Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Hinko »

Niet nodig, reservering vervalt.
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Top, dank voor de snelle reactie Hinko!
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

MichelAngelo66 schreef:Aan de reacties te zien is het inmiddels dus raadzaam om ook verder te zoeken. Gaan we dus ook doen.
Was benieuwd of er misschien een andere/vervelende reden zou zijn waarom men niet zo happig meer was op uasreisen.de of drive-usa.de.
We gaan proberen ergens een Full size SUV onder de €1000 te bemachtigen :D
Ik hoop dat de prijzen voor een full-size gaan zakken want die liggen voor LAX een behoorlijk stuk hoger dan een standaard SUV.
We hebben aan een standaard SUV meer dan voldoende (2 volwassenen + 1 kind) maar als ik door goed zoeken voor het zelfde geld een Full-size kan krijgen zal ik het niet laten.
Raymon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Raymon »

Hoi allemaal,
wij gaan dit jaar voor het derde jaar op rij een mooie reis door de USA maken, het noord-westen deze keer. Dit wordt de eerste keer dat we alles zelf boeken, dus ook de auto. We willen vanwege de goede ervaringen (en ophaallocatie) bij Alamo boeken, en heb daar dus op de Nederlandse website gekeken wat het me zou kosten: omgerekend zo'n 850 euro voor een intermediate als ik ter plaatse betaal, 930 als ik nu betaal. Dit verschil vond ik wel erg groot en raar, dus keek ik daarna voor de gein eens op de US website, en tot mijn verbazing kan ik daar voor omgerekend 635 euro gewoon een fullsize boeken (ook na aangegeven te hebben dat ik in Nederland woon)! Hoe kan dit verschil zo groot zijn? Zit er ergens een addertje onder het gras, qua verzekeringen ofzo? Of is het gewoon betrouwbaar om via de US site te boeken?
peeweetm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door peeweetm »

Raymond, op de eerste bladzijde van dit draadje staan de antwoorden.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Afgelopen week de een midsize SUV geregeld voor de periode 20 Januari t/m 2 Februari.
Ophalen en brengen op Orlando Internationale Airport voor de prijs van iets meer als 400 euro. In de komende maanden ergens online inchecken en Alamo Save Time regelen en we kunnen nadat we door Customs zijn direct naar de huurauto ipv de soms behoorlijk vervelende medewerkers aan de balie te woord te moeten staan. :thumbup:
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Waar heb je geboekt, ronenyvonne ?
Raymon
Amerika-ontdekker

Bericht door Raymon »

peeweetm schreef:Raymond, op de eerste bladzijde van dit draadje staan de antwoorden.
Ik lees daar niets over wat het prijsverschil tussen verschillende websites van hetzelfde bedrijf verklaard..
Alleen iemand die via alamo.co.uk geboekt heeft wat geen probleem was. Kan ik hieruit afleiden dat via de .com site boeken dus ook geen probleem zou zijn?
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Raymon, zolang je aangeeft op de .com site dat je uit Nederland/ België komt, heb je alle verzekeringen.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
Raymon
Amerika-ontdekker

Bericht door Raymon »

Top, bedankt voor de info. Zoals ik al zei wordt dit de eerste keer dat we alles zelf boeken, en we zijn gewoon bang dat er iets fout gaat :) Dat alle verzekeringen erbij zaten had ik al begrepen, ik was gewoon bang dat ik ergens wat kleine lettertjes over het hoofd had gezien.
Carolien123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Carolien123 »

Omdat ik het zelf bijna fout had gedaan, controleer even of de extended cover of zoiets op de bevestiging staat. Ik dacht een goeie deal te hebben in Orlando, toen bleek dat ik alleen de wettelijke aansprakelijkheid had verzekerd. Die is in Florida $ 10.000 en als er iets gebeurd is dat maar erg weinig. De extended cover geeft dekking tot $ 1.000.000. Ik wist dit ook niet tot iemand mij erop wees.

Wij hebben de verhuur geannuleerd en zijn weer druk op zoek naar een huurauto tegen een goed tarief.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Carolien123
Amerikafan

Op pagina 1 staat:

Twee “verzekeringen” zijn belangrijk. Schadeverzekering en aansprakelijkheidsverzekering.
De schadeverzekering, vaak genoemd als CDW / LDW dekt schade aan of diefstal van de huurauto. Je hebt geen eigen risico voor de autohuur in de V.S. Extra verzekering om het eigen risico te verlagen, zoals door sommige websites soms aangeboden, is NIET nodig!

De aansprakelijkheidsverzekering, vaak genoemd als SLI of LI heeft een dekking tot 1 miljoen dollar. Voor normale vakantiegangers is dit voldoende.

Deze twee verzekeringen zitten er standaard bij als je boekt bij een Europese broker, of bij de verhuurder zelf mits je aangeeft dat je uit een Europees land komt. Controleer het voor de zekerheid in de details voor je de reservering bevestigt.

In de bevestiging stond: (via Alamo Duitsland geboekt)
Beschreibung / Description Preis / Price
Vollkasko/diebstahlschutz
(usa:ohne Selbstbeteiligung) Enthalten / Included
Customer Facility Charge 2.50 Pro Tag Pro Tag Enthalten / Included
Priv Fee Recov Chg 10% Enthalten / Included
Tire Battery Fee .02 Day Enthalten / Included
Florida Surcharge 2.00 Pro Tag Pro Tag Enthalten / Included
Kfzzulassungsgebühr
Enthalten / Included
Steuern Enthalten / Included
Unbegrenzte Km Enthalten / Included
Staatliche Haftpflichtversicherung Enthalten / Included

Staatliche Haftplichtversicherung is de aansprakelijkheidsverzekering. En de verplichte verzekering is in Florida $ 10.000.

USA / Arizona $ 30.000 $ 10.000
USA / Florida $ 10.000 $ 10.000
USA / Kalifornien $ 30.000 $ 5.000
USA / Nevada $ 30.000 $ 10.000
USA / Utha $ 50.0000 $ 15.000
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

ja met Alamo.de moet je nog iets selecteren. Heel apart maar goed. Uitzonderingen heb je altijd.
Je moet nog een aanvullende aansprakelijkheidsverzekering nemen. (dit hoeft normaal gesproken niet! maar bij alamo.de en ook bij nationalcar.de wel)
3 opties krijg ik als ik een proefboeking maak, zie screenshot.
Screenshot_1.png
Je moet een pakket kiezen waarbij ook Erweiterte Haftpflichtversicherung (aanvullende aansprakelijkheid)inzit. Deze verzekering vult de standaard aansprakelijkheid aan tot 1 miljoen dollar.

Nogmaals, bij elke andere bekende tussenpersoon / of verhuurder zit dit altijd. Bij bovengenoemde sites moet je even opletten. Los van het feit of nu ook de goedkoopste optie is.

is nu nog steeds alamo.de goedkoper dan bv alamo.com of alamo.co.uk/brits?
Carolien123
Amerikafan

Voor mij was het zeker niet meer goedkoper. Zonder de aanvullende verzekering zat ik op € 665 en met de aanvullende verzekering op €1060.

Als ik via Autoeurope boek, kom ik met de extended cover uit op € 775. Dit is geen gold pakket, dus de tank moet vol terug.

Ik heb nog niet gekeken naar Alamo UK. Hoewel ik van alle kanten lees dat het geen probleem is om geen brits rijbewijs te hebben, weet ik dat ik me daar dan toch druk over ga maken. Ik moet er gewoon niet aan denken om na een lange vlucht ook nog gedoe te krijgen. En Autoeurope is de afgelopen keer geen probleem geweest.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

je moet vooral doen waarbij jij je goed voelt :wink: :thumbup:
Carolien123
Amerikafan

Dat klopt, maar ik ben toch blij dat ik er op tijd achter kwam dat ik minder verzekerd was, dan ik dacht :). Dus vandaar dat ik reageerde.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Better safe then sorry :)
Raymon
Amerika-ontdekker

Bericht door Raymon »

Carolien123 schreef:Voor mij was het zeker niet meer goedkoper. Zonder de aanvullende verzekering zat ik op € 665 en met de aanvullende verzekering op €1060.

Als ik via Autoeurope boek, kom ik met de extended cover uit op € 775. Dit is geen gold pakket, dus de tank moet vol terug.

Ik heb nog niet gekeken naar Alamo UK. Hoewel ik van alle kanten lees dat het geen probleem is om geen brits rijbewijs te hebben, weet ik dat ik me daar dan toch druk over ga maken. Ik moet er gewoon niet aan denken om na een lange vlucht ook nog gedoe te krijgen. En Autoeurope is de afgelopen keer geen probleem geweest.
Voor zover ik nu gevonden heb is alamo.de inderdaad goedkoper dan .nl, maar nog steeds duurder dan .com.
.com en .co.uk (al die punten :roll: ) hebben zo goed als dezelfde prijzen.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Raymon schreef: Voor zover ik nu gevonden heb is alamo.de inderdaad goedkoper dan .nl, maar nog steeds duurder dan .com.
.com en .co.uk (al die punten :roll: ) hebben zo goed als dezelfde prijzen.
en dan heb je ook nog eens alamo.co.uk/brits :lol:
Raymon
Amerika-ontdekker

Bericht door Raymon »

Klopt, maar daar waag ik me toch maar niet aan omdat ik niet aan de voorwaarden voldoe (UK rijbewijs).
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer