Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
Dank, gaat lukken.
Ik zit nu op SNA (John Wayne. Orange County) te wachten op mijn vlucht naar SLC.
Online inchecken lukte niet. Maar ook aan de balie had het wat voeten in aarde. De Delta agent was onbekend met de KLM constructie incl Eurostar. Na wat toelichting en ondanks dat ze intussen wist dat de bagage maar tot AMS gelabeld heeft te worden en ik op Schiphol de boardingpass voor de trein moet ophalen, lukte het haar niet. Er moest een supervisor en manager aan te pas komen. Blijkbaar moet er een wijziging in de boeking worden doorgevoerd.
Twee jaar geleden op LAS een soortgelijk verhaal.
Wordt toch ens tijd dat KLM deze route constructie wat beter uitwerkt en uitlegt aan de verschillende partners.
Ik zit nu op SNA (John Wayne. Orange County) te wachten op mijn vlucht naar SLC.
Online inchecken lukte niet. Maar ook aan de balie had het wat voeten in aarde. De Delta agent was onbekend met de KLM constructie incl Eurostar. Na wat toelichting en ondanks dat ze intussen wist dat de bagage maar tot AMS gelabeld heeft te worden en ik op Schiphol de boardingpass voor de trein moet ophalen, lukte het haar niet. Er moest een supervisor en manager aan te pas komen. Blijkbaar moet er een wijziging in de boeking worden doorgevoerd.
Twee jaar geleden op LAS een soortgelijk verhaal.
Wordt toch ens tijd dat KLM deze route constructie wat beter uitwerkt en uitlegt aan de verschillende partners.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
Dat is apart, heb deze constructie al vaker gebruikt, KLM tickets en door Delta uitgevoerde vluchten. Inchecken terug online bij Delta gaat altijd goed voor ons. Wel moet je dan de terugreis datum uit België naar Nederland ingeven, zelfde dag geef ik dan op.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ietwat gerelateerde vraag
Onze terugreis uit Vegas in oktober verloopt ook naar Antwerpen met de trein.
Mag/kan je na aankomst in ams nog in de lounge om daar effe te ontbijten? Of gaat dit problemen geven met de bagage die dan wsch op de band ligt?
Onze terugreis uit Vegas in oktober verloopt ook naar Antwerpen met de trein.
Mag/kan je na aankomst in ams nog in de lounge om daar effe te ontbijten? Of gaat dit problemen geven met de bagage die dan wsch op de band ligt?
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 21
In theorie zou dat moeten kunnen. Het staat er ook altijd bij in de app, toegang tot de lounge. Ik heb het nog nooit geprobeerd omdat ik zo snel mogelijk naar huis wil. Op mijn bagage zit ik vaak toch nog wel even te wachten, dus een snel ontbijt zal wel gaan. Ook afhankelijk van hoe snel de paspoortcontrole gaat, maar daar ben ik de laatste tijd meestal snel doorheen.
-
- Amerika-expert
@georgesken https://insideflyer.nl/wanneer-heb-je-t ... wn-lounge/:
"Ook bij aankomst kunnen Business Class passagiers gebruiken maken van de lounge. Zelfs als zij geen doorverbinding hebben. Voor Flying Blue Gold en Platinum leden geldt hetzelfde, met dezelfde voorwaarden als bij vertrek. Overige Skyteam Elite Plus passagiers krijgen bij aankomst geen toegang, tenzij ze dezelfde dag nog doorvliegen met een Skyteam verbinding."
"Ook bij aankomst kunnen Business Class passagiers gebruiken maken van de lounge. Zelfs als zij geen doorverbinding hebben. Voor Flying Blue Gold en Platinum leden geldt hetzelfde, met dezelfde voorwaarden als bij vertrek. Overige Skyteam Elite Plus passagiers krijgen bij aankomst geen toegang, tenzij ze dezelfde dag nog doorvliegen met een Skyteam verbinding."
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik val dus onder die laatste categorie. Ik ben skyteam elite plus maar niet via KLM. Dus de vraag is of de treinreis ook beschouwd wordt als doorvliegen op dezelfde dag. Je hebt denk ik ook geen boarding pass meer die ze kunnen scannen Bij binnenkomst in lounge. Of zie ik dit verkeerd?
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
- bedeve
- Amerika-expert
Tis niet helemaal waar...harryh schreef: ↑27 aug 2024, 08:58@georgesken https://insideflyer.nl/wanneer-heb-je-t ... wn-lounge/:
"Ook bij aankomst kunnen Business Class passagiers gebruiken maken van de lounge. Voor Flying Blue Gold en Platinum leden geldt hetzelfde, met dezelfde voorwaarden als bij vertrek.
Aankomen met een Air France KLM vlucht geeft naadloos automatisch toegang tot de lounge.
Aankomen met bijv Air europa vlucht geeft geen automatische toegang ...Dat vraagt overleg tussen de baliebemensing en de sergeant van de dag..
Hetzelfde gaat op voor Sky gold/platinum members die een vervolgvlucht met bijv Transavia hebben...
Bijvoorbeeld vanuit de USA doorvliegen naar Alicante .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Zojuist ingecheckt voor de trip van morgen en inderdaad alle boarding passen dus die ook van Antwerpen naar Amsterdam staan in de app
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
De boardingpass voor je treinreis (Schiphol-Antwerpen) kan je uit een kiosk bij een van de transferbalies halen. Dus je hebt een boardingpass met barcode. Of deze dan ook loungetoegang geeft is vraag 2...georgesken schreef: ↑27 aug 2024, 09:48Je hebt denk ik ook geen boarding pass meer die ze kunnen scannen Bij binnenkomst in lounge. Of zie ik dit verkeerd?

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerikafan
Heeft iemand al een logica kunnen ontdekken in het beschikbaar komen van tickets vanaf Antwerpen? Al tijden zijn ze tot 3 februari te boeken, nog niet voor daarna.
@Elizabeth Henry Ja dat heeft te maken met de trein. Thalys. Die kaarten kun je pas enkele maanden vooraf kopen.
-
- Amerikafan
De datum met tickets beschikbaar voor de Eurostar en tickets beschikbaar bij klm komt zelden overeen. Al weken, sinds ik begon met kijken, is tot max 3 februari te boeken bij klm. Tickets voor de Eurostar zijn tot 8 februari te boeken. Die datum heb ik niet eerder bekeken, dus geen idee of dat ook al weken hetzelfde is.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik hou die tickets ook al even in het oog. Begin juli heeft Eurostar tickets toegevoegd op hun website voor de kerstperiode, januari en dus tot en met 8 februari. Een week later waren de tickets bij KLM met trein te boeken tot 3 feb.
Ik vermoed dus dat Eurostar binnenkort tickets zal toevoegen tot begin of einde zomer en dat KLM dan iets later ook vluchten zal toevoegen. Maar ik vind het allemaal erg lang duren. Zeer vervelend aangezien ik liever een treinticket heb dan een vlucht uit Brussel.
Ik vermoed dus dat Eurostar binnenkort tickets zal toevoegen tot begin of einde zomer en dat KLM dan iets later ook vluchten zal toevoegen. Maar ik vind het allemaal erg lang duren. Zeer vervelend aangezien ik liever een treinticket heb dan een vlucht uit Brussel.
-
- Amerika-expert
Er zijn nu 2 maanden bij gekomen, was tot eind jan is nu tot 16 maart boekbaar.
-
- Amerikafan
Ik had het ook gezien en meteen geboekt. Blijft leuk, de prijs en extra xp.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Goedemiddag allemaal
Ik heb volgende week de reis gepland staan vanuit Antwerpen. Krijgen we nog steeds online de tickets?
Weet iemand toevallig of het inchecken 24 uur van te voren voor je vliegtijd vanuit Amsterdam is of 24 uur voor mijn treinreis?
Alvast bedankt!

Ik heb volgende week de reis gepland staan vanuit Antwerpen. Krijgen we nog steeds online de tickets?
Weet iemand toevallig of het inchecken 24 uur van te voren voor je vliegtijd vanuit Amsterdam is of 24 uur voor mijn treinreis?
Alvast bedankt!
-
- Amerika-expert
Ja meestal wel online, alleen vorige week kreeg ik die voor mijn vrouw niet online, ook niet die voor het vliegen, dat bleek vanwege random secondary screening te zijn (SSSS). De mijne wel. 24u voor treinreis kun je inchecken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Bedankt! Zijn jullie rechtstreeks naar Schiphol gegaan zonder treinreis? Ondanks dat uw vrouw geen e-tickets had gekregen?
-
- Amerika-expert
Yep en zij heeft ook de XP voor de treinreis gekregen
Mag je ook een vroegere eurostar trein nemen vanuit Antwerpen dan op je ticket staat? Ik vind de overstap tijd in Amsterdam echt te kort (iets minder dan 1.5 uur). Ik zou dus liever vroeger vanuit Antwerpen vertrekken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2630 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties