Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door wouterjanS »

Ik heb wat basis vragen over reizen met een camper.
1. Is het over het algemeen makkelijker om campingsplaatsen te boeken of om camperplaatsen te boeken?
2. In hoeverre ben je beperkt in je route door het gebruik van een camper?
3. Is een camper gevoeliger voor onderhoud/schade onderweg dan een gewone huurauto?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Toch de camper aan het overwegen ? :D
1. Op de meeste (commerciele) campings en campgrounds in de parken is er weinig tot geen verschil qua plaatsten. Op de meeste plekken mag zowel een camper als tent staan. Wel is het zo dat sommige plaatsen niet voor hele grote campers geschikt zijn. Wij hebben echter (bijna) nooit naast een camperplek gegrepen.
2. Wij hebben een camper nooit als ''beperkt'' ervaren. Wel dien je er rekening te houden met bepaalde wegen minder of niet toegankelijk zijn. In jouw geval zijn dat enkele wegen in South Dakota. Zijn wij nog niet geweest, maar anderen zoals @jojostravelusa gaan je daar vast meer over kunnen zeggen. In Yellowstone, Grand Teton, Yosemite en RMNP hebben we alles kunnen bereiken. Daarnaast is het een beetje goed plannen als je in de parken wilt staan. Maar dat zal je met auto/tent/hotels ook moeten doen...
3. Ja ! Het ding is groot, je zal dus voorzichtiger rijden. Onderhoud maakt niks uit en je boekt doorgaans een camper met een goede camper verzekering, dus zou me daar niet te druk om maken.
Paul
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: Greater Richmond (VA) area. Woonplekken: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 11 jaar in VA

Bericht door Big Al »

1.
Voor commerciële kampeerterreinen alsmede de meeste "state parks" maakt de lengte meestal niets uit. Voor kampeerterreinen van de National Park Service (NPS) maakt het vaak wel uit, al zal je met kortere motorhomes weinig problemen hebben. Onder de 25 voet zal het vrijwel niets uitmaken. Vanaf 27 voet of zo zullen er minder plekken geschikt zijn en vanaf 30 voet is het aanbod aanzienlijk minder. Kom je op 35 voet en daarboven dan is de spoeling nogal dun.

2. De hoogte is sneller een probleem dan de lengte of de breedte. In het Westen valt het over het algemeen wel mee, maar er zijn wel wat situaties waarvoor je te hoog kan zijn. Overigens geven de verhuurders vaak een grotere hoogte op dan de motorhomes in werkelijkheid zijn. Daar is op dit forum een hele discussie over... Er zijn ook wat wegen (vooral in nationale parken waar je vanwege de lengte niet zal mogen (of kunnen rijden), maar dat komt niet veel voor.
Met andere woorden: het zal voor de route eigenlijk niet zoveel uitmaken. Overigens zijn er routeplanners (bijv. RV Trip Wizard) waarin je de afmetingen van de motorhome kan opgeven. Daarmee kan je gemakkelijk zien waar je eventueel problemen zal hebben.

3.
Absoluut! Dit is vooral vanwege de grootte (schade aan de buitenkant door verkeerd inschatten), maar er kan ook van alles misgaan met het kampeergedeelte. Over het algemeen is de kans op problemen volgens mij echter vrij gering. Wellicht hebben anderen op het forum ervaring met problemen (of het ontbreken daarvan) met kampeerwagens uit de verhuur.
Voor ons wogen de voordelen altijd veel zwaarder dan het (iets?) grotere risico.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je moet doen wat je het meest aanspreekt. Als je een camper leuk vindt zie je ook alleen maar de voordelen dus je krijgt hier geen objectieve verhalen. :lol:
Ik lees erg vaak in reisverslagen dat er iets is met de camper; niet werkende koelkasten, rammelende kastjes, kapotte airco's etc etc. Als je zelf handig bent is dat vaak niet zo'n probleem. Vraag eens wat offertes aan, het zal wel een stuk duurder zijn dan auto met tent.

Marianne
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Vergeet ook het verbruik niet. Je zult niet alleen meer stops moeten maken, maar zeker met de huidige benzine prijzen kan dat aardig in de papieren gaan lopen als je een lange route plant. :thumbup:
Big Al
Amerika-expert
Locatie: Greater Richmond (VA) area. Woonplekken: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 11 jaar in VA

Bericht door Big Al »

BahamaOne schreef:
29 apr 2026, 12:18
Vergeet ook het verbruik niet. Je zult niet alleen meer stops moeten maken, maar zeker met de huidige benzine prijzen kan dat aardig in de papieren gaan lopen als je een lange route plant. :thumbup:
Aanvullende informatie: over het algemeen verbruikt een Class C (of A) motorhome ongeveer één gallon benzine voor acht mijl (1:8). Soms kunnen mensen verder op één gallon, soms verbruiken ze meer.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Martin & Marianne schreef:
29 apr 2026, 09:49
Je moet doen wat je het meest aanspreekt. Als je een camper leuk vindt zie je ook alleen maar de voordelen dus je krijgt hier geen objectieve verhalen. :lol:
Ik lees erg vaak in reisverslagen dat er iets is met de camper; niet werkende koelkasten, rammelende kastjes, kapotte airco's etc etc. Als je zelf handig bent is dat vaak niet zo'n probleem. Vraag eens wat offertes aan, het zal wel een stuk duurder zijn dan auto met tent.

Marianne
Daar zeg je zoiets: alles rammelt inderdaad... Bij Class C motorhomes is het ook vaak nogal luidruchtig in de cabine en het voeren van een gesprek is niet altijd eenvoudig. Bij een Class A is dat probleem veel minder.

Ik heb maar weinig ervaring met kampeerwagens uit de verhuur, maar je hebt gelijk dat er van alles mis kan gaan. Vorig jaar hadden we er een uit de privé-verhuur waar van alles mee was, terwijl hij nog vrij nieuw was. Ze worden echter snel en slordig gebouwd en de kwaliteit is vaak bijzonder slecht.

Toch heeft het reizen met een RV nog steeds mijn (grote) voorkeur, al heb ik inderdaad een grote hoeveelheid professioneel gereedschap en reserve-onderdelen bij me...

De verhuurder vorig jaar had met opzet geen gereedschap meegegeven (kan ik me ergens wel voorstellen...), maar dat bleek uiteindelijk toch wel problematisch te zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer