Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jojostravelusa »

Geen ervaring mee, wel dat het via een reisorganisatie goedkoper is dan rechtstreeks bij de camperverhuurder. Al verschillende keren bij Travelhome, UStravel en 1x Doets geboekt. Wel alleen de camper. De rest doen we zelf.
Angelique67
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Angelique67 »

Hallo, ik wil nu echt de camper gaan vastleggen voor onze volgende rondreis in juni 2024. De offerte van TIOGA valt net wat hoger uit dan die van drive-usa.de. Verschil lijkt verder dat de laatste inclusief een liability insurance van € 10 miljoen is, terwijl je bij TIOGA nog een aparte verzekering van A.S.R. daarvoor moet afsluiten per dag, met een max vergoeding van €1 miljoen. Dan is de keuze snel gemaakt? Of kiezen we toch voor een Nederlandse touroperator die in geval van nood misschien wat meer ondersteuning kan bieden… Wat zouden jullie doen? Ik lees in eental posten dat forummers toch ook vaak voor buitenlandse camperverhuurders gaan. Hoe zijn de ervaringen? Advies is mooi meegenomen, ik twijfel.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Kijk even of "liability insurance" niet al is inbegrepen bij bijvoorbeeld je reisverzekering of kredietkaart. Wel goed lezen of het ook voor RV's geldt.

Als je per dag moet betalen loopt het snel op.
PieterP
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door PieterP »

Angelique67 schreef:
19 jun 2023, 19:51
Hallo, ik wil nu echt de camper gaan vastleggen voor onze volgende rondreis in juni 2024. De offerte van TIOGA valt net wat hoger uit dan die van drive-usa.de. Verschil lijkt verder dat de laatste inclusief een liability insurance van € 10 miljoen is, terwijl je bij TIOGA nog een aparte verzekering van A.S.R. daarvoor moet afsluiten per dag, met een max vergoeding van €1 miljoen. Dan is de keuze snel gemaakt? Of kiezen we toch voor een Nederlandse touroperator die in geval van nood misschien wat meer ondersteuning kan bieden… Wat zouden jullie doen? Ik lees in eental posten dat forummers toch ook vaak voor buitenlandse camperverhuurders gaan. Hoe zijn de ervaringen? Advies is mooi meegenomen, ik twijfel.
De goedkoopste aanbieder van campers in de VS en Canada is: www.usa-reisen.de
Inderdaad: nul eigen risico gratis. Verder duidelijk wat er nog aan kosten bij komt ter plaatse.
Wij hebben daar al vier keer onze camper geboekt, de service en de bereikbaarheid zijn uitstekend, als je belt neemt iemand meteen de telefoon op! :thumbup: Succes ermee,
1991: CA, AZ, UT, NV
1992: NY, CT, MA, MAINE
1994: NM, AZ, UT
1996: NYC
1998: BC, WA
2009: CO, WY, MT, ND, SD, NE
2011: CA, NV, UT
2013: CA, AZ, NV, UT
2015: CA, AZ, NM, UT, NV
2018: CA, AZ, UT, NV
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

PieterP schreef:
20 jun 2023, 15:33
als je belt neemt iemand meteen de telefoon op
Dat is ook veel waard!
Dutchylex
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Dutchylex »

PieterP schreef:
Angelique67 schreef:
19 jun 2023, 19:51
Inderdaad: nul eigen risico gratis. Verder duidelijk wat er nog aan kosten bij komt ter plaatse.
Wij hebben daar al vier keer onze camper geboekt, de service en de bereikbaarheid zijn uitstekend, als je belt neemt iemand meteen de telefoon op! :thumbup: Succes ermee,
Helemaal eens! Wij hebben hier ook 2 keer geboekt. Zeer snel, duidelijk, goede communicatie. Als ik mail of bel meteen reactie. Duitse degelijkheid bestaat nog :)
Angelique67
Amerikafan

Mooi deze positieve berichten, ik ben er uit. Vooral mankief was wat sceptisch, maar ik denk dat we dit wel kunnen doorzetten nu. Dank!
Op naar de volgende beslissingen, op zoek naar tickets, huurauto (voor in YS en GT erbij) én hotels bij aankomst en vertrek in LV. We denken nu om bij aankomst vlak bij Cruise America te gaan zitten en de laatste twee nachten in Las Vegas, een op een RV park voor de inleverdag en de laatste nacht dan op de Strip. Ik vind een Early Bird zo duur, relatief. Dat doen we dus niet.
DennisS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door DennisS »

Wij zijn ons aan het oriënteren op een camperreis voor 2024 of 2025. Maar moet zeggen dat ik een beetje schrik van de prijzen voor een camper. als ik nu bij usareizen.de kijk, dan ben ik voor 21 dagen (c25) een kleine 6k kwijt. Ben even benieuwd wat anderen betalen in het hoogseizoen en zijn de kosten altijd zo hoog geweest? Om een of andere reden had ik in mijn kop zitten dat een camper altijd zo rond de 150 dollar per nacht was... maar als ik nu kijk kom ik op € 277 per nacht uit (wel inclusief alles)...
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
willemenmarije
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door willemenmarije »

Dutchylex schreef:
21 jun 2023, 08:58
PieterP schreef:

Helemaal eens! Wij hebben hier ook 2 keer geboekt. Zeer snel, duidelijk, goede communicatie. Als ik mail of bel meteen reactie. Duitse degelijkheid bestaat nog :)
Volgens mij is cu-camper.com nog goedkoper.
Dutchylex
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutchylex »

willemenmarije schreef:
28 jun 2023, 14:48
Dutchylex schreef:
21 jun 2023, 08:58

Volgens mij is cu-camper.com nog goedkoper.
Nee, wij komen daar 600-700 euro duurder uit. The devil is in the details: Je moet ook de Unlimited Miles, unlimited Generator gebruik, kitchen kit, convenient kits, etc. nog mee rekenen.
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Dutchylex schreef:
01 jul 2023, 07:03
unlimited Generator gebruik
Dat vind ik niet zo spannend. Dat is hooguit een paar dollar. Wie gebruikt de generator echt veel? Wij niet in elk geval. We zijn de laatste keren met een truckcamper op pad geweest en die heeft er niet eens een.
Maar de miles en de kits zijn zeker wel van invloed op de prijs. En zitten er ook verzekeringen bij in?
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Wij gaan in de meivakantie met onze 5 kids een reis met de camper maken van Denver naar Las Vegas. De tickets zijn geboekt, nu nog bepalen voor hoeveel dagen we de camper huren. Een paar dagen hotel+zwembad lokt ook.
Als we de camper tot bijvoorbeeld vrijdag huren kun je hem ook eerder brengen? Dus ipv dan vrijdagochtend al op donderdag eind van de middag? Geeft wat meer rust en is goedkoper dan early bird.

Ik zit alleen nog een beetje met de slaapplekken. De capover biedt genoeg ruimte voor twee kinderen? Onze kinderen van dan 13 en 7 willen daar graag slapen. Vind het zelf wat griezelig 😊

Edit: We huren de C30 van cruise America. De enige waarin we twee autostoelen kunnen bevestigen voor onze tweeling van dan bijna 4.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Wij hebben vorig jaar ook de camper al einde dag terug gebracht. Was wel bij Roadbear. We kwamen toen rond 15.30 in LV aan (en zoals ik wel vaker geschreven heb nemen we daar dan hotel ipv camping). Toen bedachten we die middag dat het wellicht al handig was direct in te leveren en dat kon toen. Even gebeld naar verhuurder en we konden tot 16.30 terecht….scheelt idd de volgende dag een ritje en je hebt die dag dus alle tijd aan jezelf (wij deden toen nog een “dagje” Death Valley met de auto).
Dus: wellicht even mailen met hen, dan weet je het op voorhand…
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Volgens mij passen die 2 prima bovenin. En als het toch te spannend is wordt het 2 “op de tafel” en 1 op de bank. Dacht dat er ook iets voor geplaatst kon worden maar weet ik niet meer zeker (wij gebruiken de cap over meestal als opbergruimte….)
Dutchylex
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutchylex »

jojostravelusa schreef:
01 jul 2023, 11:21
Dutchylex schreef:
Dat vind ik niet zo spannend. Dat is hooguit een paar dollar. Wie gebruikt de generator echt veel? Wij niet in elk geval. We zijn de laatste keren met een truckcamper op pad geweest en die heeft er niet eens een.
Maar de miles en de kits zijn zeker wel van invloed op de prijs. En zitten er ook verzekeringen bij in?
De generator zat hij de prijs inbegrepen dus (super plus bij drive-usa) Wij hebben deze de vorige keer wel behoorlijk veel gebruikt. Volgens mij voor Airco op afgelegen campings in hele warme gebieden en verwarming op koele gebieden. Wij hebben inderdaad extra verzekering erbij en vermindering eigen risico:
Screenshot 2023-07-01 at 16.51.08.png
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Ziet er niet gek uit :thumbup:
Angelique67
Amerikafan

Ik heb alle camperverhuurders waar op het forum over is gesproken wel om offertes gevraagd of zelf berekeningen gedaan op de sites. USA-reisen.de was echt de goedkoopste, met de diverse pakketkeuzes ook nog om uit te kiezen. Dus die is het voor ons geworden. Blijft natuurlijk een enorm bedrag, maar ik vind het een geruststellend idee de meest uitgebreide optie te hebben en geen gezeur over extra dingen naderhand bij boeken of alsnog regelen in een Walmart oid. En tevens de verzekering dekking met geen eigen risico als prio genomen, er zijn wel wat vervelende scenario’s te bedenken... Bij ons zat dat niet in de dekking van een CC of reisverzekering nl. Ik ben nu wel tevreden en toch n early bird erbij gedaan, hoewel ik dit een dure optie vind. Maar geregeld vervoer al naar en van de camperverhuurder ter plaatse is prettig, met 5 volwassenen en bagage nog best n gedoe en daar komen eveneens extra kosten mee. We kunnen dus vroeg ophalen en laat terugbrengen. Dat is ook wel fijn. Dit deel van de reis uitpluizen zit er dus op! Ik sleutel nog steeds aan de route LAS-LAS. Ik merk dat het met n camper toch anders reizen lijkt te worden dan met de auto, omdat het logischer is om soms na 1 nacht gelijk al door te rijden naar een volgende stop. Ik ga nu ook op zoek naar een chevrolet suburban of vergelijkbaar als extra vervoersmiddel in Grand Teton en Yellowstone.
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

in de c30 hebben we met twee volwassenen in de alkoof geslapen. (7 p totaal in de camper) en ook komende zomer gaan we dat weer doen. Dat wil dus prima.
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

jojostravelusa schreef:
01 jul 2023, 11:21
Dutchylex schreef:
In vier maanden tijd (in de zomer) hebben wij onze generator minder dan 75 uur gebruikt, al hadden we wel een 200W zonnepaneel (koffermodel).

Wij gebruiken de generator ook regelmatig tijdens het rijden zodat we de A/C in het woongedeelte kunnen gebruiken. Daar zit een aantal voordelen aan:
  • Je kan dan vaak de "chassis A/C" uitzetten zodat de motor minder snel oververhit raakt en je ook meer vermogen hebt voor hellingen.
  • De "chassis A/C" is vaak ontoereikend om de hele motorhome af te koelen.
  • De koude lucht is meer evenredig verdeeld.
  • Het scheelt wellicht brandstof, omdat de generator minder brandstof kan gebruiken voor de "coach A/C" dan het kost om de "chassis A/C" te laten draaien.
We hebben ook een "Instant Pot" (een combinatie hogedrukpan en een "slow cooker") die we vaak tijdens het rijden op lange reisdagen via de generator gebruiken. Dan is de Chili Con Carne klaar als we op het kampeerterrein arriveren. :D

Ergens is dat wel handig bekeken van dat verhuurbedrijf om het gebruik niet te limiteren, daar generators elke maand minstens een uur of twee moeten draaien om ze "gezond" te houden.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jill1234 »

DennisS schreef:
26 jun 2023, 10:21
Wij zijn ons aan het oriënteren op een camperreis voor 2024 of 2025. Maar moet zeggen dat ik een beetje schrik van de prijzen voor een camper. als ik nu bij usareizen.de kijk, dan ben ik voor 21 dagen (c25) een kleine 6k kwijt. Ben even benieuwd wat anderen betalen in het hoogseizoen en zijn de kosten altijd zo hoog geweest? Om een of andere reden had ik in mijn kop zitten dat een camper altijd zo rond de 150 dollar per nacht was... maar als ik nu kijk kom ik op € 277 per nacht uit (wel inclusief alles)...
Prijzen liggen stuk hoger dan voor corona.
In 2019 betaalden wij in het hoogseizoen voor 20 dagen camperhuur (LA-LA) met early bird 3900 euro
In 2022 betaalden wij in het hoogseizoen voor 20 dagen camperhuur (Denver-Las Vegas) met early bird 4600 euro
In 2023 betalen we in het hoogseizoen voor 20 dagen camperhuur (Charlotte-New York) zonder early bird 4300 euro.
Dit jaar valt het nog mee, maar dat komt omdat de Oostkust goedkoper is qua huur dan de westkust. Voor de westkust zouden we rond de 6K kwijt zijn geweest dit jaar.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer