business class te gaan zitten? bij incheck?
767 doet mij denken aan Martinair en daar ben ik "alergisch"voor.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Harry
- Amerika-expert
- Berichten: 5900
- Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: Vliegtuigtype welk zeker niet nemen??
De American Airlines 767's zijn wat al wat ouder en bieden zelfs in de Business-class geen modern entertainment, die krijgen nog wel een portable dvd-player, maar geen schermpjes in de stoelen, de economy moet het doen met een aantal tv-toestellen in de gangpaden, de beenruimte is gemiddeld, net zoals bij andere grote luchtvaartmaatschappijen.hondake schreef:er zijn vast wel mensen die met american airlines hebben gevlogen en dan met type 767, hoe is dat bevallen? genoeg ruimte om te zitten ? ook met langere benen?, of is et met kramp uitstappen?
ik weet wel seatguru enzo maar lees liever van mensen die erin hebben gezeten?, films? wordt dat gedraaid of toch maar een klein dvdtje mee nemen? zoveel vragen heb ik , maar ik weet bijna zeker dat er nog meer antwoorden komen
bedankt alvast, iemand ervaring met een geld truuk om business class te gaan zitten? bij incheck?
De meeste kans tot een upgrade naar business-class heb je als je american airlines frequent flyer bent met executive platinum status, of je koopt gewoon een upgrade en betaalt daarvoor, maar zonder frequent flyer status is ook die kans erg klein.
Harry
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
