DUS-ATL met Eurowings? Ehm, de enige airline die die route vliegt is DL, en ik kan je garanderen dat de Delta checkin agents echt geen printje willen zien van een ESTA. Eurowings vliegt vanaf DUS alleen naar MIA en EWR en biedt geen connecting flights in de US aan, dus ik begrijp niet hoe je met Eurowings vanuit Dusseldorf naar Atlanta bent gevlogen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel III)
Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Twijfel een beetje wanneer onze nieuwe ESTA aan te vragen.
We bezoeken Amerika de komende tijd nog genoeg, te beginnen met januari 2020. Wil daar zo kort mogelijk op zitten, des te langer is de ESTA geldig, want tot aan jan´20 doe ik er niets mee. Wanneer zou de uiterste aanvraagdatum zijn volgens jullie?
We bezoeken Amerika de komende tijd nog genoeg, te beginnen met januari 2020. Wil daar zo kort mogelijk op zitten, des te langer is de ESTA geldig, want tot aan jan´20 doe ik er niets mee. Wanneer zou de uiterste aanvraagdatum zijn volgens jullie?
2018 - New York City
2019 - Zuidwest USA
2020 - Florida + cruise Caraïbisch gebied
2020 - Californië (september) Covid-19 annulering
2019 - Zuidwest USA
2020 - Florida + cruise Caraïbisch gebied
2020 - Californië (september) Covid-19 annulering
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Gemengde meningen hierover. De een zegt zo laat mogelijk want dan kun je hem zo lang mogelijk gebruiken. Helemaal waar maar het gaat om 14 dollar (per persoon) dus op het totaal van de kosten van 1 Amerika reis valt dit in het niet.
Anderen zeggen dat je hem beter wat eerder aan kunt vragen zodat je eventueel actie kunt ondernemen als je ESTA, om wat voor reden dan ook, geweigerd wordt zodat je evt nog een visum aan kunt vragen. Ook waar maar voor de gemiddelde reiziger zal dit niet van toepassing zijn.
Als je in januari 2020 gaat zou ik hem nu wel aanvragen, dan is het maar gedaan.
Anderen zeggen dat je hem beter wat eerder aan kunt vragen zodat je eventueel actie kunt ondernemen als je ESTA, om wat voor reden dan ook, geweigerd wordt zodat je evt nog een visum aan kunt vragen. Ook waar maar voor de gemiddelde reiziger zal dit niet van toepassing zijn.
Als je in januari 2020 gaat zou ik hem nu wel aanvragen, dan is het maar gedaan.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ook ik zou de ESTA nu aanvragen. Je kan het maar beter rond hebben.JimmyWendy1 schreef: ↑05 nov 2019, 19:20Twijfel een beetje wanneer onze nieuwe ESTA aan te vragen.
Januari is al snel hoor, mocht de ESTA niet verstrekt worden en je moet nog een visum regelen.
Esta
Hoi ,
Wij gaan voor de eerste keer naar Amerika nu in de zomer naar Florida .
Wij gaan nu de vliegtickets boeken , maar wij hebben nog wel geen esta aangevraagd .
Wat is het beste wat je eerst doet , tickets boeken of eerste de esta ?
Alvast bedankt
Groetjes Wendy
Wij gaan voor de eerste keer naar Amerika nu in de zomer naar Florida .
Wij gaan nu de vliegtickets boeken , maar wij hebben nog wel geen esta aangevraagd .
Wat is het beste wat je eerst doet , tickets boeken of eerste de esta ?
Alvast bedankt
Groetjes Wendy
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: Esta
Een ESTA is 2 jaar geldig. Ik kies er altijd voor een ESTA relatief laat (3-4 weken voor vertrek) aan te vragen. Dan kan ik deze 2 jaar weer zo optimaal mogelijk gebruiken.
Voor een 'reguliere' Nederlander (of Belg) zonder strafblad is er weinig reden aan te nemen dat een ESTA afgewezen zou worden;
mocht dat toch het geval zijn heb je zo'n 2 weken nodig om een visum aan te vragen.
Mocht je zelf al twijfels hebben of een visum toegekend gaat worden, kan het verstandig zijn al een ESTA aan te vragen voordat je de reist boekt. Maar voor de meeste vakantiegangers is dat dus niet nodig en kan je nog even wachten met je ESTA aanvraag.
Voor een 'reguliere' Nederlander (of Belg) zonder strafblad is er weinig reden aan te nemen dat een ESTA afgewezen zou worden;
mocht dat toch het geval zijn heb je zo'n 2 weken nodig om een visum aan te vragen.
Mocht je zelf al twijfels hebben of een visum toegekend gaat worden, kan het verstandig zijn al een ESTA aan te vragen voordat je de reist boekt. Maar voor de meeste vakantiegangers is dat dus niet nodig en kan je nog even wachten met je ESTA aanvraag.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Vergeef mij de clichés maar really???
Daar is mijn dom Belgisch brein te klein voor om hier de Hollandse zuinigheid te begrijpen hoor!
Jullie lopen liever het risico om een vliegtuig ticket van pak weg 500€ te verliezen om de 14€ kostende ESTA langer te kunnen gebruiken?
Djeez, dat menen jullie toch niet?

Daar is mijn dom Belgisch brein te klein voor om hier de Hollandse zuinigheid te begrijpen hoor!
Jullie lopen liever het risico om een vliegtuig ticket van pak weg 500€ te verliezen om de 14€ kostende ESTA langer te kunnen gebruiken?
Djeez, dat menen jullie toch niet?

- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
hahah nu word ik al beledigd! Ik ben een Belg en als er iets is dat ik niet ben dan is het zuinig.
Ik zie er echt het nut niet van in van een esta zo lang op voorhand aan te vragen. De kans dat ie afgewezen wordt is voor elke doorsnee-mens echt wel klein hoor. En uiteindelijk komt de echte test past bij de immigration officer als je geland bent.
Ik boek mijn tickets soms bijna een jaar vooraf, waarom je dan al een esta moet aanvragen ???
Al die kleinere dingen (want een esta is uiteindelijk hoewel belangrijk vooral gewoon een extra buraucratische stap) doe je toch veel korter voor de afreis?
Ja het is een voordeel als hij langer geldig is. Dan hoef je het niet zo snel opnieuw te doen (vervelende klus). Wat heeft dat met 14 euro te maken? Niemand heeft hier vermeld dat de reden de "besparing" is. Oei, zou het cliche van de domme Belg dan toch kloppen
Ik zie er echt het nut niet van in van een esta zo lang op voorhand aan te vragen. De kans dat ie afgewezen wordt is voor elke doorsnee-mens echt wel klein hoor. En uiteindelijk komt de echte test past bij de immigration officer als je geland bent.
Ik boek mijn tickets soms bijna een jaar vooraf, waarom je dan al een esta moet aanvragen ???
Al die kleinere dingen (want een esta is uiteindelijk hoewel belangrijk vooral gewoon een extra buraucratische stap) doe je toch veel korter voor de afreis?
Ja het is een voordeel als hij langer geldig is. Dan hoef je het niet zo snel opnieuw te doen (vervelende klus). Wat heeft dat met 14 euro te maken? Niemand heeft hier vermeld dat de reden de "besparing" is. Oei, zou het cliche van de domme Belg dan toch kloppen

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
De kans om afgewezen te worden is inderdaad klein, maar als je, om welke reden dan ook (vaak een misverstand!), afgewezen wordt, dan mag je alle goden danken als je binnen de 2 weken een visum geregeld krijgt. Dus in die zin begrijp ik Disney Golf, en zou ik zelf toch bijvoorbeeld 3 maanden voor vertrek een ESTA aanvragen.
Zeker als jij of je ouders afkomstig zijn uit een van de landen die de US niet als 'beste vrienden' ziet. En er zijn natuurlijk ook die landen waar, als je er de afgelopen jaren op reis bent geweest, je niet eens meer op een ESTA naar de US kan reizen.
Er staan heel wat mensen (lees: NAMEN) per ongeluk op De Lijst die maakt dat je ESTA afgewezen kan worden. Bijvoorbeeld babies die maar enkele maanden oud zijn. Het zal jouw naam maar zijn...
Zeker als jij of je ouders afkomstig zijn uit een van de landen die de US niet als 'beste vrienden' ziet. En er zijn natuurlijk ook die landen waar, als je er de afgelopen jaren op reis bent geweest, je niet eens meer op een ESTA naar de US kan reizen.
Er staan heel wat mensen (lees: NAMEN) per ongeluk op De Lijst die maakt dat je ESTA afgewezen kan worden. Bijvoorbeeld babies die maar enkele maanden oud zijn. Het zal jouw naam maar zijn...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ik vraag hem telkens, nou ja telkens...nog maar 2x nodig gehad... drie maand voor de reis aan. Het geeft rust in mijn hoofd als zaken geregeld zijn. Je kunt een fout maken bij de aanvraag of net pech hebben en die stress wil ik niet kort voor de reis. En Het is idd maar €14 dus als ik 2 jaar later weer ga en het opnieuw moet doen dan is dat maar zo. Rust in m’n hoofd dat alles geregeld is! Maar ja nu heb ik ook een paar weken voor vertrek de koffers al klaar staan waar af en toe wat in gaat.
Ik herinner me vd eerste reis (reisbureau) dat ook zei drie maanden als advies gaven.
Ik herinner me vd eerste reis (reisbureau) dat ook zei drie maanden als advies gaven.
- bedeve
- Amerika-expert
De vergelijking in je beeldspraak loopt mank.Disney-Golf schreef: ↑22 nov 2019, 03:05Daar is mijn dom Belgisch brein te klein voor om hier de Hollandse zuinigheid te begrijpen hoor!
Daar is mijn dom Vlaams brein te klein voor...dan blijft de Hollandse zuinigheid staan .
Of je houd mijn dom Belgisch brein aan , en dan wordt het Nederlandse zuinigheid.
Een Esta is twee jaar geldig en dient minimaal 72 uur voor de reis aangevraagd te worden.
Doe eens gek en zeg dat je je voorbereidingen een week voor reis afgewerkt wilt hebben.
Maar er is toch geen enkel argument om die Esta eerder aan te vragen
Laatst gewijzigd door bedeve op 22 nov 2019, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Wij zijn al heel wat keren in de VS geweest maar ESTA vragen we vrij op tijd aan. Op zijn minst enkele maanden tevoren.
Bij ons is het motto (voor héél veel zaken): het kan maar geregeld zijn...
Weer een ding dat je van je lijstje kunt strepen en uit je hoofd kunt halen.
Ieder moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt.
Bij ons is het motto (voor héél veel zaken): het kan maar geregeld zijn...
Weer een ding dat je van je lijstje kunt strepen en uit je hoofd kunt halen.
Ieder moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Egypte of Turkije is geen probleem. Iran of Irak wel.
Zie onder de vragen uit de ESTA aanvraag. Als je ergens JA op zou moeten antwoorden, heb je mogelijk een issue.
VERKIESBAARHEIDSVRAGEN
1) LIJDT U AAN EEN LICHAMELIJKE OF GEESTELIJKE STOORNIS; OF BENT U EEN GEBRUIKER VAN OF VERSLAAFD AAN NARCOTICA; OF LIJDT U
MOMENTEEL AAN ÉÉN VAN DE VOLGENDE ZIEKTES (BESMETTELIJKE ZIEKTES ZIJN GESPECIFICEERD INGEVOLGE SECTION 361(B) OF THE PUBLIC HEALTH
SERVICE ACT):
CHOLERA, DIFTERIE, TUBERCULOSE -BESMETTELIJK-, PEST, POKKEN, GELE KOORTS, VIRALE HEMORRAGISCHE KOORTS, MET INBEGRIP VAN EBOLA, LASSA,
MARBURG, KONGO-KRIM, ERNSTIGE ACUTE ADEMHALINGSSTOORNISSEN DIE OVERDRAAGBAAR ZIJN OP ANDERE PERSONEN EN EEN HOGE KANS OP OVERLIJDEN BIEDEN
2) BENT U OOIT GEARRESTEERD OF VEROORDEELD VOOR EEN MISDRIJF DAT HEEFT GELEID TOT ERNSTIGE MATERIËLE SCHADE OF ERNSTIG LETSEL AAN
EEN ANDERE PERSOON OF SCHADE AAN EEN OVERHEIDSINSTELLING?
3) HEEFT U OOIT EEN WET OVERTREDEN IN VERBAND MET BEZIT, GEBRUIK OF DISTRIBUTIE VAN ILLEGALE VERDOVENDE MIDDELEN?
4) BENT U VAN PLAN OM DEEL TE NEMEN OF HEEFT U OOIT DEELGENOMEN AAN TERRORISTISCHE HANDELINGEN, SPIONAGE, SABOTAGE OF GENOCIDE?
5) HEEFT U ZICH OOIT SCHULDIG GEMAAKT AAN ZWENDEL OF ZICHZELF OF ANDEREN VALS VOORGEDAAN TENEINDE EEN VISUM VOOR OF TOEGANG TOT
DE VERENIGDE STATEN TE VERKRIJGEN OF ANDEREN TE HELPEN OM ZULKS TE VERKRIJGEN?
6) ZOEKT U MOMENTEEL WERK IN DE VERENIGDE STATEN OF HEEFT U VROEGER IN DE VERENIGDE STATEN GEWERKT ZONDER VOORAFGAANDE
TOESTEMMING VAN DE AMERIKAANSE OVERHEID?
7) IS U OOIT EEN VISUM VOOR DE V.S. ONTZEGD, DAT U HAD AANGEVRAAGD MET UW HUIDIGE OF EERDERE PASPOORT, OF IS U OOIT TOEGANG TOT DE
VERENIGDE STATEN GEWEIGERD OF HEEFT U OOIT EEN AANVRAAG VOOR TOELATING OP EEN AMERIKAANSE AANKOMSTHAVEN INGETROKKEN?
8 ) HEEFT U OOIT LANGER IN DE VERENIGDE STATEN VERBLEVEN DAN DE DOOR DE AMERIKAANSE OVERHEID AAN U TOEGESTANE TOELATINGSPERIODE?
9) BENT U IN IRAN, IRAK, LIBIË, NOORD KOREA, SOMALIË, SOEDAN, SYRIË OF JEMEN GEWEEST, OF HEBT U DEZE LANDEN BEZOCHT OP OF NA 1 MAART 2011?
Zie onder de vragen uit de ESTA aanvraag. Als je ergens JA op zou moeten antwoorden, heb je mogelijk een issue.
VERKIESBAARHEIDSVRAGEN
1) LIJDT U AAN EEN LICHAMELIJKE OF GEESTELIJKE STOORNIS; OF BENT U EEN GEBRUIKER VAN OF VERSLAAFD AAN NARCOTICA; OF LIJDT U
MOMENTEEL AAN ÉÉN VAN DE VOLGENDE ZIEKTES (BESMETTELIJKE ZIEKTES ZIJN GESPECIFICEERD INGEVOLGE SECTION 361(B) OF THE PUBLIC HEALTH
SERVICE ACT):
CHOLERA, DIFTERIE, TUBERCULOSE -BESMETTELIJK-, PEST, POKKEN, GELE KOORTS, VIRALE HEMORRAGISCHE KOORTS, MET INBEGRIP VAN EBOLA, LASSA,
MARBURG, KONGO-KRIM, ERNSTIGE ACUTE ADEMHALINGSSTOORNISSEN DIE OVERDRAAGBAAR ZIJN OP ANDERE PERSONEN EN EEN HOGE KANS OP OVERLIJDEN BIEDEN
2) BENT U OOIT GEARRESTEERD OF VEROORDEELD VOOR EEN MISDRIJF DAT HEEFT GELEID TOT ERNSTIGE MATERIËLE SCHADE OF ERNSTIG LETSEL AAN
EEN ANDERE PERSOON OF SCHADE AAN EEN OVERHEIDSINSTELLING?
3) HEEFT U OOIT EEN WET OVERTREDEN IN VERBAND MET BEZIT, GEBRUIK OF DISTRIBUTIE VAN ILLEGALE VERDOVENDE MIDDELEN?
4) BENT U VAN PLAN OM DEEL TE NEMEN OF HEEFT U OOIT DEELGENOMEN AAN TERRORISTISCHE HANDELINGEN, SPIONAGE, SABOTAGE OF GENOCIDE?
5) HEEFT U ZICH OOIT SCHULDIG GEMAAKT AAN ZWENDEL OF ZICHZELF OF ANDEREN VALS VOORGEDAAN TENEINDE EEN VISUM VOOR OF TOEGANG TOT
DE VERENIGDE STATEN TE VERKRIJGEN OF ANDEREN TE HELPEN OM ZULKS TE VERKRIJGEN?
6) ZOEKT U MOMENTEEL WERK IN DE VERENIGDE STATEN OF HEEFT U VROEGER IN DE VERENIGDE STATEN GEWERKT ZONDER VOORAFGAANDE
TOESTEMMING VAN DE AMERIKAANSE OVERHEID?
7) IS U OOIT EEN VISUM VOOR DE V.S. ONTZEGD, DAT U HAD AANGEVRAAGD MET UW HUIDIGE OF EERDERE PASPOORT, OF IS U OOIT TOEGANG TOT DE
VERENIGDE STATEN GEWEIGERD OF HEEFT U OOIT EEN AANVRAAG VOOR TOELATING OP EEN AMERIKAANSE AANKOMSTHAVEN INGETROKKEN?
8 ) HEEFT U OOIT LANGER IN DE VERENIGDE STATEN VERBLEVEN DAN DE DOOR DE AMERIKAANSE OVERHEID AAN U TOEGESTANE TOELATINGSPERIODE?
9) BENT U IN IRAN, IRAK, LIBIË, NOORD KOREA, SOMALIË, SOEDAN, SYRIË OF JEMEN GEWEEST, OF HEBT U DEZE LANDEN BEZOCHT OP OF NA 1 MAART 2011?

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Ik heb 'm deze week aangevraagd, vertrek voor 14 december. Mijn derde ESTA inmiddels en nooit problemen mee gehad, dus ik vertrouw er inmiddels op dat er geen problemen zijn. Mocht je inderdaad op een van de bovenstaande vragen JA moeten antwoorden, of mochten je ouders uit een van de genoemde landen onder punt 9 komen, dan is het wel verstandig om het een stuk eerder aan te vragen om bij afwijzing genoeg tijd te hebben om een visum aan te vragen.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Wie zegt er dat ik Vlaming ben???De vergelijking in je beeldspraak loopt mank.
Daar is mijn dom Vlaams brein te klein voor...dan blijft de Hollandse zuinigheid staan.
Of je houd mijn dom Belgisch brein aan, en dan wordt het Nederlandse zuinigheid.

Als je op een van die vragen "ja" gaat antwoorden, bespaar je dan de moeite, dan heeft die aanvraag geen enkele zin en wordt per definitie afgewezen. Alles nee /of/ een visumprocedure starten, een andere optie is er niet.Martijn88 schreef: ↑22 nov 2019, 13:07Mocht je inderdaad op een van de bovenstaande vragen JA moeten antwoorden, of mochten je ouders uit een van de genoemde landen onder punt 9 komen, dan is het wel verstandig om het een stuk eerder aan te vragen om bij afwijzing genoeg tijd te hebben om een visum aan te vragen.
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Waar het met de aanvraag van een esta ook fout kan gaan is het verkeerd invullen van je naam en/of paspoortnummer. Neem er de tijd voor en houd je paspoort bij de hand. Je zal de eerste niet zijn die iets met een nul en een “o” niet goed doet of iets met een achternaam. Voor de rest vraag het aan op het moment dat bij je past en waar je je prettig bij voelt, die 14 euro zijn het probleem niet.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
Als we dan toch bezig zijn. Het is $14 dus op dit moment maar €12,70. Voor de kosten zie ik het probleem niet. Zeker als je de ESTA voor de eerste keer aanvraagt is het best wel even goed opletten...dat zou ik niet in de eventuele stress vlak voor vertrek willen doen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20506 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties