Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Voor een volgende reis (mei/juni 2022) willen we graag een 25-tal dagen een auto huren in Seattle. Naar aanleiding van onze vorige roadtrips in Amerika en de goede ervaring met een SUV te huren bij Sunny Cars, waren we nu eens aan het kijken naar de prijzen voor volgend jaar. Op dit moment zien we prijzen van 2.200 euro, maar ik vind dit persoonlijk aan de hoge kant. Denken jullie dat deze prijs nog gaat zaken in de toekomst?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Ga maar uit van niet. Er is een schreeuwend tekort aan huurauto's. Er wordt al maanden geklaagd over hoge huurprijzen.
Hallo ik was ook eens aan het kijken voor National voor een grotere wagen. De code wat je hier vernoemt, kan ik die ingeven bij National bij account number of bij Coupon? Als ik deze ingeef bij account number krijg ik idd wel interessante tarieven, maar er staat dan wel dat ik me bij het National kantoor moet melden. MAG deze code zomaar gebruikt worden of kijk ik toch verkeerd? Ik kijk voor Calgary Canada van 23okt tot 5nov. Als ik nu met deze code kijk op standaard suv kom ik op 806 canadian dollar. Eerder heb ik nu bij Avis 399€ voor ne medium size car. 140€ meer zou ik hier bij National de suv kunnen nemen. Klopt deze redenering en MAG ik deze code gewoon gebruiken?Terpies schreef: ↑27 sep 2021, 19:07
Probeer eens 8573150. Ik kom op $932 voor een aisle pick, MCO 1-21 April. Voor een full size SUV backup boeking $1312. Dus onbetaalbaar valt best mee imho.
Thanks
Graag even reageren in het National topic, daar staat op de eerste pagina een handleiding.
Dat heb ik ook ergens gehoord, maar kan er weinig nieuws over vinden. Weet je ook waarom er zo'n tekort is? Door de Corona is een groot deel van de vloot verkocht als occasion???
Dat zou kunnen betekenen dat we volgend jaar relatief veel nieuwe modellen kunnen huren? Of kopen ze ook occasions op voor de verhuur?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@BassJo
Welkom op het forum!
Het nieuws is al van afgelopen voorjaar. Dus in de nieuwsberichten uit die tijd kan je meer vinden.
Twee redenen voor de hoge prijzen van nu:
1) Door de travelban en binnenlandse reisbeperkingen stortte in het voorjaar van 2020 de vraag naar huurauto's in. Verhuurders kwamen in de financiële problemen (Hertz op de rand van faillissement) en moesten een groot deel van hun vloot verkopen. Hun grootste vermogen zat/zit immers in het bezit van de auto's. De beschikbare vloot in de VS werd met tientallen % gereduceerd.
2) In het voorjaar van 2021 trok de vraag ineens weer sterk aan (vooral binnenlandse reizigers). Verhuurders proberen wel weer nieuwe auto's aan te kopen maar dit komt erg traag op gang: autofabrikanten kunnen minder leveren door chiptekorten. Daarnaast zijn consumenten meer interessante klanten voor autofabrikanten dan verhuurders; hierdoor staan verhuurders achter in de rij om nieuwe auto's geleverd te krijgen.
En in een echt kapitalistische markt gaat bij weinig aanbod, de prijs omhoog.
Welkom op het forum!
Het nieuws is al van afgelopen voorjaar. Dus in de nieuwsberichten uit die tijd kan je meer vinden.
Twee redenen voor de hoge prijzen van nu:
1) Door de travelban en binnenlandse reisbeperkingen stortte in het voorjaar van 2020 de vraag naar huurauto's in. Verhuurders kwamen in de financiële problemen (Hertz op de rand van faillissement) en moesten een groot deel van hun vloot verkopen. Hun grootste vermogen zat/zit immers in het bezit van de auto's. De beschikbare vloot in de VS werd met tientallen % gereduceerd.
2) In het voorjaar van 2021 trok de vraag ineens weer sterk aan (vooral binnenlandse reizigers). Verhuurders proberen wel weer nieuwe auto's aan te kopen maar dit komt erg traag op gang: autofabrikanten kunnen minder leveren door chiptekorten. Daarnaast zijn consumenten meer interessante klanten voor autofabrikanten dan verhuurders; hierdoor staan verhuurders achter in de rij om nieuwe auto's geleverd te krijgen.
En in een echt kapitalistische markt gaat bij weinig aanbod, de prijs omhoog.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
@Frasi Dank,
(ik zag het bericht nu pas, omdat blijkbaar de pagina niet uit zichzelf ververst. Ik klikte vanmorgen maar eens op F5...).
Heldere en ook begrijpelijke uitleg.
Voor ons is het (zoals je kunt zien) de eerste reis naar Amerika. Waar ik natuurlijk zelf nieuwsgierig naar ben is of we door deze situatie een grotere kans hebben op een nieuwer model auto.
We hebben nl gisteren een Ford Expedition EL 7 PAX gehuurd voor 1571,- via Auto Europ bij Budget. Zou mooi zijn als dat een 2021 model zou zijn. Hebben jullie ervaringen met de leeftijd van de huurauto's?
(ik zag het bericht nu pas, omdat blijkbaar de pagina niet uit zichzelf ververst. Ik klikte vanmorgen maar eens op F5...).
Heldere en ook begrijpelijke uitleg.
Voor ons is het (zoals je kunt zien) de eerste reis naar Amerika. Waar ik natuurlijk zelf nieuwsgierig naar ben is of we door deze situatie een grotere kans hebben op een nieuwer model auto.
We hebben nl gisteren een Ford Expedition EL 7 PAX gehuurd voor 1571,- via Auto Europ bij Budget. Zou mooi zijn als dat een 2021 model zou zijn. Hebben jullie ervaringen met de leeftijd van de huurauto's?
- Frasi
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als het meezit kan ik je over 6 weken meer vertellen (als ik mijn -via Autoeurope geboekte- huurauto ophaal bij Budget).
Het kan beide kanten op: óf ze zijn de komende maanden in staat om veel nieuwe auto's aan te schaffen. Dan krijg je volgend jaar een model 2022 met weinig km.
Als dat niet (of onvoldoende) lukt, zullen ze de huidige vloot langer afrijden. Of zelfs via lokale dealers nog occasions inkopen om hun vloot aan te vullen (had ik ergens gelezen; geen idee wat het waarheidsgehalte daarvan is).
In reguliere jaren, waren de huurauto's altijd vrij recent: als je in de zomervakantie huurt waren het bijna altijd auto's van dat jaar met soms slechts een paar honderd of duizend mijl op de teller.
Tip: met de huidige chaos in autoverhuurland, heb je zo te zien een goede deal. Maar blijf de komende maanden zo af en toe eens kijken wat de prijzen doen (bij Autoeurope en anderen). Als de prijzen zakken kan je hier bij Autoeurope heel makkelijk van meeprofiteren door een kleine wijziging in je bestaande reservering aan te brengen: gewoon de tijd van ophalen of terugbrengen een half uurtje verzetten. Dan wordt de prijs aangepast aan de dagprijs van dat moment en krijg je het verschil binnen een paar dagen retour op je credit card.
Het kan beide kanten op: óf ze zijn de komende maanden in staat om veel nieuwe auto's aan te schaffen. Dan krijg je volgend jaar een model 2022 met weinig km.
Als dat niet (of onvoldoende) lukt, zullen ze de huidige vloot langer afrijden. Of zelfs via lokale dealers nog occasions inkopen om hun vloot aan te vullen (had ik ergens gelezen; geen idee wat het waarheidsgehalte daarvan is).
In reguliere jaren, waren de huurauto's altijd vrij recent: als je in de zomervakantie huurt waren het bijna altijd auto's van dat jaar met soms slechts een paar honderd of duizend mijl op de teller.
Tip: met de huidige chaos in autoverhuurland, heb je zo te zien een goede deal. Maar blijf de komende maanden zo af en toe eens kijken wat de prijzen doen (bij Autoeurope en anderen). Als de prijzen zakken kan je hier bij Autoeurope heel makkelijk van meeprofiteren door een kleine wijziging in je bestaande reservering aan te brengen: gewoon de tijd van ophalen of terugbrengen een half uurtje verzetten. Dan wordt de prijs aangepast aan de dagprijs van dat moment en krijg je het verschil binnen een paar dagen retour op je credit card.

Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Oh, dat is een goeie tip @Frasi , we moeten sowieso nog een paar aanpassingen doen op de huurperiode; We willen de laatste 2 dagen in SF de auto eerder inleveren, omdat parkeren er duur is en we met het OV en fiets waarschijnlijk ook uit de voeten kunnen. En we arriveren op 4 juli, smiddags, en dan start ook de autohuur. Maar we denken dat we beter de volgende ochtend kunnen ophalen, ook ivm Indepenedance-day festiviteiten...
Maar goed om te horen dat de auto's vaak vrij nieuw zijn, ook bij Budget. Die 2021 Ford Expedition is wel beter dan versies van 2/3 jaar oud...
Maar goed om te horen dat de auto's vaak vrij nieuw zijn, ook bij Budget. Die 2021 Ford Expedition is wel beter dan versies van 2/3 jaar oud...
Nee die van 2-3 jaar oud zien er echt niet uit, die wil je niet 

2018 Florida
2022 California + Hawaii
2025 ZuidWest + Yellowstone
2022 California + Hawaii
2025 ZuidWest + Yellowstone
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
@BassJo je boekt een klasse auto's, geen specifiek model. En persoonlijk vind ik dat er in die klasse fijnere auto's zijn dan een Ford Expedition, zoals een GMC Yukon of een Chevy Suburban. Maar een luxe probleem, op zich alle 3 hele fijne en ruime SUVs.
Kwam zelf code D486602 tegen voor (up to) 35% korting op SUVs bij AVIS. Die lijkt bij avis.be de beste prijs te geven voor een Ford Edge klasse auto.
Iemand zin om mee te kijken? We proberen voor onze (schoon)ouders een betaalbaar tarief te vinden voor 31 december t/m 30 januari, ophalen/inleveren in SRQ. Tot nu toe lijkt het prepaid tarief via avis.be (met genoemde code) het goedkoopst met € 1.678.
Iemand zin om mee te kijken? We proberen voor onze (schoon)ouders een betaalbaar tarief te vinden voor 31 december t/m 30 januari, ophalen/inleveren in SRQ. Tot nu toe lijkt het prepaid tarief via avis.be (met genoemde code) het goedkoopst met € 1.678.
Uit de reviews kwam dew Ford wel vaak als beste eruit, met name wat betreft comfort en verbruik... Maar inderdaad, tís afwachten wat we krijgen. Voor onze puberkinderen lijken me de captain seats op de tweede rij wel erg prettig...
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Moet het Perse een SUV zijn? Een standard auto is bij Happytours 1166 usdSemJes schreef: ↑02 okt 2021, 20:19Kwam zelf code D486602 tegen voor (up to) 35% korting op SUVs bij AVIS. Die lijkt bij avis.be de beste prijs te geven voor een Ford Edge klasse auto.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Zo hey, dat is nog eens een mooi bedrag! Ik kende de site niet, maar zo te zien wordt ie vaker aangeraden op het forum. De juiste verzekeringen lijken er bij te zitten, en zelfs een 2de bestuurder. Denk dat we die gelijk gaan vastleggen! Heel erg bedankt voor het meekijken @dejong89
@Frasi nog even over jouw tip: zoals gezegd moeten we sowieso nog wat wijzigen in de tijden. Stel dat de prijzen alleen maar gaan stijgen, past hij bij een wijziging dan ook de dagprijs naar boven aan? Of is onze huidige reservering een 'gegarandeerde' bovenprijs?Frasi schreef: ↑02 okt 2021, 12:31Als het meezit kan ik je over 6 weken meer vertellen (als ik mijn -via Autoeurope geboekte- huurauto ophaal bij Budget).
Waar is die code aan gelinked? Geeft wel interessante prijzen voor Orlando iig.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
- Frasi
- Amerika-expert
- Contacteer:
@BassJo Helaas, die prijscorrectie gaat beide kanten op.
Dus zolang de prijzen nog gunstig zijn, is het verstandig de noodzakelijke aanpassingen nu te maken.
Alleen als de prijzen zijn gedaald, is het zinvol om je reservering (met een half uurtje) aan te passen.
Dus zolang de prijzen nog gunstig zijn, is het verstandig de noodzakelijke aanpassingen nu te maken.
Alleen als de prijzen zijn gedaald, is het zinvol om je reservering (met een half uurtje) aan te passen.

Ik had een week geleden al een post-paid reservering gemaakt voor komende zomer, en bedenk me nu dat ik de laatste 2 dagen geen auto nodig heb, dus misschien kan ik hem eerder inleveren en zo wat huur en parkeerkaarten uitsparen…, maar als ik dat vandaag aan zou passen kom ik voor 2 dagen minder huur 500 dollar hoger uit. Dan toch de auto maar houden en twee dagen parkeergarage betalen.
Maar wie weet verandert het nog, gewoon af en toe checken.
Maar wie weet verandert het nog, gewoon af en toe checken.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Dank voor jullie info
, we houden de prijzen dus in de gaten...

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12931 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties