Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

goed vliegaanbod Connections?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
rrrick
Amerikafan

Re: goed vliegaanbod Connections?

Bericht door rrrick »

Dento schreef:Mijn ouders zijn op zoek naar tickets naar Denver voor eind maart 2010, maar hebben toch moeite om tickets te vinden goedkoper dan €645, althans die tickets waarbij je niet 3 keer hoeft over te stappen of van vliegveld hoeft te verwisselen. Ook Connections had geen leuke aanbieding, helaas... En dat terwijl tickets naar Denver normaal gesproken redelijk goed geprijsd zijn.
Probeer het eens via http://www.Orbitz.com
ik heb daar o.a. het volgende gevonden:

Wed 24 Mar Delta Air Lines 6262
Depart: 2:40pm Amsterdam, Netherlands (AMS
Arrive: 6:00pm Minneapolis, MN (MSP)

1 stop Economy 9hr 20min Airbus A330

Change planes. Time between flights: 1hr 15min

Delta Air Lines 2627
operated by Northwest Airlines -- NW 2199
Depart: 7:15pm Minneapolis, MN (MSP)
Arrive: 8:29pm Denver, CO (DEN)

Economy 2hr 14min Airbus A320
Total duration: 12hr 49min

Return
Tue, Apr 6 Delta Air Lines 1910
Depart: 3:40pm Denver, CO (DEN)
Arrive: 8:40pm Atlanta, GA (ATL)

1 stop Economy 3hr 0min Boeing 757

Change planes. Time between flights: 0hr 55min

Delta Air Lines 9375
operated by KLM Royal Dutch Airlines -- KL 0622
Depart: 9:35pm Atlanta, GA (ATL)
Arrive: 12:10pm Amsterdam, Netherlands (AMS)
Economy 8hr 35min Airbus A330

Total duration: 12hr 30min

Prijs: $ 861 dollar (ong. 600 euro)

http://www.orbitz.com/App/ViewFlightSea ... =d165&r=av
santalyd
Amerikafan

Bericht door santalyd »

Wij zijn vorig jaar voor het eerst naar Amerika geweest, rondje SF-LV-LA-SF, en dit is zo goed bevallen dat we eigenlijk terug willen. Nu denken we aan een rondje vanuit Denver, omdat we graag Yellowstone en Rocky Mountain NP willen zien. We vliegen liever rechtstreeks, maar dat kan niet vanuit Amsterdam, Brussel of Dusseldorf, dus zoeken we met maximaal 1 overstap. Nu vond ik dit:

€ 479,33 prijs voor alle passagiers € 958,66

10:55 - 12:55 Brussel (BRU) - Chicago,O'Hare Intl il (ORD) 1 American Airlines
16:15 - 18:05 Chicago,O'Hare Intl il (ORD) - Denver, co (DEN)

11:10 - 14:30 Denver, co (DEN) - Chicago,O'Hare Intl il (ORD) 1 American Airlines
16:50 - 08:00 Chicago,O'Hare Intl il (ORD) - Brussel (BRU)

Is dit een goede vlucht (qua prijs en overstaptijden ed)?

Mijn man vind het nog duur, omdat we vorig jaar rechtstreeks op SF vlogen vanuit Amsterdam voor 550 euro per persoon :) Maar ik hoop dat ik hem met een leuk tarief nog kan overhalen.

Wellicht is een optie nog vliegen op een andere plaats, het liefst rechtstreeks, maar in ieder geval goedkoper, dus ik zoek sowieso nog door op alle sites.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik heb het idee dat de tickets net iets duurder zijn dan vorig jaar, toen was het wel erg goedkoop.
Zelf vind ik het een mooie prijs.
Ik weet ook niet welke maatschappij er rechtstreeks op Denver vliegt.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

santalyd schreef:Is dit een goede vlucht (qua prijs en overstaptijden ed)?
Ik vind dit helemaal geen slecht aanbod (ondanks dat datum er niet bij staat waardoor je niet weet of het hoog- of laagseizoen is), ook de overstaptijden zijn mooi. Zou ik nog moeten boeken dan wist ik het wel. :D

Ik vind het persoonlijk helemaal niet duur. Prijzen tot € 550 (buiten het hoogseizoen) zijn voor mij zo'n beetje de grens. Je zit hier € 70 onder dus een mooi aanbod vind ik.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Annie schreef: Ik weet ook niet welke maatschappij er rechtstreeks op Denver vliegt.
Vanuit Nederland of België wordt er niet rechtstreeks op Denver gevlogen (helaas). Volgens mij is Frankfurt of Parijs 'dichtsbijzijnde' (op Londen na, maar dat is niet aan te rijden natuurlijk).
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
santalyd
Amerikafan

Bericht door santalyd »

@ Coyote

> Ik vind dit helemaal geen slecht aanbod (ondanks dat datum er niet bij staat waardoor je niet weet of het hoog- of laagseizoen is), ook de overstaptijden zijn mooi.

Sorry, we zijn aan het kijken voor september. De exacte datum is nog even open, dit was als voorbeeld 4-9 heen en 25-9 retour.
Qua overstappen wisten we niet hoe dat ging met koffers en douane. Moet je er dan al in Chicago doorheen of pas in Denver? En worden de koffers doorgestuurd of moet je die eerst ophalen en weer inchecken?

> Zou ik nog moeten boeken dan wist ik het wel.

Haha, ja ik ook wel, maar ja, er moet nog iemand mee willen :P

> Ik vind het persoonlijk helemaal niet duur. Prijzen tot € 550 (buiten het hoogseizoen) zijn voor mij zo'n beetje de grens. Je zit hier € 70 onder dus een mooi aanbod vind ik.

Oke, bedankt!

@ MattRob

> Vanuit Nederland of België wordt er niet rechtstreeks op Denver gevlogen (helaas). Volgens mij is Frankfurt of Parijs 'dichtsbijzijnde' (op Londen na, maar dat is niet aan te rijden natuurlijk).

Ik had inderdaad ergens Frankfurt gevonden met Lufthansa, maar dit is best nog een stukkie rijden en de prijs was over de 800 euro dus tja... Dan wordt 1 overstap toch iets minder erg als we met zijn tweetjes 600 euro besparen.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

santalyd schreef:Qua overstappen wisten we niet hoe dat ging met koffers en douane. Moet je er dan al in Chicago doorheen of pas in Denver? En worden de koffers doorgestuurd of moet je die eerst ophalen en weer inchecken?
Als je één (of meerdere overstaps in Amerika hebt) dan ga je op het eerste vliegveld door Immigrations. Daarna haal je je koffer op en geef je die verderop weer af voor de volgende vlucht. Ze worden wel gelijk doorgelabeld naar de eindbestemming maar je moet ze dus eerst zelf van de band halen. Opnieuw inchecken is dus niet nodig. Afhalen, afgeven en klaar is Kees. :D

Roland

santalyd
Amerikafan

Bericht door santalyd »

Oke, dus dan hebben we de 'lange' douaneprocedure in Chicago al gehad en hoeven we in Denver alleen de koffers op te halen? Beschouwen ze de tweede vlucht als een interne vlucht?
Wel apart dat je ze ophaalt en weer afgeeft, maar mij best, als ze maar op de bestemming aankomen :)
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

ok, beetje ingewikkeld verhaal, maar als ik los British Airways vluchten boek voor Ams-Lon en Lon-SF ben ik in jul/aug € 750 kwijt. Is dat een redelijke prijs? (Ik weet dat ik via Brussel goedkoper kan, maar aangezien ik op 20 min van Schiphol woon heb ik er wel wat verschil voor over.)
Vale
Amerika-ontdekker

Bericht door Vale »

Uiteindelijk toch geboekt via Connections:
01/07/10 Brussel - Heathrow - NY JFK
26/07/10 Miami - Heathrow - Brussel
@ 572 euro met Brussels Airlines en Virgin Atlantic

De mogelijkheid tot een geïntegreerde annulatieverzekering (58 euro voor 2 personen) heeft ons doen beslissen om connections toch te nemen.
Hetzelfde aanbod (identieke vlucht zelfs) vonden we via cheaptickets voor een 40-45 euro minder. Maar dat vonden we een aanvaardbare meerkost.
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Mooie trip, erg vergelijkbaar met onze zomervakantie. Overigens staat deze 'aanbieding', met Virgin, er al vrij lang op. Voor Virgin is dit blijkbaar nog geen hoogseizoen. Ook wij zaten enkele weken terug al naar deze reis te kijken. Vind het voor hoogseizoen in ieder geval een mooie prijs :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Vale
Amerika-ontdekker

Bericht door Vale »

@MattRob: Dat hoogseizoen zal ons altijd blijven achtervolgen vrees ik, mijn vriendin werkt nl. in het onderwijs :mrgreen:.

Maar idd, het leek ons, in vergelijking met de andere maatschappijen, ook een goeie deal te zijn.
pepilein
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door pepilein »

Wij zitten beide in het onderwijs en als je er net voor of na, de eerste of laatste (regio) kan vliegen, dan kan dat behoorlijk wat schelen. Zo ben ik in 2005 al eens voor €800 naar maleisië gevlogen met 3 hotel overnachtingen (normaal zeker €1000), in 2003 al een keer naar Australië voor €700 (normaal rond €1000/1100) en vorig jaar 2 juli (net 1 dag voor de eerste schoolvakantie) naar Las Vegas voor €650. Allemaal vanaf Amsterdam uiteraard.
Het loont echt om net even buiten de schoolvakanties (minimaal 1 vlucht) te reizen. Heb ook dit jaar uiteraard gekeken bij connections (vertrek Brussel) en met de bijkomde kosten en ongemakken (er naar toe, overnachting, parkeren etc), maar omdat ik nu wel erg midden in het hoogseizoen zit (vanaf 10 juli pas vrij) kwam het voor mij niet gunstiger uit. Vlieg nu voor €640 naar Orlando (12/7 - 2/8) rechtstreeks vanaf Amsterdam. Niet de goedkoopste optie wellicht, maar wel de meest makkelijke.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik was net even het autoaanbod aan het vergelijken bij Connections. En het viel me op dat ze goedkoper zijn dan usareisen. (Verschil 20 euro voor 3 weken een standard SUV - Trailblazer)

Nu ben ik natuurlijk heel erg aan het twijfelen. Ik heb al even contact gehad met Connections, en blijkbaar is die prijs incl alle verzekeringen, extra chauffeur en eerste tank benzine. De maatschappij is Avis.

Normaal zou ik zo geboekt hebben, maar ik was heel tevreden over usareisen, en zeker over Alamo. Maar schijnbaar is Avis een 'betere' maatschappij dan Alamo, dus ik hoop dat ik dan dezelfde service ga krijgen.

Dus op zich ziet dit aanbod er gewoon goed uit, of zie ik helemaal iets over het hoofd? Ik blijf het raar vinden dat elke maatschappij nu schijnbaar goedkoper wordt dan usareisen. Ik had dat helemaal niet verwacht. Weet er ook iemand of de verzekering even compleet is bij Connections als bij usareisen?
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ik heb het al vaker gemeld, usareisen is MET NAME erg goedkoop voor de Midsize SUV klasse. Alle andere klassen moet je gewoon goed blijven vergelijken. Overigens, als ik kon kiezen voor dezelfde prijs uit Alamo en Avis, zou ik gelijk voor Avis gaan. Niet zozeer slechte ervaringen bij Alamo, maar Avis staat zeker beter aangeschreven :wink: !
Vale
Amerika-ontdekker

Bericht door Vale »

@pepilein: Wij zijn van België, volgens mij lopen de schoolvakanties hier anders dan in Nederland. Een onderwijzer moet in België beschikbaar zijn voor zijn school tot en met 30 juni en vanaf 1 september, of hij dan echt ter plaatste moet zijn of niet.

Dus voor de zomer zijn wij echt wel beperkt tot juli en augustus. :(
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

MattRob schreef:Ik heb het al vaker gemeld, usareisen is MET NAME erg goedkoop voor de Midsize SUV klasse. Alle andere klassen moet je gewoon goed blijven vergelijken.
Precies, altijd de verschillende aanbieders met elkaar vergelijken. Waar de één duurder is, is de ander vaak goedkoper en andersom. Zo waren wij vorig jaar maart voor de Mustang Cabrio (speciale klasse) het goedkoopst uit bij Hotelplan, rechtstreeks bij ze geboekt.

Avis heb ik nog nooit gehuurd maar zou het zeker niet nalaten als ik een goed bod als Chi Sin X kreeg. :)

Roland

bigfish
Amerika-ontdekker

Bericht door bigfish »

Hallo iedereen, bij het boeken van m'n vliegtickets bij Connections koos ik voor een pakketverzekering: annulatie en reisbijstand, de zogenaamde all-in premier verzekering. De prijs hiervoor bedroeg 7% van de totale reissom (voor ons kwam dit op 200 euro aangezien ik 4 vliegtickets kocht). Nu sprak ik vandaag een kennis die zijn vlucht, hotel en wagen allemaal via het reisbureau zal boeken. Zijn totaalbedrag is veel groter, en dus betaalt hij veel meer aan verzekering (250 euro voor 2 personen dacht ik). Dit is perfect logisch voor wat betreft de annulatie: hij boekt immers meer zaken en moet dus voor meer verzekerd worden. Maar voor de reisbijstand is dit toch eigenaardig: hij betaalt meer voor dezelfde reisbijstand...

Het is misschien een beetje complex maar ik vraag me gewoon af of anderen ook de all-in premier verzekering hebben genomen bij de boeking en of deze volstaat als reisbijstandsverzekering? Ik wil immers zeker zijn dat we voldoende verzekerd zijn in het geval er iets zou gebeuren...

Bedankt alleszins voor het antwoord
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

@ Chin Sin X

ik heb een keer bij Avis gehuurd en twee verschillen vielen mij op t.o.v. Alamo

Bij Avis moeten alle bestuurders een creditcard bezitten en bij zich hebben, dit is bij Alamo alleen de hoofdbestuurder.
en
Bij Avis kreeg ik gewoon een auto toegewezen (ik weet niet of dit overal zo is bij Avis) in tegenstelling tot (vaak) een keuzemogelijkheid bij Alamo.

Ik zelf heb uitstekende ervaringen met usareisen i.c.m. Alamo (ik vind auto's omruilen leuk en hun service richting mij is altijd +100% geweest) en zal dan ook niet zwichten voor een prijsverschil van 20 euro, maar die keus is uiteraard door een ieder zelf te maken.
Afbeelding
[/url]
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

@ bigfish,
Wij hebben een doorlopende reis en annulerings verzekering die we gwoon bij al onze andere verzekering in 1 pakket hebben zitten, doordat je een totaal pakke afneemd krijg er ook nog korting waardoor het geheel heel betaalbaar is/blijft.
Hier heb je natuurlijk weinig aan als je maar een keer in paar jaar een grote reis maakt omdat je dan een jaar voor Jan met de korte achternaam betaald maar voor mensen die ieder jaar op vakantie gaat is dit goedkoper dan een verzekering afsluiten bij het reisbureau (wat meestal ook nog redelijk dure verzekringen zijn)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer