Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

paulr schreef:
01 jun 2024, 17:50
Volgens mij krijg je dan weer hetzelfde antwoord :) Elke camper is een rammelbak, haha. Wij hadden paar jaar geleden een Roadbear (wordt nóg iets hoger aangeslagen), maar vonden die niet erg veel beter dan de CA. Weliswaar iets meer accesoires en keukenspullen, maar die haal je voor een laag bedrag bij de Walmart. En een luifel kan handig zijn, maar vaak is er voldoende schaduw in de buurt. En vrienden van ons hebben 'm er vanaf gereden bij een overhangende rots :lol: . Roadbear was tóen net iets goedkoper dan CA (komt niet vaak voor), vandaar de RB...
Kortom, ik raad altijd aan om gewoon voor de laagste prijs te gaan. Volgende week hebben we trouwens een Truckcamper van Canadream: die rammelt niet omdat je in een gewone auto rijdt (maar is alleen geschikt voor met z'n 2-en).
Ja, ik neig daar ook naar, maar manlief lijkt een wat nieuwere en luxere RV ook wel een keer wat. Roadbear kost bijna het dubbele, dat gaat echt nergens over.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Wij reisden met ons 7-en en daarom vond ik de slide out belangrijk en hebben we bij road bear gehuurd. Die had ook de beste prijs. Slide out geeft echt veel extra ruimte. Met kleiner gezelschap wellicht minder belangrijk 😊
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

paulr schreef:
01 jun 2024, 17:50
Volgens mij krijg je dan weer hetzelfde antwoord :) Elke camper is een rammelbak, haha. Wij hadden paar jaar geleden een Roadbear (wordt nóg iets hoger aangeslagen), maar vonden die niet erg veel beter dan de CA. Weliswaar iets meer accesoires en keukenspullen, maar die haal je voor een laag bedrag bij de Walmart. En een luifel kan handig zijn, maar vaak is er voldoende schaduw in de buurt. En vrienden van ons hebben 'm er vanaf gereden bij een overhangende rots :lol: . Roadbear was tóen net iets goedkoper dan CA (komt niet vaak voor), vandaar de RB...
Kortom, ik raad altijd aan om gewoon voor de laagste prijs te gaan. Volgende week hebben we trouwens een Truckcamper van Canadream: die rammelt niet omdat je in een gewone auto rijdt (maar is alleen geschikt voor met z'n 2-en).
Niet alle motorhomes rammelen, al heb ik het vermoeden dat een Class C veel meer rammelt dan een Class B of Class A.

Wat de luifel betreft, wij vinden die vooral handig voor (tegen?) de regen - dan heb je een mooie droge plek bij de deur. We zetten hem dan maar een halve meter uit om beschadiging te voorkomen. Overigens klapte hij op een kampeerterrein plotseling volledig uit - bleek dat de behuizing van de motor in tweeën was gebroken. Heel blij dat het niet tijdens het rijden gebeurde... Voor de rest van de tocht hebben we hem met Gorilla Tape dichtgehouden.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Jedinja schreef:
01 jun 2024, 23:39
Wij reisden met ons 7-en en daarom vond ik de slide out belangrijk en hebben we bij road bear gehuurd. Die had ook de beste prijs. Slide out geeft echt veel extra ruimte. Met kleiner gezelschap wellicht minder belangrijk 😊
Ja Road Bear is onze 1e keus als je niet naar het financiële plaatje hoeft te kijken, maar Road Bear is ruim 8000 euro voor 3 weken zomer 2025. Cruise zit op 4500 en El Monte op 5500. Vind ik dus nogal een verschil. Voor dat verschil heb ik de vliegtickets voor ons vieren ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Cobert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Cobert »

Ik ben het eens met @paulr. Wij begonnen onze roadtrips met een Road Bear, de laatste keren en komende reis met een CA.
Het zal persoonlijk zijn, maar het extra beetje “luxe” wat je krijgt vind ik niet heel bijzonder. Met een groter gezelschap kan een slide-out wel fijn zijn. De prijs is voor mij voor een groot deel bepalend en dan kom je meestal bij CA uit.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Marlies
Amerikafan

Bericht door Marlies »

Na twee eerdere reizen met een camper in de USA zijn we nu voor zomer '25 aan het kijken naar het huren van een camper vanuit Calgary (met nog wel een uitstapje naar de USA, namelijk Glacier NP). Naast het zusje van Cruise America zien we veel campers van Cruise Canada, maar ook van CanaDream. Het valt me op dat de layout van deze campers (model MHC, MHB en MHA) anders is dan bij de campers die we in de USA hebben gehad (en dan met name de bedden in de cap over). De bedden lijken niet in de breedte van de camper te liggen, maar in de lengte en dan deels met een gat / ruimte tussen de bedden. Nu lees ik op de site van CanaDream alleen bij de MHC dat dit gat kan worden opgevuld met een extra matras (niet bij de andere modellen). Iemand hier ervaring mee?

Als dit mogelijk is dan lijkt het aantrekkelijk om een 'Saver 4' arrangement van CanaDream te boeken (waarbij je een MHC, MHB of MHA camper krijgt). Tot nu toe veruit de meest aantrekkelijke prijs die ik heb gezien en voor ons gezien van vier (twee volwassenen en twee kinderen van dan 10 en 12) allemaal prima modellen.

IMG_8925.jpg
IMG_8925.jpg
, IMG_8926.jpg
IMG_8926.jpg
Eerdere rondreizen:
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

In Canada huren we graag bij Canadream. Vorig jaar en volgende week een TCA (Truck), paar jaar geleden een SVC (juist omdat we dan géén cab over hadden, meer uitzicht in de bergen). We vinden dat je bij Canadream nét iets meer krijgt t.o.v. Cruise America/Cruise Canada, maar niet zoveel betaalt als bij Road Bear... Geen ervaring met de cab over dus, maar belangrijkste lijkt me dat er geen ''gat'' is waar de kinderen in kunnen vallen. Dat lijkt bij alle 3 goed afgedekt (zie 360 graden beeld).
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

Ik lees net dat duitse groep FTI failliet is. Partijen zoals bv drive-usa.de /usareisen.de werken met hen samen voor de campers. Ik boekte bij hen voor aanstaande juli een camper bij Cruise America. Maar boekte 3 weken geleden om naar Campstar gezien hun tarief een stuk goedkoper was (en ik toen nog net binnen de termijn van gratis annulatie viel van drive-usa). Naar wat ik kan uitmaken werkt campstar niet samen met FTI. Iemand meer info?
En wat met al die mensen die wel met usareisen.de een camper huurden voor het aanstaande seizoen?
Edit: ik zie op de website van usareisen.de inmiddels een bericht staan dat ze hun best doen maar dat ze geen annulatie meer kunnen doorvoeren voor gedane boekingen.
MatthioP
Amerika-ontdekker

Bericht door MatthioP »

Ik heb het even door deepltranslator gehaald en ik krijg deze vertaling, hopelijk is er nog wat mogelijk:

Reserveringen voor huurauto's/motorfietsen en campers zijn nog steeds actief bij de verhuurbedrijven (bijv. Alamo, CruiseAmerica, EagleRider, etc.) en zijn nog NIET geannuleerd. We onderzoeken momenteel de mogelijkheid om deze boekingen te behouden, maar we hebben bevestiging en feedback nodig van alle betrokken partijen. We vragen daarom om je geduld!
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

Ik hoop het vooral ook dat diegene die al betaald hebben toch nog iets uit de brand kunnen slepen. Wij hadden normaal 25 mei alles betaald (voor huur op 11 juli). Ik voel mee met diegene die alles betaald hebben en duim heel hard dat er nog iets te regelen valt.
(Ondertussen voor alle veiligheid even met campstar gechecked: zij vallen niet onder FTI.)
1N9R1D
Amerikafan

Bericht door 1N9R1D »

Ik heb een beetje een bijzondere vraag...

We zouden heel graag eens een keer een rondreis met een camper maken. Maar ik heb nogal een verrot evenwicht (ik word al zeeziek op een zelfopblaasbaar matrasje :? ). Heb op de USA-beurs in Zeist al een paar keer in een camper gestaan en ik werd horendol van dat gewiebel. Nou heeft een caravan pootjes om 'm stabiel neer te zetten. En nou vroeg ik me af of een camper dat ook heeft. Dat zou de kans van slagen enorm vergroten :thumbup:
Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
Roning
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Roning »

Voor zover ik weet heeft een camper dat niet. Maar ik heb een beetje hetzelfde na een ontsteking aan mijn evenwichtsorgaan. Ik kom bijvoorbeeld altijd stikmisselijk uit een lift. Maar ik heb er in de camper geen last van gehad. Als je hem goed levelt vond ik dat hij nauwelijks bewoog. Alleen als manlief zich met nogal veel geweld omdraaide in zijn slaap voelde ik het :wink:
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Ik meen dat de meeste nieuwe rv's tegenwoordig met hydraulische stabilisators uitgevoerd worden die de rv waterpas en vast zetten. Maar op de huur rv's ben ik ze nog niet tegengekomen, waarschijnlijk een budget dingetje. Maar in jou geval zou je bij bijvoorbeeld Walmart 4 schaarkrikjes kunnen kopen, zijn $20 ofzo per stuk.
19 States so far...
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Steunen (leveling jacks) zijn bij aankoop van motorhomes vaak een optie, al kunnen ze ook later nog gemonteerd worden. Er zijn elektrische, hydraulische en handmatige versies. Bij deze laatste versie gebruiken mensen regelmatig een "electric drill" zodat je niet hoeft te zwengelen.

Houd er rekening mee dat ze vooral bedoeld zijn voor modellen met schuiven, omdat de motorhome hiervoor waterpas moet staan om schade aan de schuiven te voorkomen. Ze elimineren derhalve niet alle beweging (wiebelen), maar het komt wel in de buurt.

Je zou misschien ook losse "krikken" kunnen aanschaffen. Dan moet je echter wel oppassen dat je die op de juiste plekken onder het chassis zet om schade te voorkomen. Let ook op het gewicht; de modellen voor kleine personenauto's zullen waarschijnlijk niet op het gewicht berekend zijn. Omdat je ze een voor een zal opkrikken moeten ze afzonderlijk het volledige as-gewicht kunnen dragen. De achteras kan wel tweemaal zoveel gewicht hebben dan de vooras. Op de weegschaal komt onze vooras rond de 3200 kg uit en de achteras 6200 kg. Dat is echter voor een 35' Class C motorhome (watertank 1/3 vol). Een krik van 3 ton kan slechts 3000 "pounds" (1360 kg) veilig dragen - zonder dat mensen binnen rondlopen.

Update: Ik ga mijn mening toch herzien; ik zou beslist geen "krikken" gebruiken. Ze hebben geen zijwaartse stabiliteit. Bovendien zijn ze niet bedoeld om langdurig te gebruiken - ze zijn bedoeld voor korte perioden. Zelfs dan wordt er al aanbevolen om "jack stands" te gebruiken, maar ook die bieden vrijwel geen zijwaartse stabiliteit.
Laatst gewijzigd door Big Al op 24 jun 2024, 22:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Ik zit net te denken: ik weet niet of er een risico is dat een motorhome die je met losse krikken stabiliseert daar wellicht zijwaarts af zou kunnen glijden. Dat zou tot zeer gevaarlijke situaties kunnen leiden.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Marlies schreef:
02 jun 2024, 14:34
zijn we nu voor zomer '25 aan het kijken naar het huren van een camper
Wij zijn al voor 2026 aan het kijken. Het gaat toch een Cruise America worden, want die zijn gewoon het goedkoopst. Het basic nemen we op de koop toe. Is het toch nog een beetje kamperen :lol:
Wij huren in Canada ook graag bij Canadream en dan inderdaad de TCA (truckcamper), net als Paulr. Daar zijn we als een blok voor gevallen, maar hij is alleen geschikt voor 2 personen. Relatief kleine woonruimte, maar van alle gemakken voorzien en je rijdt in een superdeluxe pickup. Heerlijk rustig en comfortabel.
1N9R1D
Amerikafan

Bericht door 1N9R1D »

Big Al schreef:
24 jun 2024, 22:46
Ik zit net te denken: ik weet niet of er een risico is dat een motorhome die je met losse krikken stabiliseert daar wellicht zijwaarts af zou kunnen glijden. Dat zou tot zeer gevaarlijke situaties kunnen leiden.
Ik begrijp welk risico je bedoelt. Het was een goede oplossing geweest, maar toch niet zo verstandig om te doen...

Dan van de zomer maar eens bij iemand met een camper aankloppen :lol: En proberen of ik dezelfde ervaring heb als @Roning. Wel fijn om te lezen dat het ook met een zeer gevoelig evenwicht zonder problemen zou kunnen gaan.
Ach, en anders kunnen we altijd een hotel boeken om even een nachtje te stabiliseren ;-)

Bedankt in elk geval voor het meedenken!
Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
Sabrina1985
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sabrina1985 »

Dag Allen,

Zouden jullie met mij willen meedenken (als dat in dit draadje thuishoort)?

Volgend jaar juli 2025 (in de schoolvakantie) wil ik graag een (deel van de) reis maken met de camper (voor het eerst!) met onze twee kinderen, die dan 8 en 5 zijn. In totaal willen we drie weken richting Noord-Amerika, maximaal vijf dagen Canada (Vancouver), dan richting San Francisco, daar de camper ophalen, richting Yosemite, Grand Canyon en weer inleveren in Las Vegas om daar een paar dagen te verblijven in een hotel voordat we terugvliegen.

Nu heb ik denk ik de belangrijkste zaken in dit draadje wel gelezen én ook al prijzen (inclusief miles, verzekering, personal kits etc.) vergeleken alsmede een offerte opgevraagd bij Tioga. Ik schrok van de prijs van de camper via RoadBear. Zeker omdat ik via USA Reisen.de goedkoper uitkom met welke verhuurder dan ook. Nu twijfel ik tussen een camper van CA, El Monte of RB (ook al is die laatste aan de prijzige kant maar blijkbaar luxer?).

Omdat het de eerste keer wordt met een camper leek het mij verstandig om een wat grotere camper te kiezen met eventueel een slide out, in ieder geval rond de 30ft.

Ik moet in mijn overweging het volgende meenemen:
- elke verhuurder hanteert een andere policy; dit gaan we oplossen met aanvullende verzekeringen, dat komt goed. Maar wat moeten we vooral niet vergeten?
- de miles heb ik in de gaten qua afkoop. Niet opgemaakte miles krijg je niet gerestitueerd.
- Alle campers zijn rammelbakken; CA blijkbaar meer. We moeten blokken kopen om te "levellen" zodat je niet gekanteld slaapt.
- Personal kits kunnen we ook kopen bij de WalMart o.i.d.
- CA is veelal goedkoopst maar ook het karigst?
- lengte van bedden heb ik overal gecheckt en wij passen met onze maximaal 1.70m :)
- Generator wordt gebruikt voor elektra en maakt herrie 's avonds. Campground met electra is dan handig, toch? In NP heb je dat niet perse.

Manlief gaat het liefst helemaal niet in een camper slapen omdat het hem "vies" lijkt. We moeten dan ook een douche en toilet apart. Nu heb ik al gelezen dat het afhankelijk is van welke camper je in jouw klasse toebedeeld krijgt.

Vergeet ik nog iets wat essentieel is om af te wegen, afgezien van prijs?

Alvast veel dank voor de hulp!
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

@Sabrina1985
Blokken kopen voor levelen hebben wij nooit gedaan. Even een woonwijk inrijden, of kijken op terrein van een supermarkt en daar plankjes/ balkjes scoren. Heeft bij ons altijd perfect gewerkt als ' waterpas ' hadden wij gewoon een blikje drinken voldeed ook uitstekend.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Sabrina1985 schreef:
05 aug 2024, 19:45
- Alle campers zijn rammelbakken; CA blijkbaar meer.
Niet all motorhomes zijn rammelbakken. Class A modellen zijn meestal redelijk stil. Class C is een ander verhaal, maar best te doen - zeker voor een korte vakantie.
Sabrina1985 schreef:
- We moeten blokken kopen om te "levellen" zodat je niet gekanteld slaapt.
Hoeft niet, maar nadat we ze hadden aangeschaft vroegen we ons af waarom we ze niet al meteen hadden aangeschaft. We gebruiken ze samen met het (gratis) programma van Truma voor 'telefoons'. Die fabrikant maakt koelkasten voor RV's waarbij het belangrijk is dat de wagen waterpas staat. Je stelt eenmalig de afmetingen in (bijv. wielbasis). Als je de 'telefoon' dan op de vloer legt vertelt het programmaatje precies hoeveel je onder elk wiel moet leggen om waterpas te staan. Een uitkomst! Op z'n minst zou ik aanraden om even langs Home Depot of Lowe's te rijden en een 2x6 of 2x8 te kopen. Bij Home Depot ligt vaak een zaag in de winkel die je mag gebruiken. Anders zou je kunnen vragen of ze hem voor je willen zagen. Nadeel van deze optie is dat je ze eigenlijk niet kan stapelen omdat ze van elkaar zullen schuiven als je erop rijdt. Kan zelfs gevaarlijk zijn als een aangedreven wiel (achterwiel) er opeens een grijpt en het blok eruit schiet.
Sabrina1985 schreef:
- lengte van bedden heb ik overal gecheckt en wij passen met onze maximaal 1.70m
Als je afgaat op afmetingen zal je goed zitten, maar veelal staat er bijvoorbeeld "Queen" of "Full". Dan gaat het echter niet om een "volledige Queen", maar om die voor RV's en die zijn iets kleiner.
Sabrina1985 schreef:
- Generator wordt gebruikt voor elektra en maakt herrie 's avonds. Campground met electra is dan handig, toch? In NP heb je dat niet perse.
Generator is ook handig tijdens het rijden zodat je de airconditioner die in het plafond is ingebouwd kan gebruiken. Als het heet is dan is de A/C in de cabine vaak niet voldoende voor de hele motorhome.

Je mag niet overal op kampeerterreinen de generator gebruiken. Soms mag het ook alleen op bepaalde tijdstippen. Elektriciteit heb je op kampeerterreinen meestal alleen nodig voor de A/C - de rest van de 110V-apparaten zijn niet echt noodzakelijk. Verlichting, pomp, koelkast enz. hebben alleen 12V nodig die ze van de accu's krijgen.
Sabrina1985 schreef:
Manlief gaat het liefst helemaal niet in een camper slapen omdat het hem "vies" lijkt. We moeten dan ook een douche en toilet apart. Nu heb ik al gelezen dat het afhankelijk is van welke camper je in jouw klasse toebedeeld krijgt.
Ik weet niet wat er "vies" is aan een RV. Het bed misschien? Dat zal je echter ook bij hotels (en zeker bij motels) hebben. Douche en toilet apart lijkt me absoluut niet noodzakelijk als het om de hygiene gaat. Ik zou wel aanraden dat iedereen altijd gaat zitten, anders wordt het inderdaad snel smerig en zal het ook snel kunnen gaan stinken. Nu we het er toch over hebben, doortrekken doe je bij "een massa" door eerst de pot vol te laten lopen en dan pas de klep te openen. Anders is de kans groot dat niet alles wegspoelt. Erg lastig. Overigens stroomt het water vrij langzaam de pot binnen, dus het spettert niet. Mocht er een luchtje hangen dan kan je een lucifer afsteken en/of de ventilator in het plafond/dak gebruiken.

Als je een "full hookup hebt" (d.w.z. met riolering) laat de klep van de "black tank" dan dicht totdat je vertrekt. De tank is zo ontworpen dat de "solid" moeten drijven. Doe je dat niet dan loop je kans dat er een piramide van "solids" ontstaat.

Wat stank van de tank betreft, ik zou er altijd "black tank treatment" in doen. "Happy Campers" is absoluut de beste optie, maar dat is moeilijk te verkrijgen.

Aparte douche (voorzichtig met dat woord hier in de VS - heeft een hele andere betekenis dan in NL!) en toilet is handig zodat één persoon ze niet beide tegelijk bezet houdt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer