Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Pascal »

What should I do if I'm not approved for travel?

If you receive a Travel Not Authorized response to your travel authorization application, but wish to continue with your travel plans, please visit The Department of State Web site at www.travel.state.gov for additional information about applying for a visa. The denial of a travel authorization only prohibits travel under the Visa Waiver Program and is not a determination of eligibility for a visa to travel to the United States. In the event you are not approved for a travel authorization, no court shall have jurisdiction to review an eligibility determination under ESTA.
Dit uit de Q & A op de officiële site. Dus wel degelijk een weigering.

Er staat dat je 1 x in de VS geweest bent. Het enige wat je zelf nog kan controleren is of dat vertrek toen goed is geregistreerd op https://i94.cbp.dhs.gov/I94/#/home#section en kies view travel history .
Anders zou de reden overstay kunnen zijn.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Echt absurd… je bent op basis van 1 of ander element, dat ze je niet meedelen, geweigerd… Heb je in het verleden reeds een ESTA gehad?

Ik heb nu toch wat ‘angst’ om de mijne aan te vragen… mensen hier die het recent gedaan hebben?
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Ik heb al diverse keren een Esta gehad. Al sinds de invoering van de Esta altijd.
Een paar maanden geleden een nieuwe aangevraagd en werd binnen 1 uur toegekend.
Thijs86
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Thijs86 »

Timothy555 schreef:
29 sep 2021, 21:39
Echt absurd… je bent op basis van 1 of ander element, dat ze je niet meedelen, geweigerd… Heb je in het verleden reeds een ESTA gehad?

Ik heb nu toch wat ‘angst’ om de mijne aan te vragen… mensen hier die het recent gedaan hebben?
Ik heb begin september een ESTA aangevraagd, gewoon binnen een uurtje (of twee) goedgekeurd zoals ook eerdere keren. Morgen ochtend reis ik als spouse van een citizen naar de VS, dus uitgezonderd van de travel ban. We reizen gezamenlijk, maar we hebben wel alle uittreksels in meerdere talen bij ons.

Check in is al een tijdje open en tot nu toe is mijn ESTA status nog steeds approved. Ik wacht zelf nog met check in en API gegevens tot bij de balie, naar aanleiding van de verhalen hierboven. Ik probeer onderweg een update te sturen hoe hier mee om wordt gegaan.
theovg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door theovg »

Gisteren esta aangevraagd toegekend binnen een uur
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Thijs86 schreef:
30 sep 2021, 17:16
Ik probeer onderweg een update te sturen hoe hier mee om wordt gegaan.
Iets later als je veilig gearriveerd bent mag ook :wink: Maar wel even handig inderdaad om te weten hoe het gegaan is, aangezien het voor verreweg de meesten van ons 1,5 jaar geleden is dat we naar de VS gereisd zijn.

@Timothy555 Ik snap je angst wel. Toch denk ik dat je hem binnenkort gewoon moet aanvragen. Alternatieven heb je ook niet echt, een visum is (volgens mij) ook tijdrovend. Ik weet niet wanneer je van plan bent te gaan?

Het verhaal van @lvrijn is een verhaal wat helaas een enkele keer voorkomt. Ook bij mensen hier op het forum. Die afwijzing staat mijn inziens nog steeds los van de travelban.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
Timothy555
Amerika-expert

@d_vdploeg Een visum lijkt me momenteel, wel door corona, onmogelijk.

Ik ga in principe 12 december voor een week. Ik kan dus wel wachten tot we begin november zijn. In principe (het is ver vooruitdenken, zeker in deze wereld) kan een tripje in oktober 2023 ook nog gecoverd worden door deze ESTA, als ik lang genoeg wacht.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

In jouw geval zou ik zeker nog even wachten met een ESTA aanvragen, aangezien je aangeeft wat ''angstig'' te zijn. Rustig afwachten tot we een datum hebben waarop de travelban definitief wordt opgeheven, daarna aanvragen. Weet je zeker dat als je ESTA wordt afgewezen (waarop de kans al uitermate klein is) dat het in ieder geval niet door de travelban komt :wink:
Timothy555
Amerika-expert

Ik kan zelfs wachten tot de travel ban er effectief af is. Stel dat dat 5 of 10 november is, dan heb ik nog meer dan een maand…

M’n vorige ESTA is vervallen sinds augustus dit jaar.
Thijs86
Amerika-ontdekker

Bericht door Thijs86 »

Even een korte update van mijn reis onder de travelban exemption (spouse van citizen). Gelukkig voor iedereen gaat de travelban er binnenkort af, maar ik deel toch even mijn ervaringen voor wie tot die tijd nog vertrekt. Het gaf mij onderweg veel rust dat ik de ervaringen van anderen hierboven kende.

Gisteren aangekomen. Voor vertrek op vrijdag ochtend een mail ontvangen waarin een status change van mijn ESTA werd gemeld. Daar geen acht op geslagen vanwege de berichten hierboven. Ik had geen API gegevens ingevuld en niet online ingecheckt. Dat heeft helaas geen verschil gemaakt.

Op Schiphol bij de check-in alle benodigde papieren laten zien (recent meertalig uittreksel van Nederlands huwelijksregister, uitdraai van mijn ESTA approval van eerder deze maand en testresultaten). Daar waren ze tevreden mee, het lukt alleen niet om de juiste contactpersonen te bereiken om de ESTA cancellation te overriden. Uiteindelijk konden ze ons alleen tot Londen inchecken, met het verzoek ons daar bij de transfer balie te melden om alsnog de ESTA weer te activeren.

In Londen aangekomen weer een goed half uur aan de balie gestaan. Daar konden ze wel de juiste persoon vrij snel bereiken maar het duurde lang tot het ook in het systeem verwerkt was. Pas daarna konden we ingecheckt worden naar Denver. In Denver aangekomen was het gelukkig heel rustig bij immigrations. We waren snel aan de beurt. We werden wel naar een andere balie begeleid waar de immigrations officer nog even onze paspoorten en huwelijksakte wilde zien. Hij zij al vrij snel dat hij tevreden was met de gegevens, maar had vervolgens ook nog wel 10 minuten nodig om alles te verwerken.

Conclusie: Ook mijn ESTA was dus gecancelled. Maar dankzij alle goede informatie hierboven hoefden we daar niet zenuwachtig van te worden. Wel veel meer tijd aan balies gestaan dan normaal. Ik was blij dat we in Londen voldoende overstap tijd hadden. Het lijkt in het ene geval wat soepeler te verlopen dan het andere.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Vervelend dit allemaal maar gelukkig is het goed gekomen. Bedankt voor de update!

Voor mij weer een bevestiging om met het aanvragen van mijn nieuwe ESTA, die ook is ingetrokken bij check-in, te wachten tot we officieel in november op datum x weer mogen van Biden cs.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Dank voor de update.

@Thijs86 kreeg je die mail de ochtend voor vertrek of ongeveer 24 uur van te voren? Die 24 uur van te voren zijn namelijk ook precies de uren dat je online zou kunnen inchecken.. Even los van het feit dat je dat bewust niet gedaan hebt.

Dan lijkt dat dus de trigger te zijn om die ESTA’s eruit te gooien, het moment dat de online incheck opent.

Nu hopen een concrete datum van opheffing! Veel plezier daar en fijn dat het is goed gekomen!
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Goeie vraag @d_vdploeg, vooral omdat @Thijs86 zegt: "had geen API gegevens ingevuld en niet online ingecheckt.".
nathali
Amerika-ontdekker

Bericht door nathali »

Ik heb vandaag een ESTA aanvraag ingediend. Alleen het betalen lukt niet Ik heb ook al gekeken of een ander berichtje hierover staan maar kan het niet vinden.

Nadat ik mijn creditcard gegevens heb ingevuld, probeert het systeem het verwerken en word ik terug verwezen naar de pagina dat het niet betaald is. Een aantal keer geprobeerd nu. Ik wacht even tot morgen om te zien of het echt niet betaald is of dat ik hem misschien wel 10 keer betaald heb.

Komt dit vaker voor? Ik heb namelijk niet een andere creditcard om het mee te betalen deze heeft altijd gewerkt.
Thijs86
Amerika-ontdekker

Bericht door Thijs86 »

d_vdploeg schreef:
02 okt 2021, 17:19
Dank voor de update.

@Thijs86 kreeg je die mail de ochtend voor vertrek of ongeveer 24 uur van te voren?
De mail kwam de avond voor vertrek binnen, 23.31u. vertrek naar Londen was 11.40 en van daar naar Denver rond 16u Nederlandse tijd. Dus minder dan 24u.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

nathali schreef:
02 okt 2021, 23:34
Nadat ik mijn creditcard gegevens heb ingevuld, probeert het systeem het verwerken en word ik terug verwezen naar de pagina dat het niet betaald is. Een aantal keer geprobeerd nu. Ik wacht even tot morgen om te zien of het echt niet betaald is of dat ik hem misschien wel 10 keer betaald heb.
Misschien even proberen met een andere browser?
nathali
Amerika-ontdekker

Bericht door nathali »

Misschien even proberen met een andere browser?
Dit was de oplossing. Dank je wel. Nu wachten op goedkeuring.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Thijs86 Ok dus niet zodra de online incheck opent. Ruim op tijd annuleren dus als je voordat de travelban wordt opgeheven naar de VS gaat. Ga er vanuit dat we als de ban eraf is hier ook van verlost zijn.

@nathali zou je met ons de uitkomst willen delen? Goedgekeurd of niet? Dan kunnen we dit een beetje monitoren.
nathali
Amerika-ontdekker

Bericht door nathali »

Aanvraag goedgekeurd.Ging vrij vlot binnen 2 uren. Nu heerlijk verder plannen.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Top!! Veel plezier met plannen maken!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer